مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

محصول دیجیتال – پارس منیجر


محصول دیجیتال هر محصولی است که در قالب ناملموس وجود داشته باشد، مانند فایلی که بتوان آن را دانلود، تکثیر یا در یک رسانه فیزیکی منتشر کرد. این یک تحول اساسی در آمیخته بازاریابی سنتی و البته آمیخته بازاریابی محصول در عصر تحول دیجیتال است.

یکی از تفاوت‌های اصلی بازار فیزیکی و مجازی، امکان دیجیتالی کردن کالاها و خدمات در بازار مجازی است. اگرچه هر دو نوع بازار می توانند کالاهای فیزیکی بفروشند، بازارهای مجازی نیز کالاهای دیجیتالی را می فروشند. کالاهای دیجیتال کالاهایی هستند که می توانند به شکل دیجیتال تبدیل شوند و از طریق اینترنت ارسال شوند. علاوه بر دیجیتالی کردن نرم افزارها و موسیقی، امکان دیجیتالی کردن بسیاری از کالاهای دیگر نیز وجود دارد.

محصولات دیجیتال منحنی قیمت متفاوتی نسبت به محصولات معمولی دارند. در دیجیتالی شدن، بیشتر هزینه ها ثابت و هزینه های متغیر بسیار کم است، زمانی که هزینه های ثابت پرداخت شود، با افزایش حجم، سود به سرعت افزایش می یابد.

انواع محصولات دیجیتال

انواع محصولات دیجیتال را می توان بر اساس تست پذیری و تجزیه پذیری دسته بندی کرد. این در حالی است که برخی از محصولات دیجیتال مانند ابزار و تجهیزات دیجیتال دارای قابلیت تست بالا و البته تجزیه پذیری پایینی هستند. از سوی دیگر، برخی از محصولات دیجیتال مانند تولید محتوای دیجیتال دارای قابلیت تست متوسط ​​و تحلیل بالایی هستند.

انواع محصولات دیجیتال

شخصیت برند اکنون برای سازمان و محصولات دیجیتالی آن به عنوان سرمایه ارزش ایجاد می کند. بنابراین ارتقای شخصیت برند در بسیاری از موارد به استراتژی سازمان تبدیل می شود. شخصیت برند تصویری از محصول دیجیتال در بازار آنلاین و فروشگاه های آنلاین است. افرادی که با محصولات دیجیتال سروکار دارند به دنبال ویژگی ها یا ویژگی های خاصی هستند که آن را خاص یا منحصر به فرد می کند.

بیشتر بخوانید:  26 روش + راهکار برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

اصطلاح محتوای دیجیتال مترادف با اصطلاحات محصول دیجیتال، محصولات اطلاعات الکترونیکی، کالاهای اطلاعاتی و محصولات مجازی در متون مختلف است. در ارتباطات تجاری، کلماتی که کاربرد و کاربرد خاص محصولات دیجیتال ارائه شده را توصیف می کنند، قدرت توصیفی بیشتری دارند. محتوای دیجیتال و محصولات دیجیتال اشیایی مبتنی بر بیت در نظر گرفته می شوند که از طریق کانال ها و مجراهای الکترونیکی توزیع می شوند.

مزایای محصول دیجیتال

یکی از مزایای فروش محصولات دیجیتال این است که در هنگام فروش فایل نیازی به تضمین کیفیت محصول و بیمه ندارید. به عنوان مثال، هنگام فروش محصولات فیزیکی، ممکن است در هنگام حمل و نقل، در انبار یا در خانه مشکلی برای محصول ایجاد شود. در بیشتر موارد، خریدار قبلاً هزینه آن را پرداخت کرده است.

یکی دیگر از مزیت های مهم فروش محصولات دیجیتال حذف واسطه هاست. تا زمانی که محصولات فیزیکی را می فروشید، دیر یا زود به واسطه نیاز خواهید داشت. این بدان معنی است که با توسعه و گسترش تجارت شما، باید با شرکای تحویل، تولید کنندگان و سایر زنجیره های اقتصادی همکاری کنید. به این ترتیب هر روز بر تعداد واسطه ها افزوده می شود. اما در زمینه فروش محصولات دیجیتال چنین مشکلی وجود ندارد. زیرا با فروش فایل – مانند کتاب های الکترونیکی – می توانید مستقیماً بیش از یک میلیون فایل را بدون هیچ واسطه ای به دست کاربران و مشتریان خود برسانید. تنها هزینه ای که در هنگام فروش محصولات دیجیتال باید بپردازید خدمات مشتری و بازاریابی است که در این زمینه در صورت انتخاب پلتفرم مناسب به صورت ماهانه یا سالانه بسیار کم خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  توسعه پایدار سواحل در پرتو ایجاد شهرهای جدید

تولید و توزیع محتوای دیجیتال راه را برای همکاری و مشارکت افراد و شرکت های مجرب و واجد شرایط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باز می کند. محتوای دیجیتال به مجموعه خاصی از محصولات و خدمات در بازارهای محتوای عمومی و رسانه ها یا صنایع خلاق اشاره دارد.

محتوای دیجیتال یکی از بخش های مهم مجموعه های کتابخانه و آرشیو است. در سال های اخیر روز به روز بر اهمیت آن افزوده شده است و در سطوح سازمانی، منطقه ای، ملی و بین المللی از مبالغ و سرمایه زیادی برای ایجاد این محتوا و ابزار ذخیره، توزیع و ارسال آن استفاده شده است. در واقع محتوای دیجیتال به ترکیب محتوا و فناوری دیجیتال اشاره دارد.

ویژگی های محصولات دیجیتال

هر یک از این محصولات دیجیتال دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و شرایط تجارت آنها ممکن است با سایر محصولات متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگرچه می توان از بسته های آماری مانند Saas یا خدمات تلفن اینترنتی مانند Zero Plus با ترکیبی مناسب از زمان و قیمت مانند پرداخت به ازای استفاده یا پرداخت در هر دوره استفاده کرد. این ترکیبات ممکن است به راحتی در متون الکترونیکی قابل اجرا نباشند.

در حال حاضر، فروشندگان مشهور متن الکترونیکی مانند Smart Icon.com، کتابفروشی آنلاین OCD یا Barnes and Noble از مشتریان خود برای دسترسی به محتوای الکترونیکی خاص، پیش پرداخت دریافت می کنند. برای این محصولات دیجیتال مبتنی بر محتوا، مشتریان می توانند به راحتی نسخه های خود را دریافت کنند. بنابراین جلوگیری از استفاده مجدد از آنها در آینده دشوار است. زیرا تا زمانی که حق دسترسی تایید شده باشد، اطلاعات تولید را می توان به راحتی ذخیره کرد.

در مدل های درآمدی، پرداخت هزینه دوره، اجاره یا مجوز مورد استقبال قرار می گیرد. اگرچه این روش پرداخت به طور فزاینده ای برای محصولات دیجیتال مانند نرم افزار یا خدمات قابل استفاده است، اما این روش را نمی توان به راحتی برای محصولات دیجیتال مبتنی بر محتوا اعمال کرد. مثال دیگری که می تواند نشان دهد چرا درک ویژگی های محصول مهم است، زمانی است که شخصی سعی می کند محصول دیجیتال خود را از طریق یک سرویس آنلاین بفروشد.

بیشتر بخوانید:  دیدار و گفتگوی اسماعیل هنیه و امیرعبداللهیان در دوحه

خلاصه و نتیجه گیری

هنگام تلاش برای فروش یک محصول، انتخاب بین یک محصول دیجیتال و یک محصول فیزیکی می تواند دشوار به نظر برسد و ممکن است وسوسه شوید که محصول فیزیکی را از عادات قدیمی بدون مقایسه انتخاب کنید. فروش محصولات فیزیکی سودآور است، اما موانعی وجود دارد که حاشیه سود را کاهش می دهد. به عنوان مثال، چند بار به دلیل هزینه های حمل و نقل، مالیات و غیره از خرید آنلاین یک محصول یا ابزار در آخرین لحظه صرف نظر کرده اید؟

این هزینه های غیرقابل پیش بینی عامل اصلی کاهش حاشیه سود فروش آنلاین محصولات فیزیکی است. یکی دیگر از عواملی که مشتریان را از خرید منصرف می کند این است که معمولاً باید یک حساب کاربری جدید برای خرید آنلاین ایجاد کنند. این در حالی است که هر دو عامل ذکر شده در فروش محصولات دیجیتال حذف شده است. در هنگام فروش فایل، کاربر نیازی به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ندارد و کافی است فایل را دانلود کنید، همچنین به دلیل اینکه نیازی به دانستن آدرس کاربران خود برای ذخیره سازی فایل ندارید، نیازی به ایجاد یک فایل نیست. حساب کاربری.


5
1
رای

به مقاله امتیاز دهید

محصول دیجیتال – پارس منیجر

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top