4 تغییر بزرگ در Google Analytics 4 که باید بدانید


لازم به ذکر است که گوگل آنالیتیکس یونیورسال در حال حاضر موجود است و این پلتفرم احتمالا تا سال های آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد. البته واضح است که Google Analytics 4 آینده تحلیل داده ها خواهد بود. علاوه بر جزئیات جدید در مورد این ابزار، اتفاقات زیادی افتاده است. بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر به این ابزار بیندازیم و در مورد تغییرات اصلی بیشتر صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: مقدمه ای بر گوگل آنالیتیکس 4

پشتیبانی اپلیکیشن و وب سایت در یک پلتفرم

ردیابی موبایل همیشه یک چالش در گوگل آنالیتیکس بوده است. همیشه یک نسخه متفاوت از Google Analytics برای ردیابی اپلیکیشن موبایل وجود داشته است، به عنوان مثال Google Analytics for Apps، Firebase Analytics و همچنین Google Analytics برای Firebase چنین نسخه هایی وجود داشت.

داده ها را از همه پلتفرم ها در یک حساب جمع آوری کنید

مشکل اصلی این نسخه ها این بود که برای ردیابی وب سایت با گوگل آنالیتیکس بسیار متفاوت بودند. آنقدر متفاوت که اجرای ردیابی در هر دو پلتفرم بسیار سخت بود.

بنابراین اولین تغییر بزرگی که باید به آن اشاره کرد این است که اکنون می‌توانید جریان‌های مختلفی از داده‌ها را به Google Analytics 4 ارسال کنید. اکنون نه تنها می‌توانید وب‌سایت خود را ردیابی کنید، بلکه می‌توانید تمام دستگاه‌های تلفن همراه خود را در یک پلتفرم ردیابی کنید.

یک Android و IOS SDK به همراه یک کتابخانه جاوا اسکریپت مبتنی بر Gtag برای ردیابی وب سایت شما در دسترس است و اکنون می توانید گزارش ها را اندازه گیری و جمع آوری کنید و داده های دریافتی را در یک رابط کاربری در همه دستگاه ها تجزیه و تحلیل کنید.

این امر با معماری جدیدی امکان پذیر شده است که به ما امکان می دهد چندین دستگاه را ردیابی کنیم و نقاط داده را در این دستگاه های مختلف جمع آوری کنیم. علاوه بر این، از این طریق می توانید یک کاربر را در دستگاه های مختلف ردیابی کنید.

در حال حاضر هیچ ردیابی بازدید از صفحه، نرخ پرش یا زمان در سایت برای نسخه جهانی برنامه تلفن همراه وجود ندارد. این ما را به تغییر بزرگ بعدی یعنی مدل داده جدید می رساند.

مدل داده محور را به عنوان یک رویداد یکپارچه کنید

به منظور یکپارچه سازی تمام روش های جمع آوری داده ها و داده های بدست آمده از دستگاه های مختلف، اکنون باید در مورد نحوه عملکرد Google Analytics تصمیم گیری شود. این به این دلیل است که برنامه های تلفن همراه داده های کاملاً متفاوتی نسبت به وب سایت تولید می کنند.

بنابراین، Google Analytics از بازدید از صفحه، تراکنش ها، تعاملات اجتماعی و غیره خلاص می شود. و همه آنها را تحت یک مفهوم متحد کرد که یک رویداد نامیده می شود.

بسیار کاربردی و هوشمند است. زیرا یک رویداد می تواند هر چیزی باشد که شما آن را تعریف می کنید. می توانید نام رویداد خود را انتخاب کنید نمایش صفحه، نمای صفحه و نمای برنامه اجازه دهید.

سپس می توانید هر داده ای را که می خواهید ارسال کنید. هنگامی که هر رویداد فعال می شود، می توانید اطلاعات اضافی را ارسال کنید که رویداد را بیشتر توضیح دهد. به این موارد پارامترهای رویداد تحت عنوان.

تمرکز رویدادها در GA4

این ویژگی ها می توانند در رویدادهای دیگر ظاهر شوند. می توانید از آنها بپرسید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. این باعث می شود که در دراز مدت کارها انعطاف پذیرتر شوند. این در آینده ثابت خواهد کرد که قصد دارید با هر مدل دستگاه دیگری ردیابی کنید. این شامل دستگاه هایی مانند اینترنت اشیا یا نقطه فروش یا سیستم های خرید هوشمند می شود.

می تواند از نسخه جهانی با پارامترهایی باشد که ابعاد نام آنها را بشناسید. یک رویداد خرید می تواند دارای ویژگی هایی مانند شناسه سفارش، سود، اقلام خریداری شده و غیره باشد. اینها موارد با ارزش کلیدی هستند که می توانید بعداً برای مرتب سازی، فیلتر کردن یا جستجو در مرحله تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

همچنین به این معنی است که باید در مورد رویدادهای خود بیشتر فکر کنید تا در آینده آنها را تجزیه و تحلیل کنید. برنامه ریزی صحیح یکی از مولفه های حیاتی کار با Google Analytics 4 است.

دوره آموزشی Google Analytics 4

نمای جدیدی از داشبورد داده های گزارش

تغییر بزرگ بعدی در Google Analytics 4 نحوه مشاهده داده هایی است که از جریان های مختلف وارد یک ویژگی می شوند. نماهای جدید در GA4 آنها به شما در تجزیه و تحلیل داده های رویداد کمک می کنند.

شاید این را به خاطر بسپارید UA طیف گسترده ای از گزارش ها برای پاسخ به هر سوالی که ممکن است در مورد داده های خود داشته باشید به راحتی در دسترس هستند. اکنون که داده‌های رویداد می‌توانند هر چیزی باشند، حدس زدن اینکه چه داده‌هایی ثبت شده‌اند برای ابزار دشوار است.

به همین دلیل است که در حال حاضر گزارش های استاندارد کمتری را در Google Analytics 4 می بینید. در عوض، می توانید از آن استفاده کنید مرکز تحلیل شغلی که به شما امکان می دهد اطلاعات خود را به روشی انعطاف پذیرتر جستجو کنید. در این بخش می‌توانید تحلیل‌های موقتی سریع انجام دهید و قیف‌ها و گروه‌ها ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب Google Analytics 4

اگر می خواهید دید عمیق تری از داده های خود داشته باشید، Google Analytics 4 به شما امکان می دهد داده های خام را به آن صادر کنید Google BigQuery می دهد Google BigQuery راه حل ذخیره سازی داده های گوگل است. در این قسمت می توانید بیشتر با داده های خود کار کنید و آن ها را با سایر منابع داده ترکیب کنید و تحلیل مورد نظر خود را انجام دهید.

همچنین می توانید داده ها را از Google Analytics 4 in وارد کنید Google Data Studio صادرات و سپس تجسم و گزارش آنها را به مشتریان و سهامداران خود. اگر می خواهید داده های خود را به طور موثر نمایش دهید، این ابزار بسیار مفید است. تغییر چهارم خلاصه ای از سه تغییر قبلی است.

تغییر طرز فکر شما در مورد تجزیه و تحلیل داده ها

همانطور که می بینیم، Google Analytics 4 شبیه مدل قبلی، یونیورسال نیست. در واقع گوگل آنالیتیکس 4 ابزار جدیدی است که دیدگاهی کاملا متفاوت در مورد داده ها و نحوه ارائه آن در دنیای دیجیتال جدید دارد.

مدل داده ساده شده به شما امکان می دهد در ارسال اطلاعات به سیستم انعطاف پذیرتر باشید. همچنین به Google اجازه می‌دهد این داده‌ها را با سیستم‌های یادگیری ماشینی خود متصل کند تا بتوانند اطلاعات پیش‌بینی متفاوتی را در اختیار ما قرار دهند.

همچنین، ما نیازی به سؤال نداریم. زیرا گوگل آنالیتیکس بلافاصله اطلاعات را در اختیار ما قرار می دهد. در واقع، در حال حاضر معیارهای پیش بینی در GA4 وجود دارد.

به غیر از این مسائل، Analytics 4 واقعاً اهمیتی ندارد که چه دستگاه یا کسب و کاری را می‌خواهیم ردیابی کنیم. این مشکل در این نسخه آن را مستقل از فرضیات مربوط به کسب و کار یا وب سایتی که استفاده می کنیم، می کند.

این امر فرصت های سفارشی سازی زیادی را ایجاد می کند، زیرا تنظیمات Google Analytics 4 برای هر فرد کاملاً متفاوت است.

در نهایت، دیدگاه جدیدی در مورد موقعیت Google Analytics در مجموعه ابزار Google Marketing Platform ایجاد شد. گوگل در این پلتفرم ابزارهای متعددی دارد و گوگل آنالیتیکس بر ارزیابی و تحلیل تمرکز دارد و برخی از وظایف گزارش دهی به ابزارهای دیگر مانند Data Studio یا BigQuery سپرده

بنابراین، همه این تغییرات Google Analytics 4 را آینده‌نگرتر می‌سازد و به ما امکان می‌دهد در آینده نیازهای ارزیابی خود را به شیوه‌ای انعطاف‌پذیرتر و متنوع‌تر برآورده کنیم.

بیایید نگاهی به 4 تغییر بزرگ در Analytics 4 بیندازیم. در این مقاله، ویژگی های مختلف Google Analytics 4 را مورد بحث قرار ندادیم زیرا آنها به صورت روزانه تغییر می کنند. در واقع این تغییرات تغییرات اساسی بود که در GA4 ایجاد شد.

4 تغییر بزرگ در Google Analytics 4 که باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top