با شرکت در دوره MBA نفت و گاز، به یک مدیر اجرایی آینده‌نگر و ایده‌پرداز تبدیل شوید


مدیریت بی‌نقص و داشتن برنامه‌ریزی‌های  کاربردی و راهبردی، در هر کسب‌و‌کار، تجارت و شغلی از ملزومات و نیاز‌های مهم آن حرفه محسوب می‌شود. یکی از گرایش‌های مهم و بسیار کاربردی در دوره کارشناسی ارشد مدیریت، دوره MBA نفت و گاز است.

مدیران حوزه اکتشاف و استخراج منابع نفت و گاز، بیش از مدیران دیگر حرفه‌ها می‌بایست قادر به ارائه راهکارهای بی‌عیب‌و‌نقص و برنامه‌ریزی‌های دقیق در زمان وقوع بحران‌های حساس باشند. بدون وجود مدیران و رهبران کارآزموده، فعالیت‌های این حوزه با خطاها و خطرات زیادی مواجه خواهد شد. هر خطای کوچک در مشاغل پرخطر، خسارات مالی سنگین و خطرات جانی جبران‌ناپذیری را به بار خواهد آورد. در این مقاله از دانشگاه کسب‌و‌کار قصد داریم شما را با دوره MBA نفت و گاز، سرفصل‌ها و مزایای حضور در این دوره آموزشی بیشتر آشنا کنیم.

آیا با دوره MBA نفت و گاز و سرفصل‌های آموزشی آن آشنایی دارید؟

در دوره MBA نفت و گاز، آموزش‌های غنی در‌مورد تمرکز بر منابع طبیعی و ارائه راهکارهای جدید استخراج و همچنین ایجاد مشاغل و بیزینس‌های نوین وابسته به این تخصص ارائه خواهند شد. به همین دلیل، شرکت در این دوره، مدیران این حوزه را به دانش و علوم روز دنیا تجهیز خواهد کرد. این امر به افزایش بهره‌وری و رونق صنعت نفت و گاز در ایران و در سطح بین‌الملل کمک بسزایی خواهد کرد.

در MBA گرایش نفت و گاز، به دانش‌آموختگان، سرفصل‌های مهمی همچون، اکتشاف، استخراج، مدیریت فروش و بازاریابی، سازمان سازی، کار‌آفرینی و ایده‌پردازی در کسب‌و‌کار، شغل‌های نوین و جدید در حوزه نفت و گاز و … آموزش داده می‌شوند.

آیا می‌دانید با شرکت در دوره MBA نفت و گاز از چه مزایایی بهره‌مند خواهید شد؟

شرکت در دوره MBA نفت و گاز مزایای زیادی را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت که از آن جمله می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • دوره مدیریت نفت و گاز بر جنبه‌های مختلفی تمرکز دارد. هر یک از این قسمت‌ها، بخشی از نیاز صنعتگران و مدیران این حوزه را مرتفع خواهند ساخت.
  • جنبه تجاری دوره MBA نفت، گاز و پتروشیمی، متقاضی را به یک بازاریاب و برنامه‌ریز مالی حرفه‌ای در این حوزه تبدیل می‌سازد
  • اخذ مدرک MBA نفت و گاز، شانس افرادی که قصد مهاجرت با این عنوان شغلی را دارند، افزایش خواهد داد.
  • تحصیل در رشته MBA نفت و گاز، شانس متقاضیان را برای ورود به این صنعت بزرگ و تجارت سودآور و کلان افزایش خواهد داد.
  • شرکت در دوره MBA نفت و گاز برای فعالان در این عرصه، سبب ارتقای رده شغلی آنها خواهد شد. بدین ترتیب این افراد، در بازاریابی ، یافتن روش‌های تحقیق، استفاده از شیوه‌های نوین و افزایش بهره‌وری در کار و نحوه حل چالش‌ها و مشکلات بحرانی بهترین عملکرد را از خود به نمایش خواهند گذاشت.
  • شرکت در دوره مدیریت نفت و گاز، فرد متقاضی را به یک مدیر حرفه‌ای تبدیل خواهد ساخت که با یک دید باز و وسیع به بازار بین‌الملل وارد خواهد شد.
  • دوره MBA نفت و گاز یک دوره فشرده و کوتاه‌مدت است؛ لذا افرادی که با محدودیت زمانی مواجه بوده و شاغل هستند، در مدت‌زمان محدودی، موفق به گذراندن این دوره و اخذ مدرک MBA در این حوزه را خواهند شد.

مهارت‌هایی که با شرکت در دوره MBA نفت و گاز به دست خواهید آورد

ممکن است برای متقاضیان شرکت در دوره یا رشته MBA نفت و گاز این سؤال مطرح شود که این دوره مدیریت چه سرفصل‌هایی داشته و چه مهارت‌هایی در آن آموزش داده می‌شوند؟

دوره MBA گرایش نفت و گاز شامل سرفصل‌های آموزشی زیر خواهد بود:

  • آشنایی با مدیریت و قوانین مدیریتی مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • کسب دانش مدیریت پلیمر و ترموپلاستیک
  • آموزش‌های مربوط به اصول و استانداردهای فراوری و انتقال گاز
  • آشنایی با اصول مقدماتی و پیشرفته فرایندهای پلیمری و پتروشیمی
  • آموزش مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • آموزش قوانین و امور مرتبط با اصول و فنون تبلیغات و بازاریابی در صنعت نفت و گاز
  • آموزش فنون رهبری و مدیریت بخش‌های خصوصی و دولتی و چالش‌ها و بحران‌های روز
  • آموزش کلیه درس‌های مدیریتی از جمله اصول و فنون مذاکره، مدیریت خلاقیت، برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه و …

سؤالات متداول

سؤال: پس از اخذ مدرک MBA نفت و گاز، چه اقدامی برای مهاجرت در این زمینه انجام دهیم؟

پاسخ: شما می‌بایست مدرک خود را ترجمه رسمی کرده و به مؤسسه بین‌المللی WES ارائه دهید. معتبرترین مؤسسه بین‌المللی WES، متعلق به دو کشور کانادا و آمریکا است. با ارزیابی این مدرک، شما از امتیازات شغلی و مهاجرتی و مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

سؤال: شرکت در دوره MBA نفت و گاز برای چه افرادی مناسب است؟

پاسخ: مدیران و کارشناسان ارشد صنعت نفت و گاز و کلیه شرکت‌های زیرمجموعه و وابسته به آن و مدیران ارشد دیگر صنایع کشور که قصد فعالیت در سازمان‌ها و شرکت‌های مشاور یا پیمانکار صنعت نفت و گاز را دارند، متقاضیان این دوره مدیریتی را تشکیل می‌دهند.

جمع‌بندی

شرکت در دوره MBA نفت و گاز، شما را برای ورود به سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی آماده خواهد ساخت. علاوه‌بر‌آن، با آموزش اصول مدیریت در این صنعت، در سطح بین‌المللی نیز حرفی برای گفتن خواهید داشت.

با‌توجه‌به آنکه، اغلب فارغ‌التحصیلان این رشته برای اشتغال یا تکمیل دانش خود به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، راه برای ورود به بازار کار در ایران برای افراد دارای این مدرک به‌خوبی باز خواهد بود. پس به شمایی که به این رشته علاقه‌مند بوده و قصد شرکت در دوره مدیریت نفت و گاز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در این راه تعلل نکنید.

در این مقاله، در نظر داشتیم یکی از رشته‌های رو‌به‌رشد و ترقی را به شما معرفی کنیم. دوره MBA نفت و گاز شما را از هر لحاظ برای ورود به این حوزه و بخش‌های مدیریتی آن آماده خواهد ساخت. شما به کدام جنبه از مدیریت نفت و گاز علاقه‌مند هستید؟ هدف شما از اخذ مدرک MBA نفت، گاز و پتروشیمی چیست؟ آیا برای مهاجرت با این مدرک، ابهام یا سؤالی داشته یا سلسله‌مراتب آن را نمی‌دانید؟ سؤالات خود را با دانشگاه کسب‌و‌کار در میان بگذارید. ما به همراه دانش‌آموختگان این دوره در کنار شما هستیم.

با شرکت در دوره MBA نفت و گاز، به یک مدیر اجرایی آینده‌نگر و ایده‌پرداز تبدیل شوید

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top