رژیم غذایی برای کاهش وزن در زمستان


آیا می خواهید در این زمستان به وزن ایده آل خود برسید و چربی شکم خود را از بین ببرید؟ با مجله سلامت همراه باشید تا با او باشید 21 غذای عالی برای کاهش وزن ملاقات در زمستان:


  1. پستو تخم کدو

می توانید دانه های کدو تنبل را با ریحان، پارمزان و سیر ترکیب کنید تا یک پستوی عالی درست کنید. می توانید آن را هم سرخ کنید و روی سالادتان بریزید. برای استفاده بیشتر از فواید آن، آن را به سوپ خود اضافه کنید.


  1. چای سبز داغ

با شروع فصل زمستان، اگر بتوانید روزانه 4 تا 5 فنجان چای سبز داغ بنوشید، نه تنها احساس گرما می کنید، بلکه متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد و کالری بیشتری می سوزانید. در چنین شرایطی چربی شکم نیز آب می شود. این به دلیل پلی فنول موجود در چای سبز است. این پلی فنل به نام EGCC شناخته می شود.

علاوه بر این، چای سبز حاوی اسید آمینه تیانین است که هوشیاری و آرامش ذهنی را برای شما به ارمغان می آورد و به تصمیم گیری منطقی و عاقلانه کمک می کند. بنابراین به جای مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری به سراغ غذاهای سالم می روید.


  1. کلم بروکسل بوداده

این گیاه با وجود مواد مغذی فراوانی که دارد یکی از بهترین غذاها برای بدن به حساب می آید. می توانید کلم بروکسل را با ادویه های مختلف تفت دهید و مواد مغذی دیگری به آن اضافه کنید.

این ماده یکی از گیاهان ایده آل برای کاهش وزن است، زیرا سرشار از فیبر است و می تواند سم زدایی خوبی برای بدن باشد.

مقاله مرتبط: خواص کلم بروکسل

  1. هوموس چغندر

برای اینکه به هوموس خود رنگ صورتی بدهید، آن را با چغندر ترکیب کنید. هنگام جوشاندن چغندرها، دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه به آن اضافه کنید تا رنگ روشن زیبای آن حفظ شود.

هنگامی که آن را به نخود، روغن زیتون و تاهین اضافه کنید تا هوموس ایجاد شود، رنگ صورتی زیبایی خواهید داشت. دستور العمل های دیگر برای استفاده از چغندر در غذا را امتحان کنید.


  1. آلو خشک

تابستان بهترین زمان برای تهیه میوه های خشک است. پاییز و زمستان نیز بهترین زمان برای افزودن این مواد به رژیم غذایی است. آلو یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان یبوست است.

خوردن چهار تا پنج آلو در روز سه گرم فیبر به بدن اضافه می کند. نیمی از فیبرهای موجود در آن نامحلول هستند و به سرعت غذا در روده کمک می کنند. نیمی دیگر فیبر محلول کم فیبر است که برای بهبود سیری بسیار مفید است و می تواند کلسترول خون را کاهش داده و سطح قند خون را تنظیم کند. هر دو نوع فیبر به سلامت روده کمک می کنند.


  1. کدو تنبل و اسپاگتی

وقتی هوا سرد است، کدو اسپاگتی به تنهایی یکی از بهترین جایگزین ها برای اسپاگتی است. این غذا یک غذای سالم است و تنها یک فنجان آن 40 کالری دارد. این مقدار کالری حدود 75 درصد کمتر از کالری یک فنجان پاستا معمولی است.

همچنین سرشار از فیبر است. این بدان معنی است که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد کاهش چربی شکم کمک


این میوه ممکن است کوچک به نظر برسد، اما حاوی اکتینیدین است. همانطور که می دانید، اکتینیدین آنزیمی منحصر به فرد است که در کیوی یافت می شود و با تجزیه پروتئین ها در بدن به هضم کمک می کند. کیوی همچنین سرشار از فیبر و پروبیوتیک است که به حفظ سلامت روده کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه کیوی به حرکات روده کمک می کند. به همین دلیل نیم پیمانه از آن می تواند بسیار مفید باشد.


تقریباً همه سبزیجات برای سلامت بدن مفید هستند زیرا به مواد محرکی که معده را تحریک می کنند و باعث نفخ معده می شوند کمک می کنند تا از معده خارج شوند. در ضمن، رازیانه قدرت باورنکردنی دارد. این ماده در پاییز و زمستان عالی است و به کاهش نفخ و گاز معده کمک می کند.

شوید منبع خوبی از پتاسیم است و به بازگرداندن تعادل طبیعی سطح مایعات در بدن کمک می کند و نفخ را بهبود می بخشد. سعی کنید آن را به سالاد و وعده های غذایی خود اضافه کنید.


اگر بدانید که قارچ چه فواید شگفت انگیزی برای بدن دارد، حتما از آن در غذاهای خود استفاده خواهید کرد. پاییز بهترین زمان برای تهیه سس بر پایه گوجه فرنگی و قارچ است. همچنین می توانید آن را سرخ کرده و به سالاد و غذاهای خود اضافه کنید.

استفاده از قارچ به دلیل محتوای کم چربی و کالری آن می تواند کاهش چربی شکم و صاف کردن آن کمک


  1. برنج قهوه ای

خوردن غذای سالم نیز می تواند باعث ایجاد گاز و نفخ شود. برنج قهوه ای تنها ماده غذایی نشاسته ای است که باعث ایجاد گاز نمی شود.


  1. اسکواش زمستانی

بله، شما می توانید کدو تنبل را در پاییز نیز تهیه کنید. اما کدوهای زمستانی پوست ضخیم تری دارند و به زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند. به همین دلیل به عنوان یک غذای اصلی شناخته می شود.


  1. یک سیب

یکی از بهترین و طبیعی ترین مواد برای کاهش وزن سیب است. می توانید سیب را به صورت خام، با دارچین پاشیده شده یا پخته شده با مواد دیگر مصرف کنید.

از خوردن سیب زیاد خودداری کنید. مطالعات نشان می دهد که خوردن یک سیب قبل از غذا باعث کاهش کالری مصرفی می شود.


علاوه بر این، پسته به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان بهترین ماده برای آب کردن چربی های شکم و کاهش وزن است. این ماده ترکیبی جالب از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب سالم دارد و می تواند شما را در طول روز سیر نگه دارد. به دلیل داشتن پوست پسته به شما کمک می کند از خوردن بی فکر خودداری کنید.

رنگ سبزی که در پسته می بینید به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن است. برخی غذاها باعث ایجاد گاز و نفخ می شوند اما پسته اینطور نیست.


  1. سبزیجات برگ سبز

این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف هستند و می توان از آنها برای تهیه سوپ و مواد دیگر استفاده کرد. مقداری کلم را ماساژ دهید تا الیاف آن خرد شود، سپس آن را با سیر و روغن زیتون تفت دهید.

اسفناج را با موز در اسموتی های خود ترکیب کنید تا یک ماده صبحانه سبز قوی داشته باشید. برگ چغندر را به سوپ خود اضافه کنید. بافت این سوپ می تواند مدت بیشتری شما را سیر نگه دارد.


  1. فلفل تند

فلفل قرمز یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن است. کپسایسین موجود در فلفل متابولیسم بدن را تحریک می کند و به سوزاندن کالری زیادی کمک می کند.


  1. کافر

اگر به دنبال یک ماده سالم برای زمستان هستید کافر انتخاب کنید. کفیر مانند ماست است اما فواید بیشتری دارد زیرا حاوی ارگانیسم های فعالی است که دستگاه گوارش را تغذیه می کند.

اگرچه کفیر یک محصول لبنی است، اما 99٪ بدون لاکتوز است زیرا موجودات موجود در آن لاکتوز را تجزیه می کنند. می توانید کفیر را در وعده صبحانه میل کنید یا از آن به عنوان میان وعده بعد از تمرین استفاده کنید.


  1. سیب زمینی پخته یا پخته

سیب زمینی دارای چربی بسیار کم و کربوهیدرات های پیچیده و سرشار از فیبر است. این به شما کمک می کند برای مدت طولانی سیر بمانید.


  1. كدو حلوايي

اگر از آن به صورت کنسرو استفاده می کنید، مطمئن شوید که از انواع شیرین شده آن استفاده نکنید. کدو تنبل دارای فیبر زیادی است. این باعث می شود آن را به یک ماده عالی برای تهیه دسرهای کم کالری تبدیل کنید. می توانید مقداری دارچین به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

نصف فنجان کدو تنبل فقط 40 کالری و 5 گرم فیبر دارد. بنابراین مصرف آن باعث می شود شکمی صاف داشته باشید و از شر یبوست خلاص شوید. همچنین می توانید از کدو تنبل به عنوان جایگزین روغن و کره استفاده کنید.


  1. لیمو

این میوه از خانواده مرکبات است و در تمام فصول سال قابل استفاده است. اگر شما هم از نفخ یا گاز معده رنج می برید، می توانید با خوردن لیمو آن را کاهش دهید. می توانید لیمو را با یخ بنوشید یا به آب داغ اضافه کنید.

ویتامین C موجود در لیمو به کاهش تورم کمک می کند. فقط از لیمو برای طعم دادن به ماهی استفاده کنید.


  1. کوینو

مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد افرادی که غلات کامل مصرف می کردند چربی شکمی بیشتری نسبت به دیگران از دست دادند.

کینوا نه تنها یک غلات کامل است، بلکه نصف فنجان کینوا ۱۱ گرم پروتئین سیرکننده دارد و از گرسنگی مفرط جلوگیری می کند. کینوا سرشار از فیبر است و به پاکسازی سموم و مواد زائد از روده کمک می کند.

مقاله مرتبط: خواص کینوا چیست؟

  1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ترکیبی جادویی از آب و پتاسیم است که آن را برای دفع سدیم اضافی از معده و کاهش نفخ مفید می کند.

علاوه بر این، این ماده سرشار از فیبر است و کالری بسیار کمی دارد. بنابراین، می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن، گوجه فرنگی زیادی بخورید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن در زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top