مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

خواص دارچین (چه مقدار دارچین در روز مجاز است؟)


مکملی برای درمان دیابت، مدیریت وزن، سلامت قلب و عروق و یک آنتی اکسیدان قوی.

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که طعم و عطر دارچین را در کلوچه های دارچینی دوست دارید؟ اگر چنین است، باید بدانید که دارچین در واقع برای سلامت کلی شما بسیار مفید است (به جز رول های دارچین؛ متاسفم!)، بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم. خواص دارچین پرتاب کردن


پس زمینه دارچین

برای حفظ سلامت بدن از دارچین استفاده کنید قدمت آن به سال ها قبل برمی گردد و چیز جدیدی نیست.

در واقع سابقه استفاده دارویی از درخت دارچین در طب سنتی شرق و غرب به چندین هزار سال قبل برای درمان بیماری هایی مانند بی اشتهایی مفرط، نفخ، اختلالات گوارشی همراه با تهوع، نفخ با گاز و … می رسد. در طب سنتی کره، چین و روسیه برای درمان دیابت یافت می شود.

اما اثر درمانی دارچین چیست؟ پاسخ به این سوال در ترکیبات طبیعی دارچین و به ویژه در عصاره روغن دارچین (روغن تبخیر کننده در دارچین که عطر گل ها از آن استخراج می شود) مانند اوژنول و سینامالدئید و همچنین ترکیبات فنلی مانند به عنوان پلی فنل نوع A.


تحقیقات جدید در مورد دارچین

علاوه بر مصارف سنتی، تحقیقات جدید نشان می دهد که ترکیبات موجود در دارچین فواید زیادی دارد. از جمله این موارد می توان به تنظیم قند خون در دیابت نوع 2، بهبود توده بدن (آب، استخوان، چربی و ماهیچه)، بهبود پارامترهای قلبی عروقی و خواص آنتی اکسیدانی قابل توجه اشاره کرد.

همچنین بخوانید : خواص دارچین و عسل

در زیر به طور خلاصه نتایج این مطالعات را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید:  دیوار مرزی بین ایران وافغانستان کشیده نشده است

دارچین برای تنظیم قند خون

بر اساس مطالعه ای که هان روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام داد، نشان داد افرادی که بین 1، 3 تا 6 گرم دارچین در روز مصرف می کردند، در عرض 40 روز شاهد کاهش سطح قند خون خود بین 18 تا 29 درصد بودند.

هر چه مصرف دارچین بیشتر باشد، قند خون سریعتر کاهش می یابد و هر چه مقدار دارچین کمتر باشد، کاهش قند خون کندتر و طول درمان بیشتر می شود.

یک مطالعه اخیر با کنترل دارونما بر روی دو گروه 79 نفری مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد. به یک گروه روزانه 336 گرم عصاره دارچین (معادل 3 گرم پودر دارچین) مخلوط در آب داده شد و به گروه دوم دیابت داده شد. ظاهراً پزشکی و این روند چندین ماه طول کشید. قند خون گروه اول با استفاده از عصاره دارچین 10.3 درصد کاهش یافت که در مقایسه با گروه دوم مصرف کننده دارونما که تنها 3.4 درصد کاهش قند خون داشتند تفاوت معنی داری داشت.

در یک مطالعه دیگر کنترل دیابت با دارونما، که توسط Ziegenfos بر روی دو گروه انجام شد، 21 بزرگسال که با مشکل سندرم متابولیک (خطر دیابت) مواجه بودند انتخاب شدند و عصاره دارچین را به مدت 21 هفته دریافت کردند. 500 گرم در روز) مخلوط در آب و یک دارونما به گروه دیگری داده شد.

نتایج نشان داد که 83 درصد از افرادی که عصاره دارچین مصرف کردند، کاهش قابل توجهی در قند خون داشتند (حدود 8 درصد کاهش قند خون)، در مقایسه با تنها 33 درصد از افرادی که دارونما مصرف کردند، قند خون آنها کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:  قیمت پوند ارزان شد + جدول

بهبود توده بدن با مصرف دارچین

در مطالعه فوق الذکر، این دو گروه به صورت متوالی از نظر توده بدن مورد آزمایش قرار گرفتند. چربی بدن آنها حدود 0.7٪ کاهش یافت و در عوض توده عضلانی آنها 1.1٪ افزایش یافت. این تغییرات بدون هیچ تغییری در رژیم غذایی یا فعالیت بدنی افراد رخ داده است.


دارچین برای بهبود پارامترهای قلبی عروقی

در مطالعه ای که توسط خان انجام شد و در بالا ذکر شد، افرادی که دیابت نوع 2 داشتند و روزانه 1، 3 یا 6 گرم عصاره دارچین مصرف می کردند، در عرض 60 روز به طور قابل توجهی پارامترهای قلبی عروقی را بهبود بخشیدند. حدود 7 تا 27 درصد از سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و بین 12 تا 26 درصد از سطح کلسترول خون.

و در مطالعه ای که توسط Ziegenfos انجام شد، مصرف عصاره دارچین فشار خون افراد را 3.8 درصد کاهش داد. همچنین مطالعه دیگری نشان می دهد که دارچین به طور ناخودآگاه فشار خون بالا را کاهش می دهد.


خواص آنتی اکسیدانی قابل توجه دارچین

همانطور که در بالا ذکر شد، دارچین حاوی پلی فنول است. این ترکیب در دارچین بسیار مهم است زیرا پلی فنل غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل می رساند.

بر اساس یک مطالعه اخیر، وضعیت آنتی اکسیدانی و آسیب آنتی اکسیدانی در دو گروه از افراد چاق که در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند مورد بررسی قرار گرفت. به 11 نفر از گروه اول عصاره دارچین مخلوط در آب داده شد و به 10 نفر بعدی در گروه دوم دارونما داده شد. افراد گروه اول که عصاره دارچین مصرف کردند به دلیل افزایش علائم آنتی اکسیدانی حدود 14 درصد از آسیب اکسیداتیو در امان ماندند.

بیشتر بخوانید:  بازاریابی حفظ چیست؟ + تاکتیک های وفاداری مشتری

ایمنی با دارچین

اگر به صورت خوراکی و به درستی مصرف شود، دارچین یک مکمل بی ضرر است. در واقع، در ایالات متحده، دارچین به عنوان یک غذای کاملا سالم شناخته می شود.

در دوره بارداری استفاده از دارچین در انواع غذاها مجاز است اما مصرف دارچین خارج از آنچه در غذا است اکیدا ممنوع است.


مقدار دارچین مصرفی در روز

تحقیقات نشان می دهد که مصرف 500 تا 3000 میلی گرم دارچین در روز برای سلامتی و موارد ذکر شده کافی است.

همچنین بخوانید : خواص زردچوبه

خواص روغن دارچین

وقتی راهنمای روغن‌های ضروری را بررسی می‌کنید، با نام‌های رایجی مانند روغن دارچین، روغن پرتقال، اسانس لیمو و روغن اسطوخودوس مواجه خواهید شد. شاید در نگاه اول استفاده از این مواد طبیعی بهتر از روغن آنها باشد، اما آنچه اسانس ها را از گیاهان متمایز می کند توانایی و خواص آنهاست.

دارچین تاریخچه بسیار طولانی و جالبی دارد. در واقع، بسیاری از مردم آن را یکی از قدیمی ترین ادویه های تاریخ می دانند.

دارچین توسط مصریان باستان بسیار ارزشمند بود و هزاران سال است که توسط پزشکان چینی و آیورودا در آسیا برای کمک به درمان همه چیز از افسردگی گرفته تا افزایش وزن استفاده می شود. قرن هاست که مردم دارچین را به روش های مختلفی مانند عصاره دارویی، نوشیدنی، چای یا شکل گیاهی و غیره استفاده می کنند.

ادامه مطلب را بخوانید: خواص روغن دارچین
خواص دارچین (چه مقدار دارچین در روز مجاز است؟)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top