مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

آیا صبحانه برای کاهش وزن و کاهش وزن مفید است؟







کدام صبحانه برای کاهش وزن مفید است؟ آیا صبحانه کاهش وزن وجود دارد؟ ممکن است فکر کنید برای کاهش وزن باید کمتر غذا بخورید، بنابراین چه راهی بهتر از حذف صبحانه ای که اشتهای زیادی برای آن ندارید. اما نخوردن صبحانه نه تنها باعث کاهش وزن می شود، بلکه به سلامتی شما نیز آسیب می رساند.

بهترین راه حل، خوردن غذاهای سالم و مقوی در این وعده غذایی است. با ما همراه باشید تا بهترین گزینه ها را به عنوان صبحانه برای کاهش وزن ارائه کنیم.

تاثیر صبحانه بر کاهش وزن فواید صبحانه برای کاهش وزن

اگر می خواهید صادق باشید باید بگوییم که خوردن یا نخوردن صبحانه تاثیر چندانی در کاهش و افزایش وزن ندارد، اینکه چه چیزی و چه مقدار در آن وعده غذایی می خورید مهم و تاثیرگذار است. البته خوردن یک صبحانه خوب و اصولی، در اندازه مناسب، از بسیاری جهات برای کاهش وزن مفید و موثر است.

با خوردن یک صبحانه غنی از پروتئین، متابولیسم شما شروع به کار می کند. این به این دلیل است که وقتی صبحانه می خورید، بدن شروع به هضم و جذب مواد مغذی می کند و این به انرژی نیاز دارد. در نتیجه، متابولیسم شما شروع می شود و تا چند ساعت بعد از خوردن غذا بالا می ماند.

خوردن صبحانه برای کاهش وزن می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید، که از پرخوری شما در اواخر روز جلوگیری می کند. وقتی صبحانه را حذف می کنید، ممکن است بیش از حد گرسنه شوید و در نهایت به خوردن غذاهای پرکالری یا خوردن وعده های بزرگتر در ناهار یا شام بپردازید. اگر به دنبال یک برنامه تغذیه ورزشی مناسب هستید با مربیان ویتامین مشورت کنید.


سرعت کاهش وزن خود را با برنامه ورزش کاهش وزن ویتامین دو برابر کنید!

من می خواهم شروع کنم

صبحانه چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

یک صبحانه مغذی حاوی پروتئین کافی، فیبر و چربی های سالم است. انتخاب غذای مناسب و سالم به عنوان یک میان وعده پروتئینی برای کاهش وزن به روش های زیر شما را به هدفتان نزدیک می کند.

  • افزایش متابولیسم بدن: خوردن صبحانه می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و به شما کمک کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.
  • کنترل گرسنگی: وقتی صبحانه متعادل حاوی پروتئین، فیبر و چربی های سالم بخورید، در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنید، در نتیجه گرسنگی خود را کنترل کرده و به سمت غذاهای پرکالری و کم چرب روی می آورید.
  • بهبود حساسیت به انسولین: خوردن صبحانه برای کاهش وزن می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد، که به تنظیم سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.
  • منبع تغذیه مورد نیاز: نخوردن صبحانه باعث می‌شود شما احساس خستگی و بی‌حالی کنید و در نتیجه نتوانید به اهداف کاهش وزن خود پایبند باشید.

بهترین صبحانه برای کاهش وزن چیست؟

ممکن است به اشتباه صبحانه را به دلیل هدف کاهش وزن خود حذف کنید، اما گزینه های سالم و خوشمزه زیادی برای این وعده غذایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از سفر کاهش وزن خود نهایت استفاده را ببرید. اگر به دنبال صبحانه ای برای کاهش وزن هستید، صبحانه ای سالم و رژیمی با این مواد مغذی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:  معافیت جدید مالیاتی برای واردات این کالا

1. یک تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی پروتئین و سایر مواد مغذی سالم از جمله کولین است. کولین در گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات یافت می شود. این ماده ژنی که باعث تجمع چربی در اطراف کبد می شود را مهار می کند. تخم مرغ آب پز یکی از سالم ترین غذاهای فوری و بهترین گزینه صبحانه برای کاهش وزن است.

هر تخم مرغ تنها ۷۲ کالری و ۶ گرم پروتئین دارد. می توانید آن را با کربوهیدرات هایی مانند نان، نان شیرینی یا کلوچه تمشک استفاده کنید تا شما را در طول صبح پر انرژی نگه دارد. برای داشتن یک صبحانه رژیمی و خوشمزه و تهیه آن خیلی سریع می توانید از تخم مرغ آب پز با آووکادو استفاده کنید.

2. کوینو

بله، اگر می خواهید وزن کم کنید، کینوا می تواند انتخاب خوبی به عنوان یک صبحانه کاهش وزن باشد. کینوا یک دانه سرشار از پروتئین و فیبر است که می تواند به شما کمک کند در طول صبح احساس سیری کنید. بعلاوه، کینوا یک کربوهیدرات پیچیده است، به این معنی که انرژی را به آرامی و پیوسته آزاد می کند و به جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون و سپس سقوط در قند خون که می تواند منجر به پرخوری شود، کمک می کند.

3. آووکادو

آووکادو را نمی توان به تنهایی برای صبحانه خورد زیرا چرب و احتمالاً ناخوشایند است، اما می توان آن را در کنار سایر غذاهای صبحانه نیز یافت. مثلا می توانید با آووکادو املت درست کنید که بسیار خوشمزه است. آووکادو سرشار از چربی های سالم، فیبر و سایر مواد مغذی مهم است که شما را ساعت ها سیر نگه می دارد.

4. دارچین

دارچین مانند یک محصول کاهش وزن در خانه شما است. این ادویه کالری صفر دارد و می تواند طعم خوبی به هر غذایی بدهد. بنابراین بهتر است از دارچین برای طعم دادن به چای و قهوه استفاده کنید یا مقداری از آن را روی سوپ جو بپاشید. دارچین همچنین می تواند قند خون را تنظیم کند تا در طول صبح بدون مصرف نوع دیگری از شیرینی ها شاداب و پرانرژی باشید.

5. آجیل

آجیل یک انتخاب عالی برای یک میان وعده رژیمی است. زیرا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. اگرچه آجیل کالری بالایی دارد. اما مطالعات نشان می دهد که بدن شما تمام چربی موجود در آن را جذب نمی کند. بدن شما تنها حدود 129 کالری از یک وعده (28 گرم) بادام جذب می کند. علاوه بر این، آجیل به دلیل وجود چربی های سالم در بهبود سلامت شما موثر است.

بیشتر بخوانید:  135 هزار کودک تحت پوشش یارانه تغذیه قرار گرفتند

6. قهوه

یک فنجان قهوه اول صبح می تواند انتخاب خوبی برای یک صبحانه رژیمی باشد. قهوه صبح چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟ قهوه به دلیل داشتن کافئین، سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می دهد و همچنین به شما انرژی می دهد.

قهوه به تنهایی نمی تواند کل صبحانه شما باشد. بنابراین به راحتی می توانید آن را با سایر غذاهای سالم ترکیب کنید و به عنوان یک میان وعده کاهش وزن میل کنید. فقط مطمئن شوید که شکر یا خامه زیادی به قهوه خود اضافه نکنید، زیرا کالری اضافی ناسالم است و کیفیت خوب قهوه را از بین می برد.

7. موز

موز معمولاً یک انتخاب غذایی سالم به عنوان بخشی از صبحانه کاهش وزن است زیرا کالری کمی دارد و مواد مغذی زیادی مانند پتاسیم، ویتامین C و فیبر دارد. اگر موز را برای صبحانه دوست دارید، می توانید آن را با سایر غذاهای سالم برای یک وعده غذایی مقوی ترکیب کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک موز را با مقداری کره بادام زمینی یا یک مشت آجیل برای پروتئین و چربی های سالم بخورید. یا یک موز را در اسموتی با اسفناج، شیر بادام و یک فنجان پودر پروتئین ترکیب کنید و از فواید موز بهره مند شوید.

8. میوه ها

شاید باور نکنید که میوه ها نیز می توانند بخشی از یک صبحانه کاهش وزن باشند. می توانید از میوه های مختلف روی سوپ ماست یا جو استفاده کنید یا در مخلوط کن بریزید تا نرم تر شوند. میوه ها می توانند شیرینی دندان شما را در صبح کاهش دهند. همچنین، از آنجایی که میوه ها سرشار از فیبر هستند، احساس سیری را نیز در شما ایجاد می کنند.

9. سبزیجات

استفاده از سبزیجات در صبحانه می تواند تاثیر بسزایی در سلامت فرد داشته باشد. متاسفانه مردم در وعده صبحانه از میوه و سبزیجات استفاده نمی کنند. با افزودن مقداری فلفل دلمه ای، اسفناج یا کدو سبز به املت خود یا افزودن سبزی به اسموتی، اندازه آنها را افزایش دهید.

10. چای سبز

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، هیچ چیز بهتر از چای سبز نیست. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این نوشیدنی می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و استرس را کاهش دهد. همچنین طبق مطالعات انجام شده، بین هورمون استرس یا کورتیزول و چربی شکم ارتباط وجود دارد.

11. غلات کامل

غلات کامل یکی از بهترین گزینه های صبحانه برای کاهش وزن هستند. زیرا تاثیر زیادی در سیری شما دارند. باید بدانید که غلات کامل دارای مقادیر قابل توجهی فیبر و سبوس هستند. میزان ویتامین B در این غلات بیشتر از آرد سفید و نان سفید است و وجود این ویتامین ها برای رژیم لاغری بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:  انتخابات آمریکا؛ هیاهو برای هیچ/احزاب سنتی ایالات متحده به پایان رسیدند؟

12. تست از

صبحانه جو دوسر یک انتخاب عالی برای کاهش وزن است. این غذا کم کالری است. اما از نظر فیبر و پروتئین بسیار غنی است. بلغور جو دوسر همچنین حاوی بتا گلوکان است که می تواند قند خون و اشتها را کاهش دهد و در نتیجه اشتهای شما را تنظیم کند. این دو ماده مغذی به شدت بر اشتها و کنترل وزن تأثیر می گذارند.

یک فنجان جو دو سر پخته شده در شیر را با نصف فنجان توت، یک قاشق غذاخوری بذر کتان و یک مشت بادام برای یک صبحانه غنی از فیبر ترکیب کنید. نوش جان!

13. ماست یونانی

بسیاری از مردم ماست یونانی را به عنوان یک صبحانه کاهش وزن دوست دارند، زیرا سرشار از پروتئین و کالری کم است، می توانند مکمل های مختلفی را به آن اضافه کنند. فقط مراقب باشید این ماست قند زیادی نداشته باشد که باعث افزایش بیش از حد قند خون شود.

14. مزاحم

اسموتی ها نه تنها راهی سریع و آسان برای دریافت مواد مغذی بیشتر هستند، بلکه یک میان وعده عالی نیز هستند. شما می توانید اسموتی خود را سفارشی کنید و از ترجیحات شخصی خود برای اسموتی خود استفاده کنید تا آن را لذت بخش تر کنید.

می توانید از مواد غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات در اسموتی خود استفاده کنید و برای مدت طولانی احساس سیری کنید. همچنین برای داشتن یک اسموتی با کیفیت از مغزها و دانه ها استفاده کنید.

15. شیر آجیل

شیر آجیل نسبت به شیر معمولی کالری و قند کمتری دارد. می توانید آن را روی گرانولا یا در اسموتی های مختلف قرار دهید.

16. از سوپ

یک کاسه سوپ بلغور جو دوسر می تواند یک میان وعده پروتئینی برای کاهش وزن باشد، زیرا ترکیبی از کربوهیدرات است و هضم آن زمان بیشتری می برد و در نتیجه ساعت ها بدون احساس افت انرژی احساس سیری می کنید. بسته به نوع حبوباتی که در این سوپ می ریزید زمان پخت متفاوت است. مراقب باشید اگر از سوپ های آماده استفاده می کنید بدون شکر باشد.

آخرین کلمه

خوردن یک صبحانه مغذی و مناسب می تواند به بهبود سلامت و کاهش وزن کمک کند. صبحانه شما باید حاوی پروتئین کافی، فیبر و چربی های سالم باشد. در این مقاله بهترین منابع غذایی را آورده ایم که می توانید به عنوان صبحانه کاهش وزن مصرف کنید.

منابع: Healthline

آیا صبحانه برای کاهش وزن و کاهش وزن مفید است؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top