ساب دایرکتوری و ساب دامنه چیست؟ نقش آنها در سایت شما چیست؟


تفاوت بین ساب دایرکتوری و ساب دامنه چیست؟ که بهتر است ساب دایرکتوری و ساب دامنه پسوندها و پیشوندهای دامنه وب سایت شما هستند که می توانند نقش مهمی در طراحی وب سایت شما داشته باشند.

به همین دلیل با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم از کدام یک از این دو برای وب سایت خود استفاده کنید.

تعریف ساب دامنه و ساب دایرکتوری چیست؟ چه تفاوت هایی بین این دو وجود دارد؟

در برخی موارد، ممکن است بخواهید بخش خاصی از وب سایت خود را به کاربران خود نشان دهید. برای این منظور باید یک پیشوند یا پسوند به دامنه اصلی وب سایت خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید بخش پشتیبانی وب سایت شما در یک زیر دامنه قرار گیرد. برای این کار باید یک پسوند و یک پیشوند به دامنه اصلی وب سایت خود اضافه کنید.

در چنین مواقعی اگر پیشوندی به دامنه اصلی وب سایت خود اضافه کرده باشید.

این پیشوند ساب دامنه یا زیر دامنه نامیده می شود. اما اگر افزونه ای به دامنه اصلی وب سایت خود اضافه کرده اید.

این پسوند یک زیر شاخه نامیده می شود. در تصویر زیر تفاوت اصلی ساب دامنه را مشاهده می کنید. به دایرکتوری فرعی توجه کنید.

لینک سئو با ساب دامنه و ساب دایرکتوری

اکنون که با مفهوم ساب دامنه و ساب دایرکتوری آشنا شدید. ممکن است از شما بپرسند که کدام یک از این زیر دامنه ها برای وب سایت خود بهتر است؟

شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که استفاده از ساب دامین و ساب دایرکتوری چه تاثیری بر سئوی وب سایت شما می تواند داشته باشد؟

باید به شما بگوییم که برخی از کارشناسان سئو بر این باورند که ربات های موتورهای جستجو مانند گوگل ممکن است برای یک وب سایت زیر دامنه ای کاملا متفاوت از دامنه اصلی آن وب سایت در نظر بگیرند.

در مورد ساب دامنه ها هم همینطور. زمانی که تصمیم دارید یک پیشوند به دامنه ریشه وب سایت خود اضافه کنید. در واقع، مثل این است که شما یک وب سایت دیگر برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید.

انجام این کار می تواند تاثیر زیادی بر سئوی وب سایت شما داشته باشد. به عنوان مثال بک لینک های دیگری که به دامنه اصلی وب سایت شما داده می شود. آنها در زیر دامنه وب سایت شما در نظر گرفته نمی شوند.

لینک سئو با ساب دامنه و ساب دایرکتوری

همچنین اگر تا به حال سعی کرده اید صفحات مختلفی را بر اساس کلمات کلیدی با دامنه اصلی وب سایت خود ایجاد کنید.

اگر می خواهید از همان کلمات کلیدی در صفحات ساب دامنه وب سایت خود استفاده کنید.

در واقع در این صورت شما رقیب دامنه اصلی وب سایت خود در صفحه نتایج گوگل می شوید.

در واقع، زمانی که می خواهید یک زیر دامنه برای وب سایت خود ایجاد کنید. شما باید به محتوای جدید برای وب سایت خود فکر کنید.

به طور کلی، وب سایت های بزرگ از زیر دامنه های مختلفی برای دسته بندی وب سایت خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال، یک وب سایت ممکن است هم در حوزه ویزا و هم در حوزه خرید آنلاین کار کند، اما زیر دامنه های آن وب سایت به شرح زیر است.

Shop.domain.ir event.domain.ir

در این مورد، این مشکل برای وب سایت های بزرگ نیست.

زیرا به طور کلی محتوایی که در هر یک از این زیر دامنه ها قرار می گیرد با یکدیگر متفاوت است.

اما یک زیر شاخه درست برعکس یک زیر دامنه است. هنگامی که یک زیر شاخه برای وب سایت خود ایجاد می کنید.

در واقع این ساب دامنه بخشی از دامنه اصلی وب سایت شما محسوب می شود.

در این صورت استفاده از محتوای موضوعی یکسان در زیر شاخه ها می تواند تاثیر بسیار مفیدی بر سئوی وب سایت شما داشته باشد.

در عین حال، هر بک لینک اختصاص داده شده به دامنه اصلی وب سایت شما نیز به این زیر شاخه اختصاص داده می شود.

کدام زیردامنه یا ساب دایرکتوری برای وب سایت بهتر است؟

کدام یک از این زیر دامنه ها را می خواهید برای وب سایت خود ایجاد کنید کاملاً به عملکرد وب سایت شما بستگی دارد.

اگر می خواهید در آینده یک وب سایت بزرگ در زمینه های مختلف داشته باشید.

بهتر است برای هر قسمت از وب سایت خود از یک زیر دامنه استفاده کنید. البته این روش تا حد زیادی کند است و می توانید سئوی قابل قبولی در هر یک از زیر دامنه های وب سایت خود داشته باشید.

این فرآیند می تواند زمان زیادی را به طول بینجامد. اما اگر قصد ایجاد یک کسب و کار اینترنتی بزرگ را ندارید و قصد دارید نتایج سئو را سریع به دست آورید.

توصیه می کنیم برای بخش های مختلف وب سایت خود از زیر شاخه ها استفاده کنید.

چگونه یک وب سایت می تواند از زیر دامنه های مختلف استفاده کند؟

1- می توانید قسمت پشتیبانی وب سایت خود را در یک ساب دامین قرار دهید.

به عنوان مثال، خود وب سایت گوگل به جای ایجاد زیردایرکتوری، از یک زیر دامنه برای پشتیبانی از وب سایت خود استفاده می کند.

شاید دلیل این امر از طرف گوگل این باشد که محتوایی که قرار است در موتور جستجو قرار گیرد.

کاملاً با محتوای سیستم پشتیبانی متفاوت است.

2- وبلاگ ها را در یک ساب دامنه قرار دهید.

بسیاری از وب سایت ها ترجیح می دهند بخش وبلاگ وب سایت خود را زیر دامنه قرار دهند.

این عمل برای وب سایت هایی که حجم بالایی از محتوا دارند بسیار مناسب است.

در واقع در این روش شما سعی دارید برای محتوای وب سایت خود یک مرجع مشخص در نظر بگیرید.

3- قسمت خرید وب سایت ها در قسمت ساب دامنه ها قرار گیرد.

انجام این کار باعث می شود که بخش فروشگاه وب سایت شما از سایر بخش ها جدا شود.

همچنین چنین اقدامی می تواند تجربه کاربری وب سایت شما را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

28428676-021 جهت تماس مستقیم

09038481012 (فقط چت واتساپ)

ایمیل: [email protected]

ساب دایرکتوری و ساب دامنه چیست؟ نقش آنها در سایت شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top