استراتژی شبکه های اجتماعی، تکنیک های موفقیت در تبلیغات


بسیاری از کسب‌وکارها تصور می‌کردند که ایجاد استراتژی شبکه های اجتماعی کار مهمی نیست. اما اکنون که شبکه های اجتماعی زیادی در دسترس عموم هستند و مردم بیشتر وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانند، تدوین یک استراتژی موفقیت در شبکه های اجتماعی برای شرکت‌ها حیاتی شده‌است.

اگر هر تیم، گروهی از کارشناسان شبکه های اجتماعی در اختیار داشته‌باشد، قطعا این‌کار راحت‌تر خواهد بود. واقعیت این است که، یک بودجه کلان بازاریابی به تنهایی نمی‌تواند موفقیت برنامه‌های بازاریابی را تضمین کند، این استراتژی درست است که به آن جامه‌عمل می‌پوشاند. در این نوشته‌ راتین به این موضوع می‌پردازیم که چطور یک استراتژی شبکه های اجتماعی با درصد موفقیت بالا ایجاد کنیم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی، Social Media Marketing یا به طور مخفف SMM، به مفهوم استفاده از پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف، ایجاد آگاهی از برند و برندسازی، افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش فروش است. در این روش بازاریابی با انتشار محتوا در قالب پست‌های متنی، تصویری و ویدیویی متناسب با رسانه‌ انتخابی، کسب‌وکار، حرف‌های دنبال‌کنندگان خود را شنیده، نیازهای آن‌ها را درک و در نهایت با آن‌ها تعامل می‌کند تا بهترین خدمت و محصول را ارائه کند.

استراتژی شبکه های اجتماعی چیست؟

استراتژی شبکه های اجتماعی در اصل، خلاصه‌ای از محتوای پست شده در شبکه های اجتماعی، مسئولیت تیم‌های مختلف بازاریابی و شبکه های اجتماعی و کانال‌های مختلف حضور در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کسب‌وکار را ارائه می‌کند. این استراتژی شامل اهدافی است که استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال یک شرکت را تکمیل می‌کنند.

استراتژی های موفقیت در شبکه های اجتماعی، یک طرح اصلی برای نحوه ایجاد محتوا، انتشار آن و تعامل با کاربران هستند. 

بسیاری از شرکت‌ها و بیزینس‌ها از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان بالقوه، ارائه پشتیبانی، تبلیغ کالا، خدمات و ویژگی‌های جدید یک محصول و ایجاد آگاهی از برند استفاده می‌کنند.

هر روز، بازاریابان شبکه های اجتماعی با اطلاعاتی در مورد تغییر و تحول پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی، افزایش تعداد این رسانه‌ها، از دست‌دادن محبوبیت آن‌ها و انواع جدید محتوای تولیدی روبرو هستند. این موضوع می‌تواند کار را برای بازاریابان در سال 2023 سخت‌تر کند، بنابراین ممکن است به‌عنوان شخصی که در این حوزه فعالیت می‌کند، سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • کدام پلتفرم اجتماعی می‌تواند بالاترین بازگشت سرمایه را در سال 2023 ارائه دهد؟
  • بهترین زمان برای انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف چه روز و چه ساعتی است؟
  • این همه هیاهو در شبکه های اجتماعی برای کسب‌وکار من مناسب است؟
  •  آیا باید روی میکرواینفلوئنسرها سرمایه‌گذاری کنم؟
  •  آیا باید تولیدکنند‌گان محتوا (متنی و تصویری) را استخدام کنم، یا بهتر است به صورت فریلنس با آن‌ها کار کنم؟
  •  آیا مشتریان بالقوه کسب‌وکار به خدماتی که در شبکه های اجتماعی ارائه می‌شود، اهمیت می‌دهند؟
  • چقدر بودجه برای حضور در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرم؟

چرا به استراتژی شبکه های اجتماعی نیاز دارید؟

3 چالش بزرگی که بازاریابان شبکه های اجتماعی با آن روبرو هستند، دستیابی به مخاطبان جدید، اندازه‌گیری میزان بازگشت سرمایه و دستیابی به اهداف تجاری تعیین شده‌است. ایجاد یک استراتژی شبکه های اجتماعی می‌تواند به کسب‌وکار در مقابله با چالش‌های موجود در دنیای تکنولوژی کمک کند.

این استراتژی می‌تواند برای تعیین اهداف اصلی، پیگیری عملکرد و تحلیل داده‌ها و حتی برای تغییر معیارهای سازمان، استفاده شود. در ادامه‌ی متن به این موضوع می‌پردازیم که چرا باید یک استراتژی شبکه های اجتماعی داشته‌باشیم.

استراتژی به کسب‌وکار در تعیین اهداف کمک می‌کند

استراتژی شبکه های اجتماعی به وضوح می‌تواند انتظارات و اهداف مشخصی را برای تلاش‌های بازاریابی در شبکه های اجتماعی کسب‌وکارتان ایجاد کند. اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند، تبلیغ در مورد یک رویداد جدید، معرفی کالا و خدمات جدید یا حتی اندازه‌گیری میزان موفقیت یک کمپین برای تغییر نام تجاری (Rebrand) کسب‌وکارتان باشد، به یک استراتژی کامل، اجرایی و قابل تحلیل نیاز دارید.

امکان ارزیابی و اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد را فراهم می‌کند

تنها داشتن یک هدف برای بازاریابی شبکه های اجتماعی کافی نخواهد بود. باید علاوه‌بر هدف، نحوه رسیدن به آن را نیز مشخص کنید. فرض کنید که هدف درستی برای کسب‌وکار خود در نظر گرفته‌اید، اما ابزارهای بازاریابی و روش‌های تبلیغاتی که برای رسیدن به هدف مشخص کرده‌اید، نه تنها مسیر را طولانی‌تر می‌کنند بلکه هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد.

اینجاست که باید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را نیز مشخص کنید، تا نظارت درستی روی پیشرفت فرایندها برای رسیدن به هدف داشته باشید و بتوانید به صورت عددی آن‌ها را تحلیل کنید. وجود این شاخص‌ها نه تنها میزان پیشرفت پلن بازاریابی را اندازه‌گیری می‌کند، بلکه در هر کجای مسیر می‌تواند نیاز به ایجاد تغییرات را نیز مشخص کند.

استراتژی سوشال مدیا کمک می‌کند تا معیارهای کسب‌وکار را در طول زمان تغییر دهید

معیارسازی برای استراتژی‌های بازاریابی، به کسب‌وکارها امکان ردیابی معیارهای استراتژی شبکه های اجتماعی را خواهد داد. به این ترتیب می‌توانید عملکرد فعلی در شبکه های اجتماعی را در مقایسه با استانداردهای عملکرد رقبا، استانداردهای صنعت و همین‌طور عملکرد گذشته خود، تحلیل کنید.

ارزیابی عملکرد کمک می‌کند تا معیارهای کسب‌وکار را در طول زمان ارزیابی و تحلیل کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تغییر دهید. هیچ معیاری، وحی‌منزل نیست که نتوان آن‌ را تغییر داد. در واقع اگر در طول مسیر رسیدن به هدف نتوانید چنین انعطافی داشته باشید، باید روی زمان و هزینه بیشتری سرمایه‌گذاری کنید.

استراتژی‌ های موفقیت در شبکه های اجتماعی در یک قدم مهم، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سطح انتظارات خود را برای مشارکت گسترده‌ تیم‌های مختلف خصوصا تیم بازاریابی تعیین کنند. به این ترتیب هر فردی بایدها و نبایدهای کسب‌وکار برای حضور در شبکه های اجتماعی را می‌داند و همه با هم هماهنگ هستند.

چگونه یک استراتژی شبکه های اجتماعی تدوین کنیم

اکنون که مفهوم استراتژی شبکه های اجتماعی و چرایی لزوم داشتن آن را می‌دانید، وقت آن رسیده تا برای تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی آماده شوید. با ما در ۹ قدم، تا تدوین و طراحی یک استراتژی شبکه اجتماعی حرفه‌ای، هم‌راه شوید.

۱.مخاطب هدف خود را مشخص کنید

اگر قبلا پرسونای مخاطب کسب‌وکارتان را تعریف نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله پرسونا چیست را بخوانید. با تعریف جمعیت کلیدی از مخاطبان هدفی که به آن‌ها دسترسی دارید، می‌توان جامعه‌ای از مشتریان هدف ساخت. تعریف مخاطب هدف کمک می‌کند تبلیغات متمرکزتری داشته باشید، نیازها، خواسته‌ها، علایق و سرگرمی‌های خاص مشتریان خود را شناسایی کرده و برای آن‌ها محصول و خدمت تولید کنید.

مصرف‌کننده همیشه با چالش‌هایی در زندگی شخصی خود روبروست. اینکه کسب‌وکارتان چه کمکی به رفع این چالش‌ها می‌کند، به میزان شناخت شما از مخاطب هدف بستگی دارد. اگر با دیدن محصول و خدمت یک کسب‌وکار بارقه‌ای از نور در چشمان مصرف‌کننده ایجاد نشود، دست به خرید نخواهد زد. چرا شما آن فرشته نجاتی نباشد که نیازها و خواسته‌های مخاطب را درک کرده و آغوشش را برای رفع چالش‌ها و مشکلاتش با ارائه محصول و خدمتی مناسب باز ‌می‌کند.

۲.یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

به اشتراک‌گذاشتن محتوایی عالی در شبکه های اجتماعی ضروری است، اما چیزی که به همان اندازه اهمیت دارد، داشتن‌ یک برنامه زمان‌بندی برای به انتشار محتواست تا حداکثر تاثیر را داشته باشد.

۳.تقویم محتوای شبکه های اجتماعی

تقویم محتوایی برای شبکه های اجتماعی باید شامل نوع محتوا، هدف از انتشار آن، زمان انتشار، شیوه تعامل با مخاطبان و بسیاری موارد دیگر را پوشش دهد. برای داشتن یک محتوای حساب‌شده و اصولی در شبکه های اجتماعی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مرتبط به استراتژی محتوا در بلاگ راتین مطالعه کنید.

۴.روی چند کانال کلیدی تمرکز کنید

هیچ شبکه‌ اجتماعی وجود ندارد که برای همه کسب‌وکارها بهترین باشد یا دسترسی به همه مخاطبان هدف را ممکن کند. پس بهتر است روی چند کانال کلیدی که تصور می‌کنید مخاطبان شما بیشتر در آن‌ها حضور دارند، تمرکز کنید.

نکته مهم اینکه استراتژی حضور در هر یک از این کانال‌ها یا به عبارتی شبکه های اجتماعی، متفاوت از دیگری است و باید محتوای تولید شده برای هر کدام از این کانال‌ها را بهینه‌سازی کنید.

قبل از تولید محتوا باید در مورد شبکه های اجتماعی تحقیق کنید تا متوجه شوید مخاطبان هدف شما در کدام پیج‌ها و در چه زمان‌هایی فعالیت دارند. اگر مصرف‌کنندگان محصولات و خدمات شما، متخصصان کسب‌وکارها هستند، پس به جای اینستاگرام، لینکدین را انتخاب کنید.

روی ایجاد و پرورش و حفظ یک جامعه از مخاطبان در کانال‌های اجتماعی متمرکز شوید که مخاطبان هدف بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند. انواع شبکه های اجتماعی به شرح زیر هستند.

  • YouTube
  • Instagram
  •  LinkedIn
  •  Pinterest
  • Twitter
  • TikTok
  • Snapchat

چطور بهترین کانال را انتخاب کنید؟

انتخاب کانال مناسب برای توزیع محتوا، آنقدرها هم که فکر می‌کنید کار ساده‌ای نیست. این کار باید روی اصولی انجام شود تا بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین بودجه به‌دست آورید.

پلتفرمی را پیدا کنید که مخاطبان شما در آن وقت می‌گذرانند و برای کسب‌وکار شما مناسب است.

زمینه‌ فعالیت کسب‌وکار را مشخص و رسانه‌ای که مخاطبان هدف‌تان در آن وقت می‌گذرانند را پیدا کنید. طبیعتا همه شبکه های اجتماعی که مناسب یک کسب‌وکار B2C هستند برای یک کسب‌وکار B2B مناسب نخواهند بود.

پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید، که نیروی کافی برای تولید محتوا در آن‌ها دارید

برای تولید هر نوع محتوایی، از متنی گرفته تا تصویری و ویدیو، باید نیروی متخصص داشته باشید. اگر در ابتدای امر بودجه کافی برای استخدام این افراد را ندارید، حوزه فعالیت‌ خود را محدود کرده و فقط پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که بازدهی بیشتری دارند.

هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند به‌صورت مساوی در همه شبکه های اجتماعی فعالیت کند. این کار زمان‌بر بوده و به بودجه زیادی نیاز دارد. پس تنها به چند پلتفرم متعهد بوده و برای آن‌ها، بهترین محتوا را تولید کنید.

۵.بلاگ‌نویسی را شروع کنید

محتوا (متنی و تصویری) محور اصلی یک استراتژی موفق در شبکه های اجتماعی است. باید متعهد شوید که به صورت منظم، محتوایی جدید و البته باکیفیت تولید کنید.

برای تولید یک محتوای مفید باید فهرستی از سوالات متداول مشتریان بالقوه خود داشته باشید، در هر پست به یکی از سوالات آن‌ها با محتوایی باکیفیت پاسخ دهید. در ادامه می‌توانید یک قدم فراتر گذاشته و حتی نیاز یا خواسته‌ای را در وجود آن‌ها بیدار کنید.

ترکیبی از استراتژی‌های بلاگ‌نویسی و شبکه های اجتماعی می‌تواند به محتوای تولید شده کمک کند تا مخاطب بیشتری را جذب کند. به‌عنوان مثال می‌توانید یک پست در شبکه های اجتماعی شامل نکته‌ای مهم منتشر کرده و کاربران را به خواندن یک پست بلاگ مفصل و کامل در مورد همان موضوع ترغیب کنید. شما می‌توانید، پس با یک تیر چند نشان بزنید.

اینجا یک بازی برد-برد ایجاد می‌شود، پست‌های شبکه های اجتماعی ترافیک قابل توجهی را به سمت بلاگ هدایت می‌کنند و به‌ خوانندگان اجازه می‌دهند علاوه‌بر کسب اطلاعات بیشتر، پست را نیز برای دوستان خود بفرستند.

۶.محتوای آموزشی ایجاد کنید

محتوای قابل دانلود مانند چک‌لیست‌ها، فیلم‌های آموزشی، کتاب‌های الکترونیک و اینفوگرافیک گزینه‌ای عالی برای بالا بردن میزان بازنشر یک محتوا در شبکه های اجتماعی و سایت‌ها هستند. می‌توانید به یک نکته از چندین نکتۀ یکی از چالش‌ها و مشکلات مشتریان بالقوه خود در پست شبکه های اجتماعی اشاره کرده و آن‌ها را برای دانلود مواردی که اشاره شد به سایت هدایت کنید. وقتی وارد سایت شدند، وقت آن است که غافلگیرشان کنید تا به سمت خرید محصول و خدمت و در نهایت درگاه پرداخت بروند.

۷.یک دستور کار آماده کنید تا راهنمای اعضای تیم باشد

شبکه های اجتماعی یک روش ثابت و مشخص برای همه کسب‌وکارها ندارند، به این مفهوم که برای هر کسب‌وکاری به‌صورت یکسان کار نمی‌کنند. برای دست یافتن به اهداف، باید یک دستور کار تهیه کرد. دستور کار یک برنامه زمان‌بندی برای پست‌ها و تعامل است که اعضای تیم را در مسیر نگه می‌دارد و کمک می‌کند به‌صورت مستمر محتوای باکیفیت تولید کنید.

۸.نتایج را اندازه‌گیری کنید

روش‌ها و ابزارهای بسیاری برای ارزیابی فعالیت در شبکه های اجتماعی وجود دارد. با بررسی میزان ترافیکی که شبکه های اجتماعی به سایت یا بلاگ منتقل می‌کنند، شروع کنید. پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی ابزارهایی برای کمک به کسب‌وکارها در تحلیل داده‌ها ارائه می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توانید در فیس‌بوک از Insights Page Facebook، در اینستاگرام از Instagram Account Insight و در لینکدین از LinkedIn’s Visitor Analytics استفاده کنید.

این ابزارها کمک می‌کنند تا ببینید مخاطبان هدف و کاربران جدید به چه مواردی واکنش نشان می‌دهند. با تحلیل این ابزارها گرایش‌های مرتبط با خواسته‌ها و علایق مخاطبان خود را دنبال کرده، از کلمات کلیدی و موضوعات خاص استفاده کنید تا در مرکز توجه قرار گیرید.

مطمئن شوید که برای ارزیابی و اندازه‌گیری نتایج، معیارهایی انتخاب کرده‌اید که ردیابی آن‌ها خیلی وقت‌گیر نیست. نمونه‌ای از این معیارهای ساده می‌تواند دنبال‌کنندگان جدید، افزایش تعاملات و افزایش بازدید از سایت و دیگر شبکه های اجتماعی باشد.

شاخصه‌های قابل اندازه‌گیری در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

  •  بازدید یکتا یا Reach
  • تعداد کلیک‌ها 
  • هشتگ‌ها
  • میزان نرخ مشارکت
  • تعداد دنبال‌کننده‌ها

۹.تاکتیک‌های مناسب در پیش بگیرید

شبکه های اجتماعی یک‌شبه شروع به‌کار نمی‌کنند. جذب دنبال‌کننده، آگاهی از برند، گرفتن لایک و کامنت و ذخیره پست‌ها، نیازمند تلاش‌ است. این تلاش‌ها زمان‌بر هستند و در برخی موارد ممکن است نیازمند آزمون و خطا باشند. تاکتیک‌های مختلف در استراتژی های موفقیت در شبکه های اجتماعی باید دیده شود تا از روش‌های مختلف بتوان به هدف رسید.

ترکیب مناسبی از کانال‌های توزیع، محتوا و تبلیغات می‌تواند در کنار هم موفقیت شما را تضمین کند. اگر تقویم محتوایی مناسبی تهیه کرده‌ و به آن پایبند باشید، موفقیت در چند قدمی شماست.

با گذشت زمان می‌توانید استراتژی‌ها، محتواها و حتی پرسونای خود را بر اساس اطلاعاتی که در طول زمان فعالیت جمع‌آوری کرده‌اید، تنظیم کنید. این موارد به تدوین یک استراتژی دقیق‌تر با نتایج‌ ثابت‌تر منجر می‌شود. در ادامه چند روش برای تقویت بازاریابی شبکه های اجتماعی آمده است.

  • هشتگ مخصوص برند خود را تعریف کنید
  • محتوای کاربران خود را بازنشر کنید
  • میزبان مسابقات و جوایز باشید
  • از مشتریان خود بخواهید از طریق شبکه های اجتماعی به شما بازخورد دهند
  • نظرات مثبت مشتریان خود را به نمایش بگذارید

استراتژی های موفقیت در شبکه های اجتماعی

محوای باکیفیت محور هر استراتژی‌ای در شبکه های اجتماعی خواهد بود. بدون محتوا نمی‌توان با مخاطبان تعامل داشت، محصولات و خدمات را تبلیغ کرد، آگاهی از برند ایجاد کرد و یا میزان موفقیت را اندازه‌گیری کرد. ماهیت زودگذر شبکه های اجتماعی ممکن است در شما این باور را ایجاد کند که چرا مجبور باشید به اندازه دیگر روش‌ها مانند بلاگ‌نویسی و بازاریابی ایمیلی برای آن وقت بگذارید؟ اما این درست نیست، چون شبکه های اجتماعی بخشی از زندگی روزمره مردم شده‌اند و این مردم هستند که مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه یک کسب‌وکار را تشکیل می‌دهند. پس برای موفقیت کسب‌وکار هم که شده باید حضوری پُررنگ و موثر در آن‌ها داشته باشید. در این راستا بهتر است از ابزارهای بازاریابی مناسب نیز استفاده کنید تا روند پیشرفت را بهبود دهید.

ملزومات یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

زمانی‌که صحبت از استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی می‌شود، در اصل منظور 2 استراتژی است که در کنار هم موفقیت یک برنامه بازاریابی در شبکه های اجتماعی را تضمین می‌کنند. این 2 استراتژی به شرح زیر هستند.

  • استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی
  •  استراتژی تعامل و حضور در شبکه های اجتماعی

استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

استراتژی تولید محتوای شبکه های اجتماعی مشخص می‌کند که بر اساس معیارهایی مانند تحقیقات انجام شده روی بازار، تحلیل رقبا، ارزیابی جایگاه کسب‌وکار، علایق جامعه مخاطبان هدف و امکانات کسب‌وکار، چه نوع محتوایی تولید شود. آیا بهتر است محتوای تصویری تولید کنید یا محتوای ویدیویی؟

آنچه که در تعیین نوع محتوای تولیدی در شبکه های اجتماعی نقش دارد، علایق مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه و بودجه کسب‌وکار است. همان‌طور که می‌دانید تهیه یک ویدیو در مقایسه با یک پست تصویری، هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد.

استراتژی تعامل و حضور در شبکه های اجتماعی چیست؟

تعامل یکی از مهم‌ترین بخش‌های حضور در شبکه های اجتماعی است. اینکه چطور با نظرات موافق و مخالف و پیشنهادها و انتقادها برخورد می‌کنید، در واقع کمک می‌کند تا ماهیت برند خود را بسازید. به این ترتیب می‌توانید روابط مسالمت‌آمیز و سازنده‌ای با مجموعه مخاطبان هدفتان در شبکه های اجتماعی داشته باشید، مخاطبانی که قرار است روزی به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

اهداف اصلی یک استراتژی تعامل در شبکه های اجتماعی

هر کسب‌وکاری برای تعامل بهتر با مخاطبان و مشتریان بالقوه خود باید 2 هدف اصلی را دنبال کند.

جامعه مخاطبان هدف خود را مدیریت کنید

در شبکه های اجتماعی گروه‌های سنی مختلفی با سلایق و علایق مختلف وجود دارند. مهم‌ترین وظیفه کسب‌وکار، مدیریت جامعه مخاطبان هدف خواهد بود. این کار را می‌توانید با ارائه مشاوره از طریق پاسخ به نظرات در کامنت‌ها و دایرکت، مشاوره از طریق بلاگ و انجام نظرسنجی برای کسب اطلاعات بیشتر و بهبود وضعیت تعامل، انجام دهید.

دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید

تعامل برای افزایش دنبال‌کنندگان مانند آب حیات است. محتوایی ارزشمند ارائه کنید، محتوای ویدیویی جذاب یا انتشار محتوایی مفید و رایگان که نمی‌تواند هر جایی در دسترس مشتریان بالقوه شما قرار بگیرد. به این ترتیب می‌توانید مزیت رقابتی ایجاد کنید که برای جذب مخاطبان بیشتر موثر واقع می‌شود.

مزایای یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق چیست؟

با تدوین یک استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی می‌توانید به اهداف زیر دست پیدا کنید. دستیابی به این اهداف کار آسانی نیست پس می‌توانید آن‌ها را جزئی از مسیر موفقیت در نظر بگیرید.

  • افزایش آگاهی از برند
  • تحلیل و رصد رقبا
  • تولید سرنخ‌های جدید و باکیفیت
  •  افزایش ترافیک ورودی به سایت
  • دریافت اطلاعاتی مهم از مخاطبان و دنبال‌کنندگان
  • اعتبار برند
  • شناسایی و تحلیل رفتار مشتری
  • برقراری ارتباطی عمیق و تعاملی سازنده با مشتریان بالقوه
  • بهبود نرخ تبدیل
  • بهبود رتبه در موتورهای جستجو با لینک‌هایی قوی
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • حضور در بخش‌های مهم بازار
  • تبدیل شدن به منبعی برای محتوای مفید و قابل اتکا
  • اثربخشی بالا
  • یادگیری از مخاطبان و رقبا
  • بهبود برنامه‌های بازاریابی
  •  امکان تبدیل شدن به رهبر بازار

سخن پایانی

با حضور اولین شبکه های اجتماعی و استقبال مردم در سراسر جهان، مشخص شد که آینده بازاریابی با حضور موثر در این پلتفرم‌ها گره خورده است. همه‌گیری کووید 19 به این موضوع دامن زد، چون تنها راه ارتباطی که برای مردم باقی مانده بود، همین شبکه های اجتماعی بودند. برای انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار خود می توانید مقاله بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی را مطالعه کنید. هر کسب‌وکاری که هوشیار باشد قدم به بازاری می‌گذارد که مردم آن را دوست دارند و می‌توان مخاطبان جدیدی در آن پیدا کرد. این مخاطبان قرار است روزی به مشتری تبدیل شوند و سرعت تبدیل آن‌ها به نوع و میزان فعالیت کسب‌وکار در این رسانه‌ها بستگی دارد. استراتژی شبکه های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا حضوری مستمر، پُررنگ، مفید و تعاملی سازنده با مشتریان حال و آینده خود داشته باشید.

 

منابع: هاب اسپات، بیزینس دات‌کام، سوشال مدیا تودی، ورلداستریم، اسپروت سوشال، هات سوئیت، اینفلئونس مارکتینگ هاب، انستیتو دیجیتال مارکتینگ.

استراتژی شبکه های اجتماعی، تکنیک های موفقیت در تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top