اشتباهات رایج در مسیر کاهش وزن


همچنین ممکن است در حال آماده شدن برای کاهش وزن باشید. احتمالاً می دانید که کاهش وزن موفق به معنای از بین بردن تمام موانع جسمی و روحی پیش روی شماست.

ممکن است راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود داشته باشد که بسیاری از افراد از آن بی خبرند. با بسیاری از توصیه های مختلف، جای تعجب نیست که مردم گیج شوند.

یک متخصص کاهش وزن وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از طریق رژیم غذایی و ورزش به هدف خود برسید. در این مقاله در مورد چندین مورد صحبت خواهیم کرد اشتباهاتی که افراد هنگام کاهش وزن مرتکب می شوند بیایید بگوییم آنها چه چیزی می گیرند:


  1. شما غذای کافی نمی خورید:

کیرا ویلیامز مربی کاهش وزن است. او می گوید این اشتباه یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که زنان معمولا مرتکب می شوند. او در این باره می گوید: اگر در طول روز ورزش کنید و حدود 2500 کالری بسوزانید اما فقط 1200 کالری مصرف کنید، بدن خود را مجبور به ذخیره چربی کرده اید.

این کار نه تنها متابولیسم بدن شما را کند می کند، بلکه عضله سازی را نیز سخت می کند. از خوردن نترسید. بشقاب خود را با کربوهیدرات‌های سالم (مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل)، پروتئین‌های بدون چربی (مانند ماهی، بوقلمون، مرغ و توفو)، چربی‌های سالم (مانند آووکادو، روغن‌های طبیعی، آجیل و دانه‌ها) و مقدار مناسبی پر کنید. سبزیجات را روی برگهای سبزی بمالید.

خوردن 1800 تا 2000 کالری از غذاهای سالم باعث می شود احساس سیری کنید و کمتر میان وعده بخورید. این نیز منجر به کاهش وزن خواهد شد.


  1. شما فقط کاردیو انجام می دهید:

برخی افراد بر این باورند که افزایش توده عضلانی منجر به کاهش وزن می شود. کاردیو چربی بدن را می سوزاند، اما برای عضله سازی کار زیادی انجام نمی دهد.

وزنه زدن به سرعت متابولیسم و ​​سوزاندن چربی بیشتر کمک می کند. علاوه بر کاردیو، تمرینات وزنه برداری نیز انجام دهید.

انجام تمریناتی مانند دراز و نشست به مدت بیست دقیقه دو تا سه بار در هفته می تواند کمک کننده باشد. با وزنه‌های سبک‌تر یا موقعیت‌های آسان‌تر شروع کنید، اما به خاطر داشته باشید که برای قوی‌تر شدن، باید چالش‌های خود را افزایش دهید.


  1. شما به خود می گویید که رژیم دارید و به طور کلی سبک زندگی خود را تغییر می دهید:

کیت مارتینو، متخصص و مربی کاهش وزن، معتقد است افرادی که به دنبال کاهش وزن کوتاه مدت هستند، نسبت به افرادی که به دنبال دستیابی به نتایج پایدار و ایجاد تغییرات طولانی مدت هستند، کار سخت تری خواهند داشت.

وقتی طرز فکر شما به سمت رژیم غذایی تغییر می کند، احتمال اینکه در اواسط راه از رژیم غذایی خود دست بکشید و از اهداف خود کوتاه بیایید. کلمه رژیم را از دایره لغات خود حذف کنید و مطمئن شوید که وقتی تصمیم به کاهش وزن دارید می دانید چه چیزی برای شما مفید است.

نکته کلیدی یافتن سبک زندگی است که نه تنها به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند، بلکه برای شما لذت نیز به ارمغان می آورد. فقط در این شرایط به مسیر و هدف خود می چسبید.


  1. شما سیستم پشتیبانی خوبی ندارید:

اگر کاری را به تنهایی شروع کنید، احتمال موفقیت بسیار کمتر از زمانی است که با اعضای خانواده یا دوستان گروهی تشکیل دهید. این افراد می توانند به عنوان یک سیستم پشتیبانی برای شما عمل کنند.

مارتینو می‌گوید: اگر اعضای خانواده یا دوستانی در اطراف خود نداشته باشید، تغییر سبک زندگی بسیار دشوار خواهد بود.

از اعضای خانواده یا دوستان برای حمایت استفاده کنید.

اگر نمی توانید کسی را پیدا کنید، حداقل به عزیزانتان اجازه دهید از اهداف بزرگتان مطلع شوند و از آنها بخواهید که از شما حمایت کنند. به این ترتیب آنها هدف شما را در ذهن خواهند داشت.

همچنین می‌توانید پلتفرم‌های آنلاینی را که در آن هزاران نفر به صورت مجازی از یکدیگر پشتیبانی، مشاوره و تشویق می‌کنند، کاوش کنید.


  1. شما اهداف خاصی را تعیین نمی کنید:

کلید موفقیت شکستن اهداف خسته کننده به مراحل کوچک و قابل کنترل است.

به جای داشتن اهداف مبهم و دست نیافتنی، بهتر است رویکرد کاهش وزن خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و تغییرات واقعی تری را دنبال کنید.

اهداف هوشمندانه داشته باشید. در حالت ایده آل، اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان باشد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید 8 لیوان آب در روز بنوشید.

برای یک ماه آینده، تصمیم گرفتید این عادت را حفظ کنید و کربوهیدرات هایی مانند ماکارونی یا سیب زمینی را کاهش دهید و به جای آن از سبزیجات برگ سبز تند مانند اسفناج استفاده کنید.

هر یک از این اهداف کوچک و دست یافتنی می تواند تغییرات سبک زندگی را پایدارتر کند.


  1. شما تعداد کالری سوزانده شده از ورزش را بیش از حد تخمین می زنید:

برخی از افراد برای توجیه تصمیمات بد خود از تمرینات عالی استفاده می کنند.

اگرچه ممکن است تمرین در ابتدای روز عالی باشد، اما ممکن است در فواید آن اغراق کنید.

این باعث پرخوری و افزایش وزن می شود. به خاطر داشته باشید که افزایش سطح ورزش می تواند تقاضای کالری شما را افزایش دهد.

شما باید اندازه وعده های غذایی خود را بررسی کنید و یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.


  1. شما در تلاش خود ثابت نیستید:

این یکی از بزرگترین موانع بر سر راه مردم است. کاهش وزن قابل توجه تنها زمانی حاصل می شود که بدن شما به طور مداوم در معرض فعالیت های بدنی و رژیم غذایی مناسب باشد.

همیشه ادامه بده ممکن است نیمه راه خسته شوید، اما باید ثابت قدم و پایدار باشید.

همچنین بخوانید : چرا وزن کم نمی کنم؟
اشتباهات رایج در مسیر کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top