ادامه بهانه های نتانیاهو برای اجتناب از مذاکرات آتش بس


عزت الرشک یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اسرائیل برای دستیابی به توافق آتش بس جدی نیست و از مذاکرات به عنوان پوششی برای حمله به شهر رفح و اشغال گذرگاه آن استفاده می کند.

دیدار نتانیاهو با رئیس سیا بر آتش بس غزه متمرکز بود

یک مقام اسرائیلی گفت که نخست وزیر این رژیم بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با رئیس سازمان سیا دیدار و درباره آتش بس و مذاکره برای آزادی گروگان ها گفتگو کرد.

علاوه بر این، الرشق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کرد که با بهانه تراشی و مقصر دانستن تنها حماس و میانجی ها، سعی در فرار از مذاکرات دارد.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: موافقت حماس با پیشنهاد میانجی ها، نتانیاهو را درمانده و او را در بن بست قرار داد، اما حماس بر موضع خود که به میانجی ها اعلام کرده بود، یعنی موافقت با پیشنهاد آنها، پایبند ماند.

همزمان، شبکه عبری خان روز چهارشنبه گزارش داد که کابینه نظامی و کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در نشست مشترک امروز بندهای جدید را برای پیشبرد توافق تبادل اسرا مورد بررسی قرار خواهند داد.

همچنین به گفته این رسانه یهودی، عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح نیز در این نشست مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جنبش حماس روز دوشنبه موافقت خود را با پیشنهاد قطر و مصر مبنی بر تبادل اسرا و آتش بس با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

یک منبع آگاه فلسطینی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: این پیشنهاد شامل سه مرحله است که مجموع مدت آن 124 روز خواهد بود، بنابراین مرحله اول 40 روز و مرحله دوم و سوم هر کدام 42 روز خواهد بود. در این مراحل، اسرا و اجساد که همزمان با آتش بس و خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه صورت گرفت، مبادله می شود و تجهیزات لازم برای بازسازی نوار غزه منتقل می شود.

علیرغم پذیرش اقدامات حماس از سوی کشورهای مختلف بین المللی، نتانیاهو این پیشنهاد را رد و اعلام کرد که این پیشنهاد به دور از خواسته های تل آویو بوده و تنها اعمال فشار نظامی بر حماس از طریق حمله به شهر رفح باعث می شود که این جنبش به تل آویو بپذیرد. شرایط Aviv Aviv.

ارتش اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که کنترل سمت فلسطینی گذرگاه رفح را در دست دارد که نوار غزه را به مصر متصل می کند و تنها نقطه زمینی برای انتقال مجروحان و بیماران فلسطینی به خارج از کشور برای معالجه است.

رژيم صهيونيستي تعداد اسير صهيونيستي در نوار غزه را 133 تخمين زده است، اما حماس اعلام كرده است كه 71 تن از آنان در حملات وحشيانه اين رژيم به نوار غزه كشته شده اند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه که در هشتمین ماه خود قرار دارد، 113 هزار کشته و زخمی برجای گذاشته است.

ادامه بهانه های نتانیاهو برای اجتناب از مذاکرات آتش بس

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top