جزئیات حمایت ویژه از بیماران خاص و نادر/ چند گروه تحت پوشش هستند؟


به گزارش ایرنا، محمدمهدی نشی درباره بسته های صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: 107 گروه بیماری از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. به عبارت دیگر می توان گفت حدود 300 بیمار بسته حمایتی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه سرطان یکی از بیماری های تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج است، افزود: وقتی صحبت از سرطان می شود، فقط یک نوع سرطان نیست؛ بلکه فقط یک نوع سرطان نیست. بلکه روی همه انواع سرطان تمرکز کرده ایم و حمایت فقط برای یک نوع خاص نیست.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین ارائه بسته حمایتی برای بیماری هایی که چند نوع دارند مختص سرطان نیست، بلکه بیماری های متابولیک نیز چند نوع دارند؛ حداقل 22 نوع بیماری متابولیک شناسایی شده است. بیماران مبتلا به بیماری های متابولیک نیز از بسته های حمایتی صندوق برای بیماران خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

نشی با بیان اینکه بنیاد بیماری های نادر برخی از بیماری ها را معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: بیشتر بیماری هایی که از سوی بنیاد بیماری های نادر اعلام شده، زیر نظر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج است.

وی با بیان اینکه ارائه بسته های حمایتی جامع یکی از دغدغه های سازمان بیمه سلامت است، گفت: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج دغدغه تعداد بیماری های تحت پوشش نیست، بلکه دغدغه ما این است که بسته های حمایتی چگونه ارائه می شود. ; بنابراین بسته های حمایتی باید به گونه ای باشد که خدمات کافی به بیماران ارائه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از افزایش بسته های حمایتی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد: تعداد گروه های دریافت کننده بسته حمایتی تقریبا پر شده است. بیماری ها در سامانه ثبت می شوند و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ارائه می شوند. تلاش ما بر این است که اکثر بیماری های خاص و صعب العلاج بسته های حمایتی دریافت کنند. بر اساس رویکرد صندوق برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، تعداد گروه های بیمارانی که از حمایت برخوردار هستند به میزان قابل توجهی در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 107 گروه بیماری تحت پوشش این صندوق هستند، افزود: بیماری های تحت پوشش این صندوق در سامانه ها ثبت می شود. همچنین با توجه به اهمیت معضل بیماری و گستره خدمات ارائه شده به بیماران، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تلاش می کند موارد دیگری را نوشته و سپس به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شود. خوشبختانه وزارت بهداشت نسبت به نوشتن تعداد بیماری های مربوطه تحت پوشش پوشش حمایتی در سال جاری اقدام کرده است. برخی از بیماری ها اطلاع رسانی شده و برخی نیز در مرحله اطلاع رسانی هستند. بر این اساس وزارت بهداشت 11 بیماری دیگر را ابلاغ کرده است که از 11 بیماری ابلاغی، 6 مورد برای بارگیری در سامانه ها آماده شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره بیماری های تحت پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج گفت: 107 گروه بیماری های خاص و صعب العلاج تحت پوشش این صندوق هستند. حدود دو سال از عمر صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج می گذرد و ماندگاری خوبی در این مدت دارد. ما در سازمان بیمه سلامت می‌توانیم ادعا کنیم که اعتبار زیر یک همات در همه سازمان‌های بیمه‌گر امسال به ۹ همات رسیده است. رشد اعتبار نشان می‌دهد که دولت، وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر در حال بررسی چتر حمایتی مناسب از بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند.

جزئیات حمایت ویژه از بیماران خاص و نادر/ چند گروه تحت پوشش هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top