مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

تغییر سبک زندگی برای کاهش وزن


در این مقاله نکاتی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند روند کاهش وزن را سریعتر دنبال کنید. نکات موجود در این مقاله به شما کمک می کند مانند یک پزشک تناسب اندام وزن کم کنید.


ساده ترین روش ها برای افزایش سرعت کاهش وزن

اگر هدف شما کاهش وزن و ورزش بیشتر است، بهتر است رژیم های سخت و دویدن در ماراتن را به کلی فراموش کنید.

تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی بهترین راه برای دستیابی به نتایج پایدار است. مطالعه‌ای که در مجله Annals of Behavioral Medicine منتشر شد نشان داد شرکت‌کنندگانی که تغییرات کوچک اما ثابتی در انتخاب غذا و سایر فعالیت‌های بدنی خود ایجاد می‌کردند نسبت به افرادی که این کار را نکردند، وزن بیشتری از دست دادند.

وقتی روی تغییرات کوچک تمرکز کنید، می توانید عادت های سالمی را در زندگی خود ایجاد کنید.

در ادامه مطلب 15 تغییر کوچک به کاهش وزن سریعتر کمک می کند.


  1. یک خودکار بگیر

اگر بخواهید بدون فکر تنقلاتی مانند چیپس و پفک بخورید، چیزی جز اضافه وزن به دست نمی آورید. یک قلم و کاغذ بردارید و هر چیزی که می خورید را یادداشت کنید. سعی کنید اندازه وعده های غذایی را که مصرف می کنید کنترل کنید. در چنین شرایطی متوجه خواهید شد که چقدر سریع وزن کم کرده اید.

نوشتن یک دفتر خاطرات غذایی به شما کمک می کند کالری اضافی را از دو طریق تحت کنترل داشته باشید: ترکیبی از بررسی های مختلف را خواهید داشت و آگاهی خواهید داشت که به شما نشان می دهد چه چیزی مصرف کرده اید.

در یک مطالعه اخیر، افرادی که میزان غذای مصرفی خود را ثبت کردند، دو برابر بیشتر از افرادی که این کار را نمی کردند، وزن کم کردند. هنگامی که این ورزش با رژیم غذایی مناسب و ورزش ترکیب شود، می تواند منجر به کاهش وزن 13 پوندی در عرض 6 ماه شود.


  1. سعی کنید تبلیغات تلویزیونی را نادیده بگیرید

فرض کنید در حال تماشای فیلم تلویزیونی مورد علاقه خود هستید. این در حالی است که تبلیغات در تلویزیون شروع می شود و تنقلات مختلف پخش می شود. در چنین شرایطی می خواهید بیرون بروید و یکی از این تنقلات را بخرید.

بیشتر بخوانید:  افزایش مصرف روزانه گاز در کشور/ استان‌های رکورددار مشخص شدند

پس سعی کنید تبلیغات تلویزیونی را تماشا نکنید. همچنین زمانی که برای مدت طولانی می نشینید، احتمال افزایش وزن افزایش می یابد. حتی یک استراحت دو دقیقه ای بین تماشای فیلم های تلویزیونی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی بلند شوید و کمی پیاده روی کنید. این می تواند 270 کالری اضافی در روز بسوزاند.


  1. مصرف غذاهای پرچرب را محدود کنید

غذاهای مورد علاقه خود را که دارای چربی و کالری بالا هستند برچسب بزنید و سعی کنید مصرف خود را محدود کنید. اگر شش روز در هفته از این غذاها استفاده می کنید، سعی کنید آنها را به پنج بار در هفته کاهش دهید. آن را با یک وعده در هفته کاهش دهید تا به یک یا دو بار در هفته برسد.

هر بار که این کار را انجام می دهید، غذاهای سالم مانند هویج بخورید، کلم بروکلی بریان، یک پرتقال و سبزیجات و میوه های دیگر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


  1. مشترک شدن در یک خبرنامه الکترونیکی

یکی از مطالعات انجام شده نشان داد افرادی که ایمیل هفتگی در مورد رژیم غذایی و تناسب اندام آنها به تدریج سطح فعالیت ورزشی خود را افزایش می دهند و سعی می کنند غذاهای سالمی مانند سبزیجات و از میوه استفاده کنید


  1. 5 دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنید

طبق مطالعات، افزایش سطح فعالیت های روزانه با کمی پیاده روی می تواند منجر به کاهش وزن سریعتر شود.هدف شما باید افزایش تدریجی مدت زمان پیاده روی به 30 دقیقه در روز باشد. در چنین شرایطی می توانید روزانه 120 کالری اضافی بسوزانید.

مقاله مرتبط: با پیاده روی روزانه لاغر شوید

  1. مقداری تمرینات قدرتی را به برنامه خود اضافه کنید

تمرینات با وزن بدن مانند اسکات و شنا می توانند ساده ترین راه برای عضله سازی باشند. این به کاهش وزن سریعتر کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که این کار به اندازه رفتن به باشگاه مفید خواهد بود. عضلات شما تفاوت بین تمرین مقاومتی و تمرین مقاومتی را نمی دانند.

قاعده کلی این تمرینات این است که هر تمرین باید بتواند در عرض 60 تا 90 ثانیه عضلات شما را خسته کند.

برای سوزاندن کالری بیشتر، بهتر است یک لوله مقاومتی به حرکات خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:  چند نکته مهم درباره بازار بورس برای سرمایه گذاران

  1. از پله ها بالا برو

نمی دانید بین کوهنوردی یا دوچرخه سواری کدام را انتخاب کنید؟ بهتر است روزی دو تا سه دقیقه از پله ها بالا بروید.

این می تواند وزن شما را یک تا دو کیلوگرم در سال کاهش دهد. نه تنها برای کاهش وزن مفید است، مردانی که بیش از 70 پله در هفته بالا می روند، 18 درصد کمتر از سایرین نرخ مرگ و میر دارند.


  1. گام شمار همراه خود داشته باشید

همانطور که بدون تفلون از خانه خارج نمی شوید، باید همیشه یک گام شمار همراه خود داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که از گام شمار استفاده می کنند حدود 2000 قدم بیشتر در روز راه می روند. در طول سال همین مقدار باعث می شود 10 کیلوگرم دیگر کم کنید.


  1. سعی کنید بیشتر در خانه بخورید یا از غذاهای خانگی استفاده کنید

وقتی از رستوران غذا می‌خرید، باید بدانید که کالری بیشتری وارد بدن خود می‌کنید. به عنوان مثال، یک مرغ سرخ شده با بیش از 610 کالری وارد بدن می شود و بیش از 40 درصد آن از چربی است. می توانید غذاهای خود را در خانه با مواد سالم تری تهیه کنید. این باعث می شود بیش از 400 کالری کمتر مصرف کنید و وزن بیشتری کم کنید.

وقتی غذای خود را طبخ می کنید و می خورید، نه تنها اندازه غذا را کنترل می کنید، بلکه میزان شکر، نمک و چربی را نیز کاهش می دهید. این مشکل در غذاهای رستورانی به هیچ وجه دیده نمی شود.


  1. قانون یک کیلومتر را رعایت کنید

آمریکایی ها در بیشتر سفرهای خود از اتومبیل خود استفاده می کنند. با این حال، یک ساعت رانندگی بیشتر با افزایش 6 درصدی چاقی همراه بود.

در عوض، بهتر است از قانونی که وضع می کنیم پیروی کنیم. اگر محل کار شما فقط یک کیلومتر فاصله دارد، بهتر است به جای رانندگی پیاده روی کنید.


  1. قبل از خوردن به آن فکر کنید

این استراتژی می تواند در کاهش اشتهای شما بسیار موثر باشد. هنگامی که غذای خود را آماده می کنید، یک دقیقه آن را بو کنید، به آن نگاه کنید و در مورد آن فکر کنید. حالا مقداری از آن را بخور آن را به آرامی بجوید و دهان خود را به اطراف حرکت دهید. روی طعم تمرکز کنید و سپس آن را ببلعید.

بیشتر بخوانید:  بهترین نرم افزار طراحی داخلی کدام نرم افزار است؟

از خود بپرسید که آیا می خواهید لقمه بعدی را بخورید یا خیر. اگر به غذای بیشتری نیاز دارید، این بار 20 بار غذا را بجوید. این کار را تا زمانی که راضی هستید تکرار کنید. وقتی آهسته غذا بخورید زودتر احساس سیری خواهید کرد.


  1. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

به جای نوشیدن آب میوه، خوردن میوه های کامل را در نظر بگیرید. این نه تنها فیبر سالم برای قلب را وارد بدن شما می کند، بلکه باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید. تحقیقات نشان می دهد که قطع فیبر به هیچ وجه برای بدن شما خوب نیست.

وقتی غذا می جوید، بزاق بیشتری تولید می کنید. این بزاق پیامی را به مغز می فرستد و به روده های شما می گوید که برای هضم غذا آماده شوند.

نوشیدن آب میوه به چنین فرآیند گوارشی نیاز ندارد، وقتی آب میوه می نوشید، 48 درصد کالری بیشتری دریافت می کنید.


  1. دریافت پشتیبانی فنی

همانطور که می دانید، ورزش با یک دوست می تواند بسیار جذاب باشد. اما همیشه نیازی به آموزش حضوری ندارید.

یک مطالعه نشان داد که زنانی که از حمایت اجتماعی (مشاوره تک به تک یا یک گروه آنلاین) استفاده می کنند، 15 پوند بیشتر از زنانی که از حمایت اجتماعی استفاده نمی کنند، وزن کم کردند. این افراد می توانند 300 کالری دیگر از دست بدهند.


  1. برای خودت قهوه درست کن

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد که نوشیدن قهوه در کافه ها می تواند کالری بیشتری به بدن اضافه کند، می توانید همین نوشیدنی را در خانه تهیه کنید.


  1. کمبود خواب می تواند منجر به افزایش وزن شود

اگر به موقع به رختخواب بروید، در عرض چند هفته شاهد کاهش وزن خواهید بود. تحقیقات انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که کمبود خواب افزایش وزن سریع رانندگی کنید

محققان از شرکت کنندگان خواستند به مدت دو روز 10 ساعت بخوابند و سپس خواب خود را به مدت 5 شب محدود کنند. پس از 11 روز، گروه کم خواب 3 کیلوگرم بیشتر از سایرین اضافه شده بود.

تغییر سبک زندگی برای کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top