مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی چیست؟







خواص کره بادام زمینی آن را در بین بدنسازان و طرفداران تناسب اندام بسیار محبوب کرده است. اما آیا واقعا این ماده به ظاهر چاق کننده می تواند تاثیر خوبی در تمرینات بدنسازی و کاهش وزن داشته باشد؟

جالب است بدانید که بیش از یک سوم بادام زمینی جهان برای تهیه روغن بادام زمینی استفاده می شود، اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از خواص روغن بادام زمینی، مصرف این ماده غذایی در ایران بسیار کم است.

البته اگر ورزشکار باشید حتما بارها از زبان هم ورزشکاران خود درباره خواص کره بادام زمینی شنیده اید. اما آیا از بهترین خواص کره بادام زمینی می دانید؟ اگر می خواهید در مورد این ماده مغذی و موثر در کاهش وزن و بدنسازی بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم این مقاله در مورد ویتامین را مطالعه کنید.

کره بادام زمینی چربی است یا پروتئین؟ | ارزش غذایی بادام زمینی

کره بادام زمینی از چربی و پروتئین تشکیل شده است، اما حاوی چربی بیشتری است. کره بادام زمینی به طور متوسط ​​از 50-55٪ چربی، 25-30٪ پروتئین و 15-20٪ کربوهیدرات تشکیل شده است. این نسبت ها ممکن است بسته به برند و تنوع کره بادام زمینی کمی متفاوت باشد.

کره بادام زمینی سرشار از چربی و کالری است. فقط 2 قاشق غذاخوری یک چهارم چربی مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند که برخی از آنها چربی های اشباع هستند. اما در عین حال، بادام زمینی نیز یک آلرژن قوی است.

با این حال، فواید کره بادام زمینی بسیار زیاد است، به خصوص برای افرادی که پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.

جدول تغذیه کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی 190 کالری در هر 2 قاشق غذاخوری، با 16 گرم چربی، 8 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر و 7 گرم پروتئین است. کره بادام زمینی سرشار از چربی های سالم، فولات، پتاسیم، ویتامین E و ویتامین های B است.

اطلاعات تغذیه ای زیر توسط سازمان غذا و کشاورزی ایالات متحده برای 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی بدون نمک ارائه شده است.

کالری 190
ضخیم 16 گرم
سدیم 136 میلی گرم
کربوهیدرات 8 گرم
فیبر 2 گرم
با تشکر 3 گرم
پروتئین 7 گرم

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی به دلیل مواد مغذی تشکیل دهنده آن است. این روغن محبوب دارای مواد مغذی زیر است:

  • ویتامین E: یک آنتی اکسیدان مورد نیاز روزانه بدن که از سلول ها در برابر استرس محافظت می کند.
  • منیزیم: منیزیم برای عملکرد بهتر عضلات و سلامت قلب مفید است.
  • اسید فولیک: این ماده معدنی برای سلامت سلول های جدید بدن ضروری است.
  • عسل: مس برای تولید گلبول های قرمز خون و سیستم ایمنی بدن شما بسیار مهم است.
  • فسفر: برای سلامت استخوان ها و دندان های شما ضروری است.
  • نیاسین: این یکی از اعضای خانواده ویتامین B است که غذا را به انرژی تبدیل می کند و برای سلامت اعصاب و گوارش مهم است.
  • منگنز: یکی دیگر از خواص روغن بادام زمینی این است که برای عملکرد طبیعی مغز و فعالیت سیستم عصبی در بدن ضروری است.
بیشتر بخوانید:  هشدار؛ کمبود این ویتامین باعث اختلال بینایی می‌شود

فواید کره بادام زمینی برای بدنسازی

آیا بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی مفید است؟

بله یکی از مهمترین فواید کره بادام زمینی این است که به ساخت و رشد عضلات کمک می کند. ورزشکاران به ویژه بدنسازان به دلیل داشتن انرژی زا و تامین انرژی طولانی مدت بدن، علاقه زیادی به مصرف این ماده خوشمزه دارند.

مهم نیست که یک بدنساز حرفه ای هستید یا فقط آخر هفته ها ورزش می کنید، در هر صورت، مصرف آن باعث افزایش سرعت ریکاوری بعد از تمرین، بهبود عملکرد تمرینی و ساخت عضلات بیشتر می شود. در این قسمت به برخی از بارزترین خواص کره بادام زمینی برای بدنسازان اشاره می کنیم.

محتوای پروتئین بالا

کره بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین گیاهی است و پروتئین برای ریکاوری و رشد عضلات پس از ورزش و فعالیت بدنی ضروری است. اگر ورزش می کنید سعی کنید این روغن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

چربی های سالم

کره بادام زمینی حاوی چربی های غیراشباع سالم از جمله اسیدهای چرب امگا 3 است. این چربی ها به تامین انرژی پایدار و حمایت از تولید هورمون های مرتبط با رشد عضلات کمک می کنند.

کالری مناسب

عضله سازی به کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید نیاز دارد، در هر وعده مقدار قابل توجهی کالری به شما می دهد و باعث می شود نیازهای کالری خود را برای رشد عضلانی تامین کنید.

سرشار از مواد مغذی

کره بادام زمینی حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که از سلامت کلی و عملکرد ماهیچه ها حمایت می کند. به ویژه سرشار از ویتامین E، منیزیم و پتاسیم است. وجود این مواد مغذی یکی از مهمترین خواص کره بادام زمینی است.

خواص آنتی اکسیدانی

بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند رسوراترول است که اثر ضد التهابی دارد. این آنتی اکسیدان می تواند به شما کمک کند پس از تمرینات شدید ریکاوری کنید و درد عضلانی را کاهش دهید.

یک صبحانه راحت و خوشمزه

کره بادام زمینی یک غذای همه کاره است که به راحتی می توان آن را در رژیم غذایی خود گنجاند. می‌توان آن را روی نان سبوس‌دار پخش کرد، به اسموتی‌ها اضافه کرد یا به عنوان رویه میوه و سبزیجات استفاده کرد و راهی سریع و راحت برای افزایش کالری و مواد مغذی دریافتی شما فراهم می‌کند.

نکته ای در مورد مصرف کره بادام زمینی

اگرچه یکی از فواید کره بادام زمینی عضله سازی است، اما باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود. به اندازه سهم توجه کنید؛ چون کالری بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:  جایگاه استراتژی زیست‌محیطی در طرح توسعه پایدار

برای داشتن بهترین ارزش غذایی، کره بادام زمینی طبیعی را بدون شکر اضافه شده یا روغن های هیدروژنه انتخاب کنید. همچنین، نیازهای غذایی فردی می تواند متفاوت باشد، بنابراین همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا بیشترین بهره را از بادام زمینی ببرید و به اهداف خود برسید. می توانید با کارشناسان ما در ویتامین صحبت کنید.

خواص کره بادام زمینی برای کاهش وزن

اگر بخواهیم آن را یک غذای رژیمی بنامیم، با وجود اینکه این کره در هر وعده 180 تا 210 کالری دارد، شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که واقعا می تواند یک غذای رژیمی باشد.

به لطف ترکیب فیبر (2 گرم در هر وعده) و پروتئین (8 گرم در هر وعده)، این روغن گیاهی باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، بنابراین کمتر غذا می خورید. یکی از خواص کره بادام زمینی برای کاهش وزن این است که مصرف آن باعث سرکوب اشتهای کاذب و کنترل غذا خوردن می شود.

فواید کره بادام زمینی در چاقی

آیا ممکن است یک غذا هم به کاهش وزن و هم به چاقی کمک کند؟! بله، کره بادام زمینی این ویژگی را دارد. همانطور که مصرف کمتر آن باعث احساس سیری و در نهایت کاهش وزن می شود، مصرف زیاد این ماده باعث افزایش کالری دریافتی شما نیز می شود.

کره بادام زمینی چه خواص دیگری دارد؟

هر چه از فواید و خواص کره بادام زمینی بگوییم کمی گفته ایم. در این قسمت به معرفی برخی از فواید این منبع غذایی می پردازیم.

1. پر از مواد مغذی است!

  • جالب است بدانید در یک قاشق غذاخوری حدود 3 میلی گرم ویتامین E که یک آنتی اکسیدان قوی است، 49 میلی گرم منیزیم برای استخوان سازی، 208 میلی گرم پتاسیم که برای عضلات مفید است و 0.17 میلی گرم ویتامین B6 وجود دارد. ، که سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. سیستم.
  • هر 100 گرم از این ماده غذایی حاوی حداقل 25 تا 30 گرم پروتئین است. دلیل نیاز بدن به پروتئین زیاد این است که پروتئینی که دریافت می کنید به اسیدهای آمینه تبدیل می شود و برای ترمیم سلول های بدن استفاده می شود.
  • این نوع روغن برخلاف سایر روغن هایی که در وعده صبحانه می خورید دارای 85 درصد چربی غیراشباع است (کلسترول خون را کاهش می دهد) و برای قلب مفید است. البته 15 درصد چربی های بد و اشباع وجود دارد که در مقایسه با 85 درصد چربی های خوب قابل توجه نیست.

2. با سنگ کیسه صفرا مبارزه می کند!

مصرف روغن بادام زمینی به دلیل وجود چربی های غیراشباع از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  شاخص بورس 496 واحد رشد کرد + جدول

3. از سرطان جلوگیری می کند!

این ماده مغذی و مفید می تواند با سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ (به ویژه در زنان) و سرطان سینه مبارزه کند و احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

4. قند خون را تنظیم می کند!

کره بادام زمینی منبع عالی منیزیم است (150 میلی گرم در 100 گرم). این بدان معناست که مصرف 100 گرم از آن حدود 42 درصد از نیاز روزانه شما به منیزیم را پوشش می دهد.

منیزیم نقش مهمی در سلامت عضلات، استخوان ها و سیستم ایمنی دارد. همچنین به تنظیم قند خون و فشار خون شما کمک می کند، زیرا اگر میزان پروتئین روزانه شما تامین شود، روزانه 300 واکنش بیوشیمیایی مهم در بدن شما انجام می شود که به عنوان یک نجات دهنده برای شما عمل می کند.

5. از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند!

سنگ کلیه یکی از بیماری هایی است که در کشورهای پیشرفته به وفور یافت می شود و دلیل اصلی بروز آن وزن زیاد، رژیم غذایی نامناسب، داروهای کاهش دهنده کلسترول خون و قرص های ضد بارداری است.

در مطالعه ای که در مورد ارتباط احتمال سنگ کلیه و مصرف روغن بادام انجام شد، نتایج نشان داد زنانی که بیش از دو سال به طور منظم از این ماده مغذی استفاده می کردند، در مقایسه با سایر زنان کمتر به سنگ کلیه مبتلا می شوند. .

6. انرژی را افزایش می دهد!

یکی دیگر از فواید کره بادام زمینی این است که حاوی فیبر، چربی و پروتئین است. این مواد به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می کنند و در نهایت انرژی و عملکرد شما را در طول روز افزایش می دهند. گنجاندن این ماده مغذی در صبحانه یک چیز عالی است.

7. در برابر دیابت و بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند!

جالب است بدانید که مصرف روزانه این ماده غذایی خطر حمله قلبی، دیابت و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. نتایج مطالعه دیگری که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد نشان داد که مصرف حدود دو قاشق غذاخوری از این ماده مغذی به مدت 5 روز در هفته خطر ابتلا به دیابت را 30 درصد کاهش می دهد.

یادداشت مهم: مصرف هر ماده غذایی بدون رعایت تعادل در آن می تواند به بدن آسیب برساند، به خصوص در افرادی که مستعد آسیب هستند.

آخرین کلمه

روغن بادام زمینی نوعی روغن گیاهی است که فواید زیادی برای افراد به خصوص ورزشکاران دارد. این روغن سرشار از پروتئین و چربی است و کالری زیادی دارد. در این مقاله در مورد خواص کره بادام زمینی صحبت کردیم و تاثیر آن در بدنسازی و کاهش وزن را بررسی کردیم.

منبع: Healthline – تغذیه عضلات – بسیار خوب آماده شده است

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top