8 یادگیری سازمانی بازاریابی دیجیتال مهم که هر سازمانی باید آن را جدی بگیرد


دیجیتال مارکتینگ می تواند نقش مهمی در رشد و موفقیت یک کسب و کار داشته باشد. آموزش بازاریابی دیجیتال شرکتی به شما این امکان را می دهد که به افراد مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب دسترسی پیدا کنید. آنلاین بودن سازمان شما را بیشتر از بازاریابی آفلاین با افراد مناسب مرتبط می کند. با این حال، با توجه بیشتر و بیشتر مشاغل به برندسازی آنلاین، چگونه در یک محیط رقابتی متمایز شویم؟ کدام آموزش بازاریابی دیجیتال را در اولویت قرار دهیم؟

پاسخ به این سؤالات زمانی اهمیت پیدا می کند که قصد داریم اعضای سازمان خود را آموزش دهیم. کارکنان شما با ارزش ترین منبع شما در سازمان شما هستند. با داشتن مهارت های لازم در دیجیتال مارکتینگ می توانند به شما در تقویت حضور آنلاین خود کمک کنند. اما مهم ترین مهارت های بازاریابی دیجیتال که کسب و کار شما برای تحقق آن نیاز دارد چیست؟

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو از عناصر زیادی تشکیل شده است و دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه کار می کنند برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال اساسی است. به گفته کارشناسان، سئو را می توان راهی برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک و برندسازی وب سایت از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک تعریف کرد.

این نوع بازاریابی دیجیتال به طور موثر آگاهی بلندمدت برند را ایجاد می کند، مخاطبان هدف را گسترش می دهد و در نهایت درآمد کسب و کار را افزایش می دهد. آیا قصد دارید آموزش سازمانی سئو را به عنوان بخشی از اهداف خود بگنجانید یا ترجیح می دهید استراتژی سئوی خود را توسط مشاور سئو برنامه ریزی کنید؟ قبل از هر اقدامی، می توانید برای این کار با یک مشاور بازاریابی مشورت کنید.

2. کمپین تبلیغاتی

هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی به درستی انجام شود، می تواند تعداد زیادی سرنخ با کیفیت بالا برای شما به ارمغان بیاورد. با این حال، این مفهومی است که بسیاری از کسب و کارها و کارمندان آن را درک نمی کنند.

تکنیک ها و کانال های مختلفی برای اجرای تبلیغات گوگل ادز وجود دارد. درک هر یک از این موارد ضروری است تا اطمینان حاصل شود که در وهله اول از اجرای کمپین خود، سرنخ و فروش دریافت می کنید. یک کمپین تبلیغاتی نیز به تفکر تحلیلی زیادی نیاز دارد. بیشتر کار شامل بررسی داده ها، تعیین نحوه عملکرد کمپین ها و بهبود آنها در آینده است.

3. بازاریابی شبکه ای اجتماعی

امروزه تقریبا اکثر مردم در شبکه های اجتماعی حضور دارند. از لینکدین گرفته تا اینستاگرام، بر اساس هدف برند می توان در هر کدام از آنها کار کرد. بنابراین آموزش سازمانی در شبکه های اجتماعی ما را برای ورود به این بخش آماده می کند. کسب و کار شما باید از این کانال بازاریابی دیجیتال برای برندسازی و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کند.

با این حال، مانند اکثر کانال های دیجیتال، شبکه های اجتماعی از دامنه های مختلفی تشکیل شده اند. طیف گسترده ای از کانال ها وجود دارد، بنابراین باید تعیین کنید که کدام یک برای کسب و کار شما بهترین هستند تا تأثیری پایدار داشته باشند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، کارمندان شما باید استراتژی رسانه های اجتماعی و چشم انداز کلی این کانال ها را درک کنند.

4. بازاریابی ایمیلی

ممکن است شنیده باشید که مردم می گویند “بازاریابی ایمیل مرده است.” این دور از واقعیت است. در واقع، بازاریابی ایمیلی یکی از معدود کانال هایی است که کسب و کارها می توانند برای برقراری ارتباط واقعی با مشتریان خود از آن استفاده کنند.

بازاریابی ایمیلی نیز برای افزایش آگاهی و تبلیغ محتوا بسیار مهم است. با این حال، یک مهارت برای اجرای کمپین های ایمیلی وجود دارد که در واقع برای کسب و کار و مشتریان شما ارزش ایجاد می کند. اول از همه، شما باید درک خوبی از محتوای با کیفیت بالا داشته باشید. اما آشنایی با طراحی ایمیل و مدیریت پایگاه داده نیز مهم است.

5. بازاریابی محتوا

محتوا پادشاه است. این به کسب و کار کمک می کند تا اعتماد ایجاد کند، روابط را توسعه دهد و خود را به عنوان یک رهبر فکری تثبیت کند. با این حال، برای به دست آوردن این مزایا، کسب‌وکارها باید نحوه عملکرد بازاریابی محتوا، تاکتیک‌های مختلف و بهترین راه برای توزیع انواع مختلف محتوا را بدانند. همچنین ایجاد محتوای جذاب در قالب های مختلف ضروری است. چه ساختن ویدیو یا نوشتن محتوای رایگان و مفید در وبلاگ ها، این موارد می تواند عملکرد کلی یک کسب و کار را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

6. استفاده از سیستم CRM

دانستن سیستم CRM خود و نحوه استفاده از آن به حداکثر اثر، یک مهارت بازاریابی حیاتی برای هر کسب و کاری است. سیستم CRM شما دروازه ای برای تقویت روابط با مشتریان بالقوه و مشتریان شماست. همچنین باید برای ساده‌سازی فرآیندهای شما، بهبود رضایت مشتری و افزایش سودآوری مرکزی باشد.

با این حال، برای استفاده حداکثری از سیستم CRM خود، باید بدانید که چگونه داده‌ها را جمع‌آوری و ذخیره کنید، به آن‌ها دسترسی داشته باشید و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا کسب و کار خود را به طور مؤثرتری بازاریابی کنید.

7. استراتژی بازاریابی دیجیتال

تاکتیک های ذکر شده در بالا می توانند بسیار موثر باشند، اما شما نباید آنها را به تنهایی استفاده کنید. در عوض، باید یک استراتژی همه‌کانالی ایجاد کنید که در آن همه با هم کار کنند.

به همین دلیل است که کارکنان شما باید ارزش واقعی بازاریابی دیجیتال و آموزش استراتژی دیجیتال مارکتینگ را درک کنند و مهارت هایی برای ایجاد استراتژی مناسب برای کسب و کار خود داشته باشند. طرح بازاریابی دیجیتال مروری بر بهترین شیوه ها برای برنامه ریزی و استراتژی بازاریابی متناسب با برند شما برای دستیابی به اهداف مهم ارائه می دهد.

8. تجزیه و تحلیل و بهینه سازی داده ها

برای اینکه کسب و کاری مانند شما به طور مداوم استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشد، باید بدانید که چگونه داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و اثربخشی کانال های بازاریابی مختلف را اندازه گیری کنید. با این حال، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که کمبود استعداد با مهارت های لازم در تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها شامل استفاده از ابزارهای مختلف و درک دقیق KPIها و معیارهایی است که می‌توانیم به کسب‌وکار شما کمک کنیم تا در طرح بازاریابی دیجیتال خود بیشتر درباره آن‌ها بفهمد.

آیا می خواهید درباره آموزش بازاریابی دیجیتال شرکتی ما بیشتر بدانید؟

برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید. تیم بازاریابی دیجیتال شراگیم برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان وجود دارد. اگر می خواهید کارمندان خود را قدرتمند کنید تا تأثیر قابل توجهی بر تجارت شما بگذارند، همین امروز شروع کنید.

8 یادگیری سازمانی بازاریابی دیجیتال مهم که هر سازمانی باید آن را جدی بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top