پاسخ ایران به اسراییل باعث ضرر هنگفتی برای نتانیاهو شد


به گزارش مهر، در واکنش به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، شنبه شب نیروی هوافضای سپاه ده‌ها موشک و پهپاد را برای مقاصد خاص در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. این عملیات در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در 23 فروردین و شهادت مستشاران ارشد ایرانی در آن کشور انجام شد.

در همین رابطه خبرنگار مهر با «دکتر شیخ هاشم ابوحمسین» عراقی و از مجاهدین حشدالشعبی گفت وگو کرد.

متن مصاحبه را در ادامه می خوانیم:

تحلیل شما از حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی که در واکنش به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد چیست؟

ابتدا این پیروزی بزرگ را به تمامی محور مقاومت، مجاهدین و مستضعفین و ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می نمایم. .

ارزیابی من این است که این حمله در دستیابی به اهداف خود کاملاً موفق بود، در واقع قبل از رسیدن موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به سرزمین‌های اشغالی، اهداف ایران محقق شده بود. ایران قبل از انجام این عملیات جنگ روانی و ترس زیادی را در سرزمین های اشغالی ایجاد کرد و توانست ترس را به دل فرماندهان نظامی صهیونیست و جامعه صهیونیستی بیفزاید. آنها به سربازان اجازه سفر ندادند زیرا انتظار حمله ایران را داشتند و برخی از فرماندهان شروع به ترک ارتش و واحدهای نظامی کردند. در واقع این حمله اسلامی به ایران نتایج و ثمرات خود را قبل از جنبه فیزیکی خود نشان داده است.

این حمله در تضعیف و تحقیر اسرائیل نقش داشت و این مشکل را می توان در سخنان مسئولان و محتوای رسانه های اسرائیلی مشاهده کرد. همچنین این حمله در برهم زدن امنیت اسرائیل و شکستن هیبت آن نقش بسزایی داشت. این عملیات تنبیهی و مقتدرانه اسرائیلی ها را قبل از حمله به جمهوری اسلامی که ممکن است در این عملیات دست داشته باشند صدها بار به فکر فرو برد.

این عملیات پاسخ اسرائیل و آمریکا بود و از سوی دیگر نشان دهنده رابطه کشورهای محور مقاومت بود. این حمله اگرچه از سوی ایران بود اما با حمله بسیار شدید حزب الله همراه بود و همزمان گردان های حزب الله در عراق، انصارالله یمن و مقاومت در غزه نیز عملیاتی را علیه صهیونیست ها انجام دادند.

این عملیات نشان داد که یک قدرت مرکزی در منطقه وجود دارد که اگر بخواهند به ایران حمله کنند شاهد حضور حماسی و دفاع از غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن خواهیم بود. این محور از 6 جبهه ضد اسرائیلی تشکیل شده است، بنابراین اراده بزرگی برای شکست شورش، خشونت و تروریسم صهیونیستی وجود دارد.

رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به دنبال این هستند که این حمله ارتجاعی را تجاوز نشان دهند. اگر بر اساس منشور سازمان ملل متحد و اصل «دفاع مشروع» در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد باشد، آیا این حمله موجه است؟ تحلیل شما چیست؟

طبیعتا رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی به دنبال تحریف یا کم اهمیت جلوه دادن اهمیت این حمله بودند. همراهی این کشورها، رژیم صهیونیستی و افکار عمومی نشان می دهد که این حمله حق ایران برای دفاع از خود است. دوم اینکه این پاسخ زمانی داده شد که شورای امنیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم نکرد و طبیعی است که هر کشوری در چنین شرایطی از خود دفاع کند.

در واقع نفاق و دوگانگی فرانسه، آمریکا و انگلیس در این عرصه آشکار شده است، آنها فقط از اجرای قوانین می خوانند. بنابراین تحرکات زیادی انجام دادند تا شورای امنیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم نکند.

حمله موشکی و پهپادی ایران تا چه حد موفقیت آمیز بود و چه هزینه یا خسارتی به اسرائیل وارد کرد؟

اسرائیل از این حمله موشکی و پهپادی ایران خسارات زیادی متحمل شد و به گفته برخی منابع 44 افسر صهیونیست در پایگاه نفتالین کشته شدند و وضعیت 18 نظامی دیگر مجروح شده وخیم است و این آمار فقط برای یک پایگاه است!

در سطح خسارات مادی، تعلیق حمل و نقل هوایی به اندازه ای است که یک میلیارد دلار ضرر به صهیونیست ها وارد کند، از طرفی ضرر شرکت های بیمه و ضررهای اقتصادی ناشی از بورس، گردشگری، بنادر. و به این آسیب ها باید از بین رفتن امنیت اقتصادی را نیز اضافه کرد. هواپیماهای جنگنده نیز به دلیل هشدار قرمز اجازه پرواز نداشتند که همگی بخشی از خسارات رژیم صهیونیستی در اثر حمله ایران است. البته باید بگوییم که خسارت مادی اگر در کنار آسیب روحی و روانی قرار گیرد، شرایط را برای سرنشینان بسیار دشوارتر از حد تصور می کند.

پاسخ ایران به اسراییل باعث ضرر هنگفتی برای نتانیاهو شد

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top