مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

نحوه تعیین تعرفه های متعارف برای خودروهای وارداتی


جلال رشیدی کوچی با اشاره به تاثیرات واردات خودرو بر بازار و لزوم اصلاح تعرفه های متعارف برای خودروهای وارداتی، اظهار کرد: در خصوص تعرفه هایی که دولت برای واردات خودرو تعیین کرده، سود تجارت در اختیار خود دولت است، اما مجلس می تواند از نظر عوارض ورودی داشته باشد. تعریف فعلی سود تجاری تا حدودی تحریف شده بود. مجلس موافق تشدید عوارض گمرکی خودروهای وارداتی است.

افزایش مشتریان چینی در این قاره

وی بیان کرد: به عبارتی افرادی که می خواهند با خودروی گران تری رانندگی کنند باید نرخ بیشتری را پرداخت کنند. افرادی که خودروی اقتصادی رانندگی می کنند باید نرخ کمتری بپردازند. در تعرفه های ارائه شده همه چیز در یک نگاه دیده می شود. حتی خودروهای ارزان قیمت نیز باید 90 درصد تعرفه بپردازند که رقم بالایی است.

نماینده مردم مرودشت در شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع با تعرفه های پیش بینی شده برای خودروهای صفر کیلومتر قیمت 10 تا 15 هزار تومان به 30 تا 35 هزار تومان رسیده که همچنان موجود است و قیمت ها زیر یک و نیم میلیارد نمی رسد. به نظر من دولت باید تعرفه های مورد انتظار را بازنگری کند. تعرفه ها باید بر اساس قیمت خودرو باشد نه حجم موتور. مثلاً فردی که می خواهد خودروی 100 هزار دلاری وارد کند باید 100 درصد تعرفه بپردازد اما فردی که می خواهد خودروی 10 هزار دلاری وارد کند باید 10 درصد تعرفه بپردازد.

وزارت ایمنی/خبر خوب خودرو 45 درصد تخفیف.

وی تاکید کرد: اگر تعرفه بر اساس قیمت خودرو تعیین شود قطعا واردات خودرو در کاهش قیمت بازار موثرتر خواهد بود. تا به امروز هیچ قانونی در زمینه واردات خودرو نداشتیم. این باعث شد که دولت ها سلیقه ای رفتار کنند. یک دولت خودرو وارد کرد و دیگری وارد نکرد.

بیشتر بخوانید:  درخواست بازنشستگان از مجمع تشخیص / برنامه مجمع برای حقوق بازنشستگان

رشیدی کوچی افزود: مهمترین اقدامی که مجلس یازدهم انجام داد، تصویب قانون در زمینه واردات خودرو بود. تمامی دولت ها نیز موظف به اجرای قانون هستند و سایر رفتارهای سلیقه ای در امر واردات خودرو حذف می شود. ماشین حتما وارد میشه دولت می تواند نقش تسهیل گری در واردات خودرو داشته باشد.

نحوه تعیین تعرفه های متعارف برای خودروهای وارداتی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top