چگونه بدون ورزش و رژیم لاغر شویم؟ 8 راه برای کاهش وزن بدون مشکل


این کاهش وزن لعنتی، خیلی خیلی سخته! هر روز باید ساعت ها وقت بگذارید، ورزش کنید و کالری های خود را بشمارید. به طور خلاصه، بیشتر اوقات باید برخلاف میل خود عمل کنید.

اما آیا کاهش وزن بدون رژیم یا ورزش امکان پذیر است؟ شاید این هشت ترفند جالب راهی برای کاهش وزن بدون هیچ مشکلی پیدا کرده باشد.

بنابراین اگر به دنبال آن هستید بدون ورزش و رژیم لاغر شوید آیا در ادامه با مجله سلامت پیوستن:


  1. اگر به تنبلی عادت دارید، هوشمندانه رفتار کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که فقط غذاهای ساده و آماده می خورید، وقت آن رسیده که غذاهای مناسب بخرید. ورقه های سیب، هویج، چوب شور، هوموس و بسیاری دیگر از غذاهای مناسب برای افراد تنبل.


  1. بیشتر بازی کن

آیا می دانستید که انجام بازی های ویدیویی راه خوبی برای مبارزه با هوس غذایی است؟ وقتی گرسنه هستید، بازی های ویدیویی حواس تان را پرت می کنند و وقتی ذهنتان مشغول است، کمتر غذا می خورید.

همچنین، حتی اگر بازی های ورزشی انجام دهید، شانس کاهش وزن شما دو برابر می شود.


  1. از رختخواب بلند نشوید

اگر از رختخواب بلند نشوید، غذایی را که می دانید نباید بخورید، نخواهید خورد. خواب خوب شبانه عامل بسیار مهمی در کاهش وزن است. هفت تا هشت ساعت خواب کامل در هر شب به حرکت ترازو در جهت درست کمک می کند.


  1. هر روز یک کار را انجام دهید

به جای اینکه همه کارها را برای آخر هفته جمع کنید، هر روز کارهای خانه را انجام دهید. تنها با 15 تا 20 دقیقه، می توانید حداقل یک اتاق در خانه را تمیز کنید. این یک راه عالی برای تمرین بدون تمرین واقعی است.

همچنین بخوانید: 5 راه برای کاهش وزن با انجام کارهای خانه

  1. تنبل باشید و بدنی قوی داشته باشید

آیا می خواهید بدون وزنه زدن قوی تر شوید؟ سعی کنید کیسه مواد غذایی خود را در خانه جابجا کنید یا چهار یا پنج کیسه زباله را همزمان از خانه خارج کنید. به این ترتیب قوی می شوید و جاده هایی که باید طی کنید به حداقل می رسد.


  1. سخت نگیر

آیا می دانستید که استرس باعث افزایش وزن می شود؟ استرس باعث پرخوری احساسی می شود که معمولاً منجر به مصرف کالری بیشتر از حد معمول می شود.

مطمئن شوید که زمان بیشتری را برای خود اختصاص می دهید. این به کاهش استرسی که مانع از کاهش وزن شما می شود کمک می کند.

همچنین بخوانید : داروهای گیاهی برای کاهش استرس

  1. همیشه آب در دست داشته باشید

آب درمانی یکی از راه حل های بهداشتی برای اکثر مشکلات سلامتی است. به جای نوشیدن یک لیوان نوشابه یا حتی آبمیوه، یک بطری آب را پر کنید و هر جا که می روید آن را با خود حمل کنید. هر چه بیشتر آب بنوشید کمتر وسوسه می شوید که غذا بخورید. به علاوه، آب متابولیسم شما را افزایش می دهد!


  1. ماشین خود را در آنجا پارک کنید

وقتی می خواهید به خرید بروید، ماشین خود را در جایی پارک کنید و آن را بگذارید! به این ترتیب باید کمی بیشتر پیاده روی کنید، اما حداقل جای پارک خود را از دست نخواهید داد! به علاوه، به طور تصادفی کمی ورزش خواهید کرد.

همه این نکات به شما کمک می کند تا بدون زحمت وزن کم کنید. اما تصور کنید اگر آنها را با ورزش و رژیم غذایی ترکیب کنید چقدر می توانید وزن کم کنید!


جلوگیری از افتادگی پوست پس از کاهش وزن

پوست شل و شل، می تواند یک مشکل رایج پس از کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه باشد. دیر یا زود ممکن است شاهد بهبود خاصیت ارتجاعی پوست خود باشید، اما برخی از افراد ممکن است برای برداشتن پوست اضافی به جراحی نیاز داشته باشند.

عوامل اصلی موثر بر خاصیت ارتجاعی پوست:

سن: با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست کاهش می یابد.

ژنتیک: ژن ها بر نحوه سفت شدن پوست با افزایش سن تأثیر می گذارند.

چقدر وزن کم کردی؟ هنگامی که در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی از دست می دهید، مثلاً از طریق جراحی کاهش وزن، پوست شما فرصتی برای جمع شدن با بدنتان ندارد و اگر برای مدت طولانی اضافه وزن داشته باشید، می تواند باقی بماند. برای همیشه کشیده شد

قرارگیری در معرض نور خورشید: قرار گرفتن در معرض آفتاب در گذشته، حال و آینده می تواند به پوست آسیب برساند.

غذا و آب: اگر رژیم غذایی متعادلی نداشته باشید یا ویتامین ها و مواد معدنی کافی دریافت نکنید و آب کافی به بدنتان وارد نشود، پوست سالمی نخواهید داشت.

سیگار: سیگار می تواند روند طبیعی پیری پوست را تسریع کند.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

واکنش همه افراد پس از کاهش وزن متفاوت است، زیرا همه ما متفاوت هستیم. برخی از افراد می توانند به سرعت به حالت اولیه خود بازگردند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای خلاص شدن از شر پوست اضافی نیاز به جراحی زیبایی داشته باشند. پس از کاهش وزن، حداقل یک سال صبر کنید. قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی، اجازه دهید وزن شما تثبیت شود.

به یاد داشته باشید که جراحی زیبایی یک عمل پرهزینه و جدی است و به زمان بهبودی زیادی نیاز دارد. ممکن است بتوانید از راه های دیگری مانند ورزش و رژیم غذایی سالم تفاوت ایجاد کنید. یک برنامه تمرینی هوازی و قدرتی می تواند به کاهش چربی و عضله سازی همزمان کمک کند. وقتی عضله می سازید، می توانید ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید و تا حدودی از افتادگی آن بکاهید.

بهترین راه برای جلوگیری از افتادگی پوست کاهش وزن تدریجی و آهسته، حدود نیم تا نیم پوند در هفته است. کاهش وزن به آرامی به شما این امکان را می دهد که توده عضلانی خود را در حین سوزاندن چربی حفظ کنید و به پوست شما زمان می دهد تا با کاهش وزن سازگار شود.


آیا پیشنهاد دیگری برای کاهش وزن بدون دردسر دارید؟ آن را در قسمت نظرات با کاربران مجله سلامت به اشتراک بگذارید…

چگونه بدون ورزش و رژیم لاغر شویم؟ 8 راه برای کاهش وزن بدون مشکل

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top