مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

تبلیغات گوگل ادوردز بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقبای شماست


همانطور که می دانید در هر ثانیه میلیون ها جستجو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجو حاوی تبلیغات گوگل هستند. Google Ads روشی است که رقبای شما از آن برای هدایت ترافیک مرتبط و با کیفیت استفاده می کنند. به عبارت دیگر، رقبای شما مشتریانی را هدف قرار می دهند که به دنبال محصول و خدمات شما هستند.

در زیر می آموزید که تبلیغات گوگل چیست. Google Ads چگونه کار می کند و چرا باید از Google Ads استفاده کنیم. این راهنما برای مدیرانی است که در اجرای کمپین AdWords مردد هستند و برای بازاریابانی که در حال کسب تجربه و افزایش دانش خود هستند.

تبلیغات گوگل چیست؟

Google Ads نام پلتفرم پرداخت به ازای کلیک (PPC) گوگل است که به کسب و کارها اجازه می دهد در گوگل دیده شوند. رایج ترین نوع تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات جستجو است که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای جستجوهای مربوط به محصولات و خدمات تبلیغ کننده ظاهر می شود. کسب و کارها از Google Ads برای نمایش تبلیغات نمایشی، تبلیغات برنامه، تبلیغات YouTube و موارد دیگر استفاده می کنند.

تبلیغات Google Ads روشی موثر برای هدایت ترافیک مرتبط یا مشتریان مناسب به سمت کسب و کار شما هستند، زیرا آنها به دنبال محصولات و خدماتی مانند مواردی هستند که شما ارائه می دهید. با تبلیغات Google Ads؛ می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و فروش خود را افزایش دهید. با گذشت زمان، تبلیغات Google Ads به شما کمک می کند تا آن تبلیغات را برای دسترسی به افراد بیشتری تجزیه و تحلیل و بهینه کنید.

انواع تبلیغات گوگل ادز

شما می توانید یکی از پنج نوع کمپین گوگل ادوردز را انتخاب کنید. هر نوع تبلیغات گوگل ادز کاربردهای خاص خود را دارد و بر اساس نیازهای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما قابل استفاده است.

  1. آگهی جستجو: تبلیغات متنی است که در صفحات نتایج گوگل نمایش داده می شود. مزیت تبلیغات جستجو این است که تبلیغ خود را در جایی نشان می دهید که اکثر جستجوگران گوگل ابتدا به دنبال اطلاعات می گردند. و گوگل تبلیغ شما را با همان فرمت نتایج دیگر نمایش می دهد (به جز اینکه “تبلیغ” است)، بنابراین کاربران به دیدن نتایج و کلیک کردن روی آنها عادت دارند.
  2. نمایش تبلیغات: گوگل شبکه ای از وب سایت ها در صنایع مختلف با طیف وسیعی از مخاطبان دارد که تبلیغات گوگل را به نمایش می گذارند که به تبلیغات بنری معروف است. مزیت صاحب وب سایت این است که به ازای هر کلیک یا نمایش بر روی تبلیغ پول دریافت می کند. مزیت تبلیغ‌کنندگان این است که می‌توانند محتوای خود را در مقابل مخاطبانی قرار دهند که با شخصیت آنها همخوانی دارد. اینها معمولاً تبلیغات گرافیکی هستند که توجه کاربران را به خود جلب می کنند.
  3. کمپین های تبلیغاتی ویدیویی: به یاد داشته باشید که یوتیوب نیز یک موتور جستجو است. بنابراین کلمات کلیدی مناسب شما را در مقابل یک ویدیو قرار می دهند و به اندازه ای رفتار کاربر را مختل می کنند که توجه او را جلب کند.
  4. کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن: با استفاده از این کمپین می توانید کاربران موبایل را هدف قرار دهید.
  5. تبلیغات خرید: نوع دیگری از تبلیغات گوگل، کمپین های تبلیغاتی خرید گوگل است. کمپین های خرید، مانند سایر انواع تبلیغات، در SERP ظاهر می شوند و شامل اطلاعات دقیق محصول مانند قیمت و تصاویر محصول می شوند.

تبلیغات گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

  • گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است که هر روز میلیاردها جستجو از میلیون ها کاربر دریافت می کند. ناگفته نماند که پلتفرم گوگل ادز نزدیک به دو دهه است که وجود دارد و به آن در تبلیغات گوگل ادز برتری و قدرت بخشیده است.
  • رقبای شما از تبلیغات گوگل استفاده می کنند. صدها هزار شرکت از گوگل برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنند، به این معنی که حتی اگر به صورت ارگانیک برای یک عبارت جستجو رتبه بندی کنید، نتایج شما در پایین صفحه زیر رقبای شما خواهد بود.

چگونه تبلیغات گوگل را بهینه کنیم؟

توجه به هر یک از نکات زیر می تواند در بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز شما موثر باشد.

  • انتخاب مکان برای تبلیغات: انتخاب مکان مناسب برای تبلیغات به شما کمک می کند تا به کاربران مناسب دسترسی پیدا کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.
  • حراج: تبلیغات گوگل ادوردز مبتنی بر یک سیستم حراجی است که در آن شما به عنوان تبلیغ کننده، حداکثر پیشنهادی را که می خواهید برای یک کلیک روی تبلیغ خود بپردازید، انتخاب می کنید. هرچه قیمت پیشنهادی شما بالاتر باشد، موقعیت شما بهتر است. شما سه گزینه پیشنهادی CPC یا CPE دارید.
  • نوع کمپین قبل از شروع کمپین تبلیغاتی خود، نوع مناسب خود را انتخاب کنید.
  • نرخ کلیک (CTR): CTR شما تعداد کلیک هایی است که روی تبلیغ شما در مقایسه با تعداد نمایش هایی که تبلیغ شما دریافت می کند. CTR بالاتر نشان دهنده یک تبلیغ با کیفیت است که با هدف جستجو مطابقت دارد و کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار می دهد.
  • نرخ تبدیل (CVR): نرخ تبدیل معیاری است برای درصدی از تعداد کل بازدید از صفحه فرود شما. به زبان ساده، CVR بالا به این معنی است که صفحه فرود شما یک تجربه کاربری یکپارچه را ارائه می دهد که مطابق با وعده تبلیغات است.
  • احساس؛ عقیده؛ گمان: هر بار که تبلیغ شما در موتورهای جستجو نمایش داده می شود، تاثیری بر آن می گذارد. برخی از تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان دوست دارند توجه را به این موضوع جلب کنند. Impression ها نیمی از معادله CTR را تشکیل می دهند که در بالا به آن اشاره کردیم. شما می توانید از این اطلاعات برای درک اینکه چه تعداد از افرادی که تبلیغ شما را می بینند روی صفحه فرود شما کلیک می کنند و تبلیغ خود را برای دریافت CTR بالاتر بهینه می کنند استفاده کنید. توجه داشته باشید که تبدیل همه تبلیغات به کلیک و دستیابی به CTR 100٪ تقریبا غیرممکن است. افراد ممکن است روی تبلیغ یک رقیب کلیک کنند یا حتی به جای شما روی یک نتیجه جستجوی ارگانیک کلیک کنند.
  • کلید واژه ها: وقتی کاربر عبارتی را در گوگل تایپ می کند، گوگل مجموعه ای از نتایج را نشان می دهد که با هدف جستجوگر مطابقت دارد. کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که با آنچه جستجوگر می‌خواهد مطابقت دارند و درخواست خود را برآورده می‌کنند. شما کلمات کلیدی را بر اساس تحقیق و تجزیه و تحلیل خود انتخاب می کنید که می خواهید تبلیغ شما در آنها نمایش داده شود.
    کلمات کلیدی منفی لیستی از کلمات کلیدی هستند که نمی خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. گوگل شما را از مناقصه برای این کلمات کلیدی حذف می کند. معمولاً، این عبارات تا حدی با عبارات جستجوی مورد نظر شما مرتبط هستند، اما خارج از حوزه چیزی هستند که ارائه می‌دهید یا می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید.

تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

در فرآیند تبلیغات گوگل سه بازیگر وجود دارد: جستجوگر، تبلیغ کننده و پلت فرم گوگل ادز. همه در ایجاد تبلیغات Google Ads نقش ایفا می کنند تا تبلیغ کنندگان و مشاغل بتوانند درآمد کسب کنند و مشتریان بتوانند محصولات و خدماتی را ببینند (و در نهایت بخرند) که نیازهای آنها را برآورده می کند. در اینجا خلاصه ای از آنچه در پشت صحنه تبلیغات گوگل می گذرد آورده شده است:

  1. تبلیغ کنندگان برای کلمات کلیدی پیشنهاد قیمت می دهند. مناقصه کلمه کلیدی به این معناست که چگونه تبلیغ‌کنندگان به گوگل می‌گویند که می‌خواهند تبلیغاتشان برای کدام کلمات کلیدی در SERP نمایش داده شود. قیمت پیشنهادی کلمه کلیدی می تواند از چند دلار تا صدها دلار برای هر کلمه کلیدی متغیر باشد. تبلیغ‌کنندگان معمولاً بودجه‌ای روزانه تعیین می‌کنند که برای تأمین بودجه پیشنهادات کلمه کلیدی جداگانه استفاده می‌شود. به علاوه، صرف نظر از اندازه کسب و کار یا منابعی که دارید، می توانید تبلیغات خود را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید. ابزار Google Ads به شما این امکان را می دهد که بودجه ماهانه خود را حفظ کنید و حتی هزینه تبلیغات خود را در هر زمان کاهش دهید یا متوقف کنید.
  2. مشتری پس از آن کلمه کلیدی را جستجو می کند که تبلیغ کننده برای آن پیشنهاد داده است. در SERP، آنها تبلیغات محصولات یا خدماتی را می بینند که دقیقاً با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد. ترتیب نمایش تبلیغات تا حد زیادی به رتبه کلمه آنها بستگی دارد.
  3. گوگل تبلیغات این کلمه کلیدی را بر اساس رتبه تبلیغ نشان می دهد. بین زمانی که کاربر طول می‌کشد تا جستجوی خود را در نوار جستجوی Google تایپ کند و زمانی که SERP برای آن کلمه کلیدی ظاهر می‌شود، گوگل به سرعت در پس‌زمینه کار می‌کند تا فرآیندی به نام رتبه آگهی را انجام دهد. در عرض چند ثانیه، گوگل تبلیغ‌کنندگان را در رتبه اول از تعداد کل فضاهای تبلیغاتی موجود در SERP قرار می‌دهد. آنها از امتیاز کیفیت کلمه کلیدی و مبلغی که تبلیغ کنندگان برای کلمه کلیدی پیشنهاد داده اند برای تعیین رتبه اول، دوم، سوم و غیره استفاده می کنند.
  4. یک مشتری بالقوه روی یکی از سایت های فهرست شده در SERP کلیک می کند. هنگامی که مشتری تبلیغات کلمه کلیدی مورد جستجو را مشاهده می کند، ممکن است تصمیم بگیرد روی یکی از کلمات کلیدی که فکر می کند با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد، کلیک کند. از آنجا، آنها می توانند تصمیم بگیرند که خرید کنند یا به SERP بازگردند و یک تبلیغ دیگر یا نتیجه SERP ارگانیک را برای کلیک کردن انتخاب کنند. آنها همچنین می توانند بدون کلیک کردن یا خرید به جستجوی خود پایان دهند.

اهمیت کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز را دست کم نگیرید

قبل از هر اقدامی، اگر تجربه کافی در زمینه تبلیغات گوگل ادوردز ندارید و یا نتایج خوبی کسب نمی کنید، پیشنهاد می کنیم در این زمینه با مشاور بازاریابی دیجیتال مشورت کنید.

در تبلیغات گوگل ادز؛ همه چیز با یک کلمه کلیدی شروع می شود. هنگامی که از گوگل یا موتور جستجوی دیگری استفاده می کنید، کلمات را در کادر جستجو تایپ می کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. نتایجی که گوگل نمایش می دهد (اعم از نتایج ارگانیک یا تبلیغات پولی) وجود دارند زیرا با کلمات موجود در کادر جستجو مرتبط هستند. اگر می خواهید تبلیغ شما در صفحه نمایش داده شود، باید برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد بدهید. بنابراین، برای موفقیت با PPC، باید مطمئن شوید که برای کلمات کلیدی مناسب پیشنهاد می دهید. این فرآیند از چند بخش تشکیل شده است:

  • تحقیق کلمات کلیدی: استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها برای یافتن لیستی از کلمات کلیدی که بسیار مرتبط با کسب و کار شما هستند. هدف این است که وقتی افراد محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند، در نتایج جستجو نشان داده شوند.
  • گروه بندی و سازماندهی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی با عملکرد برتر خود را در گروه های کوچکی از کلمات کلیدی نزدیک به هم سازماندهی کنید.
  • کلمات کلیدی منفی: کلمات کلیدی منفی راهی برای فیلتر کردن کلیک های ناخواسته هستند. با تنظیم یک کلمه کلیدی منفی جدید، به گوگل می گویید که نمی خواهید تبلیغات شما در چه جستجوهایی نمایش داده شود.
  • بهینه‌سازی پیشنهاد کلمه کلیدی: همه افراد دارای بودجه محدودی هستند، بنابراین مهم است که هزینه‌های خود را روی کلمات کلیدی با بهترین عملکرد خود بدون پرداخت اضافی متمرکز کنید.

در آخر باید اشاره کنیم که تیم بازاریابی دیجیتال شراگیم پروژه های گوگل ادز شما را با مناسب ترین قیمت و بالاترین بازدهی اجرا می کند تا تجربه ای متفاوت از تبلیغات گوگل ادز داشته باشید.

نرخ تبلیغات گوگل ادز
پلان برنز طرح نقره ای طرح طلا
15 میلیون تومان 50 میلیون تومان پروپوزال را طبق شرایط پروژه ارسال کنید
تبلیغات گوگل ادوردز بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقبای شماست
بیشتر بخوانید:  تمام نکات درباره خرید زمین برای سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top