آموزش ابزار حرفه ای Ahrefs (رایگان)


ابزار Ahrefs یکی از ابزارهای مهم و قدرتمند در دنیای سئو است. با یادگیری نحوه استفاده از این ابزار می توانید به اطلاعات مهم و کلیدی زیادی دست پیدا کنید. اجازه دهید به شما آموزش دهیم که سایت های رقبای خود را با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل و بررسی کنید.

آموزش کار با ابزار اهرفس

البته کار با ابزارها یکی از برنامه های روتین و روزانه هر کار سئو است زیرا استفاده از ابزار یکی از نیازهای اساسی هر فعالیت سئو می باشد چرا که این ابزارها اطلاعات بسیار مهم و ابتدایی را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین می توانید یک استراتژی مناسب برای هر پروژه تدوین کنید. اگر در شبکه فارسی یا انگلیسی برای ابزارهای سئو بدون شک همه مقالات یا فیلم های آموزشی را با نام ابزار جستجو کنید ahrefs خواهید دید از آنجایی که Ahrefs مطمئنا یکی از بهترین ابزارهای دنیای سئو است که این ابزار به دلیل قدرت بالای خود اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که در این آموزش رایگان به تمامی این موضوعات اشاره خواهیم کرد. از ابزار Ahrefs استفاده کنید. اما در گام اول قصد داریم با Ahrefs آشنا شویم.

معرفی ابزار Ahrefs

همانطور که در آموزش سئو سایت فروشگاهی باشگاه دیجیتال مارکتینگ ایران به قول خودمان اشاره کردیم گوگل بک لینک ها نقش بسیار زیادی در رشد سایت شما در موتورهای جستجو دارند. اگر به تاریخچه و ماهیت ابزار Ahrefs برگردیم، متوجه می شویم که هدف اصلی این ابزار بررسی بک لینک های هر سایت بوده است، اما با گذشت زمان و توسعه این شرکت، Ahrefs به یک سایت تبدیل شده است. ابزاری بسیار قدرتمند در زمینه بررسی و آنالیز که علاوه بر بررسی و آنالیز کلینیک ها، گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. این امکانات عبارتند از:

  • تحقیق رقابتی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تحقیق بک لینک
  • بررسی محتوای رقبا (تحقیق محتوا)
  • بررسی رتبه موتور جستجو (ردیاب رتبه)

البته یکی از نکات بسیار مهم در مورد ابزار Ahref که باید به آن اشاره کنیم رابط کاربری پیشرفته این ابزار است که برای اینکه بتوانید از تمامی عملکردهای این ابزار استفاده کنید باید با نحوه کار آن آشنا باشید.ما در باشگاه سعی کرد این ابزار را آماده کند. آموزش تصویری کاملا رایگان شما نحوه استفاده از Ahrefs را به طور کامل یاد خواهید گرفت.

مقایسه Ahrefs با Semrush و Moz

البته بررسی این ابزارها در مقابل یکدیگر بسیار پیچیده است و باید از جنبه های مختلف این بررسی انجام شود.

  1. توانایی تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  2. تجزیه و تحلیل و بررسی کلینیک ها
  3. ابزارهای تحلیل فنی
  4. قیمت

با بازگشت به گذشته، ابزار Ahref فقط بر روی تجزیه و تحلیل تمرکز داشت کلینیک های پشت اما بر خلاف ابزار Semrush، فقط بر روی تحقیق تمرکز دارد کلید واژه ها اما با گذشت زمان، هر دو ابزار امکانات زیادی به ابزارهای خود اضافه کردند و به غول هایی در دنیای سئو تبدیل شدند که تقریباً هر متخصص سئو با آن آشنایی دارد. البته امروزه در وب فارسی بسیاری از متخصصان سئو به دلیل راه های ایجاد حساب کاربری رایگان در Moz ترجیح می دهند از این ابزار که بدون شک ضعیف تر از ابزارهای فوق است استفاده کنند. در این آموزش به طور کامل به این موضوع می پردازیم. البته به زودی سعی خواهیم کرد آموزش تصویری استفاده از ابزارهای Semrush و MOZ را در باشگاه قرار دهیم تا بتوانید در استفاده از این ابزارها مسلط شوید.

قیمت ابزار Ahrefs

ابزار Ahrefs بسیار گران است و به دلیل هزینه بالای دلاری، تنها آژانس های بازاریابی دیجیتال می توانند آن را بپردازند. البته خرید این ابزار هم در ایران و هم در سایر کشورها از طریق اشتراک امکان پذیر است که می توانید آن را از مجموعه هایی که در گروه های تلگرامی فعال هستند خریداری کنید.

خرید ابزار Ahrefs در ایران

متاسفانه به دلیل تحریم های موجود امکان خرید این ابزار برای کاربران ایرانی وجود ندارد، هرچند مجموعه های مختلفی از این ابزار به صورت اشتراک در اختیار شما قرار می گیرد، البته خرید اشتراکی این ابزار معایبی نیز دارد که نمی توانید از برخی از عملکردهای آن استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از ویژگی های جذاب Ahrefs قسمت Site Audit می باشد که ربات های Ahrefs تمامی صفحات سایت شما را با اندیکاتورهای مختلف بررسی می کنند و سایت شما را از نظر فنی از نظر خطاهای مختلف بررسی می کنند و گزارش مفصلی را در اختیار شما قرار می دهند. طبیعتا یا باید نسخه اصلی را با قیمت بسیار بالا خریداری کنید و یا در صورت استفاده از نسخه اشتراک روی قسمت حسابرسی سایت کلیک کنید البته برای بررسی مشکلات فنی سایت از نظر سئو می توانید از ابزار فوق العاده Screaming Frog استفاده کنید که آموزش رایگان Screaming Frog را برای شما در باشگاه قرار داده ایم.

چرا باید از ابزار Ahrefs استفاده کنیم؟

اگر در حال انجام سئو هستید، همیشه باید رقبای خود را بررسی و نظارت کنید. بنابراین شما به یک ابزار قدرتمند نیاز دارید، Ahrefs بدون شک انتخاب درستی است زیرا دارای بزرگترین پایگاه داده و ربات ها در بین ابزارهای دنیای سئو است. اما دلیل اینکه ما باید از ابزارهایی مانند Ahrefs برای بررسی رقبا استفاده کنیم این است که سوالات زیادی در طول فرآیند سئو سایت در ذهن شما ایجاد می شود.

  • رقبا از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟
  • از چه سایت هایی ارجاع می گرفتند؟
  • چه کلماتی را برای کدام صفحات هدف قرار دادند؟
  • کدام صفحات در سایت های رقبا بیشترین لینک های داخلی را دریافت کردند؟
  • رقبای شما از هر کلمه کلیدی چقدر ترافیک دریافت می کنند؟
  • چه صفحاتی را به عنوان صفحات فرود اصلی خود انتخاب کرده اند؟
  • رقبای PBN PBN را پیدا کنید!!
  • از چه سایت هایی گزارش دریافت کرده اند؟
  • چه کلماتی بک لینک به سایت دریافت کرده اند؟

و هزاران سوال دیگر که این ابزار به بسیاری از این سوالات پاسخ خواهد داد. بنابراین این یک دلیل قوی برای استفاده از این ابزار است. اساساً ابزارها به عنوان دستیار شما عمل می کنند و روند بررسی و تجزیه و تحلیل سایت های رقیب را ساده می کنند و در عین حال وقت شما را تلف نمی کنند.

نتیجه

پس از مشاهده این فیلم آموزشی می توانید با استفاده از این ابزار اطلاعات بسیار مهمی را به دست آورید و با تجزیه و تحلیل این داده ها استراتژی خاصی را برای خود تدوین کنید. به یاد داشته باشید که این ابزارها نقش کمکی برای شما دارند و در نهایت شما تصمیم نهایی را می گیرید و با تجزیه و تحلیل داده ها می توانید به نتیجه برسید.
سوالات متوسط:

آیا Ahrefs بهترین ابزار بررسی بک لینک است؟

اهرفس مطمئنا یکی از قدیمی ترین و قوی ترین ابزارهای تحلیل و بررسی رقبا است، اما برای انتخاب آن به عنوان بهترین ابزار، باید از زوایای مختلف با ابزارهایی مانند سمروش بیایید مقایسه کنیم

ابزار Ahrefs چگونه سایت ها را بررسی می کند؟
ابزارهای بررسی سایت، به ویژه Ahrefs، سعی می کنند با شبیه سازی فرآیند خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی گوگل، کل وب را خزیده و اطلاعات بسیار مهم را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. در نهایت با پردازش این اطلاعات در قالب یک رابط کاربری جذاب به شما نمایش داده می شود. این موضوع به شما در تدوین یک استراتژی اصولی و سودآور کمک می کند.

چرا باید از Ahrefs استفاده کنیم؟
برای بهینه سازی هر سایت به یک استراتژی خاص نیاز داریم و برای رسیدن به این نقطه باید مسیری را که رقبا طی کرده اند و موفق شده اند مطالعه کنیم تا به بهترین استراتژی ممکن برسیم.

متریک UR در ابزار Ahrefs چیست؟
ابزار Ahrefs برای اندازه‌گیری قدرت بک لینک‌هایی که برای URL انتخاب کرده‌اید، معیار یا شاخصی به نام Url Rating را در نظر می‌گیرد که اساساً قدرت بک لینک‌ها را در یک صفحه نشان می‌دهد.

متریک DR در ابزار Ahref چیست؟
برای اندازه گیری قدرت بک لینک هایی که برای یک دامنه گرفته اید، ابزار Ahrefs شاخصی به نام Domain Rating یا DR را در نظر می گیرد که نشان دهنده قدرت بک لینک های دامنه است.

نوع دوره: آنلاین سطح دوره: مقدماتی تا پیشرفته پیش نیاز: ندارد گواهی: ندارد
تاریخ شروع دوره: 1 ژوئن 2019 زبان دوره: فارسی زیرنویس انگلیسی: بله مدت دوره: 133 دقیقه
قسمت های دوره: 7 قسمت نحوه دریافت: در یوتیوب تماشا کنید پشتیبانی: گروه تلگرام نحوه دریافت: کانال یوتیوب

برای مشاهده آموزش کار با ابزار Ahrefs pro (رایگان) به کانال یوتیوب DM Orbit مراجعه کنید. لینک ورود به کانال: کانال DM Orbit

امتیاز شما برای این پست


بازدید پست: 800

آموزش ابزار حرفه ای Ahrefs (رایگان)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top