گفتگوی تلفنی امیر عبدالخیان با دبیرکل سازمان ملل + جزئیات


من گزارش میدم اختازانیوز به نقل از تسنیمحسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با آنتونیو گوترش با قدردانی از تلاش های دبیرکل سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ و نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه، گفت: جمهوری اسلامی ایران به اقدامات خود ادامه می دهد. تلاش برای برقراری امنیت باثبات و باثبات در منطقه در راستای پایان دادن به جنایات رژیم اسرائیل، جنگ علیه غزه همچنان ادامه دارد.

امیرعبداللهیان هشدار داد که اگر آمریکا به جای فشار آوردن به نتانیاهو برای پذیرش آتش بس، این رژیم را برای ارتکاب جنایات جدید در رفح مماشات کند، عواقب آن برای حامیان جنگ وخیم خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اعلام حمایت از واکنش حماس به طرح توقف جنگ، گوترش را در رایزنی های خود با قطر، عربستان سعودی، مصر و همچنین شیخ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس قرار داد و افزود: رژیم صهیونیستی به «سیاست ترور و نسل‌کشی» خود ادامه می‌دهد و اکنون با بستن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم و تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ بی‌ثمر، تلاش می‌کند فاجعه انسانی دیگری در منطقه ایجاد کند. اکنون این کاخ سفید است که باید بین نشان دادن اراده برای اعمال فشار بر رژیم اسرائیل و توقف جنگ یا وارد کردن منطقه به سطح جدید و متفاوتی از بحران و تنش یکی را انتخاب کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نسبت به ادامه این رویکرد خطرناک رژیم صهیونیستی هشدار جدی داد و خواستار افزایش فشارها به ویژه از سوی سازمان ملل بر رژیم اسرائیل شد.

امیر عبداللهیان همچنین از سازمان ملل خواست نقش بیشتری ایفا کند و برای کمک به فلسطین با دبیرکل این سازمان و کشورهای تاثیرگذار در موضوع فلسطین نشستی برگزار کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفتگوی تلفنی با قدردانی از اقدامات و مواضع خردمندانه کشورمان برای تحقق صلح و امنیت در منطقه، گفت: سازمان ملل بر موضع قاطع خود برای دستیابی به آتش بس و پایان دادن به آن تاکید کرده است. جنگ در اسرع وقت

گوترش افزود: ما در حال اعمال فشار بر اسرائیل و رایزنی فعال با آمریکا و دیگر کشورهای تاثیرگذار برای برقراری آتش بس و پایان فوری جنگ در غزه و منطقه و به ویژه باز کردن گذرگاه مرزی رفح هستیم. در اسرع وقت.” -به زودی و گذرگاه های دیگری که راه نجات مردم غزه است، ادامه خواهیم داد.”

گوترش افزود: من علاوه بر رایزنی های مستمر بین خود، با مصر، قطر و اردن در تماس دائم هستم و از همه طرف ها می خواهم که بر توقف جنگ و خونریزی تمرکز کنند. مطمئن باشید تا پایان جنگ و حل مسائل به صورت جدی ادامه خواهیم داد و در این راه از ایران تشکر می کنیم.

گفتگوی تلفنی امیر عبدالخیان با دبیرکل سازمان ملل + جزئیات

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top