مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

بهترین ورزش های شکمی برای آب کردن چربی ها


اگر به دنبال لاغری شکم و پهلو با بهترین تمرینات شکمی هستید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله قصد داریم شما را با موثرترین تمرینات شکم آشنا کنیم و نحوه انجام هر کدام از آنها را به شما آموزش دهیم.

اگر تمرینات شکم و تناسب اندام را به طور منظم و مداوم انجام دهید، قطعا پس از مدتی نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت و به این نتیجه و پشتکار خود به خود افتخار خواهید کرد.

علت چربی شکم چیست؟

شاید احساس خوبی نسبت به چربی زیر شکم خود ندارید و می خواهید بدانید که این چربی از کجا می آید و دلیل آن چیست؟ وقتی دلیل وجود این چربی‌ها را بدانیم، می‌توانیم برای اصلاح آسان‌تر آنها اقدام کنیم. در این قسمت دلایل مختلف وجود چربی زیر شکم را به شما می گوییم.

1. تغذیه نامناسب و عدم تحرک بدنی

غذاهای سرشار از چربی ترانس، مانند غذاهای فرآوری شده، قند و چربی اشباع شده، می توانند به چربی اضافی شکم کمک کنند. این غذاها پر کالری و کم مواد مغذی هستند و می توانند باعث افزایش وزن و چربی شکم شوند.

علاوه بر این، عدم فعالیت بدنی اغلب منجر به افزایش وزن و چربی شکم می شود. عدم فعالیت بدنی می تواند منجر به کاهش توده عضلانی و متابولیسم و ​​در نتیجه ذخیره چربی در بدن شما شود.

تمرکز بر رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی و فعالیت بدنی منظم برای حفظ وزن سالم ضروری است. شما می توانید همین حالا برنامه تغذیه ورزشی مناسب خود را از مربیان ویتامین دریافت کنید و به فرم و هیکل دلخواه خود برسید.

2. استرس زیاد و کم خوابی

استرس بیش از حد و کمبود خواب می تواند با افزایش سطح کورتیزول به چربی شکم کمک کند. استرس مزمن همچنین منجر به پرخوری و افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم خواهد شد.

علاوه بر این، کم خوابی روی چربی های زیر شکم موثر است. در واقع هورمون‌هایی وجود دارند که اشتها را تنظیم می‌کنند، کمبود خواب باعث اختلال در عملکرد این هورمون‌ها می‌شود و در نتیجه حفظ وزن سالم دشوارتر خواهد بود.

3. مشکلات ناشی از عدم تعادل هورمونی

این یک مشکل رایج به خصوص در بین خانم ها است و به دلایل مختلفی می تواند منجر به افزایش چربی شکم شود. یکی از نگرانی های اصلی تغییر سطح استروژن در بدن زنان است.

بیشتر بخوانید:  افزایش ۷۳ درصدی تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان

هنگامی که سطح استروژن بالا باشد، بدن تمایل به ذخیره چربی در باسن و ران دارد. از نظر علمی، زمانی که سطح استروژن پایین باشد، بدن تمایل به ذخیره چربی در ناحیه شکم دارد. راه حل مقابله با این مشکل ورزش منظم و حرکات شکمی و رژیم غذایی مناسب است.

4. داروها و بیماری ها

برخی داروها و شرایط پزشکی می توانند نقش مهمی در تجمع چربی شکم داشته باشند. داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و کورتیکواستروئیدها اغلب به عنوان یک عارضه جانبی باعث افزایش وزن می شوند.

همچنین شرایط پزشکی مانند تخمدان پلی کیستیک یا سندرم تخمدان پلی کیستیک، کم کاری تیروئید و سندرم کوشینگ نیز می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش چربی شکم شود.

علاوه بر این، برخی درمان‌های پزشکی مانند پرتودرمانی و شیمی‌درمانی نیز می‌توانند باعث افزایش وزن و چربی در ناحیه شکم و باسن شوند.

چگونه چربی های شکم را آب کنیم؟

پس از خواندن لیست بالا در مورد علل چربی زیر شکم، متوجه شوید که چه چیزی باعث تجمع چربی در زیر شکم شده است؟ و سپس آن را تعمیر کرد. در زیر چند توصیه مهم برای مبارزه با این چربی ها آورده شده است.

  • استرس و اضطراب را از خود دور کنید!
  • زمان و کیفیت خواب خود را مدیریت کنید!
  • درست و سالم بخورید!
  • فعال باشید و ورزش های شکم را انجام دهید!

معرفی حرکات در قسمت پایین شکم برای آب کردن چربی

تمرینات شکمی زیادی وجود دارد که می توانید برای سوزاندن چربی و خوش اندام شدن انجام دهید. اکنون مهم ترین حرکات زیر شکم را به شما معرفی می کنیم. با انجام منظم این تمرینات، البته در یک برنامه غذایی اولیه ورزشی به اندام مطلوبی دست خواهید یافت.

  • قیچی زیر شکم
  • کرانچ پشت
  • پساف زیر شکم
  • شکم موازی با پای خم شده است
  • شکم موازی با پای صاف است
  • پاها روی نیمکت

چگونه عضلات شکم را تقویت کنیم؟

اصطلاح زیر شکم شامل عضلات راست شکمی یا دیواره شکمی است که تمام قسمت میانی را می پوشاند و به لگن متصل می شود. این قسمت را می توان با تمرینات و حرکات زیر شکم تقویت کرد.

بیشتر بخوانید:  ساده‌ترین روش تهیه ترشی لیمو ترش

برای تقویت عضلات پایین شکم، باید به طور خاص این ناحیه را هدف قرار دهید. اما دراز کشیدن تنها گزینه برای حرکت شکم نیست. حرکت کوهنورد، بالا بردن پای دراز کشیده و غیره. حرکات زیادی در قسمت پایین شکم هستند که برای تقویت عضلات این ناحیه مفید و موثر هستند.

نکته ای برای تقویت عضلات زیر شکم

باید در نظر داشته باشید که تقویت عضلات هر قسمت از بدن یک کار تدریجی است که نیاز به حوصله و نظم زیادی دارد و با دو یا سه تمرین نمی توان انتظار تغییرات چشمگیری داشت. بنابراین جدا از یافتن تمرینات و حرکات مناسب برای پایین شکم، باید این تمرینات را با حوصله و منظم دنبال کنید تا به یک شکم سفت و قوی برسید.

برای تقویت عضلات پایین شکم ورزش کنید

شما، مانند بسیاری دیگر، ممکن است متوجه شوید که حتی زمانی که به طور منظم ورزش می کنید و یک رژیم غذایی متعادل می خورید، پایین شکم شما همچنان شل است و هر کاری که انجام می دهید سفت نمی شود. اما اینطور نیست؛ هر حرکتی که انجام دهید قطعا تاثیر خواهد داشت و به مرور زمان پایین شکم شما سفت و قوی می شود.

انجام تمرینات زیر شکم مانند پلانک، دراز و نشست، پاهای قیچی و غیره. می تواند به تقویت قدرت میانی بدن و همچنین پایین شکم کمک کند و تقویت عضلات این قسمت را تسهیل کند.

دستیابی به شکمی صاف در کمترین زمان ممکن

برای سوزاندن چربی های شکم، انجام تمرینات موضعی کافی نیست، بلکه تمرینات مربوط به سایر عضلات شکم (مانند عضلات راست شکمی، مایل و غیره) و همچنین عضلات پشت و پایین تنه بسیار مهم هستند و می توانند شما را سریعتر به هدف خود نزدیک کنند.

آخرین کلمه

برای سوزاندن چربی شکم باید رژیم غذایی مناسب و ورزش داشته باشید. بیشتر تمرینات شکمی چندین ماهیچه شکم را هدف قرار می دهند. بنابراین با هر بار تکرار باعث افزایش چربی سوزی می شوند. در این مقاله بهترین و موثرترین تمرینات شکم برای کاهش وزن و چربی سوزی را ارائه کرده ایم.

منابع: خط سلامت – سلامت مردانه


بهترین ورزش های شکمی برای آب کردن چربی ها

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top