سردرگمی و ناامیدی فرماندهان اسرائیلی در مواجهه با حزب الله


در حالی که شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی به دلیل ترس از حملات موشکی مقاومت اسلامی لبنان تقریباً متروکه و به شهرک «ارواح» تبدیل شده است، محافل صهیونیستی جدا از اینکه در نوار غزه چیزی به دست نیاوردند. ، در رویارویی با رزمندگان حزب در شمال دچار سردرگمی استراتژیک شده اند. خدا را می شناسند.

شبکه خبری المیادین روز دوشنبه در گزارشی به نقل از رسانه های اشغالگر به وضعیت درگیری ها در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی و با آغاز دور جدیدی از افشاگری ها از برخی توانمندی های نظامی و تاکتیکی حزب الله در گام برداشتن پرداخت. با حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر، برخی دیگر از زبان این رسانه ها سردرگمی تحلیلگران و فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر را در مواجهه با پیامدهای رویارویی در شمال آشکار کردند.

بر اساس این گزارش، شبکه یهودی «12» با آغاز موج جدید حملات ترکیبی حزب الله در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه و در واکنش به حملات به شهرک های لبنانی در نزدیکی مرزها نسبت به وضعیت موجود ابراز نگرانی کرد. یکی از شهرک های اشغالی در شمال اشغال، گسترش حملات حزب الله به فراسوی شهرهای نزدیک مرز را نگران کننده خواند.

این رسانه یهودی افزود: حزب الله دامنه حملات خود را به اطراف شهرهای اشغالی حیفا، عکا و شهر عفیقیم گسترش داده است و با تشدید تبادل آتش به نظر می رسد که «پایان درگیری و حل و فصل سیاسی نزدیک است. افق” با شهرک نشینانی که تمایلی به بازگشت به شهرک ها در مناطق مرزی با لبنان ندارند در شرایط فعلی بعید به نظر می رسد.

بن بست استراتژیک صهیونیست ها در مقابل اطلاعات حزب الله در خط درگیری

به گزارش المیادین، شبکه تلویزیونی یهودی 12 در گفت و گو با کوبی مروم، یکی از فرماندهان نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر، به بررسی وضعیت درگیری و چشم انداز اوضاع در مرزهای شمالی با لبنان پرداخته است.

در همین راستا، سرهنگ نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر با اذعان به بن بست استراتژیک ارتش در درگیری نظامی با رزمندگان حزب الله در مناطق مرزی، اعلام کرد که نیروهای حزب الله در حملات خود هوشمندانه عمل می کنند و در حال انجام است. بسیار باهوش در این زمینه در طول 7 ماه آخر جنگ پیروز شد.

این فرمانده نظامی اذعان داشت: قدرت آتش ارتش در حمله به مواضع حزب الله علیرغم 7 ماه جنگ هیچ دستاورد راهبردی برای ارتش نداشته و تأثیر محسوسی در از کار انداختن زیرساخت های نظامی حزب الله نداشته است.

سرهنگ ذخیره اعتراف کرد که «اسرائیل» در شرایط کنونی در جنگ در جبهه شمالی شکست خورده است.

وضعیت فاجعه‌بار شهرک‌ها در شمال فلسطین اشغالی

از سوی دیگر شبکه 12 صهیونیستی در گزارشی از وضعیت اقتصادی و زندگی در شهرک های اشغالی نزدیک مناطق مرزی با لبنان به نقل از ساکنان این شهرک ها خبر داد که وضعیت تکان دهنده و ترسناک و بسیاری از مراسم مذهبی در این مناطق به دلیل هجوم الله تعطیل شد و وضعیت اقتصادی فاجعه بار است.

به گزارش این رسانه یهودی، یک شهرک نشین در شمال سرزمین های اشغالی در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان، وضعیت را “دیوانه و ترسناک” توصیف کرد و پیش بینی کرد که حداقل 20 تا 30 درصد از شهرک نشینان از ترس ضربه خوردن آنها را ترک کنند. حملات موشکی حزب الله هرگز به شهرک ها باز نمی گردد.

سردرگمی و ناامیدی فرماندهان اسرائیلی در مواجهه با حزب الله

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top