بایدن تسلیم ایران شد/ گزینه های محدود واشنگتن علیه تهران


به گزارش اختازنیوز، صادرات نفت ایران در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در شش سال گذشته رسید.

طبیعتا این خبر برای کشوری مانند ایران که تحت تحریم آمریکا قرار دارد حائز اهمیت است. در سال 2018، همزمان با خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای ایران، منابع انرژی ایران مشمول تحریم های غرب شد. این تحریم‌ها همچنان پابرجا بودند، اما یک گروه ناظر گفت که دولت بایدن در اجرای محدودیت‌ها شکست خورده است. پیشنهادی که قدرت و توان ایران را افزایش داد.

سیاست شکست خورده بایدن!

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، درآمدهای نفتی ایران قدرت و نفوذ تهران را در خاورمیانه تقویت می کند. بنابراین، همانطور که در این پست استدلال می‌شود، اگر دولت بایدن (به ظاهر) تلاش می‌کند ایران را مهار کند، از اهرم‌های اشتباه استفاده می‌کند. در دوران ریاست جمهوری بایدن، رئیس جمهور جلساتی برگزار کرد و معاملات جانبی را پیشنهاد داد. اهرم هایی برای رسیدن به توافق با تهران. وال استریت ژورنال به ادعای خود ادامه می دهد که حتی اکنون که خاورمیانه در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار دارد، بایدن از ایران می خواهد که برای از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته ای به میز مذاکره بازگردد. در مقابل، شایعه شده است که او تحریم های اقتصادی را لغو می کند.

بر اساس این نشریه، ایران در حال حاضر به طور متوسط ​​روزانه 1.56 میلیون بشکه نفت خام صادر می کند که بیشتر آن به چین می رسد. طی این روند، ایران تا 35 میلیارد دلار در سال درآمد دارد. این رقم بیش از 100 میلیون دلار بیشتر از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه 2021 است. با تقویت صادرات، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال 2023 از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت. صندوق بین المللی پول انتظار دارد این اتفاق در سال 2024 دوباره تکرار شود. وال استریت ژورنال، ایالات متحده می تواند این روند را معکوس کند. این پست ادعا می کند که دولت ترامپ با موفقیت صادرات ایران را کاهش داده است، به طوری که نرخ صادرات از بالاترین میزان 2.5 میلیون بشکه در روز در سال 2018 به 70000 بشکه در آوریل در زمان ریاست جمهوری وی در این مدت، تیم هایی از سراسر جهان رسیده است دولت فدرال برای ردیابی و مختل کردن جریان نفت ایران در هر منطقه تلاش کرد. با کاهش صادرات نفت ایران، ایالات متحده از متحدان خود در خلیج فارس خواسته است تا کاهش نفت ایران را با افزایش تولید جبران کنند.

میانگین سالانه قیمت نفت خام برنت بین سال‌های 2018 و 2019 کاهش یافته است. ایالات متحده اهداف امنیت ملی و اقتصادی را در میان بازار انرژی فشرده متعادل کرد. امروز سازمان کشورهای صادرکننده نفت مازاد نفت بیشتری دارد. این بیانیه به بایدن فضای زیادی برای اجرای دقیق تحریم های ادعایی نفتی می دهد. گروهی می گویند تحریم های اعمال شده علیه ایران بی اثر است، اما گروهی دیگر عقیده دارند. به عقیده گروه دوم، بایدن درگیر اجرای قوانین داخلی بر اساس منافع خود است. از نظر آنها، بایدن با توسل به دیپلماسی بیهوده و بی هدف و قانع شدن به گفتگوها و رایزنی های کوتاه مدت و بی نتیجه، بازدارندگی را به اشتباه مدیریت کرده و مشکلات را مرکب کرده است. رویکردی که منجر به افزایش قدرت و قدرت ایران در خاورمیانه شده است. در این راستا گروهی از شاهین ها معتقدند که آمریکا تنها یک راه برای ارتباط با ایران دارد و آن فشار بیشتر بر تهران و اعمال محدودیت های شدیدتر بر صادرات این کشور است. گزینه ای که گروهی دیگر می گویند در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بی اثر بوده است.

بایدن تسلیم ایران شد/ گزینه های محدود واشنگتن علیه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top