پاپ آپ چیست و چرا باید از پاپ آپ در طراحی وب سایت خود استفاده کنیم؟


پاپ آپ چیست؟ به صفحاتی گفته می شود که برای اطلاع رسانی و تبلیغات در وب سایت ها ظاهر می شوند. (در صفحه پیش فرض ظاهر می شود)

در قوانین استفاده از پاپ امکان طراحی سایت وجود ندارد او در مورد پاپ آپ ها بدون اطلاع از قوانین آنها در طراحی وب سایت صحبت می کند.

در این مقاله اصول اولیه ایجاد پاپ آپ را به شما نشان می دهیم و پاپ آپ ها به چند دسته تقسیم می شوند؟ همچنین، در این مقاله در مورد نحوه ساخت یک پاپ دیدنی صحبت می کنیم.

پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پاپ آپ ها روی سئو تاثیر می گذارند

پاپ آپ چیست و چرا باید از پاپ آپ در طراحی وب سایت خود استفاده کنیم؟

به طور کلی در محتوای تمامی وب سایت ها اطلاعات مشتریان زیادی وجود دارد.

در واقع شما در تلاش هستید تا مشتریان را از طریق محتوای وب سایت به خرید خدمات یا محصولات شما وادار کنید.

به احتمال زیاد، مشتری نمی تواند از تمام اطلاعات موجود در وب سایت شما استفاده کند.

در برخی موارد، ممکن است بخواهید مشتری به محتوای خاصی توجه ویژه ای داشته باشد.

در چنین مواقعی باید از مینیمالیسم در وب سایت خود استفاده کنید.

مینیمالیسم باعث می شود مشتری به جای خواندن مطالب زیاد، فقط آنچه را که شما می خواهید ببیند.

در همین حال، پاپ آپ ها بخشی از مینیمالیسم در طراحی وب سایت هستند.

اگر در طراحی وب سایت خود از پاپ آپ استفاده می کنید، مشتری با کلیک بر روی وب سایت شما پنجره کوچکی را مشاهده می کند.

این پنجره که به آن پنجره پاپ آپ می گویند، در واقع می تواند فرصتی ایجاد کند تا محتوای خاص شما را به طور مختصر به مشتری نمایش دهید. البته در سال های اخیر طراحان وب سایت تنها از پاپ آپ ها برای نمایش محتوای خاص خود به مشتریان استفاده نمی کنند.

در واقع در طول سالیان متمادی استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت باعث ایجاد کسب و کار برای طراحان وب سایت شده است.

طراحان وب سایت سعی می کنند با گرفتن تبلیغات و قرار دادن آن تبلیغات در وب سایت های پاپ آپ به نوعی درآمد سایت را افزایش دهند.

البته صاحبان وب سایت ها نتوانسته اند از تبلیغات پاپ آپ درآمد خوبی کسب کنند.

زیرا گوگل خیلی زود متوجه ایجاد پاپ آپ های تبلیغاتی بین وب سایت ها شد و تصمیم گرفت پاپ آپ های تبلیغاتی را سرکوب کند. دلیل اجرای چنین سیاستی توسط گوگل این بود که گوگل معتقد بود استفاده از پاپ آپ های تبلیغاتی می تواند تجربه کاربری افراد را کاهش دهد.

به همین دلیل وب سایت ها در ایجاد و پیاده سازی پاپ آپ در طراحی وب سایت خود دقت بیشتری داشته اند.

به همین دلیل یادگیری قوانین استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قبل از اینکه در مورد قوانین پاپ آپ صحبت کنیم، شاید بهتر باشد با انواع پاپ آپ ها آشنا شوید.

چند نوع پاپ آپ در طراحی سایت وجود دارد؟

1- محافظ صفحه نمایش پاپ آپ: این نوع پاپ آپ یکی از ساده ترین پاپ آپ های موجود برای وب سایت ها می باشد.

این نوع پاپ آپ در هنگام ورود کاربر کل سایت را پوشش می دهد و از برخورد کاربر به وب سایت شما جلوگیری می کند.

در واقع کاربران تا زمانی که این پنجره را نبندند نمی توانند وب سایت شما را ببینند.

2- مدال پاپ آپ: شاید یکی از معروف ترین و محبوب ترین پاپ آپ های طراحی سایت، پاپ آپ مدال باشد.

این نوع پاپ آپ ها عمدتاً به محض ورود کاربر به وب سایت نمایش داده می شوند.

برخی از وب سایت ها از یک پنجره بازشو درست در وسط صفحه وب سایت خود استفاده می کنند.

اما برخی از وب سایت های دیگر سعی می کنند از پاپ آپ های مدال در گوشه و کنار صفحه یا در پایین صفحه استفاده کنند.

3- نوار اعلان پاپ آپ: شاید سایت های زیادی را دیده باشید.

که با اسکرول صفحه از بالا به پایین، برخی از اجزای وب سایت به طور همزمان ثابت می مانند.

در واقع این اجزای وب سایت نوار یا نوارهای اعلان هستند که در دسته پاپ آپ ها قرار می گیرند.

قوانین استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

1- پاپ آپ و حس اعتماد

یکی از قوانین اصلی هنگام ایجاد پاپ آپ، حس اعتمادی است که پاپ آپ به کاربران وب سایت شما می دهد. اگر تم پاپ آپ مربوط به وب سایت شما نیست.

در این صورت مشتری با دیدن پاپ آپ در وب سایت شما سردرگم می شود و تجربه کاربری وب سایت شما بسیار کاهش می یابد. برای این منظور اگر قصد دارید برای وب سایت خود یک پاپ آپ ایجاد کنید.

باید در نظر داشته باشید که پاپ آپ باید با موضوع وب سایت شما مرتبط باشد.

قوانین استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت

2- از فرم های پیچیده در پاپ آپ استفاده نکنید

برخی از وب سایت ها سعی می کنند از طریق پاپ آپ ها اطلاعات مورد نظر را از مشتری دریافت کنند.

برای این منظور سعی می کنند با فرم های پیچیده تمام اطلاعات مورد نظر خود را از مشتری دریافت کنند.

باید به شما بگوییم که استفاده از فرم های پیچیده در پنجره بازشو نمی تواند شما را به اطلاعات مشتریانتان برساند.

زیرا اکثر مشتریان نمی توانند برای پر کردن فرم های طولانی و پیچیده صبر کنند.

برای این منظور اگر قصد شما ایجاد یک پنجره پاپ آپ برای ارتباط با مشتری است. بهتر است فقط از مشتریان ایمیل دریافت کنید.

3- از بروز ترک های مکرر جلوگیری کنید

یکی از قوانین استفاده از پاپ آپ ها در طراحی سایت، عدم نمایش چندباره آن هاست.

اگر کاربر با هر کلیک روی وب سایت شما با یک پنجره تکراری مواجه می شود.

ممکن است این موضوع روی تجربه کاربری آن شخص تاثیر بگذارد و دیگر از سایت شما بازدید نکند.

بنابراین سعی کنید از پنجره های پاپ آپ در تمام صفحات وب سایت خود استفاده نکنید.

4- مطمئن شوید که پاپ آپ شما باید ریسپانسیو باشد

یکی از قوانین دیگر برای استفاده از پنجره های بازشو، دقت در پاسخگویی آنهاست.

امروزه بیشتر مردم سعی می کنند از دستگاه های هوشمند خود برای وب گردی استفاده کنند.

در واقع، پاپ آپ وب سایت شما باید با تمام دستگاه های هوشمند سازگار باشد تا بهترین تجربه کاربری را برای مشتریان خود ایجاد کند.

اگر قصد استفاده از پاپ آپ های ریسپانسیو را ندارید، بهتر است در طراحی وب سایت خود به هیچ وجه از پاپ آپ استفاده نکنید.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

28428676-021 جهت تماس مستقیم

09038481012 (فقط چت واتساپ)

ایمیل: [email protected]

پاپ آپ چیست و چرا باید از پاپ آپ در طراحی وب سایت خود استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top