مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

10 معیار مهم در GA4 برای تشخیص بهتر رفتار کاربر


متریک چیست؟ متریک یک ارزیابی کمی است که به صورت درصد یا مجموع بیان می شود. به عبارت دیگر، معیارها اعداد و ارقامی در تجزیه و تحلیل هستند که به شما در مورد صفحات وب می گویند.

به این ترتیب به راحتی می توانید نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود را مشخص کنید و جنبه هایی را که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید. اگر می دانید چگونه یک گزارش را بر اساس این اعداد بخوانید، می توانید کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید.

Ga4 معیارهای زیادی برای ردیابی دارد، اما چگونه می‌توانید روی مواردی تمرکز کنید که برایتان مهم‌تر هستند؟

آموزش پیشرفته و جامع Google Analytics 4 از صفر تا صد

برای تجزیه و تحلیل بهتر وب سایت شما به روشی حرفه ای، ما در این دوره ارائه می دهیم آموزش گوگل آنالیتیکس 4 ثبت نام.

1 کاربران

معیار کاربران در گوگل آنالیتیکس 4 به شما بینشی واقعی از مخاطبان هدفتان می دهد. این بخش تعداد کاربران منحصر به فردی را نشان می دهد که با صفحه وب شما تعامل داشته اند.

با تجزیه و تحلیل این معیار، می توانید درک کنید که مشتریان شما چگونه با صفحات وب شما تعامل دارند.

این معیار همچنین به شما کمک می کند بفهمید کدام محتوا به اندازه کافی جذاب است و آیا کسب و کار شما حرکت پویا مثبتی به سمت رشد کاربر انجام می دهد.

2 جلسات

این معیار اولیه تعداد جلسات راه اندازی شده در صفحه وب یا برنامه شما را نشان می دهد.

اگرچه مفهوم مبتنی بر جلسه دیگر در Universal Analytics در GA4 وجود ندارد، جلسات هنوز یکی از مهم‌ترین معیارها در گزارش‌دهی هستند.

علاوه بر این، خود این معیار در مقایسه با UA به طور قابل توجهی بهبود یافته است. زیرا اگر همان کاربر از ترافیک دیگری وارد شود یا در نیمه شب به مرور صفحه وب شما ادامه دهد، جلسه جدیدی شروع نمی شود. بنابراین، GA4 می تواند تعداد دقیق تری از بازدیدکنندگان صفحات وب شما را ارائه دهد.

معیار Google Analytics 4 Sessions برای تجزیه و تحلیل پیشرفته شما بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند میزان ترافیک ایجاد شده و همچنین روندهای بالقوه در رفتار کاربران خود را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید:  طراحی سامانه جامع مدیریت متمرکز پسماندهای پزشکی کشور

3 نرخ مشارکت

این یک معیار جدید در GA4 است که به شما کمک می کند تعیین کنید که مشتریان شما چگونه با محتوای شما درگیر هستند.

همچنین باید بدانید که یک جلسه تعامل در GA4 به چه معناست.

هنگامی که با جلسه تعامل برقرار می شود، یکی از شرایط زیر ایجاد می شود:

  1. بیشتر از 10 ثانیه زمان زیادی برده است
  2. منجر به 1 یا چند رویداد تبدیل می شود
  3. حداکثر 2 یا بیشتر از 2 بازدید صفحه/صفحه منتج شده است

شکی نیست که معادل نرخ ترک تحصیل با توجه Universal Analytics و در GA4، نرخ تبدیل (نرخ تبدیل) عملی تر است؛ زیرا اطلاعات بیشتری در مورد تعامل واقعی با صفحه وب به ما می دهد، نه در مورد خروج کاربران از صفحه وب.

نرخ تبدیل گوگل آنالیتیکس 4 به صورت زیر محاسبه می شود: جلسات درگیر تقسیم بر تعداد جلسات.

نرخ تعامل یک معیار قدرتمند است که به شما درک واقعی از تجربه کاربر و نحوه بهبود آن می دهد. به این ترتیب می توانید تعیین کنید که آیا استراتژی محتوای سایت موثر هستی یا نه؟

4 میانگین زمان برای تعامل

این یک معیار اساسی است که میانگین زمانی را که صفحه وب شما مورد توجه کاربر بوده است را به شما نشان می دهد. میانگین زمان تعامل GA4 به عنوان مجموع دوره های تعامل کاربر برای هر کاربر محاسبه می شود.

این عدد مهم است زیرا می تواند اطلاعات زیادی در مورد سفر مشتری در صفحه وب شما به شما بگوید. میانگین زمان نیز به مدل کسب و کار شما بستگی دارد و ممکن است با دیگران متفاوت باشد. بنابراین پیشنهاد می شود این عدد در بازه های زمانی مختلف در نظر گرفته شود.

این معیار به شما کمک می کند تا جنبه های مختلف صفحه وب را ارزیابی کنید. که شامل سرعت بارگذاری، وجود خطا و رابط کاربری مناسب می باشد که در واقع عوامل تعیین کننده در تعامل فعال کاربر می باشد.

کاهش تعامل می تواند به شما در مورد جنبه های مختلف صفحه وب که نیاز به بهبود دارند هشدار دهد.

برای تشخیص بهتر رفتار کاربر در GA4، مقاله “تغییرات Google Analytics 4خواندن “

بیشتر بخوانید:  سوغات نماینده آمریکا برای اسرائیل/ کمک نظامی واشنگتن پابرجاست

5 بازدیدها

بازدیدها همچنین یکی از معیارهای مهم تعامل هستند که نشان می دهد چند بار یک صفحه وب یا برنامه توسط کاربران شما بازدید شده است.

با ارزیابی این معیار در Google Analytics 4، می توانید به یک استراتژی سئو واضح برسید. علاوه بر این، این بازدیدها به شما کمک می کند تا بفهمید صفحه وب چگونه کار می کند و چگونه تغییرات در سایت ممکن است بر رفتار کاربر شما تأثیر بگذارد.

6 تعداد رویدادها

Google Analytics 4 Event Count، همانطور که از نام آن پیداست، به شما نشان می دهد که چند بار کاربران یک رویداد خاص را آغاز کرده اند.

افشای جزئیات سفر مشتری این به شما کمک می کند تا مشتریان خود را به روشی حرفه ای تر بشناسید. با ارائه چنین اطلاعات گیج کننده ای می توانید مهارت بزرگی را بیاموزید. توانایی درک کاربران و رفع نیازهای آنها به روشی بهتر. این یک موفقیت بزرگ است، اینطور نیست؟

7 تحولات

معیار تبدیل آنالیتیکس 4 به شما نشان می دهد که چند بار یک کاربر یک رویداد ارزشمند برای کسب و کار شما را در یک صفحه وب آغاز می کند.

داده های تبدیل بخش مهمی از گزارش عملکرد کسب و کار شما است. با ردیابی اقدامات کلیدی کاربر، می‌توانید راه‌های بهینه برای بهبود ROI پیدا کنید.

این معیار نه تنها سطح تعامل کاربران شما را نشان می دهد، بلکه تعیین می کند که آیا رابط کاربری شما خوب است یا نه، اثربخشی کمپین های بازاریابی و روندهای ایجاد شده در رفتار کاربر.

8 ارزش طول عمر

این معیار به شما کمک می کند ارزش کاربران را برای کسب و کار خود بر اساس عملکرد طول عمر آنها تعیین کنید. می‌توانید این معیار را با منابع دیگر ترکیب کنید تا مؤثرترین شاخه‌های منابع بازاریابی خود را شناسایی کنید تا به جذب این مشتریان کمک کنید.

با تجزیه و تحلیل ارزش مادام العمر Google Analytics 4، همچنین می توانید تعیین کنید که کدام روش ها کاربران با کیفیت و مرتبط تری را برای شما به ارمغان می آورد. این معیار همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید برای جذب کاربر جدید چقدر باید هزینه کنید. در دوره دیجیتال مارکتینگ همه این موارد به شما آموزش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  Зад кулисите предложението на Салехи за политически преговори с Америка/JCPOA ще се провали, ако...

9 درآمد کلی

معیار سود کل Analytics 4 کل سود کسب شده از خرید، عضویت و تبلیغات را به شما نشان می دهد. این معیار به شما کمک می کند تا عملکرد کسب و کار را ارزیابی کرده و اهداف تعیین کنید.

با مشاهده این اعداد، کسب و کارها می توانند فروش خود را ببینند و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنند. علاوه بر این، معیار سود کلی به شما کمک می کند پیشرفت فروش را در یک دوره زمانی ردیابی کنید تا بتوانید به دنبال راه حل های بهتر برای افزایش فروش باشید.

10 روی تبلیغات تبلیغ کننده کلیک کنید

این معیار هنگام اجرای یک کمپین تبلیغاتی مهم است. این معیار به شما نشان می دهد که کاربران چند بار روی تبلیغ شما کلیک کرده اند.

اگر GA4 را به پلتفرم تبلیغاتی متصل کرده باشید، معیار کلیک‌های تبلیغاتی در Google Analytics 4 در بخش گزارش‌ها موجود است.

شکی نیست که Analytics 4 ابزار قدرتمندی است که به شما امکان می دهد معیارهای سفارشی ایجاد کنید تا درک بهتری از عملکرد صفحه وب داشته باشید.

خلاصه نهایی

شما می توانید معیارهای مختلف را مقایسه کنید و طبقه بندی هایی ایجاد کنید تا به داده های خود از زوایای مختلف نگاه کنید.

این ترکیبی از معیارهای استاندارد و سفارشی، همراه با پیش‌بینی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تواند به شما کمک کند تا درک عمیق‌تری از مشتریان خود به دست آورید و در نتیجه بهبود پیدا کنید. استراتژی های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ بسیار کمک کنید تجزیه و تحلیل عملکرد کسب و کار شما همیشه باید با شناسایی معیارهای کلیدی در گزارش های شما شروع شود.

بدون شک، هر کسب و کاری دارای جنبه ها و شاخص های کلیدی عملکرد خود است که در انتخاب معیارها برای تجزیه و تحلیل باید در نظر گرفته شود. هر معیار انتخاب شده باید منعکس کننده یک هدف تجاری خاص باشد.

10 معیار مهم در GA4 برای تشخیص بهتر رفتار کاربر

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top