آیا استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل توجه کاربران را جذب میکند؟


استفاده از ایموجی ها در عنوان ایمیل

روزانه ممکن است در هنگام ارسال پیام، نوشتن دیدگاه، نوشتن عنوان پست هایی که در شبکه های اجتماعی مختلفی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و … منتشر میکنید، از ایموجی ها استفاده کنید.
بعضی از افراد معتقد هستند اگر در نوشته هایشان از ایموجی ها استفاده کنند، آن نوشته ها میتواند برای کاربرانشان جذاب بنظر برسد و باور دارند که وجود ایموجی ها باعث میشود تا کاربران ترغیب شوند که محتوای منتشر شده را بخوانند.
همچنین بسیاری از صاحبان کسب و کار ها در هنگام ارسال ایمیل به مخاطبانشان  و پیاده سازی فرآیند ایمیل مارکتینگ کسب و کارشان، در عنوان ایمیل های ارسالی از ایموجی ها استفاده میکنند.
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید تا روحیات کاربرانتان رابه خوبی بشناسید، در ادامه ی مقاله ی منتشر شده آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام، قصد داریم به بررسی نکات مهمی درباره ی استفاده از ایموجی ها بپردازیم.

برای دریافت پاسخ مناسب و دانستن اینکه ایموجی ها میتواند توجه کاربران را به خود جلب کند یا خیر، تحقیقاتی بر روی ۳.۹ میلیون ایمیل ارسال شده به کاربران صورت گرفت. نیمی از این ایمیل های ارسال شده در عنوان آنها از ایموجی استفاده شده بود و نیم دیگری از ایمیل ها بدون استفاده از کاراکتر ایموجی به مخاطبان ارسال شدند.
طی تحقیقات صورت گرفته بر روی ۳.۹ میلیون ایمیل ارسال شده به کاربران، نتایج غافل گیر کننده ایی درباره ی نرخ کلیک و لغو اشتراک ایمیل ها گزارش شد.
نظرات زیادی برای استفاده از ایموجی ها وجود دارد. برخی از افراد معتقد هستند که استفاده از ایموجی ها میتواند به قدرت برند کمک کند و باعث شود کاربران به محتوای منتشر شده در زمینه های مختلف توجه کنند و محتواهای منتشر شده را بهتر ببینند و بررسی کنند. اما نتایج تحقیقاتی که بر روی ۳.۹ میلیون ایمیل ارسال شده به کاربران صورت گرفت نشان داد، استفاده از کاراکترهای ایموجی در بخش عنوان ایمیل های ارسالی میتواند باعث شود تا احساسات منفی به کاربر منتقل شود و این اتفاق باعث میشود تا محتوا ها کمتر مورد استقبال کاربران قرار بگیرند.
مدیر روابط عمومی شرکت Search Engine Journal، بررسی هایی را بر روی ۱۱۰۰۰ ایمیل ارسال شده به کاربران انجام داد تا متوجه شود رفتار مخاطبان در پاسخ به ایموجی های ارسال شده در ایمیل ها چگونه است؟ این بررسی ها به مدت دو ماه طول کشید و در این مدت ایموجی های مختلفی از طریق بخش خبرنامه به کاربران ارسال شدند، آما نتایج نشان داد استفاده از ایموجی ها در بخش عنوان ایمیل مورد استقبال کاربران قرار نگرفته است.
انتخاب عنوان مناسب در هنگام ارسال ایمیل بسیار مهم است چرا که اگر عنوان ایمیل مناسب و جذاب باشد، باعث میشود کاربران ایمیل ارسال شده را باز کنند و محتویات ایمیل را بطور کامل بخوانند. همچنین بهتر است قبل از انجام فرآیند ایمیل مارکتینگ خود، مخاطبان هدف خود را بشناسید و بر اساس شناخت آنها محتویاتی را ارسال و منتشر کنید.

آیا ایموجی ها مورد توجه کاربران قرار میگیرد؟

صندوق ایمیل شما مانند یک لیست رقابتی بین کسب و کار های مختلف است. که هر کدام تلاش میکنند به نحوی نظر شما را جلب کنند تا شما تصمیم به خواندن ایمیل ارسال شده بگیرید. شرکتی در این رقابت برنده است که ایمیل هایی که ارسال کرده است، بیشتر مورد توجه کاربران خود قرار بگیرد.
برخی از افراد تصور میکنند استفاده از ایموجی ها در عنوان ایمیل باعث میشود تا دریافت کنندگان ایمیل حتما آن ایمیل را بررسی کنند و بطور دقیق آن را بخوانند. همچنین باور دارند که استفاده از ایموجی ها باعث میشود نرخ باز شدن و خوانده شدن ایمیل افزایش پیدا کند. اما شواهد کمی برای اثبات این ماجرا وجود دارد و تحقیقات نشان میدهد لزوما استفاده از ایموجی ها نمیتواند برای همه ی کاربران جذاب به نظر برسد.

آیا توجه کاربر به ایموجی ها به معنی علاقه کاربر به محتوای ارسالی است؟

ایمیل هایی که در عنوان آنها از ایموجی استفاده شود، ممکن است در نگاه اول توجه کاربران را به خود جلب کند اما این توجه به هیچ عنوان به این معنی نیست که استفاده از ایموجی ها باعث میشود که محتوای شما از نظر کاربر مناسب و عالی بنظر برسد و کاربر پس از دیدن ایموجی علاقه مند شود که ایمیل را باز کند و آن را مطالعه کند.
گاهی ممکن است در عنوان ایمیل کلماتی نامرتبط نوشته شده باشد و در این حالت شاید تنها دلیل باز کردن ایمیل از طرف کاربر این باشد که بخواهد بر روی دکمه لغو اشتراک کلیک کند و هدف از باز کردن ایمیل خواندن محتوای ارسالی نباشد.
در سال ۲۰۱۷ میلادی، یکی از کارشناسان بخش روابط عمومی پس از بررسی بازخورد ایمیل های ارسال شده همراه با ایموجی، از کاربران خواست تا ایمیل های ارسال شده را در یک کلمه توصیف کنند.
کاربران از کلمات کسل کننده و خسته کننده برای ایمیل های دارای ایموجی استفاده کردند و ایمیل هایی که در عنوان آنها ایموجی استفاده نشده بود بیشتر مورد پسند کاربران قرار گرفته بود و کاربران از دریافت آنها راضی تر بودند. در طی این تحقیقات که در مدت زمان دو ماهه طول کشید، ایمیل های ارسال شده در بخش های متفاوتی بررسی شدند که ایمیل ها مربوط به بخش های مختلفی بودند مانند:

  • ایمیل های ارسال شده در خبرنامه های روزانه
  • ایمیل های ارسال شده در خبرنامه های ماهانه
  • ارسال ایمیل از کالاها و سایر اطلاعیه های مجموعه
  • ایمیل های ارسالی در وبینار ها
  • ایمیل های تبلیغاتی و اسپانسری

 تعداد ۳.۸۹۳.۳۹۱ مورد از ایمیل های ارسالی مورد بررسی قرار گرفت. در ایمیل هایی که در عنوانشان از ایموجی ها استفاده شده بود، ایموجی ها در بخش های مختلفی از عنوان ایمیل قرار گرفتند.
برخی از ایموجی ها در ابتدای عنوان قرار داده شدند، در برخی از ایمیل ها ایموجی ها در انتهای عنوان قرار گرفتند و در برخی دیگر از ایمیل ها کاراکتر ایموجی استفاده نشد.
نکته مهم این است که هنگام استفاده از ایموجی ها بهتر است از کاراکتر های مرتبط با متن نوشته شده استفاده کنید.

نرخ بازدید ایمیل

نرخ بازدید ایمیل ها از جمله مواردی هستند که بر اساس آن میتوان فهمید که کاربران ایمیل های دریافت شده همراه با ایموجی را باز کرده اند یا خیر؟
با بررسی های انجام شده مشخص شد که ایمیل های بدون ایموجی نرخ بازدید آنها در حدود۴۷ تا ۵۲ درصد است.

نرخ کلیک (CTR)

نتایج نرخ کلیک بسیار شگفت آور بود و مشخص شد که در هنگامی که در عنوان ایمیل از ایموجی استفاده شود باعث میشود تا نرخ کلیک (CTR) ایمیل ها افزایش پیدا کند و در طی تحقیقاتی که بر روی ۳.۹ میلیون ایمیل صورت گرفت مشخص شد که ایمیل های شامل کاراکتر ایموجی نرخ کلیک آنها در حدود ۷۲.۶۴ درصد است.
برای بازاریابان ایمیلی نرخ کلیک بالا بسیار بیشتر از نرخ باز شدن اهمیت دارد.

لغو اشتراک دریافت ایمیل توسط کاربران

پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد که بسیاری از کاربران با دریافت ایمیل هایی که در عنوان آنها ایموجی است احساس خوبی را دریافت نمیکنند و بخاطر این احساس منفی ممکن است اشتراک ایمیل خود را قطع کنند.
همچنین ممکن است تنها دلیل افزایش نرخ کلیک ایمیل های ارسالی همراه ایموجی به دلیل این باشد که کاربران بخواهند اشتراک دریافت ایمیل خود را لغو کنند.

آیا ایموجی ها حس منفی به مخاطبان خود منتقل میکنند؟

شناخته شدن ایمیل ها به عنوان هرزنامه

گاهی ممکن است ایمیل هایی که از شرکت ها و برند ها به کاربران ارسال شود اما آن ایمیل ها از سوی کاربران به عنوان هرزنامه درنظر گرفته شود. این اتفاق میتواند بر روی فرآیند ایمیل مارکتینگ کسب و کار شما تاثیر فراوانی بگذارد.
این اتفاق یکی از چالش های بزرگ بازاریابان اینترنتی است، گاهی در اثر شکایت های زیاد کاربران از ایمیل های ارسال شده ممکن است حساب کاربری شما توسط مخاطبان مسدود شود.
البته تعداد کمی از شکایات، همیشه نرمال و طبیعی است و گاهی بهترین ایمیل های ارسالی با محتواهای مناسب هم ممکن است توسط کاربران مسدود شوند اما بهتر است ایمیل های ارسالی شما متناسب با سلیقه ی کاربرانتان باشد تا گزارش های نامناسبی از ایمیل های ارسالی دریافت نشود.
تحقیقات نشان داده است ایمیل هایی که در بخش عنوان آنها از ایموجی استفاده میشود بیشتر توسط کاربران مسدود میشوند و تقریبا از هر ۱۰ ایمیل ارسالی حدود ۷ ایمیل توسط کاربران به عنوان هرزنامه شناخته میشود.
اما ایمیل هایی که از ایموجی در بخش عنوانشان استفاده نشود تقریبا از هر ۱۰ ایمیل ارسالی ممکن استت ۳ ایمیل مورد پسند کاربران قرار نگیرد.

ایموجی را در کدام بخش عنوان عنوان قرار دهیم؟

اگر بخواهید نتایج تحقیقات بدست آمده را نادیده بگیرید و همچنان علاقه مند هستید که از ایموجی ها در بخش عنوان ایمیل خود استفاده کنید بهتر است که ایموجی خود را در بخش انتهایی عنوان ایمیل خود قرار دهید.
در طی این تحقیقات مشخص شد ایموجی هایی که در بخش انتهای عنوان قرار گرفته شوند نرخ باز شدشان بیشتر از ایمیل هایی هست که ایموجی ها در ابتدای آنها قرار بگیرد.
هر چند که ممکن است باز شدن این ایمیل ها تنها بخاطر لغو اشتراک ایمیل و یا مسدود سازی حساب کاربری کسب و کار ها باشد.

چکیده مقاله

با انجام تحقیقاتی که بر روی  ایموجی های ارسال شده در بخش عنوان ایمیل ها انجام شد، آمار و گزارش هایی بدست آمد که نشان میدهد ایمیل هایی که در بخش عنوان آنها از کاراکتر ایموجی استفاده شود، ممکن است کمتر مورد توجه کاربران قرار بگیرد و ایمیل هایی که در بخش عنوان آنها از ایموجی استفاده شده است ممکن است توسط کاربران به عنوان هرزنامه گزارش شوند و بدلیل وجود ایموجی ها کاربران اشتراک دریافت ایمیل خود را لغو کنند.
همچنین تحقیقات نشان داده است که ایمیل هایی که بدون ایموجی ارسال شوند بیشتر میتوانند مورد توجه و استقبال کاربران قرار بگیرند، با این حال اگر بخواهید نتیجه تحقیقات را نادیده بگیرید و از ایموجی ها استفاده کنید، بهتر است از ایموجی ها در انتهای بخش عنوان ایمیل ها استفاده کنید.
استفاده از ایموجی ها ممکن است احساسات منفی به کاربران منتقل کند و به جای استفاده از ایموجی ها شما میتوانید با نوشتن یک عنوان قوی و به کارگیری کلمات کلیدی مناسب، مخاطبان خود را جذب کنید.
بهتر است قبل از پیاده سازی ایمیل مارکتینگ، مخاطبان خود را بشناسید، سلیقه و رفتار آنها را بدانید و تنها در زمان هایی که نیاز است از کاراکتر ایموجی استفاده کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۵/۵ – (۱ امتیاز)


Post Views: ۱,۶۰۳

آیا استفاده از ایموجی در عنوان ایمیل توجه کاربران را جذب میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top