هیچ نبردی همچون نبرد با صهیونیست‌ها مشروع نیست


وی عنوان داشت: نیروی واقعی ما در ایمان، بصیرت، آگاهی، پایبندی عمیق نسبت به آرمان و آمادگی گسترده برای جانفشانی از سوی خانواده‌های شهداء است.

سید حسن نصرالله با تسلیت و تبریک شهادت نیروهای لبنانی و فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی، به آیاتی از قرآن اشاره کرد که تاکید بر جایگاه شهداء دارد و خاطرنشان کرد که این شهادت بر آنها گوارا باد.

وی عنوان داشت: به مردم اسطوره‌ای غزه، به مردم غزه درود می‌فرستم که خانواده‌هایشان را از زیر آوار بیرون می کشند اما فریاد می‌زنند که فدای مقاومت باد. زبان از بیان بزرگی و ایمان و پایداری و صبر این مردم قاصر است.

دبیرکل حزب الله گفت: اگر بخواهیم به دنبال یک نبرد کاملاً مشروع بگردیم، هیچ نبردی همچون نبرد با صهیونیست‌ها نیست. نبرد با صهیونیست‌ها در سطح اخلاقی و شرعی هیچ مشکلی ندارد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: تشکر و درود ویژه‌ای را به عراقی‌ها و یمنی‌ها می‌فرستیم که وارد این نبرد مبارک شده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های اشغالگر از سال‌ها قبل هستند بدون آنکه کسی کاری برای آزادی آنها کند. همچنین، نقض‌ها و خشونت‌هایی که مسجدالاقصی در معرض آن قرار دارد، در تاریخ معاصر بی سابقه است.

وی اظهار کرد: اوضاع سال‌های اخیر در فلسطین بسیار شدید بوده است، به ویژه با این دولت تندرو، احمق، کودن و وحشی.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: پرونده‌های مهم برای فلسطینی‌ها پرونده اسیران، قدس، محاصره غزه، طرح های شهرک سازی جدید در کرانه باختری است.

وی افزود: مساله فلسطین و آنچه که در فلسطین رخ می‌دهد، به دست فراموشی سپرده شده بود و در پایین ترین درجه از توجه جهانیان قرار داشت و در مقابل، سیاست دشمن گستاخانه‌تر شده بود.

سید حسن نصرالله گفت: باید رخدادی صورت می‌گرفت تا مساله فلسطین اشغالی را به عنوان نخستین مساله در جهان مطرح می‌کند و بدین ترتیب عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر رخ داد.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که تصمیم‌گیری و اجرای عملیات طوفان الاقصی صد در صد فلسطینی بوده است و عاملان این عملیات، آن را از همگان مخفی نگه داشته بودند. عاملان این عملیات، طوفان الاقصی را از گروه‌های فلسطینی و از جنبش‌های محور مقاومت مخفی نگه داشتند و محور مقاومت از مخفی نگه داشته شدن این عملیات ناخرسند نیست. محرمانگی مطلق باعث تضمین موفقیت این عملیات از طریق عامل غافلگیری شگفت انگیز شد.

وی افزود: نبرد طوفان الاقصی با تصمیم‌گیری و اجرای آن توسط فلسطینی‌ها و عدم اطلاع کسی از آن، ثابت می‌کند که این نبرد کاملاً فلسطینی است. تصمیم‌گیران واقعی این نبرد، فرماندهان مقاومت و نیروهای مقاومت و مجاهدان مقاومت هستند.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: طوفان الاقصی یک زلزله امنیتی، نظامی، سیاسی و روانی برای رژیم اشغالگر ایجاد کرد. این نبرد آثار خود را در حال حاضر و آینده رژیم اشغالگر برجای خواهد گذاشت.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: نبرد طوفان الاقصی ضعف و سستی اشغالگر را برملا کرد و اینکه واقعا اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است.

وی افزود: ایالات متحده برای حمایت از این رژیم شتافت؛ رژیمی که به لرزه افتاده است. آمریکا حمایت کرد تا این رژیم مجدداً بر روی پاهای خودش بایستد و هوشیاری‌اش را بازیابد و از آن حفاظت شود. شتاب زدگی آمریکا برای کمک به رژیم اسرائیل، سستی و ضعف این رژیم را برملا کرد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: طوفان الاقصی برای مرحله‌ تاریخی جدیدی از نبرد با دشمن و سرنوشت مردم فلسطین و ملت‌های منطقه و کشورهایشان پایه ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم عملیات طوفان الاقصی یک تصمیم خردمندانه و شجاعانه و درست در زمانش بود و شایسته تمام این جانفشانی‌ها را دارد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: از ساعات نخست عملیات طوفان الاقصی مشخص بود که این دشمن گیج و گنگ شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد که دولت‌های اسرائیلی از تجربه‌های خود با جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین عبرت و درس نمی‌گیرند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: از مهم ترین اشتباهاتی که اسرائیلی‌ها مرتکب شده و همچنان مرتکب می‌شوند، این است که اهداف بزرگی را برای خود مطرح می‌کنند که نمی‌توانند آنها را محقق کرده یا به آنها برسند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: دشمن اسرائیلی اشتباهی را تکرار می‌کند که در جنگ سال ۲۰۰۶ مرتکب شد و اهداف بزرگی را برای خود مطرح کرد که در نهایت مجبور شد از آنها کوتاه بیاید.

وی افزود: هر ارتشی که برخی جنگنده‌ها و موشک‌ها را داشته باشد می‌تواند کاری را که ارتش اسرائیل در غزه کرد، انجام دهد؛ اما ارتش اسرائیل هیچ دستاورد میدانی را رقم نزده است.

نصرالله گفت: دشمن اسرائیلی از انجام عملیات گسترده در غزه حذر می‌کند چرا که ترسو، ناتوان و شکست خورده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: با چشم خودمان قهرمانی‌های نیروهای مقاومت فلسطین را دیدیم، پس چگونه دشمن بر روی خاکی این‌چنینی و با نیروهای مبارزِ این‌چنینی خواهد جنگید؟

وی افزود: صحنه‌های کشتارهایی که از نوار غزه می‌رسد به آن صهیونیست‌ها می‌گوید که پایان نبرد با پیروزی غزه و شکست دشمن خواهد بود.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: آنچه که در غزه رخ می‌دهد ماهیت وحشیانه و ددمنشانه رژیم غاصب را نشان می‌دهد؛ رژیم غاصبی که آن را در منطقه ما ایجاد کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: کودکان غزه و زنان آن نقاب‌ها و سیاست‌های رسانه‌های جهانی و عربی برای فریب دادن ملت‌هایمان جهت سوق دادن آنها به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در هم می‌شکنند.

وی افزود: ایالات متحده کاملاً مسئول جنگ جاری در غزه است و اسرائیل صرفاً یک ابزار اجرایی است. این آمریکاست که مانع از محکوم شدن اسرائیل در شورای امنیت می‌شود و اجازه آتش بس در غزه را نمی‌دهد.

وی افزود: این آمریکاست که جنگ در غزه را مدیریت می‌کند و این آمریکاست که باید بهای تجاوزش را بپردازد.

سید نصرالله عنوان داشت: وظیفه هر فرد آزاده و شریف در این دنیا این است که حقیقت‌ها را در نبرد افکار عمومی بیان کند؛ نبردی که دشمن با دروغ، تحریف و گمراه‌سازی وارد آن شده است. نبرد طوفان الاقصی یک نبرد انسانی در مقابل وحشی‌گری و ددمنشی ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل است.

وی افزود: هر کس که امروز سکوت می‌کند، اگر انسان باشد باید به انسانیت خود نگاهی بیندازد و اگر دینی داشته باشد باید درمورد دین خود بازنگری کند و اگر شرافت داشته باشد، باید در شرافت خود بازنگری کند.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: آنچه که در غزه رخ می‌دهد یک نبرد تعیین کننده، قاطعانه و تاریخی است که به هیچ وجه پس از آن همچون قبل از آن نمی‌شود. امروز دو هدف وجود دارد هدف نخست توقف تجاوزات است و هدف دیگر این است که مقاومت فلسطین در غزه و مشخصا حماس پیروز شود.

سید حسن نصرالله گفت: پیروزی غزه امروز به معنای پیروزی مردم فلسطین، اسیران، کرانه باختری و کلیسای قیامت و کشورهای منطقه است. پیروزی غزه در حال حاضر یک منفعت ملی برای مصر، اردن و سوریه و در وهله نخست و قبل از تمامی کشورها یک منفعت ملی برای لبنان است.

 

این خبر تکمیل می‌شود…

هیچ نبردی همچون نبرد با صهیونیست‌ها مشروع نیست

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top