وزیر صهیونیست مدعی شد؛ اسرائیل در حال کاهش شدت حملات در غزه است


به گزارش اختاز نیوز به نقل از ایسنا، میکی زهار، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی که از چهره های نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است، گفت: اسرائیل اخیرا به دلیل تمایل کابینه به اجرای این توافق که توافقنامه تبادل اسرا با حماس را امضا کرد، تصمیم گرفت تا از شدت حملات در غزه بکاهد.

به گزارش روزنامه عبری اسرائیل هوم، زوار پس از مناظره ای که در جلسه عمومی پارلمان رژیم صهیونیستی درباره خروج نظامیان از خان یونس انجام شد، گفت: آیا می دانید چرا تعداد نظامیان کاهش یافت؟ از آنجایی که می خواهیم به توافق برسیم، نظر شما در این مورد چیست؟ بنابراین کابینه تصمیم گرفت تا حملات را کاهش دهد، با توجه به اینکه افراد ربوده شده وجود دارند، دلیل آن این است که ما می خواهیم به توافق برسیم. اگر به توافق نرسیدیم، به راه حل نظامی باز خواهیم گشت.

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی از عدم حضور اعضای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در نشست بررسی وضعیت خانواده اسرای صهیونیستی و شرایط موجود در شمال سرزمین های اشغالی انتقاد کرد و گفت: : در مجمع عمومی ائتلاف وجود ندارد، فقط مخالف است.

افشاگری رسانه های یهودی از آمادگی ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

اختاز نیوز: رسانه رسمی یهود شامگاه دوشنبه فاش کرد که اشغالگران قصد دارند 10 هزار چادر در نزدیکی این شهر در جنوب نوار غزه مستقر کنند تا ارتش خود را برای حمله زمینی به شهر رفح ظرف 2 هفته آینده آماده کنند. در همین حال وزیر نظامی رژیم صهیونیستی نشست مشورتی امنیتی درباره آمادگی برای عملیات نظامی در شهرک رفح برگزار کرد.

مرکز رادیو و تلویزیون صهیونیستی و شبکه دوازدهم این رژیم به نقل از برخی مقامات کابینه نتانیاهو اعلام کردند که این کابینه با پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجیگران موافق نبوده و مدعی شده است که حماس در پاسخ خود خواستار تشکیل کابینه شده است. آتش بس شش ماهه یک هفته قبل از آزادی 20 اسیر صهیونیست.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی مدعی شد جنبش حماس اعلام کرده است که آمادگی دارد 20 اسیر صهیونیست را مطابق با شرایط مبادله در مرحله اول آزاد کند که شامل زندانیان زن، سالخورده و بیمار است.

بر اساس گزارش این شبکه یهودی، کاهش تعداد اسرای صهیونیستی از 42 نفر به 20 نفر که حماس باید در مرحله اول آزاد کند به این دلیل است که بقیه اسرا یا زنده نیستند یا به دلیل شرایط سخت لجستیکی ناشی از جنگ اسرائیل از 192 روز پیش به نوار غزه دسترسی ندارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری، حماس بر موضع خود در مورد تعداد زندانیانی که می‌خواهد آزاد کند، از جمله تعداد زندانیان ابد فلسطینی که می‌خواهد در قرارداد مبادله گنجانده شود، پافشاری می‌کند و خواستار توقف در چارچوب مرحله اول تضمین‌های بین‌المللی است. جنگ غزه

این رسانه های یهودی در خصوص بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق مسکونی خود و استقرار سربازان در نوار غزه تحت محاصره اعلام کردند که حماس از آوارگان می خواهد به مناطق خود در نوار غزه که از آنجا آواره شده اند بازگردند و همچنین می خواهد در در مرحله اول تبادل اسرا، اشغال برای خروج از نوار غزه.

از سوی دیگر، برخی منابع نزدیک به حماس، برخلاف آنچه رسانه‌های یهودی گزارش کرده‌اند، اعلام کردند که حماس در واکنش به پیشنهاد روز شنبه آمریکا و ارائه شده از سوی میانجی‌گران در روز دوشنبه، به چارچوب پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس پایبند است. وی تاکید کرد: سه مرحله که هر مرحله 42 روز است.

به گفته منابع مذکور، حماس در مرحله اول خروج نیروهای رژیم صهیونیستی به خط جدایی در تمامی مناطق را اعلام کرد و خواستار بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و تضمین آزادی تردد آنها در تمامی مناطق شد. .

این منابع افزودند که حماس در مرحله دوم قبل از آغاز تبادل اسرا، آتش بس دائمی را شرط خود اعلام کرده و خواستار عقب نشینی نظامیان صهیونیست از خارج از نوار غزه در این مرحله شده است.

بر اساس اظهارات منابع مذکور، در خصوص تبادل اسرا، حماس همچنین پیشنهاد آزادی 30 اسیر فلسطینی را به ازای هر اسیر غیرنظامی صهیونیست و این جنبش همچنین خواستار آزادی 50 اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز زن اسرائیلی شد که 30 نفر از آنها محکوم به زندان برای همیشه در زندان های رژیم صهیونیستی هستند. حماس همچنین خواستار لغو تحریم های اعمال شده علیه تمامی اسرای فلسطینی از 7 اکتبر به بعد شد. حماس همچنین خواستار آن شد که مرحله سوم شامل پایبندی به رفع محاصره و آغاز روند بازسازی نوار غزه باشد.

در همین راستا عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت: برقراری آتش بس دائمی تنها ضمانت حفاظت از مردم ما و توقف حمام خون و کشتار است.

عزت الرشک با تاکید بر اینکه عقب نشینی برای خروج کامل و بازگشت آزادانه آوارگان وجود ندارد، گفت: تلاش های نتانیاهو و کابینه وی برای آزادی زندانیان به طور کامل شکست خورده است و هیچ جایگزینی برای توافق واقعی با مقاومت وجود ندارد.

این عضو دفتر سیاسی حماسه تصریح کرد: رژیم اشغالگر به دنبال توافق موقت برای آزادی اسرا و سپس از سرگیری جنگ و نسل کشی است. پس از گذشت بیش از شش ماه از حملات، رژیم اشغالگر هنوز درمانده است و هیچ پیروزی به دست نیاورده و نخواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: حمله رژیم اشغالگر به غیرنظامیان و تمامی عناصر زندگی غیرنظامی نشانه شکست است نه مقدمه پیروزی. اسرائیل مردود است و افکار عمومی در سراسر جهان با مردم ما و مشکل عادلانه ما همسو شده است.

پیشتر حماس اعلام کرده بود که به پیشنهادی که روز دوشنبه از میانجیگران مصر و قطر رسیده بود، پاسخ داده است. این جنبش با اعلام آمادگی برای امضای قرارداد جدی و واقعی تبادل اسرا بین دو کشور، خواسته های خود از جمله برقراری آتش بس دائمی، خروج اشغالگران از کل نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود را برجسته کرد. ، افزایش کمک ها و تامین کمک ها و آغاز بازسازی نوار غزه

وزیر صهیونیست مدعی شد؛ اسرائیل در حال کاهش شدت حملات در غزه است

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top