مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

دمبل یا دمبل؟ کی بهتره؟







دمبل یا دمبل، مسئله این است. احتمالاً قصد دارید بدنسازی را شروع کنید و در انتخاب بین دمبل و باند تردید دارید. در این مقاله دمبل ها و وزنه ها را از همه نظر مقایسه می کنیم. پس اگر قصد خرید یا تمرین با باند یا دمبل را دارید تا انتها با ما باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

شباهت دمبل ها

دمبل ها و نوارهای مقاومتی ابزارهای محبوبی در دنیای بدنسازی هستند که برای تمرینات قدرتی و مقاومتی استفاده می شوند و اگرچه از نظر ظاهری و مکانیکی متفاوت هستند، اما شباهت هایی نیز دارند. در این قسمت شباهت های این دو ورزشگاه را بیان می کنیم.

1. تمرینات کششی یا دمبل در طبیعت مقاومتی است!

وقتی با هالتر یا دمبل کار می کنید، در واقع در حال انجام تمرینات مقاومتی و قدرتی هستید. هدف قرار دادن عضلات برای قدرت و رشد هدف مشترک تمرین با دمبل و هالتر است و این اولین و بزرگترین شباهت بین این دو ابزار است. هم دمبل ها و هم نوارهای مقاومتی می توانند به طور موثر گروه های عضلانی مختلف را (در صورت استفاده صحیح) تمرین دهند.

2. هر دو راحت و در دسترس هستند!

هم دمبل ها و هم نوارهای مقاومتی نسبتاً قابل حمل و مناسب برای تمرین در خانه یا باشگاه هستند و نسبت به تجهیزات بدنسازی مقرون به صرفه تر و آموزش آسان تر هستند.

3. از اصل اضافه بار پیروی می کنند!

هم دمبل و هم هالتر اجازه اضافه بار را می دهند (افزایش چالش عضلات برای رشد)، که یک اصل اساسی در تمرینات قدرتی در طول زمان است. با دمبل می توانید با قوی شدن وزن خود را افزایش دهید. هنگام استفاده از نوارهای مقاومتی، می‌توانید از نوارهای ضخیم‌تر یا قوی‌تر استفاده کنید یا چندین نوار را برای افزایش مقاومت ترکیب کنید.

4. مناسب برای مبتدیان!

اگر مبتدی هستید، می توانید تمرین خود را با هالتر و دمبل شروع کنید. بند های ورزشی با مقاومت های بسیار سبک، سبک و متوسط ​​در بازار موجود است و از طرفی دمبل ها از وزن های کم مانند یک کیلوگرم تا وزن های سنگین تر در دسترس هستند و شما می توانید با توجه به توانایی بدن خود دمبل مناسب را انتخاب کنید.

تفاوت بین دمبل و دمبل

دمبل و دمبل از بسیاری جهات متفاوت هستند و در زیر به برخی از تفاوت های اصلی بین آنها خواهیم پرداخت. قبل از خرید باند یا دمبل، بهتر است با یک مربی صحبت کنید و مشاوره بگیرید. می توانید همین الان با مربیان ویتامین مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:  جزئیاتی از سومین دادگاه متهمان حمله مسلحانه به حرم مطهر شاهچراغ

1. مکانیک مقاومت

دمبل‌ها فقط از طریق وزنه‌ای که بلند می‌کنید مقاومت ایجاد می‌کنند و مقاومت در سراسر دامنه حرکت ثابت می‌ماند. از طرف دیگر نوارهای ورزشی از خاصیت ارتجاعی خود برای ایجاد مقاومت متغیر استفاده می کنند. به عبارت ساده تر، با کشش بیشتر نوار مقاومت، کشش و فشار وارده افزایش یافته و حرکت را دشوارتر می کند.

2. توانایی حرکت

دمبل ها بزرگ و سنگین هستند، فضای بیشتری را اشغال می کنند و قابل حمل نیستند (مثلاً در سفر). اما نوارهای ورزشی سبک، قابل حمل و به اندازه کافی کوچک هستند که حتی در یک کیف دستی کوچک جا می شوند. برانکاردها برای تمرین در خانه، ورزش در حال حرکت یا در فضاهای محدود عالی هستند.

3-تنوع تمرینات

دمبل ها به شما امکان می دهند طیف وسیعی از تمرینات را انجام دهید، از جمله لانژ، پرس سینه و شانه، لانژ و اسکات. دمبل ها می توانند ماهیچه های خاصی را هدف قرار دهند یا چندین گروه عضلانی را به طور همزمان تمرین دهند.

این در حالی است که انجام تمام این تمرینات با باند ورزشی امکان پذیر نیست، در عوض باندهای ورزشی به شما اجازه می دهند به روشی متفاوت تمرین کنید.

4. استرس روی مفاصل

دمبل ها به دلیل اثر جاذبه و وزن مستقیمی که بلند می کنید، فشار قابل توجهی بر مفاصل شما وارد می کنند. اتفاقا این ویژگی برای افزایش تراکم استخوان و افزایش حجم عضلانی مفید است اما برای افراد دارای مشکلات مفصلی یا سالمندان می توان آن را یک ویژگی منفی و مضر دانست!

نوارهای مقاومتی با به حداقل رساندن فشار وارده بر مفاصل در حین ورزش، گزینه بهتری را برای مفاصل فراهم می کنند.

5. قیمت

نوارهای مقاومتی معمولاً مقرون به صرفه تر از دمبل هستند. از آنجایی که هر دمبلی بعد از مدتی فرسوده می شود، باید یک دمبل جدید تهیه کنید که در دراز مدت هزینه زیادی دارد، اما باندها (حتی اگر چند بند بخرید) معمولاً ارزان تر هستند.

مزایا و معایب آموزش دمبل

دمبل؛ انتخاب شما چیست؟ در زیر خلاصه ای از مزایا و معایب دمبل و هالتر آورده شده است. در این صورت مقایسه آنها برای شما آسانتر خواهد بود و انتخاب باند یا دمبل به عنوان وسیله ورزشی برای شما آسانتر خواهد بود.

جدول مزایا و معایب ورزش

فواید ترک های پوستی در بدنسازی مضرات پزشکی ورزشی
تمرین با شدت کم: مناسب برای توانبخشی و مبتدیان فشار محدود
ارزان و سبک عدم دقت در مقاومت ایجاد شده است
قابل حمل، آسان برای کار احتمالا دوام کمتری دارد
قابل انعطاف دامنه حرکتی کمتر

جدول مزایا و معایب آموزش دمبل

مزایای دمبل معایب دمبل
برای تمرینات سطح بالاتر مناسب تر است تحویل مشکل
دقت بالا در مقاومت ایجاد شده گرفتن و کنترل وزن سخت تر
بادوام گران
دامنه حرکتی گسترده تر کاهش دامنه حرکتی برای وزنه های سنگین

آیا نوارهای مقاومتی بهتر از دمبل هستند؟

هم وزنه و هم دمبل ابزارهای تمرینی عالی هستند و نمی توان گفت که وزنه ها بهتر از دمبل هستند یا برعکس! یا به آن دسترسی دارید یا ترجیح می دهید و ترجیح می دهید با همان تمرین کنید.

بیشتر بخوانید:  ترفندهایی برای پیروزی در رقابت آنلاین

بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا نوارهای تناسب اندام بهتر از دمبل هستند، باید گفت که انتخاب بین باند یا دمبل بستگی به ترجیحات شخصی، اهداف، راحتی و شرایط فردی شما دارد.

هر دو وزنه و دمبل مزایای خود را دارند. اگر به یک باشگاه مجهز دسترسی دارید یا وزنه های سنگین تر و ثبات بیشتری را ترجیح می دهید، دمبل ها می توانند انتخاب بهتری برای شما باشند. از طرف دیگر، اگر راحتی، قابلیت حمل یا تمرینات سبک برای شما مهم است، باندهای تناسب اندام می توانند گزینه بسیار خوبی باشند. در نهایت، بهترین انتخاب به اهداف، ترجیحات و شرایط خاص شما بستگی دارد. حتی می توانید ترکیبی از این دو را در برنامه تمرینی خود بگنجانید تا رشد عضلات و تناسب اندام خود را به حداکثر برسانید.

کدام یک برای عضله سازی بهتر است؟

دمبل یا دمبل هر دو ابزار موثر و مناسبی برای عضله سازی هستند و اگر به درستی و منظم تمرین کنید به عضله سازی شما کمک می کنند. اما کدام یک برای عضله سازی بهتر است به دلایل زیر باید بگوییم احتمالا دمبل!

  • دمبل ها به شما این امکان را می دهند که با وزنه های مختلف تمرین کنید و کنترل دقیق تری روی وزنه ای که بلند می کنید داشته باشید. با قوی‌تر شدن، می‌توانید به وزنه‌های سنگین‌تر بروید و به طور موثر اصل اضافه بار را که یک اصل کلیدی برای رشد عضلانی است، اعمال کنید. ممکن است هنگام تمرین با کش تا یک نقطه از اصل اضافه بار پیروی کنید و از یک نقطه به بعد کش ورزشی جوابگوی نیاز شما نباشد.
  • همچنین دمبل ها در طول تمرینات خود، به ویژه هنگام بلند کردن وزنه های سنگین، ثبات و حمایت بیشتری به شما می دهند. تنوع تمرینات با دمبل بیشتر است و دمبل ها می توانند گروه های عضلانی مختلفی را هدف قرار دهند که با یک باند نمی توانند تمرین کنند.

تاثیر کشش بر عضله سازی

پس از صحبت در مورد تأثیر دمبل در عضله سازی، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نوارهای مقاومتی کشش ثابتی را در سراسر دامنه حرکت ایجاد می کنند که در مقایسه با وزنه های آزاد (مانند دمبل) عضلات را به روشی متفاوت فعال می کند. باندهای ورزشی می توانند به ویژه برای تمریناتی مفید باشند که بر استقامت عضلانی، تثبیت و بهبود تحرک مفصل تمرکز دارند.

بیشتر بخوانید:  قیمت بیت کوین و اتریوم امروز یکشنبه 23 مهر/عقب نشینی قیمت ها

آیا کشش می تواند جایگزین دمبل شود؟

تقریباً می توانید بگویید بله، کشش می تواند جایگزین دمبل شود و همین کار را برای شما انجام دهد. برانکاردها ابزارهای ورزشی همه کاره ای هستند که می توانند تمرینی چالش برانگیز ارائه دهند و گروه های مختلف عضلانی را هدف قرار دهند.

تقریبا تمام تمریناتی که با دمبل می توانید انجام دهید مانند تمرینات بازو، شانه، سینه، پشت و پا را می توان با باندهای ورزشی انجام داد و بسته به ضخامت و قدرت باند، فشار و مقاومت یکسانی ایجاد می کند. ما در اینجا در مورد تمرینات بدنسازی بسیار حرفه ای و سطح بالا صحبت نمی کنیم و اگر قصد دارید به حجم و قدرت بسیار بالایی برسید، حرکات کششی نمی تواند “به طور کامل” جایگزین دمبل و وزنه شود.

آیا دمبل از دمبل ایمن تر است؟

دمبل ها و نوارهای ورزشی گزینه های ورزشی ایمن هستند تا زمانی که مراقب خود باشید! اما اگر به تازگی از یک مصدومیت ورزشی بهبود یافته اید، بهتر است به تمرینات دمبل بازگردید. به عبارت دیگر، اگر به نکات امنیتی توجه کنید، هر دو دستگاه برای شما ایمن هستند.

نکات ایمنی دمبل

برای تمرین با دمبل، باید مراقب باشید که وزنه ای در حد ظرفیت خود بلند کنید، نه سنگین تر. زیرا ضربه زدن بیش از حد، خطر آسیب را به همراه دارد و حتی ممکن است از دست شما بیفتد! یا مطمئن شوید که حرکات دمبل را به درستی انجام می دهید.

نکات ایمنی برای کار با بند ورزشی

باندهای ورزشی نیز در صورت بی دقتی می توانند مضر باشند. مثلاً لازم است نواری که تهیه می کنید محکم و سفت باشد و خدای ناکرده هنگام ورزش پاره نشود. یا دسته های آن از جای خود تکان نخورد. همچنین لازم است که از فرم حرکتی هر حرکت تمرینی برانکارد آگاهی کامل داشته باشید و تا زمانی که نحوه اجرای یک حرکت را یاد نگرفته اید، برانکارد را در دست نگیرید زیرا ممکن است فشار زیادی به خود وارد کنید.

باندهای مقاومتی (سبک یا خیلی سبک) از دیرباز در تمرینات توانبخشی یا پیشگیری از آسیب برای افزایش تدریجی قدرت عضلانی و مفاصل استفاده می شده است. اگر آنقدر لاغر هستید که حتی یک دمبل یک کیلویی هم برایتان سنگین است یا پزشکتان آن را منع کرده است، از کش های بسیار سبک استفاده کنید.

آخرین کلمه

برای انتخاب و خرید هالتر یا دمبل ابتدا باید هدف و شرایط خود را در نظر بگیرید. هالتر و دمبل دارای ویژگی ها، مزایا و معایب خاصی هستند که ممکن است برای شما مناسب باشند یا نباشند. ما تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید دمبل یا باند تناسب اندام را در این مقاله ارائه کرده ایم.

منابع: mensfitness–torokhtiy–themanual

دمبل یا دمبل؟ کی بهتره؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top