انواع رسانه های تبلیغاتی – انتخاب بهترین رسانه برای تبلیغات


هنگام برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی، بازاریابان اغلب از رسانه ها استفاده می کنند تا مخاطبان هدف خود را به طور مؤثرتری درگیر کنند. همانطور که تبلیغ‌کنندگان محصولات و خدمات را برای مصرف‌کنندگان تبلیغ می‌کنند، رسانه‌هایی را تعیین می‌کنند که به بهترین شکل پیام را منتقل می‌کنند. یادگیری نحوه انتخاب رسانه تبلیغاتی موثر برای کمپین های بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا محصولات یا خدمات یک شرکت را بهتر تبلیغ کنید و ببینید چقدر موثر بوده اند. در این مقاله به تعریف رسانه تبلیغاتی و انواع آن و انتخاب بهترین رسانه برای تبلیغات ما پرداخت می کنیم

رسانه تبلیغاتی چیست؟

رسانه های تبلیغاتی کانال ها یا واسطه هایی هستند که از طریق آنها یک کسب و کار می تواند محتوای تبلیغاتی خود را در بازار هدف به مصرف کنندگان برساند. محتوای تبلیغاتی می تواند انواع مختلفی از جمله متن، صوتی، تصویری، تصویری و گرافیکی داشته باشد. بازاریابان معمولاً یک نوع رسانه تبلیغاتی را بر اساس نیازها و ترجیحات مصرف کننده و الزامات کمپین انتخاب می کنند. آنها همچنین می توانند محیطی را انتخاب کنند که بهترین نتایج را در چارچوب بودجه شرکت ارائه دهد.

انواع رسانه های تبلیغاتی

در اینجا شش نوع رایج از رسانه های تبلیغاتی که مشاغل می توانند از آنها استفاده کنند، آورده شده است:

1. رسانه آنلاین

رسانه آنلاین هر نوع محتوای تبلیغاتی مبتنی بر اینترنت مانند تبلیغات ویدیویی در یوتیوب در وب سایت های پخش جریانی و تبلیغات پاپ آپ وبلاگ گفته می شود. به این ترتیب مشتریان هنگام استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی یا بازدید از یک وب سایت در معرض تبلیغات و پیشنهادات شرکت ها قرار می گیرند. بازاریابان می توانند بودجه بیشتری را به تبلیغات رسانه های اجتماعی اختصاص دهند زیرا می توانند انواع مختلفی از کاربران را هدف قرار دهند. علاوه بر این، این نوع تبلیغات به کسب و کارها اجازه می دهد تا واکنش ها و پاسخ های مشتریان به محتوای تبلیغاتی را ردیابی کنند و بازاریابان بهتر می توانند بازارهای خاص را شناسایی و هدف قرار دهند. برخی از انواع اصلی رسانه های آنلاین عبارتند از:

یکی از انواع رسانه های آنلاین، تبلیغات گوگل و. پلتفرم تبلیغات گوگل ادز یکی از بهترین انتخاب ها برای تبلیغات است زیرا می توانید مشتریان را بر اساس محل زندگی، سن و علایقشان هدف قرار دهید. و بعد از نمایش آگهی اگر روی تبلیغ کلیک کنند از هزینه شما کاسته می شود.

  • رسانه اکتسابی

این اصطلاح برای توصیف هر گونه محتوا یا محتوای شخص ثالثی که در کانال‌های خارج از مالکیت خود کسب و کار، مانند پلت فرم رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. همچنین شامل هر گونه پوشش تبلیغاتی است که شرکت از تأثیرگذاران یا روزنامه نگارانی که برند خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند، دریافت می کند.

یکی از انواع رسانه های اکتسابی، در لینکدین تبلیغ کنید خوب، برای تبلیغ در لینکدین، می توانید به آژانس تبلیغاتی افرک توصیه به

این اصطلاح برای کانال‌های رسانه‌ای که تحت مالکیت و کنترل یک تجارت هستند، از جمله وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌های شرکت استفاده می‌شود. کسب‌وکارها از رسانه‌های شخصی‌سازی‌شده برای تولید و نمایش محتوایی استفاده می‌کنند که به مخاطبان هدف در مورد محصولات و خدمات آموزش می‌دهد.

  • رسانه پولی

این برای تمام فعالیت‌های بازاریابی آنلاین، از جمله تبلیغات پولی مانند تبلیغات نمایشی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی حمایت‌شده، نتایج جستجوی پولی و پنجره‌های بازشو اعمال می‌شود. کسب‌وکارها اغلب از رسانه‌های پولی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شرکت و تبلیغ محتوای خود برای مخاطبان گسترده‌تر استفاده می‌کنند. در میان انواع مختلف رسانه های پولی، گوگل یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شود.

2. رسانه های الکترونیکی

رسانه پخش شامل هر محتوای بازاریابی صوتی یا بصری عمومی است. شرکت ها اغلب از آن برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در مورد برند شرکت استفاده می کنند و از تکنیک های داستان سرایی برای ایجاد پیامی به یاد ماندنی استفاده می کنند. برای مثال، یک شرکت اسباب‌بازی ممکن است از رنگ‌های روشن و موسیقی پرانرژی برای تبلیغ محصولات به کودکان و خانواده‌هایشان استفاده کند. این شرکت ممکن است رسانه های پخش را برای مخاطبان هدف خود مؤثرتر بداند زیرا کودکان ممکن است هنوز مهارت های خواندن قوی نداشته باشند و در عوض به تحریکات دیداری و شنیداری پاسخ قوی دهند. اشکال اصلی رسانه های پخش عبارتند از:

این رسانه به بازاریابان اجازه می دهد تا محتوا را در محدوده پخش ایستگاه رادیویی تبلیغ کنند. بازاریابان همچنین می‌توانند برنامه‌های پخش رادیویی را در زمان‌های خاصی از روز برنامه‌ریزی کنند تا با گروه خاصی از مصرف‌کنندگان ارتباط بهتری برقرار کنند، مانند پخش آگهی یک برند قهوه در صبح.

این رسانه به بازاریابان اجازه می دهد تا به طور همزمان ویدیو را برای مخاطبان زیادی پخش کنند، به این معنی که می تواند گزینه موثری برای برندهایی با بازار گسترده باشد. بازاریابان همچنین می توانند به صورت استراتژیک تبلیغاتی را بین بخش های مختلف برنامه قرار دهند تا جمعیتی را که آنها را تماشا می کنند هدف قرار دهند.

کسب و کارها می توانند از فیلم به عنوان کانالی برای تبلیغ محصولات خود به دو طریق استفاده کنند: 1. نام برند خود را در فیلم نمایش دهید. 2. تبلیغات خود را قبل از شروع فیلم نشان دهید.

3. رسانه چاپی

رسانه های چاپی به شرکت ها اجازه می دهند تا محتوای بازاریابی را از طریق انتشارات فیزیکی منتشر کنند. بسیاری از شرکت‌ها از تبلیغات چاپی برای هدف قرار دادن گروه خاصی از مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند، مانند کسانی که ترجیح می‌دهند نشریات بخرند و ایمیل فیزیکی را به بررسی ایمیل یا دریافت پیام‌های آنلاین ترجیح می‌دهند. همچنین به بازاریابان این امکان را می‌دهد که تبلیغات را در مکان‌های فیزیکی قرار دهند تا افراد در آن مناطق را تشویق کنند تا محصول یا خدماتی را کشف کنند. تبلیغات چاپی شامل موارد زیر است:

این پست ها ممکن است حاوی تبلیغات شرکت های محلی یا ملی باشد. سازمان‌های منتشرکننده روزنامه ممکن است به شما اجازه دهند فضایی را در یک صفحه برای اجرای تبلیغات خود خریداری کنید.

مجلات ویژه ای وجود دارند که به کسب و کارها امکان تبلیغات با کیفیت بالا و تمام رنگی را می دهند و مخاطبان هدف را جذب می کنند. تبلیغات در مجلات نسبت به رسانه های دیگر طولانی تر است.

این رسانه تبلیغاتی شامل ارسال تبلیغات و چاپ پیام به مشتریان از طریق پست می باشد. تبلیغات پستی مستقیم می تواند برای مشاغل کوچک مفید باشد زیرا اغلب مقرون به صرفه است و تبلیغات به مخاطبان هدف می رسد.

این قالب چاپی می تواند به شناخت برند و افزایش اعتماد به برند کمک کند. کسب‌وکارها می‌توانند تعداد زیادی آگهی را در مدت زمان کوتاهی توزیع کنند و اغلب اطلاعات بیشتری در مورد تجارت، کالاها و خدمات خود دارند.

4. رسانه های خارجی

رسانه های بیرونی یا تبلیغات بیرون از خانه به هر محتوای تبلیغاتی اطلاق می شود که افراد در خارج از خانه و آفلاین دریافت می کنند. این رسانه تبلیغاتی می تواند بسیار موثر باشد زیرا می تواند گروهی از مخاطبان را در یک مکان هدف قرار دهد. مانند افرادی که در ترافیک گیر کرده اند یا افرادی که در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار هستند. طیف گسترده ای از فرمت های رسانه ای در فضای باز برای تبلیغات ثابت، موبایل و دیجیتال وجود دارد، از جمله:

با توجه به اندازه بزرگ آنها، شکل برجسته ای از تبلیغات در فضای باز هستند. بیلبوردهای ثابت یا دیجیتال در خیابان ها و بزرگراه های شلوغ شهر می توانند بیشتر قابل مشاهده باشند و کسب و کارها می توانند با موفقیت مصرف کنندگان را در یک منطقه یا محله خاص هدف قرار دهند.

  • مبلمان خیابانی

این نوع رسانه‌های فضای باز شامل رسانه‌های شهری سطح خیابان، از جمله تیرهای خیابان، سرپناه اتوبوس، کیوسک روزنامه، باجه تلفن، نیمکت پارک، کیوسک مراکز خرید، سطل زباله و غیره است. این روش تبلیغاتی می تواند راهی موثر برای رسیدن به عابران و عابران پیاده باشد.

  • محیط حمل و نقل

در این روش از وسایل نقلیه متحرک برای نمایش تبلیغات استفاده می شود. مشاغل می توانند برای این منظور از اتوبوس، قطار، کامیون، تاکسی یا دوچرخه استفاده کنند. شکل دیگری از رسانه های حمل و نقل، مسافران را با استفاده از تبلیغات ثابت و الکترونیکی در ایستگاه های اتوبوس و راه آهن، ایستگاه های تاکسی و فرودگاه ها هدف قرار می دهد.

5. رسانه های زیست محیطی

بازاریابان رسانه های محیطی را به عنوان قرار دادن تبلیغات بصری در مکان ها یا قالب های غیر متعارف برای افزایش تاثیر مصرف کننده تعریف می کنند. رسانه‌های محیطی که گاهی رسانه‌های جایگزین نامیده می‌شوند، می‌توانند شامل اشکال دیجیتال، ایستا یا سایر اشکال تجربی مانند سوراخ‌های گلف، پنجره‌های ساختمان، پیاده‌روها، پیاده‌روها یا جعبه‌های پیتزا باشند. چند نمونه دیگر از رسانه های دوستدار محیط زیست عبارتند از:

  • نوشتن کلمات با دود در آسمان از هواپیما
  • این پیام بر روی بنر دم هواپیماهای کوچک نصب شده است
  • پیام های نصب شده در توالت ها
  • تبلیغات در پشت بام مطب های دندانپزشکی
  • تصاویر هولوگرافیک در فضاهای عمومی
  • پیام های لیزری روی ساختمان ها نمایش داده می شود

6. رسانه تخصصی

رسانه تخصصی نوعی ابزار تبلیغاتی با آرم یا نام تبلیغ‌کننده و گاهی با پیام یا شعار تبلیغاتی است. تبلیغات تخصصی به گونه ای است که این ابزارها و دستگاه های تبلیغاتی در اختیار مشتریان بالقوه و فعلی قرار می گیرند تا آگاهی از برند را افزایش دهند. این اقلام اغلب ارزان و کاربردی هستند که گیرنده می تواند اغلب یا برای مدت طولانی از آنها استفاده کند. مانند خودکار، بطری بازکن، دفترچه یادداشت، جاکلیدی یا تقویم. رسانه‌های تخصصی نشان‌دادن دائمی برند را فراهم می‌کنند و این می‌تواند منجر به روابط بلندمدت برند و مشتری شود.

انتخاب بهترین رسانه برای تبلیغات

در انتخاب بهترین رسانه برای تبلیغات، شفاف سازی اهداف و جمع آوری اطلاعات مهم است. اهداف کمپین به وضوح تعریف شده، از جمله جزئیات محصول یا خدمات و مشتری ایده آل، ضروری هستند. تحقیقات و داده هایی که درک عمیقی از مخاطبان هدف شما و مکان دسترسی به آنها فراهم می کند نیز مهم است. با کمک این اطلاعات، بازاریاب می تواند یک رسانه تبلیغاتی مناسب یا ترکیبی از رسانه ها را برای کمپین انتخاب کند. چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که در این مسیر باید در نظر گرفته شود، از جمله:

  • نوع محصول و خدمات
  • میزان بودجه تبلیغاتی موجود
  • بازگشت سرمایه گذاری
  • دسترسی و قرار گرفتن در معرض نام تجاری
  • قابل اندازه گیری
  • استراتژی رقیب
  • و غیره.

اما به طور کلی می توان گفت که رسانه آنلاین با توجه به امکانات رفاهی، مقیاس و ویژگی های آنها، انتخاب بهتری هستند.

انواع رسانه های تبلیغاتی – انتخاب بهترین رسانه برای تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top