مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

چگونه مغز خود را قوی کنیم؟ (23 بهترین تمرینات مغزی)


چه بخواهید مغز خود را به شکل قبلی خود بازگردانید و چه آن را سالم و قوی نگه دارید، آموزش مغز نه تنها آسان است، بلکه بخشی از روند کاهش پیری و فراموشی محسوب می شود. در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد چگونه مغز را تربیت کنیم بیا با هم صحبت کنیم

همچنین بخوانید : چگونه مغز خود را تقویت کنیم؟

بخش اول:

بهبود مهارت های تفکر و کلمات:

  1. تا جایی که می توانید بخوانید.

خواندن یکی از تمرینات اساسی و عالی برای تقویت مغز در نظر گرفته شده است. شما می توانید هر روزنامه، مجله یا کتابی را که دوست دارید بخوانید، اما به یاد داشته باشید که هر چه متن چالش برانگیزتر باشد، مغز شما بیشتر ورزش خواهد کرد.

مانند هر تمرین دیگری، با موضوعات کوچکتر شروع کنید و سپس ساعات مطالعه را افزایش دهید.


  1. دایره لغات خود را افزایش دهید:

کلمات جدید را از طریق فرهنگ لغت یا تقویم کلمه در روز بیاموزید. این عمل باعث می شود تقویت بخش زبانی مغز شما خواهید بود


  1. چیزی بنویسید:

نوشتن نیاز به تفکر دارد. می توانید داستان بنویسید یا چیزهایی را که برایتان اتفاق افتاده است ضبط کنید. همچنین می توانید در مورد موضوعات مورد علاقه خود مقاله بنویسید.

همچنین بخوانید : فواید نوشتن برای تقویت مغز

  1. یادگیری یک زبان جدید:

یادگیری یک زبان جدید مانند هک کردن مغز شما است و می تواند راه های جدیدی را برای شما باز کند. این تمرین بخشی از مغز را تقویت می کند که اطلاعات زبان را ذخیره می کند و می تواند صحبت کردن به زبان مادری را بهبود بخشد.


  1. پس از یک مشکل به راه حل فکر کنید:

گزینه های مختلفی را برای نحوه انجام کارها و حل مشکلات در نظر بگیرید و نتایج موجود را بررسی کنید. این فعالیت می تواند خلاقیت و مهارت های حل مسئله شما را بهبود بخشد.


  1. تلویزیون را خاموش کن:

تلویزیون به شما می گوید به چه فکر کنید و چگونه فکر کنید. این باعث می شود مغز به حالت خودکار برود. به همین دلیل است که تماشای تلویزیون می تواند آرامش بخش باشد. آ

بیشتر بخوانید:  با تاثیرات ویتامین C برای پوست آشنا شوید

اگر می خواهید مغز خود را از پیری محافظت کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تلویزیون را خاموش کنید.

اگر واقعاً می خواهید تلویزیون تماشا کنید، از مغز خود در حین تماشا کردن استفاده کنید. برنامه های آموزشی را تماشا کنید و اگر می خواهید برنامه ای پرمخاطب را تماشا کنید، برنامه ای را با تعامل شخصیت ها و خطوط پیچیده انتخاب کنید.

وقتی تلویزیون تماشا می کنید به آن فکر کنید و سعی کنید آنها را تحلیل کنید یا حدس بزنید چه اتفاقی خواهد افتاد.


قسمت دوم:

برای مغز بهتر بازی کنید

  1. حل جدول کلمات متقاطع و پازل روزانه:

پازل های ساده مانند جدول کلمات متقاطع می توانند به مغز شما کمک کنند تا وظایف اساسی را انجام دهد. این جداول را می توان به راحتی در برنامه روزانه گنجاند. می توانید این جداول را به صورت آنلاین به صورت رایگان پیدا کنید.


  1. با پیشرفت، پازل های سخت تری را انتخاب کنید:

پازل های بزرگ و پیچیده به مغز کمک می کنند تا تمرینات قوی تری داشته باشد. حل چنین معماهایی می تواند چندین روز یا هفته طول بکشد، اما تلاش ارزش آن را دارد. این در مورد یافتن پازل های سنتی نیست. همچنین می توانید از پازل هایی که امروزه طراحی شده اند استفاده کنید.


  1. شطرنج را فراموش نکنید:

شطرنج یک بازی استراتژیک و تاکتیکی است. یادگیری شطرنج آسان و بازی کردن آسان است.


  1. من بازی های ویدیویی انجام می دهم:

آیا می دانستید که بازی های ویدیویی می توانند شما را باهوش تر کنند؟ بازی های حل پازل مانند Mario، Zelda، Mist تمرین خوبی برای مغز شما هستند و می توانند به شما در حل مشکلات کمک کنند.


بخش سوم:

خودت را به چالش بکش

  1. دست غالبی را که برای نوشتن استفاده می کنید تغییر دهید:

اگر از دست راست برای نوشتن استفاده می کنید، آن را تغییر دهید و از دست چپ خود استفاده کنید. این برای افرادی که چپ دست هستند برعکس است. این می تواند بخشی از مغز را که عضلات را کنترل می کند تحریک کند.

بیشتر بخوانید:  آمریکا تحریم های جدید اعمال کرد

  1. نواختن آلات موسیقی یا حل مکعب روبیک:

بیش از 100000 سال است که مغز انسان در استفاده و ایجاد ابزارهای مختلف درگیر بوده است. با انجام کارهایی که شبیه به استفاده از ابزار است، می توانید به مغز خود کمک کرده و آن را تقویت کنید. مثلا نواختن ویولن یا روبیک می تواند چنین شرایطی را ایجاد کند.

همه آنها نیاز به استفاده از مهارت های حرکتی برای اجرا و تشخیص موارد دارند. بنابراین انجام این فعالیت ها هر روز یا دو بار در روز می تواند تقویت مغز کمک


بخش چهارم:

بیشتر از قبل در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید

  1. با مردم صحبت کنید:

با مردم در مورد خودشان یا آنچه می دانند صحبت کنید. صحبت در مورد سیاست، مذهب و سایر موضوعات چالش برانگیز می تواند تمرین بسیار خوبی برای مغز باشد.


  1. به گروه های مورد علاقه خود بپیوندید:

یک گروه یا باشگاه می تواند برای مردم بسیار جذاب باشد. می‌توانید به کلوپ‌های سرگرمی، گروه‌های سیاسی، گروه‌های بحث یا هر چیزی که می‌خواهید بپیوندید.

صحبت کردن با افراد با علایق مشابه می تواند باعث شود که از مغز خود استفاده کنید و مهارت های خود را بهبود ببخشید.


قسمت پنجم:

یادگیری را بخشی از زندگی خود قرار دهید

  1. بازگشت به مدرسه:

بازگشت به مدرسه راهی عالی برای تمرین مغز شماست و یادگیری بیشتر می تواند مزایای واضحی داشته باشد.

گرفتن تمام مدارک موجود ضروری نیست. کارمندان شما ممکن است برای انجام کارهای خود در شرکت به کلاس های مالی نیاز داشته باشند.

این کلاس ها را تشکیل دهید. همچنین می توانید در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید در کلاس شرکت کنید.


  1. استفاده از کلاس های رایگان:

اگر پول و زمان کافی ندارید می توانید از کلاس های آنلاین رایگانی که برگزار می شود استفاده کنید.برخی از این کلاس ها توسط موسسات و دانشگاه های برتر برگزار می شود.


  1. از مهارت های تازه کسب شده خود استفاده کنید:

شما همیشه باید از مغز خود استفاده کنید. اگر از مهارت هایی که دارید استفاده نکنید، آنها را فراموش خواهید کرد. هر چه اطلاعات و مهارت ها طولانی تر استفاده نشود، سریع تر فراموش می شوند. از مهارت هایی که اخیرا آموخته اید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  چگونه برای بویلر مشعل انتخاب کنیم؟

  1. یک سرگرمی جدید برای خود انتخاب کنید:

یادگیری یک مهارت جدید نیز راه بسیار خوبی است آموزش مغز و- مهارت‌های خلاقانه مانند موسیقی و هنرهای تجسمی می‌توانند بخش‌های مختلف مغز را تمرین دهند و فواید خوبی به همراه داشته باشند.


  1. انجام کاری:

استفاده از مغزتان برای فهمیدن اینکه چگونه چندین آیتم بسازید می تواند تمرین بسیار خوبی برای او باشد. مهارت های کاردستی را بیاموزید و از آنها برای کارهای خلاقانه استفاده کنید. خلاقیت عملی را برای تمرین مغز خود فراموش نکنید.


قسمت ششم:

سالم باشی

  1. خوب بخورید و خوب ورزش کنید:

رژیم غذایی و ورزش نقش بسیار مهمی در سلامت مغز شما دارد.

اگر می خواهید مغزی سالم و قوی داشته باشید، باید رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 باشد.

همچنین به سوخت مغز شما کمک می کند. تا می توانید آب بنوشید. ورزش می تواند بدن شما را سالم نگه دارد و خطر سکته مغزی را کاهش دهد و سطح اکسیژن شما را افزایش دهد.


  1. انجام بازی های ورزشی:

برای بهبود هماهنگی دست و چشم و بدن، تمرین ها را یاد بگیرید یا بازی های جدیدی انجام دهید. تای چی و پین بال دو نمونه از این تمرینات هستند.


  1. خواب آرام:

دانشمندان بر این باورند که خواب نقش مهمی در سلامت مغز و بدن دارد. هنگام خواب، بدن سموم را از مغز پاک می کند. اگر می خواهید از مغز خود محافظت کنید، مطمئن شوید که شب ها به اندازه کافی و منظم بخوابید.


  1. روال خود را تغییر دهید:

سعی کنید چندین مسیر را انتخاب کنید تا از ایجاد یک روز یکنواخت جلوگیری کنید. شما می توانید روش کار خود را تغییر دهید.

چگونه مغز خود را قوی کنیم؟ (23 بهترین تمرینات مغزی)

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top