پادکست Crawl Budget چیست؟


بودجه کرال چیست؟

بودجه چرخشی یا بودجه خزیدن یکی از شاخص های بهینه سازی تعداد سایت ها است بسیاری از صفحات آنها دارند حال سوال اصلی این است که بودجه کرال چیست و چگونه می توانیم آن را انجام دهیم؟ بودجه خزیدن بهينه سازي؟ قبل از اینکه مفهوم خزیدن بودجه را بشناسیم، اصلاً باید آن را بدانیم موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، تا بتوانند یک صفحه (محتوا) برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی آنها، فرآیند خاصی وجود دارد که دارای سه مرحله خاص است که عبارتند از:

  1. خزیدن
  2. فهرست مطالب
  3. رتبه بندی

ما در این پادکست از مجموعه پادکست آموزش دیجیتال مارکتینگ رادیو کلاب سه مرحله آن را با یک موتور جستجو مقایسه کنید یک کتابخانه بزرگ ما آن را به طور کامل و مفصل برای شما توضیح خواهیم داد ماهیت فعالیت موتور جستجو بشناسید ما در دنیا هستیم صد سئو بیشتر در مورد بخش سوم این روند ما تمرکز می کنیم و بیشتر فعالیت های تعریف شده در این زمینه بر روی رتبه بندی متمرکز است و بهتر است فعالیت هایی با نحوه خزیدن و بهینه سازی آن برای ربات های گوگل نیز داشته باشیم.

تعریف بودجه خزیدن:

اگر بخواهیم توضیح دقیقی از بودجه خزشی داشته باشیم، می توان گفت به تعداد URL های سایت شما که خزنده گوگل در یک بازه زمانی مشخص می خزند، بودجه خزیدن نامیده می شود. “

چرا گوگل برای هر سایت بودجه خزیدن تعیین می کند؟

خزیدن در دنیای وب با توجه به نیازها یا زیرساخت های لازم موضوعی است که هزینه های زیادی را به دنبال دارد و از طرفی به دلیل رشد عجیب و سریع دنیای وب، گوگل این توانایی را ندارد که به طور منظم و بدون محدودیت ها در صفحات وب می خزند. در این راستا برای خزیدن صفحات در وب برای هر دامنه محدودیتی به نام بودجه خزیدن در نظر گرفته شده است که با استفاده از این محدودیت به صفحاتی با محتوای بهتر اهمیت بیشتری می دهد. در اواسط سال 2019، گوگل مبلغی را برای افتتاح مرکز داده جدید خود (برای افزایش زیرساخت مورد نیاز برای خزیدن در فضای وب) در حومه آمستردام هلند پرداخت کرد. معادل 1.1 میلیارد دلار این عدد نشان می دهد که دلیل تنظیم چنین شاخصی برای خزیدن ربات های گوگل در دنیای وب منطقی و معقول است.

کدام سایت ها باید بودجه خزیدن خود را بهینه کنند؟

در مقاله ای در وب سایت گوگل، گری ایلیز، یکی از مدیران ارشد گوگل، بیان می کند که سایت هایی که URL زیادی ندارند، نباید برای نرخ خزیدن CBO بهینه شوند. و تنها سایت هایی که نقشه سایت عظیمی دارند می توانند از این ترفند برای بهینه سازی سایت خود و جلب توجه بیشتر ربات های گوگل استفاده کنند.

عوامل موثر برای بهینه سازی بودجه خزیدن:

  1. سرعت خزیدن
  2. جستجوی خزیدن

چگونه سرعت خزیدن سایت خود را بررسی کنیم؟

می توانید اطلاعات خزیدن سایت خود را در ابزار جستجوی کنسول Google در منوی Legacy Tools and Report و برگه Crawl Stats مشاهده کنید. برای آشنایی بیشتر با مفهوم بودجه رولینگ و بهینه سازی آن، حتما این قسمت از مجموعه پادکست باشگاه رادیویی را گوش دهید. لطفا این پادکست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پادکست Crawl Budget چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top