مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

بهترین و سالم ترین روغن آشپزی


همیشه باید در آشپزخانه آشپزی کنید. وجود داشتن روغن پخت و پز مهم است روغن می تواند چربی لازم را به غذا بدهد و از چسبیدن آن به تابه جلوگیری کند.

در حالی که برخی از چربی ها می توانند گرما را تحمل کنند، برخی دیگر نمی توانند، و اگر در معرض حرارت بیش از حد قرار گیرند، طعم و مواد مغذی خود را در طول فرآیند پخت از دست می دهند.

روغن هایی که در دمای بالا مقاومت می کنند، برای طرز تهیه و پخت انواع غذا آنها عالی هستند.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید انتخاب خوبی برای روغن پخت و پز آنچه را که نیاز دارید داشته باشید.


روغن های مخصوص پخت و پز

روغن‌ها معمولاً نسبت به چربی‌های جامد در برابر حرارت مقاوم‌تر هستند. همچنین پخت و پز با روغن در مقایسه با استفاده از کره یا سایر مواد برای افرادی که می خواهند چربی اشباع شده را کاهش دهند، انتخاب بهتری است.


روغن زیتون برای پخت و پز:

روغن زیتون همیشه مقابل نفت های دیگر پیروز می شود و مقام اول را خواهد گرفت. این روغن به صورت خام و نپخته طعم بسیار خوبی دارد، بنابراین یک برنده اصلی برای پخت و پز خواهد بود.روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است و منبع عالی از مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است در پیشگیری از انواع سرطان مفید باشد.

در مقایسه با سایر چربی ها، تحقیقات نشان می دهد که روغن زیتون اضافی می تواند باعث شود فرد احساس سیری بیشتری کند. برخی تحقیقات اخیر این را نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای حتی می تواند ما را خوشحال تر کند.

بیشتر بخوانید:  آموزش پیدا کردن آهنگ‌های ترند اینستاگرام برای ریلز

روغن زیتون فوق بکر می تواند در دمای 325 درجه فارنهایت بسوزد، اما روغن زیتون تصفیه شده می تواند دمای 450 درجه فارنهایت یا بالاتر را تحمل کند. بنابراین، اگر روغن زیتون فرابکر در خانه دارید، بهتر است آن را برای پخت سرد (مانند سالاد) کنار بگذارید و از روغن زیتون تصفیه شده برای سرخ کردن یا پختن سبزیجات استفاده کنید.

همچنین بخوانید: خواص روغن زیتون برای سلامتی

روغن کانولا برای پخت و پز:

روغن کلزا به عنوان یک روغن پخت و پز خوب و عالی، همچنین منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لینولئیک (امگا 6) و اسید آلفا لینولنیک (امگا 3) است. بدن نمی تواند این ترکیبات را به تنهایی ایجاد کند، بنابراین باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.

اگرچه اکثر مردم امگا 6 مورد نیاز خود را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت می کنند، دریافت امگا 3 کافی کمتر رایج است. امگا 3 از بیماری های قلبی محافظت می کند. علاوه بر ماهی های چرب و روغن کانولا، سایر منابع امگا 3 شامل کتان، گردو و روغن کنف است.


روغن نارگیل برای سرخ کردن:

این روغن محبوب گرمای زیادی را تحمل می کند، بنابراین می توانید به راحتی از آن استفاده کنید سرخ کردن از غذاهای مختلف استفاده کنید.

در حالی که روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده است، مطالعات کمی ترکیبات اسید چرب را در روغن نارگیل پیدا کرده است که می تواند کلسترول کل بدن را بهبود بخشد.

روغن نارگیل فواید سلامتی بسیاری دارد و می تواند یک ابزار مفید برای پخت و پز باشد. نگران بو هم نباشید. روغن نارگیل خام ممکن است بوی کمتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  بزرگ‌ترین بانک سوییس سنت شکنی کرد/ اقدام مهم در حوزه ارز دیجیتال

روغن هسته انگور در پخت و پز:

اگرچه بیشتر مردم انگور را به خاطر محصولاتی که از آنها تهیه می شود دوست دارند، روغن هسته انگور منطقه پخت و پز خاص خود را دارد. مطالعات نشان می دهد که اسید چرب و آنتی اکسیدان های موجود در آن برای کاهش وزن موثر است.

همچنین این ترکیبات به کاهش تشکیل سلول های چربی جدید و التهاب کمک می کنند. اکثر مطالعات هنوز در ابتدای راه هستند و اطلاعاتی در مورد نحوه مصرف دقیق ارائه نمی دهند، اما مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این روغن می تواند در کاهش سطح فشار خون و همچنین بهبود ضربان قلب مفید باشد.

پس سعی کنید آن را به سالاد و غذای خود اضافه کنید تا سلامتی بهتر و بیشتری داشته باشید.


روغن کنجد برای پخت و پز:

بهتر است تمام افرادی که فشار خون بالا دارند و از آن رنج می برند از این روغن استفاده کنند. این روغن سرشار از اسیدهای تک و چند غیراشباع است و می تواند برای فشار خون بالا مفید باشد. این به دلیل وجود این اسیدهای چرب، ویتامین E و سسامین است.

اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما محققان اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های آن را با افزایش کلسترول خوب خون و کاهش کلسترول بد خون مرتبط دانسته اند.

مقاله مرتبط: روغن های زیبایی طبیعی

سایر روغن های پخت و پز:

اگر به دنبال روغن های دیگری هستید، می توانید از چیزهایی مانند روغن آووکادو، روغن آفتابگردان و روغن بادام استفاده کنید. بیشتر روغن‌های گیاهی جایگزین، سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع هستند و می‌توانند کلسترول خون را کاهش دهند و در نتیجه از بیماری قلبی پیشگیری کنند. این روغن ها کمی گران هستند بنابراین بهتر است از آنها به مقدار مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  فوری / حمله موشکی به یک کشتی اسرائیلی در باب المندب

نتیجه:

هنگامی که صحبت از گنجاندن روغن های آشپزی در رژیم غذایی روزانه شما می شود، تحمل گرما بسیار مهم است.

برای حفظ محتوای اسیدهای چرب این روغن ها و جلوگیری از سوختن، روغن بزرک، روغن گردو، روغن شاهدانه و روغن زیتون با کیفیت بالا فقط باید به عنوان چاشنی یا در سس سالاد استفاده شود، سایر مواد ذکر شده در بالا برای پخت و پز آنها بزرگ هستند.

اگر استفاده از این روغن ها آن چیزی نیست که به دنبال آن هستید، می توانید از آنها به عنوان کرم دست و صورت مناسب استفاده کنید.

بهترین و سالم ترین روغن آشپزی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top