برنامه تمرینی دوریان یتس چه بود؟







دوریان ییتس کیست؟ برنامه تمرینی دوریان یتس چه بود؟ او تنها ورزشکار و بدنساز حرفه ای بریتانیایی است که شش بار برنده جایزه مستر المپیا شده است. همین دستاورد بود که دوریان یتس را از سایر بدنسازان بریتانیایی متمایز کرد و او را به اوج شهرت رساند.

هر ورزشکار و بدنساز باید از متخصصان و متخصصان رشته مورد علاقه خود بیاموزد که مسیر موفقیت و قهرمانی را با فراز و نشیب کمتری طی کند. برای آشنایی بیشتر با روش و برنامه تمرینی دوریان یتس، این مقاله را تا انتها بخوانید.

دوریان ییتس کیست؟ و چه مسابقات قهرمانی وجود دارد؟

دوریان یتس یکی از بدنسازان فوق حرفه ای است. او قبل از دریافت اولین جایزه مستر المپیا، تمام مقالات مربوط به ورزش، تغذیه و روانشناسی بدنسازی را خوانده بود.

ییتس بدنساز معروفی است که بیش از 15 رکورد حرفه ای و سابقه قهرمانی دارد و دو بار مقام دوم مسابقات را کسب کرده است. دوریان یتس از سال 1983 شروع به تمرین کرد و از همان ابتدا به HIIT (تمرین با شدت بالا) علاقه زیادی داشت. او معتقد بود که حداکثر تحریک عضلانی تنها با تمرینات کوتاه و با شدت بالا امکان پذیر است. نیازی به انجام تمرینات طولانی مدت و وقت گیر نیست.

ییتس آنقدر قوی بود که به او لقب سایه داده بودند. دوریان یتس به طور غیرمنتظره ای در تمام مسابقات بدنسازی ظاهر شد و عنوان قهرمانی را به دست آورد، بنابراین سایه نام گرفت.

دوریان عموماً از مزارع اجتناب می کرد. به حدی که چندین پیشنهاد و قرارداد فوق العاده با شرکت های بزرگ مکمل های غذایی را رد کرد و از هرگونه مصاحبه اجتناب کرد. او ترجیح می داد روی درس هایش تمرکز کند.

یتس به دلیل آسیب های جدی از جمله پاره شدن ساعد و پشت دست، ورزش حرفه ای خود را کنار گذاشت و به کارآفرینی روی آورد. ابتدا یک باشگاه بخرید. سپس تعداد باشگاه های خود را به چهار شعبه افزایش داد. پس از آن، شرکت سازنده افزونه های خود را منتشر کرد. سرانجام کار جدیدی را شروع کرد و به تولید دوره های آموزشی ورزشی و مکمل های قبل از تمرین پرداخت.

دوریان یتس برنده جایزه بدنسازی است

برخی از افتخارات و جوایز ورزشی یتس در طول دوران ورزشی خود عبارتند از:

  • مقام هفتم قهرمانی سنگین وزن جهان در سال 1985
  • مقام اول در مسابقات قهرمانی بریتانیا در سال 1986
  • مقام اول در دسته سنگین وزن و قهرمانی بریتانیا اورال در سال 1988
  • 1990 Night of Champions نایب قهرمان شد
  • مقام اول در Night of Champions در سال 1991
  • مقام دوم در مسابقات مستر المپیا 1991
  • مقام اول در جایزه بریتانیا 1991
  • مقام اول مستر المپیا 1992
  • مقام اول در پریکس 1992
  • مقام اول مستر المپیا 1993
  • مقام اول مستر المپیا 1994
  • مقام اول جایزه اسپانیا در سال 1994
  • مقام اول جایزه آلمان در سال 1994
  • مقام اول در جایزه بریتانیا 1994
  • مقام اول مستر المپیا 1995
  • مقام اول مستر المپیا 1996
  • مقام اول جایزه اسپانیا در سال 1996
  • مقام اول جایزه آلمان در سال 1996
  • مقام اول در جایزه بریتانیا 1996
  • مقام اول مستر المپیا 1997

برنامه آموزشی دوریان یتس چیست؟

برنامه تمرینی دوریان یتس بسیار فشرده و سخت بود، اما پیچیده نبود! برنامه قهرمان انگلیسی شامل تمرینات قلبی با شدت بالا با حداقل تعداد ست های قدرتی بود. به گونه ای که (علاوه بر ست گرم کردن) فقط یک ست را تا شکست تمرین می کند.

یتس معتقد است که ورزش های هوازی را باید ۲ تا ۳ بار در هفته به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه انجام داد. در زیر برنامه قدرتی دوریان یتس را از وب سایت borntoworkout نقل می کنیم. او تمام تمریناتش را در یک ست و تا حد شکست انجام داد.

روز اول: تمرینات برای شانه ها، عضلات سه سر و عضلات شکم

  • پرس شانه دستگاه اسمیت
  • ارسال شده توسط
  • ستون کناری سیم با یک دست
  • بک هند هالتر EZ
  • دارم خرچنگ می کنم
  • کرانچ پشت

روز دوم: تمرینات کمر

  • کشیدن دمبل
  • فر کردن دمبل زیر بغل
  • قایق موازی زیر بغل
  • بالابر مرده

روز سوم: استراحت

روز چهارم: قفسه سینه، عضله دوسر و شکم

  • نیمکت میله شیب دار
  • دستگاه سینه
  • پرواز دمبل با شیب 45 درجه
  • مگس دمبل نیمکتی تخت
  • عبور سیم ها
  • ساعد با دمبل
  • میله جلو بازو EZ

روز پنجم: استراحت

روز ششم: پایین تنه

  • جلوی دستگاه
  • پرس نیمکت
  • چمباتمه می زنم
  • پشت دستگاه
  • بالابر مرده
  • پای راست

روز هفتم: استراحت

دوریان یتس در روز چند ساعت تمرین می کرد؟

برنامه تمرینی دوریان یتس به گونه ای بود که او فقط یک ساعت در روز و 4 بار در هفته تمرین می کرد. این روش با سایر بدنسازان آن زمان که چندین ساعت در روز تمرین می کردند متفاوت بود. او معتقد بود که بهبودی کافی بسیار مهم است.

روش تدریس دوریان یتس چیست؟

همانطور که گفتیم روش و برنامه تمرینی دوریان یتس شامل یک سیستم تمرینی بسیار سنگین (انجام فقط یک ست، اما تا زمانی که عضلات از کار بیفتند) همراه با برنامه تمرینی پرفشار Heat بود.

دوریان یتس چگونه تمرین می کرد؟

او بی پایان تمرین کرد و آن را دوست داشت. به این معنا که ابتدا به ست های گرم کننده می رفت تا عضلاتش را برای ست های بی پایان آماده کند. سپس در ست بعدی تمرین را تا حد شکست انجام داد.

برنامه غذایی دوریان یتس چیست؟

ییتس همیشه از یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدرات پیروی می کرد. در آستانه مسابقات، او مقدار کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی خود بسیار کاهش می داد، اما در طول دوره حجیم، نیازی به محدود کردن چربی یا کربوهیدرات نمی دید.

آخرین کلمه

دوریان یتس یک بدنساز بسیار حرفه ای بود که این ورزش را به صورت علمی دنبال می کرد. او در طول دوران ورزشی خود جوایز معتبر بسیاری را برای بدنسازی کسب کرد. ییتس یک رژیم تمرینی منحصر به فرد داشت و از یک رژیم غذایی متعادل پیروی می کرد.

برنامه تمرینی دوریان یتس بسیار شدید اما نسبتا کوتاه بود. او بیشتر تمرینات قدرتی و استقامتی را در ست های کم (یک یا دو ست) اما در حد آسیب انجام می داد و در کاردیو با شدت بالا کار می کرد.

منبع : پرورش اندام

برنامه تمرینی دوریان یتس چه بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top