نکات کاهش وزن


چند راه بسیار موثر اما نادیده گرفته شده وجود دارد که به شما کمک می کند آن پوندهای اضافی را کم کنید. بسیاری از ما زمانی که روش های موثر دیگری وجود دارد به ورزش و رژیم های غذایی سخت روی می آوریم.

کاهش وزن این به این معنا نیست که تمام وقت خود را در باشگاه بگذرانید، شما می توانید با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی خود به وزن دلخواه خود برسید. بدون مقدمه، در اینجا 7 روش کاهش وزن که مردم نادیده گرفته اند آورده شده است.


رژیم را کنار بگذارید

با اينكه رژیم غذایی این به کاهش وزن کمک می کند، اما خود این رژیم غذایی باعث می شود که هر روز غذای بیشتری بخواهید. رژیم را کنار بگذارید و به جای آن به سراغ غذاهای سالم بروید.

دانش خود را در مورد غذاهای سالم افزایش دهید و در هر وعده غذایی مقادیر کمتر اما سالم تری از غذا مصرف کنید. سبک زندگی سالم یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن، افزایش انرژی و بهبود سلامت کلی بدن است.


خوردن سبزیجات برای کاهش وزن

سبزیجات بیشتری بخورید

وقتی صحبت می کنیم کاهش وزن ذهن ما ممکن است بیشتر روی غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنیم تمرکز کند، اما من به شما پیشنهاد می کنم بیشتر روی غذاهایی که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید تمرکز کنید.

سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید و در طول روز سبزیجات بیشتری مانند هویج، کلم و کاهو مصرف کنید و برای شام از سبزیجات پخته استفاده کنید. خوردن سبزیجات بیشتر در طول روز روشی است که بیش از سایر روش ها نادیده گرفته می شود و در واقع یکی از روش های موثرترین راه های کاهش وزن خوب.

سبزیجات سرشار از فیبر و ویتامین هستند که به شما احساس خوبی می دهند و به کاهش وزن سریعتر کمک می کنند.


از محصولات غذایی خودداری کنید

از خوردن غذاهای صنعتی و کارخانه ای کم چرب یا بدون چربی خودداری کنید، زیرا این غذاها حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی و شیرین کننده های مصنوعی هستند و به همین دلیل برای بدن بسیار مضر هستند.

غذاهای طبیعی و سبزیجات و میوه های بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به وزن دلخواه خود برسید. غذاهای فرآوری شده نه تنها به کاهش وزن کمک نمی کنند، بلکه برای سلامتی شما بسیار مضر هستند.


مصرف شکر را قطع کنید

اگر در مورد کاهش وزن جدی هستید، باید مصرف شکر را متوقف کنید. یک قاشق غذاخوری شکر 14 کالری دارد و باعث می شود سریعتر از آنچه فکر می کنید وزن اضافه کنید.

سعی کنید میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید یا آن را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. حتی اگر نمی خواهید وزن کم کنید، سعی کنید برای داشتن یک زندگی سالم تر، شکر را کنار بگذارید.


نکات کاهش وزن

کمی بخواب

اگر به اندازه کافی نخوابید، برنامه کاهش وزن شما با مشکل مواجه خواهد شد. خواب کافی در شب باعث کاهش میزان کورتیزول در بدن می شود. وقتی میزان هورمون کورتیزول در بدن زیاد باشد، بدن برای شاد بودن چربی، قند و نمک بیشتری جذب می کند و در این صورت کاهش وزن بسیار سخت خواهد بود.

مهم نیست که چقدر مشغول کار و زندگی هستید، برای تنظیم هورمون های گرسنگی و اشتها – به نام گرلین و لپتین – به 7 تا 8 ساعت خواب در شب نیاز دارید.

زمانی که از خواب کافی محروم می شوید، این محرومیت عملکرد طبیعی این هورمون ها را مختل می کند و در نتیجه ممکن است در هنگام سیری به طور کاذب احساس گرسنگی کنید.


خرج کردن

همانطور که در بالا ذکر شد، فعالیت امروز شما باید بیشتر از روز قبل باشد. پیاده روی، علاوه بر کمک به کاهش وزن؛ سلامت جسمی و روانی شما را بهبود می بخشد. از همین امروز پیاده روی را شروع کنید تا علاوه بر کاهش وزن، انرژی بدنی خود را نیز افزایش دهید.

همچنین بخوانید: با پیاده روی وزن کم کنید

تلویزیون را خاموش کن

وقت خود را در تلویزیون تلف نکنید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش وزن به جای تماشای تلویزیون انجام دهید.

بیرون بروید و با بچه هایتان بازی کنید یا برای یک یا دو دوچرخه سواری در فضای باز بروید. فعالیت های خود را هر روز نسبت به روز قبل افزایش دهید تا به وزن دلخواه خود برسید و از زندگی لذت ببرید. این روش یکی از روش های نادیده گرفته شده است که به کاهش وزن در عین سادگی کمک می کند.


10 راه برای کاهش وزن سریع

این یک داستان آشنا است: شما متعهد به پیروی از یک روال منظم در زندگی و شمارش هر کالری که می خورید هستید. اما به زودی در دفتر خود یک کیک پر از شکر و آرد خواهید خورد و رژیم غذایی خود را به یاد خواهید آورد.

یک راه بهتر وجود دارد: یک رویکرد همه یا هیچ برای ایجاد یک یا دو تغییر سالم در زندگی شما. ماریسا لیپرت، نویسنده کتاب «رژیم غذایی متقلب» می‌گوید: استفاده از این رویکرد بیش از آنچه فکر می‌کنید منجر به کاهش وزن می‌شود.

در واقع ما با خوانندگانی صحبت می کنیم که با ترفندهای ساده 10، 25 و حتی 60 پوند وزن کم کرده اند. رازهای کاهش وزن آنها را با شما در میان می گذاریم تا بتوانید بدن خود را در دنیای واقعی متحول کنید.


  1. سفارش خود را تغییر دهید

هفته ای نه بار بیرون غذا می خوردم! با کاهش آن به یک بار در هفته و سفارش سالاد مرغ کبابی به جای یک کاسه بزرگ ماکارونی، در یک ماه 20 پوند وزن کم کردم.

کری باتلر


  1. از خوردن تنقلات شور خودداری کنید

بعد از اینکه در خواربار فروشی تنقلات را کنار گذاشتم به وزن هدفم رسیدم. اگر یک کیسه چیپس یا آب نبات بخواهم، باید برای خرید آنها به فروشگاه بروم. برای من سخت است و باعث می شود از آنچه می خواهم دست بکشم.

هدر دل باسو، ورچستر، ما


  1. صبحانه 300 قیراطی بخورید

قبلاً صبحانه را حذف می‌کردم، اما اکنون هرگز این کار را نمی‌کنم. من همیشه حدود 300 کیلو کالری می خورم که ترکیبی از پروتئین و غلات کامل است. من یک ساندویچ کاملا طبیعی کره بادام زمینی و کره سیب است. من گرسنگی ام را کاهش می دهم بنابراین در طول روز کمتر غذا می خورم. من در یک سال کمی بیش از 65 پوند از دست دادم.

بو هیل، تولسا، خوب


  1. در 5 دقیقه به تناسب اندام برسید

سعی می‌کنم تا حد امکان تمرین‌های کوچک انجام دهم، مانند کرانچ یا کرانچ در حین تبلیغات یا رقصیدن در حین شستن ظرف‌ها. آنها باعث می شوند کالری بیشتری بسوزانم و به جای اینکه بی خیال تماشای تلویزیون باشم. الان لباسم بهتر شده و بیشتر از همیشه ورزش می کنم.

بو هیل، تولسا، خوب


  1. ترک عادت

من سیگار را ترک کردم و به یک باشگاه ورزشی پیوستم و با یک مربی شخصی شروع به تمرین کردم. اگر می‌خواهم سالم باشم و وزن کم کنم، بهانه‌ای ندارم که ورزش نکنم. من قبلاً در عرض 3 ماه 37 پوند از دست داده ام!

لیلا فتحی، ممفیس، TN


  1. پاک کردن

کمد لباسمو کاملا تمیز کردم ابتدا غذاهایی که بیش از حد استفاده می شد مانند بستنی را با غذاهای کم کالری مانند تخمه آفتابگردان بوداده و غلات مخصوص برای مصرف روزانه جایگزین کردم و به طور خودکار شروع به انتخاب بهتر کردم. الان از قبل لاغرتر شدم و دو تا بچه دارم!

لوری فلدمن، کوکون کریک، فلوریدا


  1. اوقات خوش خود را سالم تر کنید

بعد از کار، من و همکارم همیشه شام ​​را با هم می خوردیم که سرخ شده بود. بعد همه چیز را عوض کردیم. به جای شام بیرون از خانه، حدود 1 ساعت شروع به راه رفتن و دویدن کردیم. یک سال بعد 40 پوند کم کردم.

الن ستزر، کلیولند، اوهایو


  1. شروع کنید

آی پدم را با موسیقی پر می کنم که به من انگیزه می دهد که به باشگاه بروم. آن‌ها به من انرژی می‌دهند و باعث می‌شوند سریع‌تر پیش بروم – و از آنجایی که اکنون می‌خواهم به کل لیست پخش خود گوش دهم، مدت بیشتری تمرین می‌کنم. دو ماه بعد، 13 پوند از دست دادم و پاهای باریک تری دارم.

کارا مارشال، یورک، مین


  1. یک توده سبزیجات

با افزودن سبزیجات به غذاهایی که دوست دارم – مثلاً خوردن پیتزا با پودر چیلی و فلفل سبز به جای پپرونی – زودتر احساس سیری می کنم و دیگر هوس چیپس و دسرهای غنی شده ندارم. با لباس شماره 4 خداحافظی کردم!

جانسا موندستین، نیویورک، نیویورک


  1. تمرینات بدنی انجام دهید

وقتی می خواستم شلوار جین تنگم را بپوشم، در طول ناهار بیست دقیقه دویدن را شروع کردم. در عرض دو ماه 20 پوند از دست دادم و انرژی عضلانی بیشتری دارم و اولین 5k خود را کامل کردم. حالا این شلوار جین خیلی بزرگ است!

لورن کاستور، آنیستون، آلاباما

نکات کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top