در لحظات غمگینی و بی انگیزگی چه کنیم؟ (آسان ترین راه ممکن برای مبارزه با افسردگی)


احساس افسردگی، خستگی و اضطراب سنگین می تواند شما را بی حس کند و نتوانید حرکت کنید. احساس بسیار وحشتناک است. بسیاری حتی نمی توانند از رختخواب بلند شوند، ترس فلج کننده است.

این احساسی است که به خوبی می شناسم و بارها تجربه کرده ام. ممکن است ساعت ها ادامه داشته باشد و اتفاقات زیادی بیفتد.

برای من بیشتر اطرافیانم عامل این رکود عاطفی هستند و این نگرش من نسبت به آنهاست. یا وقتی بیرون هستم و احساس می کنم برای چند ثانیه مورد تمسخر و تمسخر قرار می گیرم.

من پارانوئید هستم و احساس می کنم وجود دارم که بتوانم به او بخندم. این به من احساس ناتوانی می دهد، انرژی ام را تخلیه می کند و به اصطلاح احساس می کنم با غل و زنجیر روی زمین دراز کشیده ام و تلاش می کنم آنها را بشکنم.

من را نابود می کند و در یک لحظه روحم فرو می ریزد. اما هر کس متفاوت است و محرک های خاص خود را دارد. این می تواند گفتگو با یکی از عزیزان یا مشکلات مالی باشد. دلایل زیادی وجود دارد.

و معمولا هیچ دلیل منطقی وجود ندارد. این ماهیت افسردگی است که اغلب بدون علت خاصی رخ می دهد و با مشکلات روحی و روانی آغاز می شود.

این اتفاق برای من می افتد، به خصوص اگر فراموش کنم مراقبه انجام دهید قبل از اینکه متوجه شوم، روحیه ام افت می کند و در گودالی از ناامیدی فرو می روم، و بعد یادم می آید: یکی دو روز است که قرص ها را نخوردم!

هر بار که در رختخواب گیر کرده اید و با ناراحتی شدید به اطراف غلت می زنید، تنها در صورتی بدتر می شود که در همان وضعیت بمانید. افکار منفی می توانند شما را نابود کنند. شاید فکر کنید بهتر است کمی بیشتر در رختخواب بمانید، اما اینطور نیست. شاید در ابتدا کمی حس آرامش اما به تدریج به شما آسیب می رساند و در کما بدتر و بدتر فرو خواهید رفت…

افسردگی حاد اگر درمان نشود، می تواند برای مدت طولانی، روزها یا حتی بیشتر ادامه یابد، یک احساس خطرناک!

پس اگر اینگونه رنج می برید چه می توانید بکنید؟

فعالیت کلید اینجاست. کاری انجام دهید که شما را خوشحال کند. یک فعالیت ذهنی مانند حل یک صفحه گسترده یا پازل یا خواندن کتاب در داستان جذب می شود! به شما انگیزه می دهد، مغزتان را درگیر می کند و به طور کلی باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

فعالیت حیاتی است، یکی از بهترین تکنیک ها برای درمان افسردگی. فعال بودن ذهن شما را از مشکلات دور نگه می دارد و وضعیت روحی بهتری به شما می دهد.

تمام تلاش خود را بکنید تا از رختخواب بلند شوید و مشغول شوید. می دانم سخت است، اما در کمترین زمان احساس بهتری خواهید کرد.

تمیز کنید، ظرف ها را بشویید یا یک برنامه کمدی را در تلویزیون تماشا کنید. سعی کنید کاری انجام دهید، اغلب به بهبود وضعیت روانی شما کمک می کند. فقط موقعیت خود را تغییر دهید و کاری انجام دهید.

البته انجام چنین کاری در چنین شرایطی طبیعی نیست، واقعاً گاهی اوقات باید به خود فشار بیاوریم، اما واقعاً ارزشش را دارد و هر بار که این کار را انجام دهید از آن لذت خواهید برد.

البته، این یک راه حل برای همه نیست، اما معمولاً کاری است که می توانید در آن لحظات بد و ناخوشایند که بی حس، بی حال و چسبیده به تخت هستید، انجام دهید.

موفق باشید!

در لحظات غمگینی و بی انگیزگی چه کنیم؟ (آسان ترین راه ممکن برای مبارزه با افسردگی)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top