مجله اینترنتی

خبرهای روز دنیای آنلاین

6 فواید مکمل های پمپ در بدنسازی







چقدر با مکمل پمپ و اثرات آن بر بدنسازان آشنا هستید؟ آیا تا به حال این مکمل را امتحان کرده اید؟ شاید بخواهید استفاده از پمپ را شروع کنید و بخواهید بهتر با آن آشنا شوید. در این مقاله می خواهیم مکمل پمپ بدنسازی را به طور کامل به شما معرفی کنیم و همه چیز را برای شما بازگو کنیم.

افزودنی پمپ چیست؟

مکمل پمپ چیست؟ مکمل های پمپ یک دسته (تقریبا) جدید از مکمل های بدنسازی هستند که برای تقویت انرژی، خلق و خو و استقامت قبل از تمرین استفاده می شوند. شرکت ها و برندهای مختلف بدنسازی متوجه شده اند که بدنسازان به نوعی مکمل قبل از تمرین نیاز دارند تا بتوانند با انرژی بیشتر و استرس کمتر بدون نیاز به مصرف زیاد کافئین تمرین کنند. بنابراین افزودنی پمپ تولید شد.

آیا مکمل های پمپ و مکمل های قبل از تمرین یکسان هستند؟

نه، آنها کاملاً یکسان نیستند! تفاوت اصلی در محتوای اضافی است. مکمل های به اصطلاح پمپ هیچ محرکی مانند کافئین ندارند، در حالی که قبل از تمرین وجود دارد.

عملکردها و ویژگی های اضافی پمپ

مکمل های پمپ شامل موادی مانند ال سیترولین، بتائین بی آب و بتا آلانین است. این مواد تأثیر مثبتی بر جریان خون و استقامت عضلات دارند. در نتیجه، این افزودنی ها خواص و ویژگی های خاصی را ایجاد می کنند، مانند:

  • دم عضلانی تر
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش قطر رگ های خونی
  • پمپاژ خون بیشتر به عضلات
  • جذب بهتر مواد مغذی در عضلات
  • افزایش تمرکز و خلق و خو، کاهش استرس قبل از تمرین

نحوه عملکرد مکمل پمپ در بدن

مکمل پمپ از ترکیبی از موادی استفاده می کند که باعث افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن می شود، این مواد می توانند رگ های خونی را گشاد کرده و جریان خون را به عضلات کار و ورزش افزایش دهند.

در تئوری، این می تواند منجر به افزایش عملکرد ورزشی شود. سه ماده اصلی مکمل های پمپ (دوزهای تحقیق شده آنها) به شرح زیر است.

جزء دوز
ال_سیترولین 6-8 گرم
ال_آرژنین از 3 تا 6 گرم
بتانین 2.5 گرم

آیا پمپ قطعا کیفیت تمرین را افزایش می دهد؟

این سوال بسیاری از مردم است. آنها می پرسند که آیا ورزشکار با مصرف پودر پمپ بدنسازی بیش از ظرفیت خود تمرین خواهد کرد؟ باید بگوییم که مصرف این مکمل ها ضرر خاصی ندارد و می تواند اثرات روانی زیادی روی ورزشکار بگذارد. البته تحقیقاتی در مورد اثربخشی این مواد وجود دارد، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات بلند مدت محصولات پمپ بر عملکرد ورزشی مورد نیاز است.

برای اینکه بیشترین بهره را از آموزش خود ببرید، باید یک برنامه اساسی و شخصی داشته باشید. اکنون با متخصصان ویتامین صحبت کنید و تمام سوالات خود را از آنها بپرسید.



بیشتر بخوانید:  تبدیل قشم به «جزیره نوآوری» ایران

مزایای مصرف مکمل ها با پمپ

قبلا در مورد اثرات مکمل های پمپ در بدنسازی صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم به تمام مزایا و مزایای استفاده از پمپ اضافی اشاره کنیم.

1.تحریک رشد عضلات

با مصرف مکمل پمپ قبل از تمرین، سطح نیتریک اکساید را در خون خود افزایش می دهید، می توانید گردش خون در عضلات خود را افزایش دهید و کیفیت تمرین خود را افزایش دهید. این همچنین می تواند به ساخت بافت عضلانی کمک کند و اجازه دهد تا فیبرهای عضلانی شما برای رشد بیشتر تحریک شوند.

2. افزایش جریان خون

جریان خون کلید دستیابی به دم عضلانی است. اگر جریان خون ضعیف باشد، عضله نمی تواند خون اکسیژن دار و غنی از مواد مغذی را به عضله در حال کار برساند تا ضمن حذف مواد زائد از عروق، عملکرد خود را حفظ کند.

معمول است که گشادکننده عروق به مکمل های قبل از تمرین اضافه شود. هیدراتاسیون مناسب نیز یکی از جنبه های کلیدی جریان خون است. از آنجایی که به جایگزینی الکترولیت های از دست رفته کمک می کند، که نه تنها برای سلامت و ایمنی، بلکه برای کیفیت تمرین شما نیز حیاتی هستند، و این کاری است که مکمل پمپ انجام می دهد، که واقعاً خلاصه کننده ماموریت یک مکمل پمپ برای بدنسازی است.

3. تامین الکترولیت

اگر می خواهید به بدنی قوی و بزرگ برسید و به طور حرفه ای تمرین کنید، باید الکترولیت های خون شما تامین شود. الکترولیت هایی مانند سدیم برای کمک به متورم شدن سلول های عضلانی و جریان خون لازم است.

به همین ترتیب، اگر می خواهید سطح عملکرد شما در طول جلسات تمرینی بالا بماند، باید الکترولیت های کافی داشته باشید و سطح هیدراتاسیون کافی را حفظ کنید. اما زمانی که در حین ورزش عرق می کنید، مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد بهینه را از دست می دهید.

نوشیدن آب در حین ورزش کافی نیست. شما باید الکترولیت هایی مانند سدیم را دوباره پر کنید. عدم انجام این کار باعث کاهش توانایی شما برای عضله سازی، دستیابی به توده عضلانی پایدار و حفظ عملکرد ورزشی شما می شود. مصرف مکمل پمپ قبل از تمرین یکی از راه‌های دریافت الکترولیت و ایجاد احساس آرامش در شما است.

4. دم عضلانی

اگر بعد از تمرین به آینه نگاه کردید و عضلات برآمده و تمرین‌شده‌ای را مشاهده کردید که برای آن آمادگی ندارید، آنها را با چیزی جایگزین کنید! این یک احساس موقتی است و می تواند هر بار که از کنار آینه رد می شوید و خود را در آن می بینید لبخندی بر لبانتان می نشاند.

بزرگ‌تر نشان دادن ماهیچه‌ها به دلیل پمپ عضلانی و آبرسانی مناسب، از نظر روانی نیز به شما کمک می‌کند. تون عضلانی بهتر یکی از مزایای اضافی پمپ های بدنسازی است.

5. استقامت بیشتر و بهبودی بهتر

یکی از خواص پودر پمپ بدنسازی افزایش جریان خون است و به رساندن خون غنی از اکسیژن به عضلات در حال کار کمک می کند. هنگامی که عضلات شما خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی دریافت می کنند، بهتر می توانند ورزش کنند و وزنه برداری کنند. بنابراین به یک معنا می توان گفت که استقامت عضلانی در حین ورزش افزایش می یابد. این همچنین به ریکاوری عضلات بعد از ورزش کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  صفر تا صد توزیع محتوا برای جذب حداکثر کاربران و افزایش فروش

6. افزایش قدرت عضلانی و جلوگیری از خستگی زودرس

همه ما احتمالاً چند تکرار اخیر را رها کرده ایم زیرا صبرمان تمام شده است. اسید لاکتیک می تواند مانع از تمرین شود و ما را مجبور کند که تمرین را زودتر به پایان برسانیم. خوشبختانه، استفاده از یک پمپ اضافی در اینجا می تواند تا حدی از این اتفاق جلوگیری کند.

با افزایش جریان خون و گردش مواد مغذی، یک مکمل پمپ خوب می تواند به توده عضلانی برسد، اسید لاکتیک را در طول وزنه برداری کاهش دهد، از خستگی جلوگیری کند و حتی درد روز بعد را کاهش دهد.

آیا مکمل پمپ باعث برآمدگی رگ ها می شود؟

از آنجایی که مکمل باعث افزایش پمپ جریان خون در رگ ها می شود، ممکن است فکر کنید که رگ ها باید برجسته باشند. اما اینطور نیست؛ این افزایش عرضه خون باعث ایجاد تغییرات قابل توجهی در ظاهر عروق نمی شود. اما در نواحی با پوست نازک و بدون چربی، ممکن است برخی از رگ های خونی (به مقدار کم) برآمده شوند، اما پس از ورزش به حالت عادی باز می گردند.

مقدار و نحوه مصرف مکمل با پمپ

به عنوان یک مکمل غذایی، 7 کپسول را با پمپ 20 تا 30 دقیقه قبل از ورزش با 12 تا 16 اونس آب (تقریباً دو لیوان آب) مصرف کنید. از مکمل پمپ بدنسازی بیش از 3 بار در هفته استفاده نکنید. هرگز از اندازه توصیه شده تجاوز نکنید.

اگر از مکمل پمپ به شکل پودر استفاده می کنید، یک قاشق قبل از تمرین با آب فراوان مصرف کنید. مطمئن شوید که بیش از دو یا سه بار در هفته نباشد.

انواع مکمل های پمپ بهترین مکمل پمپ چیست؟

تهیه و مصرف مکمل های با کیفیت و اصل بسیار مهم است. در زیر لیستی از بهترین مکمل های پمپ مورد تایید FDA در بازار آمده است.

  • مکمل لجین پالس (نبض لژیون)
  • BPN Endopump کامل (BPN Endopump)
  • پر شده Pre-Kaged توسط Kaged Muscle
  • مکمل های ویتامینی مانند ویتامین های پمپ خالص

مکمل پمپ خانگی

این دستور غذا بر اساس چهار ماده اصلی در دوزهای مؤثر است که قطعاً اثربخشی تمرین شما را افزایش می دهد تا به شما کمک کند به حداکثر قدرت و استقامت خود برسید.

جزء اندازه ی
کافئین (اختیاری) 200 میلی گرم
کراتین مونوهیدرات 5 گرم
تیروزین 2 گرم
سیرتولیتول مالات 8 گرم
اب کافی

عوارض استفاده از پمپ

مکمل و پودر پمپ بدنسازی مانند سایر مکمل ها علاوه بر فواید می تواند دارای معایب و عوارض جانبی نیز باشد. در این قسمت در مورد تمام عوارض جانبی احتمالی پمپ صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:  سخنگوی اسرائیل از صحبت در مورد شهادت فرمانده حماس خودداری کرد

اختلالات گوارشی

ترکیبات مختلفی در فرمول پمپ ها وجود دارد که می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش در برخی افراد شود. اینها شامل بی کربنات سدیم، منیزیم و کافئین است.

بی کربنات سدیم زمانی که در دوزهای بالاتر از 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف شود، می تواند مشکلاتی ایجاد کند. با این حال، بیشتر مکمل های پمپ حاوی این مقدار نیستند.

از سوی دیگر، منیزیم می تواند اثر ملین داشته باشد (به ویژه به شکل سیترات منیزیم). بنابراین مصرف زیاد آن می تواند باعث اسهال شود. از سوی دیگر، استفاده از آب بسیار کم در هنگام استفاده از پمپ نیز می تواند هضم غذا را مختل کند. بنابراین باید مقدار زیادی آب با آن بنوشید.

واکنش های عصبی خفیف

با توجه به محتوای مکمل پمپ، ورزشکار ممکن است واکنش های عصبی خفیفی مانند احساس سوزن سوزن شدن در دست ها و پاها را تجربه کند. اگرچه این واکنش های عصبی بی ضرر هستند، اما می توانند برای برخی افراد ناراحت کننده باشند.

واکنش دیگر به پمپ ممکن است قرمزی و تورم پوست باشد. استفاده از پمپ در دوزهای بالا می تواند باعث هجوم خون به سطح پوست شود و در نتیجه لکه های قرمز روی پوست ظاهر شود.

سردرد

سیترولین که به برخی از مکمل‌های قبل از تمرین اضافه می‌شود، با هدف افزایش جریان خون در عضلات شما در حین تمرین و در نتیجه افزایش عضله‌سازی است. این اسید آمینه با افزایش سطح اکسید نیتریک در خون عمل می کند.

به یاد داشته باشید، این افزایش جریان خون بر عضلات و همچنین مغز شما تأثیر می گذارد. در تئوری، این می تواند باعث شود برخی افراد به دلیل تغییرات فشار خون در رگ های خونی کوچک مغز، سردرد و میگرن را تجربه کنند.

فشار بر قلب

از آنجایی که این مکمل‌ها جریان خون را افزایش می‌دهند و قلب باید سخت‌تر کار کند، می‌تواند باعث فشار بر قلب و آریتمی قلبی در برخی افراد شود.

احتباس آب

یکی دیگر از مواد محبوب در فرمول های مکمل پمپ کراتین است. نشان داده شده است که کراتین ظرفیت ورزش و توده عضلانی را افزایش می دهد.

شایع ترین عارضه جانبی مرتبط با کراتین افزایش وزن است که احتمالاً به دلیل احتباس آب است. در عین حال، خود کراتین می تواند باعث تعدادی از عوارض شود. از جمله: مشکلات گوارشی، کم آبی بدن و گرفتگی عضلات. این موارد را می توان در نتیجه استفاده از پمپ همراه با کراتین مشاهده کرد.

آخرین کلمه

مکمل پمپ در بدنسازی محبوب و معروف است که قبل از تمرین مصرف می شود. این مکمل تاثیر مثبتی بر عملکرد ورزشکاران و روند عضله سازی آنها دارد. در این مقاله تمام فواید و عوارض مکمل پمپ و نحوه استفاده از آن را برای شما آورده ایم.

منابع: campusprotein– healthline– setforset

6 فواید مکمل های پمپ در بدنسازی

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top