افسردگی فصلی (SAD) چیست و چگونه درمان می شود؟ 8 راه برای تقویت روحیه در زمستان


اجازه ندهید روحیه شما با دما کاهش یابد.

اگر فکر می‌کنید با سردی هوا لبخندتان می‌ریزد و دما پایین می‌آید، اشتباه نمی‌کنید، اشتباه می‌کنید مشکل اختلال فصلی با توجه به انجمن روانپزشکی آمریکا، اختلال عاطفی فصلی (SAD)، واکنشی به کاهش نور خورشید، حدود پنج درصد از آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در زنان شایع تر از مردان است.

بی حالی، بی حالی، پرخوری و ناراحتی می تواند یک فاجعه برای سلامتی شما باشد. اجازه ندهید روزهای کوتاه و شب های طولانی زمستان شما را تحت تاثیر قرار دهد. ما در بخش زیر هستیم نکاتی برای تقویت آن اختلال فصلی آنها تسکین می دهند، ما پرداخت می کنیم.

بسیاری از ما فکر کرده‌ایم، “وای، من می‌توانم همین الان در ساحل باشم.” وسط زمستان، وقتی آسمان خاکستری می‌شود، خورشید زودتر غروب می‌کند و شب‌ها سرد است، آرزو می‌کنیم که گرم و کنار دریا باشد. . تقریباً دو درصد از مردم نوعی افسردگی فصلی به نام SAD یا اختلال خلقی فصلی را تجربه می کنند. این حالت با قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید در پاییز و زمستان رخ می دهد.

این اختلال اثرات متفاوتی روی افراد دارد، اما تعدادی از علائم وجود دارد که شناسایی و شناسایی آنها مهم است.

احساس خستگی و فرسودگی

فردی که با این اختلال دست و پنجه نرم می کند ممکن است بدون دلیل خاصی احساس کمبود انرژی کند. احتمالاً احساس خستگی جسمی و روحی وجود دارد.

تعامل اجتماعی کمتر

عموماً افراد زمان کمتری را با دوستان می گذرانند، فعالیت های اجتماعی کمتری دارند و تفریح ​​کمتری دارند، در حالی که قبل از شروع هوای سرد زمان زیادی را صرف همه این موارد می کردند. عدم ارتباط روزانه با عزیزان در کنار کاهش بهداشت فردی از علائم جدی این بیماری است.

کاهش تمرکز

حافظه ممکن است به طور ناگهانی دچار مشکل شده و تمرکز نیز مختل شود. مثلاً در به خاطر سپردن قرارها مشکل دارد و تصمیمات عادی و معمولی به کندی گرفته می شود.

اختلالات خواب

تغییرات ناگهانی در خوردن یا خوابیدن می تواند علامت قابل توجهی در چنین اختلالاتی باشد. اغلب فرد کمتر یا بیشتر از حد معمول می خوابد، اما با این وجود احساس کمبود خواب دارد، در نتیجه اغلب احساس خستگی و فرسودگی می کند.

درد عضلانی و مفاصل غیر قابل توضیح

تمام بدن درد می کند، اما دلیل خاصی وجود ندارد. ممکن است درد در گردن، کمر، زانو، لگن، شانه ها و همچنین سردرد و گیجی نیز در این بیماری وجود داشته باشد.

گرم مزاجی و بد خلقی

بسیاری از افرادی که از SAD رنج می برند احساس اضطراب می کنند و دلیل آن را نمی دانند. آنها همچنین نوسانات خلقی خود را احساس می کنند و با موقعیت ها و چیزهایی که به طور معمول هیچ تأثیری بر آنها ندارد، عصبانی می شوند.

اضطراب

بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال نگران و بی قرار هستند و این ربطی به شرایط خاصی در زندگی آنها ندارد که بتوانند تشخیص دهند. این اضطراب می تواند از اضطراب خفیف تا ترس شدید متغیر باشد.

اکنون که این علائم احتمالی را می دانید، چه باید بکنید؟

این روش های علمی را برای غلبه بر این اختلال و احساس بهتر بررسی کنید. با مجله سلامت همراه باشید


  1. پیاده روی در آفتاب را امتحان کنید

پیاده روی در یک روز آفتابی زمستانی به کاهش علائم اختلال عاطفی فصلی کمک می کند. مزیت دیگر این شغل ویتامین دی در روزهای خاکستری زمستان، بدن نیاز بیشتری به این ویتامین دارد.

جالب است بدانید که کمبود ویتامین D با افسردگی نیز مرتبط است و یک مطالعه در سال 2018 از مجله Pain نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند باعث سردردهای خوشه ای در پاییز و زمستان شود.

همچنین بخوانید : گیاهان ضد افسردگی

  1. خانه ات را روشن کن

غم و اندوه تاریک زمستان تولید سروتونین، انتقال دهنده عصبی تنظیم کننده خلق و خو را کاهش می دهد.

منبع سروتونین بدن خود را با یک جعبه نور LED آبی تازه کنید. این چراغ‌ها هیجان‌انگیزتر هستند و درخشندگی بدتری نسبت به جعبه‌های نور سفید تولید می‌کنند.

یکی دیگر از راه های ساده برای روشن کردن خانه کشیدن پرده ها در صبح است. به این ترتیب نور دلپذیر خورشید را به خانه خود دعوت کنید و از اختلالات عاطفی فصلی جلوگیری کنید.


  1. بیشتر حرکت کن

ما می دانیم که وسوسه انگیز است، اما در برابر تمایل به خواب زمستانی تا بهار مقاومت کنید.

پیاده روی به طور طبیعی شما را در معرض نور طبیعی خورشید قرار می دهد که می تواند از افسردگی زمستانی جلوگیری کند. خیلی سرد برای ورزش کردن بیرون؟ این تمرینات را در خانه انجام دهید.


  1. از محصولات غذایی مغذی و سالم استفاده کنید.

راز خوشبختی ممکن است در انتهای چنگال شما باشد. افرادی که از اختلال عاطفی فصلی رنج می برند یا افسرده هستند دوست دارند غذاهای چرب و غنی از کربوهیدرات بخورند، اما خوردن بیش از حد این غذاها عواقب ناسالمی دارد. در عوض، سعی کنید غذاهایی مانند ماهی آزاد، سبزیجات و غلات کامل بخورید افسردگی فصلی تمام کردن


  1. استفاده از بابونه را فراموش نکنید

اگر احساس نیاز به آرامش دارید، چای بابونه را در نظر بگیرید. یک مطالعه در سال 2016 از Phytomedicine نشان می دهد که عصاره بابونه ممکن است به کاهش علائم اختلال اضطراب فراگیر کمک کند.

همچنین بخوانید : فواید شگفت انگیز گل بابونه

  1. یک ورزش جدید را امتحان کنید

در زمستان با تفریحات فصلی مانند اسکیت روی یخ، اسکی یا ورزش های عمومی هیجان زده شوید.

الیزابت روم لومباردو، روانشناس، پزشک و نویسنده کتاب “مرد شاد: بهترین دستور العمل شما برای شادی” او می گوید که داشتن چیز جالبی که منتظر آن باشید، به شما کمک می کند تا در هوای سرد زمستانی روحیه شما را تقویت کند.


  1. کارهای داوطلبانه مفید انجام دهید

لومباردو پیشنهاد می‌کند فرصت‌های داوطلبانه را پیدا کنید تا بتوانید تفاوت ایجاد کنید. جمع آوری کت برای بی خانمان ها، بردن یک اسباب بازی به یک کودک نیازمند، یا داوطلب شدن در پناهگاه حیوانات می تواند کمک کننده باشد. او می گوید کارهای خیرخواهانه باعث تقویت روحیه خوب می شود.

همچنین بخوانید : داروهای گیاهی شاد

  1. محیط اطراف خود را کنترل کنید

ممکن است نتوانید هوای اطراف خود را کنترل کنید، اما می توانید محیط خود را کنترل کنید. تغییرات ساده ای مانند رنگ آمیزی دیوارها با رنگ روشن تر، خرید لوازم التحریر رنگارنگ، آویزان کردن آثار هنری الهام بخش و تغییر پس زمینه کامپیوتر به صحنه های ساحلی می تواند تاثیر زیادی در تغییر روحیه شما داشته باشد.

افسردگی فصلی (SAD) چیست و چگونه درمان می شود؟ 8 راه برای تقویت روحیه در زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top