چگونه بدون رژیم لاغر شویم؟ راه های کاهش وزن بدون رژیم


دستورالعمل های عمومی برای کاهش وزن و کاهش وزن فقط از طریق رژیم غذایی برای کاهش وزن خوب! اما شاید کسی الان به هر دلیلی نتواند رژیم بگیرد! پس راه حل این افراد چیست؟ در این مقاله به بررسی بهترین راه های کاهش وزن بدون رژیم می پردازیم:


برای وعده های غذایی خود برنامه ریزی کنید:

تایمر خود را برای 20 دقیقه تنظیم کنید و سعی کنید غذای خود را با آرامش میل کنید. این عادت یکی از بهترین عاداتی است که به کاهش وزن بدون برنامه غذایی پیچیده کمک می کند. هر یک از وعده های غذایی خود را کاهش دهید تا بتوانید به کاهش وزن مطلوب برسید.

هر چه آرام تر غذا بخورید، بیشتر می توانید از وعده های غذایی کوچکتر لذت ببرید. در این شرایط هورمون های سیری بیشتر تحریک می شوند.

وقتی غذای خود را با عجله می خورید، بدن شما زمان کافی برای گفتن سیری به مغز ندارد. این باعث پرخوری می شود.


بیشتر بخوابید، کمتر وزن بگیرید:

بر اساس مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه میشیگان انجام شد، یک ساعت خواب بیشتر در شب به بدن انسان کمک می کند تا 6.35 کیلوگرم وزن خود را در یک سال کاهش دهد.

این سناریو نشان می دهد که وقتی خواب جایگزین فعالیت های دیگر شود (فعالیت هایی که در طی آن فرد غیرفعال است)، می توان کالری دریافتی را تا 6 درصد کاهش داد.

خواب می تواند از راه دیگری نیز به بدن انسان کمک کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می خوابند اشتهای بیشتری دارند و بدون دلیل گرسنه می شوند.


سبزیجات بیشتری بخورید:

از امروز سه نوع سبزیجات را همراه با وعده های غذایی خود میل کنید. افرادی که بیشتر غذا می خورند می توانند با خوردن میوه و سبزیجات بیشتر وزن خود را کاهش دهند.

فیبر و آب بالای این سبزیجات و میوه ها کالری کمتری دارند. آنها را بدون اضافه کردن چربی بپزید. سپس به جای استفاده از سس های پرچرب، آب لیمو را روی این مواد بریزید.


وقتی بیشتر سوپ می خورید وزن کمتری پیدا می کنید:

سوپ را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. این ماده کالری بسیار کمی دارد. خوردن سوپ در ابتدای غذا باعث کاهش مصرف غذا و کاهش اشتها می شود.

سعی کنید از یک سوپ کم سدیم که تازه است و سبزیجات متنوعی دارد استفاده کنید. از خوردن سوپ های خامه ای خودداری کنید زیرا می توانند چربی و کالری زیادی به بدن شما اضافه کنند.


از غلات کامل استفاده کنید:

غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جو، جو، گندم سیاه و گندم کامل می توانند به استراتژی کاهش وزن شما کمک کنند. این مواد به شما کمک می کنند احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری کمتری مصرف کنید.

این مواد همچنین می توانند سطح کلسترول خون را بهبود بخشند. غلات کامل در حال حاضر در تولید محصولات مختلفی مانند خمیر پیتزا، کلوچه های آماده، پاستا و نان استفاده می شود.


لباس‌های قدیمی‌تان را در زمانی که لاغر بودید ببینید:

سعی کنید لباس های قدیمی مورد علاقه خود را در جایی آویزان کنید که همیشه بتوانید به آنها نگاه کنید.

این به شما کمک می کند انگیزه ای برای ادامه کار پیدا کنید. موردی را انتخاب کنید که کمی سفت تر از اندازه فعلی شما باشد. بنابراین می توانید در مدت زمان کوتاهی به هدف خود برسید.


اجتناب از بیکن:

بیکن گوشت پخته شده نامیده می شود. سعی کنید از این نوع مواد دوری کنید.

این باعث می شود 100 کالری کمتر وارد بدن شما شود و در عرض یک سال می توانید بیش از 4 کیلوگرم وزن کم کنید. می توانید از جایگزین هایی استفاده کنید که کالری کمتری دارند.

به برش های گوجه فرنگی، فلفل برشته، پنیر و سبزیجات فکر کنید. اینها جایگزین های خوبی هستند.


برش های خوب پیتزا درست کنید:

به جای استفاده از گوشت برای تهیه پیتزا، از پیتزای سبزیجات استفاده کنید.

این باعث می شود 100 کالری کمتر وارد بدن شود. همچنین بهتر است از پنیرهای بدون چربی یا کم چرب و خمیر پیتزا مانند نان که با روغن زیتون درست شده است برای پیتزا استفاده کنید.


مصرف شکر را تا حد امکان کاهش دهید:

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه را با آب یا نوشیدنی های بدون کالری جایگزین کنید. این باعث می شود 10 قاشق چایخوری شکر کمتر مصرف شود.

از لیموی تازه، نعناع یا توت فرنگی یخ زده برای طعم دادن به نوشیدنی های خود استفاده کنید. قند مایع موجود در نوشابه سیگنال های سیری طبیعی بدن را نادیده می گیرد.

مطالعه ای مصرف شکلات های ژله ای و نوشابه های گازدار را در انسان مورد بررسی قرار داد.

افرادی که از این شکلات ها لذت می برند نسبت به افرادی که نوشابه می نوشند ناخودآگاه کالری کمتری مصرف می کنند. البته زیاده روی در مصرف این شکلات ها نیز می تواند باعث افزایش وزن شود.


از عینک های بلند و نازک استفاده کنید:

با استفاده از لیوان های بلند و نازک به جای لیوان های کوتاه و پهن، می توانید کالری دریافتی از نوشیدنی ها را کاهش دهید و بدون رژیم لاغر شوید.

در این صورت 25 تا 30 درصد کمتر از شربت، نوشابه یا نوشابه لیموترش مصرف خواهید کرد. محققان بر این باورند که نشانه های بصری می توانند شما را به مصرف بیشتر یا کمتر ترغیب کنند.

همچنین بخوانید : چگونه بدون ورزش وزن کم کنیم؟

چگونه بدون رژیم لاغر شویم؟ راه های کاهش وزن بدون رژیم

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top