چگونه اشتها را افزایش دهیم؟ (7 راه عالی برای افزایش اشتها و میل به غذا)


افزایش اشتها این می تواند کار دشواری باشد، به خصوص اگر با غذاهایی برخورد کنید که وسوسه انگیز نیستند یا برای روند کاهش وزن مفید نیستند. اصلا نگران نباش

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید و دوباره از غذاهای مختلف لذت ببرید.

در این مقاله خواهیم کرد روشی برای افزایش اشتها با کمک تغییر عادات غذایی بیایید پرداخت کنیم


  1. همیشه صبحانه بخورید:

حتما شما هم همینطور اهمیت صبحانه چیزهایی شنیده اید، اما ارزش یادآوری را دارند. صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است.

یک صبحانه سالم و متعادل می تواند متابولیسم بدن را پس از یک شب طولانی تحریک کرده و بدن را برای کل روز آماده کند. خوردن صبحانه به شما کمک می کند تا انرژی مورد نیاز خود را دریافت کرده و در طول روز فعال باشید. بنابراین اشتهای شما نیز افزایش می یابد.

  • برخی از گزینه های عالی برای یک صبحانه سالم و متعادل شامل نان غلات کامل، ماست، گرانولا، میوه تازه و اسموتی های میوه ای سالم و طبیعی است.
  • اگر می خواهید کالری دریافتی خود را افزایش دهید، می توانید کره بادام زمینی یا یک تکه نان سبوس دار یا نان تست را امتحان کنید. این مواد خوشمزه و سرشار از چربی های سالم هستند.

  1. کم و مکرر غذا بخورید.

خوردن مقادیر زیاد غذا می تواند اشتهای شما را تحریک کند. مصرف مقادیر زیاد غذا نمی تواند به افراد کم اشتها کمک کند. از سوی دیگر، خوردن وعده های غذایی کوچکتر می تواند مفید باشد.

سعی کنید وعده های غذایی خود را به چند وعده غذایی کوچکتر تقسیم کنید و اغلب آنها را بخورید.

  • خوردن وعده های غذایی کوچکتر می تواند به شما کمک کند بعد از غذا احساس خوبی داشته باشید و سبک شوید. وقتی غذای شما حجیم و مقوی باشد، معده پرتر می شود و احساس سنگینی می تواند آزاردهنده باشد. به همین دلیل، افرادی که اشتهای کمی دارند، علاقه ای به خوردن وعده های غذایی حجیم ندارند. سعی کنید 4 تا 6 وعده غذایی در روز داشته باشید.
  • از شکستن عادات غذایی خود نترسید. سعی کنید غذاهایی را که دوست دارید و میل می کنید بخورید. اگر دوست دارید برای صبحانه زیاد بخورید، آن را دنبال کنید. اگر می خواهید زمان شام خود را به دو وعده غذایی کوچکتر تقسیم کنید، حتما این را امتحان کنید.
همچنین بخوانید : راه های افزایش وزن

  1. تنقلات و تنقلات سالم بخورید:

هنگامی که در هنگام غذا خوردن مشکل دارید، خوردن میان وعده های سالم می تواند بسیار مفید باشد. مقادیر کم کمتر شما را آزار می دهد و بدنتان را برای وعده های غذایی اصلی آماده می کند. سعی کنید کاسه هایی از غذاهای مورد علاقه خود را در اطراف خانه قرار دهید تا آنها را در طول روز تشویق کنید.

  • غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی چربی ها و قندهای سالم هستند. به عنوان مثال، می توانید از موز، آووکادو، آجیل و دیپ مانند هوموس یا پنیر خامه ای استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید از چیزهایی مانند ذرت برشته نیز استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که تنقلات و تنقلات سبک نباید به جای وعده های غذایی اصلی مصرف شوند. بنابراین بهتر است از خوردن تنقلات نزدیک وعده غذایی اصلی خودداری کنید، در غیر این صورت اشتهای شما کور می شود.

  1. غذاهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید:

وقتی غذای مورد علاقه خود را مصرف می کنید، غذا خوردن بسیار آسان تر خواهد بود. زمانی را صرف خرید و پختن غذاهایی که دوست دارید بگذرانید.

  • اگر در حال حاضر دچار کمبود وزن هستید، زیاد نگران خوردن غذاهای مورد علاقه خود نباشید. اگر شکلات، کیک یا پیتزا دوست دارید، می توانید این مواد را در مقادیر کم میل کنید. با این حال، خوردن بیش از حد غذاهای چرب می تواند باعث ایجاد احساس سنگینی در شما شود، بنابراین میانه رو باشید.
  • همچنین می توانید از غذاهای مورد علاقه یا غذاهای خانگی و کودک استفاده کنید. غذاهایی را امتحان کنید که ارتباط خوبی با خاطرات گذشته شما دارند. در این صورت می توانید راحت تر غذا بخورید.

  1. از خوردن غذاهای با بوی تند خودداری کنید:

غذاهای با بوی تند می توانند به طور کامل اشتهای شما را سرکوب کنند و باعث شوند نتوانید غذای خود را مصرف کنید. این به خصوص زمانی اتفاق می افتد که خیلی گرسنه نیستید. از خوردن غذاهایی مانند ماهی تن یا پنیر بدبو خودداری کنید.

  • به یاد داشته باشید که غذاهای گرم بوی بهتری نسبت به غذاهای سرد دارند. بنابراین ساندویچ، سالاد یا گوشت سرد را امتحان کنید.

  1. از گیاهان و ادویه ها در آشپزی خود استفاده کنید:

به عبارت دیگر، غذاهایی که بوی خوبی دارند می توانند اشتهای شما را تحریک کنند. سعی کنید مقدار زیادی سبزی و ادویه معطر به غذای خود اضافه کنید تا بوی بسیار مطبوعی ایجاد کند. در این صورت غذا خوردن برای شما خسته کننده نخواهد بود.

  • دارچین یکی از ادویه هایی است که اغلب در غذا استفاده می شود و می تواند اشتها را تحریک کند. می توانید این ادویه معطر را به غذاهای پخته اضافه کنید یا مقداری روی نان تست یا گوشت بپاشید.
  • گیاهانی مانند ریحان، آویشن، رزماری و رازیانه آنها می توانند طعم بی نظیری را به غذای شما اضافه کنند. می توانید از این سبزی ها در غذاهای مختلف استفاده کنید و ترکیبات مختلف آنها را با غذاهای مختلف امتحان کنید.

  1. فیبر کمتر بخورید:

فیبر (یک ماده مغذی موجود در میوه ها، سبزیجات و غلات کامل) جزء ضروری یک رژیم غذایی سالم است. با این حال، غذاهای پر فیبر می توانند شما را سیر نگه داشته و اشتهای شما را کاهش دهند. از غذاهای پر فیبر در حد اعتدال استفاده کنید.

  • هضم غذاهای با فیبر بالا به زمان نیاز دارد. بنابراین این نوع محصولات برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند عالی هستند.
  • اما اگر به دنبال آن هستید اشتهای خود را افزایش دهید بهتر است مصرف غذاهای غنی از فیبر را کاهش دهید. خوردن غذاهایی مانند برنج قهوه ای یا پاستا و نان سبوس دار می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. البته این یک راه حل کوتاه مدت است، زیرا فیبر یک ماده مغذی ضروری برای بدن محسوب می شود و باید مصرف شود.

نکات مهم در مورد اشتها:

  • از دست دادن اشتها می تواند نشانه افسردگی باشد. در چنین مواردی بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید: آیا اشتها و میل خود را به خوردن از دست داده ام؟ آیا این تغییر اشتها مربوط به موارد دیگر است؟
  • از دست دادن اشتها نیز می تواند ناشی از استرس باشد. یافتن راه هایی برای کاهش استرس می تواند مفید باشد.
  • اطراف خود را با بوهای خوب پر کنید.
  • داشتن یک دسر پرکالری و سالم نیز می تواند موثر باشد می توانید از موز یا آناناس استفاده کنید.
  • برای افزایش اشتهای خود در اسرع وقت، مقداری آدامس نعنایی مصرف کنید و آن را به مدت 30 دقیقه بجوید.

هشدارها:

  • افزایش وزن سریع و ناگهانی می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. سعی کنید وزن خود را به تدریج و به آرامی افزایش دهید. از مواد سالم استفاده کنید.
  • همیشه قبل از شروع یک رژیم غذایی جدید با پزشک خود مشورت کنید.
چگونه اشتها را افزایش دهیم؟ (7 راه عالی برای افزایش اشتها و میل به غذا)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top