بهترین ابزار سئو سایت: 22 مورد برای تجزیه و تحلیل و بررسی سایت شما


1. بررسی کننده سایت ایرانی جت سئو

اگر به دنبال یک ابزار سئو ایرانی برای بررسی سایت خود هستید، جت سئو یکی از بهترین ابزارهای سئو است که خدمات متنوعی را ارائه می دهد. با استفاده از این سایت می توانید کلمات کلیدی، خطاهای فنی و محتوایی سایت خود را رتبه بندی کنید، کلمات کلیدی را بررسی کنید، رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و بر عملکرد سایت خود نظارت کنید. برای تست رایگان این ابزار به مدت 7 روز می توانید در سایت عضو شوید و از آن استفاده کنید.

2. احرف

Ahrefs یک منبع بررسی سئوی پیشرفته است که ویژگی ها، کلمات کلیدی، لینک ها و رتبه بندی های هدف وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما در تصمیم گیری بهتر در مورد سایت کمک کند. برخی از ویژگی های اصلی Ahrefs عبارتند از:

  1. Site Explorer: عملکرد صفحات خاصی را به شما نشان می دهد.
  2. Content Explorer: به شما امکان می دهد صفحات وب با عملکرد بالا را با کلمات کلیدی و موضوعات خاص جستجو کنید.
  3. Keywords Explorer: حجم جستجوی ماهانه و نرخ کلیک را برای کلمات کلیدی خاص ایجاد می کند.
  4. ممیزی سایت: صفحات مشخص شده در دامنه شما را می خزد و تعدادی از مسائل فنی را در سطح صفحه آشکار می کند.

3.SEMrush

SEMrush یک داشبورد جامع است که عملکرد دامنه ها و صفحات سایت خاص را گزارش می دهد. SEMrush چندین سرویس ارائه می دهد که یکی از آنها تجزیه و تحلیل SEO است. این یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است که می توانید پروژه های متعددی را تعریف کنید و بررسی و پیشرفت سایت خود را زیر نظر داشته باشید.

این ابزار به شما امکان می دهد پیشرفت وب سایت را در طول زمان ردیابی کنید، همچنین شناسایی کنید که برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می شود، رتبه صفحه آن برای یک کلمه کلیدی چقدر است، حجم جستجوی ماهانه برای کلمه کلیدی و موارد دیگر. SEMrush همچنین به شما امکان می دهد:

  1. لینک سازی: بک لینک وب سایت های دیگر به سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  2. از ابزار Magic Keyword Tool استفاده کنید: تمام کلمات کلیدی را که برای ایجاد یک استراتژی سئوی موفق نیاز دارید، شناسایی کنید.
  3. استراتژی های رقبای خود را ببینید: کلمات کلیدی یا تبلیغات مورد استفاده در تبلیغات PPC رقبا را شناسایی کنید.
  4. دریافت ارجاع: بیاموزید که چگونه می توانید با بهینه سازی محتوای خود، ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.

4. KWFinder

گاهی اوقات اگر فقط نیاز به تحقیق در مورد کلمات کلیدی دارید، به بهترین ابزار SEO با چندین ویژگی نیاز ندارید. KWFinder ابزاری عالی است که شکاف بین سئو و کپی رایتینگ را پر می کند. کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد که رتبه بندی آنها چندان سخت نیست، اما همچنان پتانسیل ایجاد ترافیک را دارند. چیزی که KWFinder را منحصر به فرد می کند این است که چگونه به طور یکپارچه بین زبان ها و مناطق جابجا می شود، بنابراین می توانید به مخاطبان خود در هر کجای جهان که هستند خدمات ارائه دهید. برخی از بهترین ویژگی های KWFinder عبارتند از:

  • کلمات کلیدی Long Tail: کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید که فرصت بیشتری برای دریافت ترافیک به شما می دهد.
  • کلمات کلیدی رقابتی: ببینید استراتژی کلمات کلیدی رقیب شما چگونه با استراتژی شما مقایسه می شود و فرصت های بیشتری برای کلمات کلیدی پیدا کنید.
  • ابزار تجزیه و تحلیل SERP: رقابت SERP را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید خوانندگان به دنبال چه عناصری در صفحات شما هستند.
  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی محلی: ببینید کاربران به صورت محلی چه چیزی را جستجو می کنند و بازارهای محلی را برای ترافیک خاص تر هدف قرار دهید.

5.GrowthBar

GrowthBar یک برنامه افزودنی کروم است که می تواند به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی و ردیابی رتبه بندی SEO کمک کند. با GrowthBar می‌توانید مستقیماً از صفحات نتایج موتورهای جستجو به نقاط داده برای هر وب‌سایتی دسترسی داشته باشید. این ابزار به شما امکان می دهد عملکرد رقبای خود را ارزیابی کنید و کانال های رشد، کلمات کلیدی، ارجاع ها و تبلیغاتی را که برای آنها کار می کند را مشاهده کنید. در زیر، بهترین ابزارهای سئو در سایت، برخی از ویژگی های کلیدی GrowthBar را بیان می کند:

  • از ویژگی Top Keywords and Backlinks استفاده کنید: ببینید کدام کلمات کلیدی پولی و ارگانیک بیشترین ترافیک را به وب سایت شما می آورند و لیستی از معتبرترین بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند را دریافت کنید.
  • امتیاز دشواری کلمه کلیدی خود را دریافت کنید: به سرعت میزان دشواری رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص را بر اساس قدرت URL های رتبه بندی صفحه اول دامنه ارزیابی کنید.
  • از ابزار شمارش کلمات استفاده کنید: تعداد کلمات هر صفحه را مستقیماً از SERP مشاهده کنید.
  • از ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی استفاده کنید: فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را که ممکن است بخواهید برای آنها رتبه بندی کنید، به همراه حجم جستجو و CPC آنها دریافت کنید.

6. وورانک

تجزیه و تحلیل عمیق Woorank به متخصصان SEO کمک می کند تا فرصت هایی برای بهینه سازی و بهبود پیدا کنند. این تجزیه و تحلیل اثربخشی ابتکارات سئو موجود، شبکه های اجتماعی، قابلیت استفاده و موارد دیگر را در نظر می گیرد. هر گزارش به بخش هایی تقسیم می شود تا به شما کمک کند به راحتی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و اهداف بهینه سازی را شناسایی کنید. در اینجا برخی از ویژگی های گزارش آورده شده است:

  • چک لیست بازاریابی: وظایف رایج بازاریابی را که می توانید به عنوان بخشی از اجرای استراتژی سئوی خود انجام دهید، مرور کنید.
  • سئو: معیارهای سئوی خود را در برابر اهداف خود تجزیه و تحلیل کنید.
  • موبایل: تصمیم بگیرید که از کدام تاکتیک های بهینه سازی موبایل بر اساس داده های تلفن همراه استفاده کنید.
  • شبکه‌های اجتماعی: بینشی در مورد اینکه چگونه شبکه‌های اجتماعی به ترافیک و اهداف سئوی شما کمک می‌کنند، بیابید.

7. BuzzStream

اگرچه استفاده از بک لینک و سئوی خارجی برای رتبه بندی خوب در گوگل بسیار مهم است، اما نحوه استفاده از آنها می تواند مشکل ساز باشد. BuzzStream یافتن افراد مناسب، یافتن پیام‌های ایمیل موثر و پیگیری اینکه چه کسی هر درخواست تماس را پذیرفته است را آسان می‌کند. BuzzStream همچنین به شما کمک می کند:

  • نامزدها را شناسایی کنید: آنها را بر اساس صنعت و مشارکت آنها در شبکه های اجتماعی مختلف پیدا کنید.
  • نامزدهای بازخورد را شناسایی کنید: اینها افرادی هستند که احتمالاً درخواست بازخورد شما را به دلایل دیگر منحصر به بخش کسب و کار شما می‌پذیرند.

8.Moz

نسخه اشتراکی Moz Pro به عنوان یک ابزار همه کاره برای افزایش رتبه بندی جستجوی کسب و کار شما عمل می کند. مجموعه Moz از بهترین ابزارهای سئو خدمات مورد نیاز مشترکین را برای شناسایی فرصت های سئو، پیگیری رشد، تولید گزارش و بهینه سازی تلاش هایشان ارائه می دهد. این ویژگی های Moz Pro عبارتند از:

  • ربات خزنده: حداکثر 3000 پیوند را در یک URL مشخص تجزیه و تحلیل می کند.
  • Email Log: جزئیات داده های ارسال شده به صفحاتی که سایت شما به آنها پیوند دارد را می خزد.
  • عوامل مختلف “خزیدن”: این عوامل شامل محتوای تکراری و تغییر مسیرهایی است که می تواند بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارد.

9. Screaming Frog SEO Spider

این برنامه که به طور خاص برای سئو طراحی شده است، وب سایت هایی را که شما مشخص کرده اید می خزد و URL ها را برای مشکلات رایج سئو بررسی می کند. این برنامه یک فرآیند وقت گیر را به خصوص برای وب سایت های بزرگتر ساده و سرعت می بخشد. (ارزیابی همان URL ها به صورت دستی ممکن است ساعت ها یا روزها طول بکشد.) سایر ویژگی های قابل توجه Screaming Frog SEO Spider عبارتند از:

  • برنامه جاوا: Screaming Frog شامل یک برنامه جاوا بصری با برگه‌هایی است که به راحتی قابل جابجایی هستند.
  • صادرات آسان به اکسل: داده های SEO خود را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله لیستی از بهترین ابزارهای سئو را بررسی کرده ایم. اکنون زمان آن است که شروع به بررسی وب سایت خود کنید و آن مشکلات فنی، داخلی یا خارجی را که می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد، برطرف کنید. برای نظارت بر سایت و رقابت با رقبای خود به کمک نیاز دارید؟ کافیست با کارشناسان و متخصصان تیم دیجیتال مارکتینگ شراگیم تماس بگیرید. مشاوره سئو فرصتی است تا استراتژی خود را با هم مرور کنید. ما بهترین ایده ها را با کمترین بودجه و بازدهی بالا به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین ابزار سئو سایت: 22 مورد برای تجزیه و تحلیل و بررسی سایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top