مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

چگونه قد خود را افزایش دهیم؟ 10 بهترین راه برای بلندتر شدن


افراد با قد متوسط ​​یا کوتاه معمولاً دوست دارند کمی قد بلندتر باشند. قد بلند می تواند بر احساس فرد نسبت به خود تأثیر بگذارد. افرادی که نسبتا کوتاه قد هستند ممکن است عزت نفس نداشته باشند.

قد انسان را ژنتیک تعیین می کند، اما نمی توان گفت که تنها عامل قد کوتاه یا بلند قد است.

هورمونی در بدن به نام هورمون رشد انسانی (HGH) چیزی است که رشد قامت انسان را تنظیم می کند. این هورمون توسط غده هیپوفیز تولید می شود و برای رشد استخوان ها و غضروف ها بسیار ضروری است.

بسیاری از عوامل مختلف نقش کلیدی در تعیین قد دارند. مواردی مانند سیگار کشیدن در دوران بارداری، مراقبت نامناسب پس از زایمان، وزن کم هنگام تولد و شرایط بد سلامتی در دوران کودکی می تواند بر قد یا کوتاهی قد فرد تأثیر بگذارد.

اکثر مردم فکر می کنند که رشد پس از رسیدن به بزرگسالی متوقف می شود، اما یک فرد حتی پس از بلوغ می تواند چندین اینچ بلندتر شود. این امر از طریق یک سبک زندگی سالم به دست می آید.

در زیر 10 راه برای افزایش قد را با هم بررسی می کنیم.


  1. جینسینگ هندی مصرف کنید

بر اساس مطالعات، جینسینگ هندی به افزایش قد کمک می کند. این ماده حاوی مواد معدنی زیادی است که می تواند اسکلت استخوانی و تراکم آن را توسعه دهد. این باعث افزایش ارتفاع می شود. این گیاه را می توانید در داروخانه ها پیدا کنید.

  • دو قاشق غذاخوری جینسینگ هندی را در یک لیوان شیر گاو گرم مخلوط کنید.
  • مقداری شکر به آن اضافه کنید.
  • هر شب قبل از رفتن به رختخواب بنوشید. برای رشد قد باید حداقل 45 روز این کار را انجام دهید.
بیشتر بخوانید:  سرمربی آلمان در مراسم جوایز فیفا به «مسی» رای نداد!

نکته: برای بهره مندی از فواید این گیاه، باید از خوردن فست فودها خودداری کنید.


  1. نوشیدن شیر

شیر منبع غنی از کلسیم است که برای رشد استخوان ضروری است. کلسیم نقش موثری در افزایش قد دارد. شیر علاوه بر کلسیم حاوی ویتامین A و پروتئین است که برای سلامت کلی بدن ضروری است.

برای افزایش قد بهتر است روزانه حداقل دو تا سه لیوان شیر بنوشید. علاوه بر این مصرف لبنیات مانند پنیر، پنیر دلمه، ماست و خامه می تواند در افزایش قد موثر باشد.


  1. در تمرینات یوگا شرکت کنید

با انجام تمرینات یوگا می توانید قد خود را افزایش دهید. برخی از این تمرینات می توانند ترشح هورمون های محرک رشد را افزایش دهند.

یوگا همچنین به کاهش استرس که باعث تنش عضلانی می شود کمک می کند. بهترین حالت برای افزایش قد، وضعیتی به نام سوریا ناماسکار در یوگا است.


  1. تمرینات کششی انجام دهید

حرکات کششی روش موثر دیگری برای افزایش قد در هر سنی است. سعی کنید بدن خود را با ایستادن روی انگشتان پا بکشید. با انجام حرکات کششی هر روز می توانید قد خود را یک تا دو اینچ افزایش دهید.


  1. شرکت در تمرینات ورزشی:

ورزش می تواند ترشح هورمون های محرک رشد را افزایش دهد.

برای بلندتر شدن باید به طور منظم ورزش کنید و در فعالیت های ورزشی شرکت کنید.

یکی از بهترین تمرینات برای افزایش قد طناب زدن است. حداقل سی دقیقه در روز طناب بپرید.

بارفیکس با استفاده از میله افقی می تواند برای رشد استخوان و افزایش قد نیز موثر باشد. نردبان را بگیرید و بالا بروید. 10 ثانیه در این حالت بمانید و سپس تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:  مرغوبیت کالای وارداتی ربطی به نوع ارز ندارد

همچنین بازی هایی مانند تنیس و بسکتبال نیز می توانند موثر باشند. این به رشد قد کمک می کند. بهتر است در فعالیت های خارج از منزل مانند دوچرخه سواری و شنا شرکت کنید.


  1. کمی بخواب

وقتی استراحت می کنید، بدن شما رشد می کند و بافت جدیدی تولید می کند. در واقع هورمون رشد انسان مسئول افزایش قد بدن است که به طور طبیعی در طول خواب عمیق تولید می شود.

در طول خواب، مغز استراحت می کند و هورمون های رشد بیشتری ترشح می کند. در طول سن فرد باید حداقل 8 تا 11 ساعت خواب کافی داشته باشد.


  1. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

تحقیقات و مطالعات نشان می دهد که کمبود مواد مغذی یکی از عوامل اصلی کوتاهی قد است. برای دریافت بیشتر مواد مغذی در بدن، باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

موادی مانند روی، منگنز، ویتامین C، پروتئین، پتاسیم، کلسیم و فسفر می توانند رشد استخوان را تحریک کنند. یک رژیم غذایی سالم باید شامل سبزیجات برگ سبز و میوه های تازه، آجیل، غلات کامل و محصولات لبنی کم چرب باشد.


  1. از آفتاب لذت ببرید

نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است. این ویتامین در سلامت کلی بدن مانند افزایش قد نقش اساسی دارد. وقتی بدن شما ویتامین D کافی ندارد، ممکن است استخوان های ضعیف تری داشته باشید.

برای اطمینان از اینکه نور خورشید به اندازه کافی به بدن شما می رسد، 20 تا 30 دقیقه در روز از نور خورشید استفاده کنید. علاوه بر نور خورشید، می توانید ویتامین D را از شیر، پنیر، تخم مرغ، ماهی های چرب و غذاهای غنی شده دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:  خواست مردم فلسطین برای آزادی و عدالت به رسمیت شناخته شود

  1. وضعیت بدنی خوبی داشته باشید

نشستن یا ایستادن صحیح می تواند نقش بسیار مهمی در رشد و رشد قد داشته باشد. وضعیت خوب بدن باید به گونه ای باشد که سر و گردن شما بدون خمیدگی در یک راستا قرار گیرند.

این نوع نشستن به ستون فقرات و شل شدن عضلات کمک می کند. از طرف دیگر، وضعیت نامناسب می تواند به ستون فقرات آسیب برساند و رشد را کاهش دهد.بنابراین، هنگام نشستن یا کار مطمئن شوید که صاف و صاف بنشینید.


  1. آب زیاد بنوشید

سعی کنید در طول روز تا جایی که می توانید آب بنوشید. آب می تواند سموم اضافی را از بدن دفع کند و هضم را بهبود بخشد.

علاوه بر این، مصرف آب به متابولیسم بدن کمک می کند. برای سلامتی بهتر، حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید. علاوه بر نوشیدن آب، حتما از میوه ها و سبزیجات حاوی آب مانند خیار و هندوانه استفاده کنید.


نکات اضافی:

  • سعی کنید وزن ایده آلی داشته باشید زیرا چاقی می تواند روی قد شما تاثیر منفی بگذارد.
  • سیگار را ترک کنید زیرا مانع رشد قد می شود.
  • از خوردن فست فود خودداری کنید.
چگونه قد خود را افزایش دهیم؟ 10 بهترین راه برای بلندتر شدن

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top