مطالبه مهم آتش نشانی در راه مجلس/ اختیارات آتش نشانان افزایش می یابد؟


به گزارش اختاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کادرت اله محمدی در خصوص ضوابط تاییدیه ایمنی ساختمان گفت: سازمان آتش نشانی موظف است از تمامی ساختمان های سطح شهر از نظر ایمنی بازدید و بازرسی کند. در واقع هر ساختمان جدید برای دریافت گواهی پایان کار باید از سازمان آتش نشانی گواهی ایمنی دریافت کند. همچنین ساختمان های قدیمی و به خصوص ساختمان های عمومی و شلوغ نیز توسط تیم های ویژه مورد کاوش و بازدید قرار می گیرند.

وی افزود: کارشناسان ایمنی ما از ساختمان ها و مراکز مختلف بازدید و موارد ایمنی را شناسایی کردند. سپس با تنظیم دستورالعمل، نحوه ایمن سازی ساختمان را در اختیار صاحبان ساختمان قرار می دهند و پس از رفع ایرادات، ساختمان ها مجدداً بررسی و گواهی ایمنی صادر می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران با اشاره به موانع ایجاد ایمنی در ساختمان ها ادامه داد: مشکل سازمان آتش نشانی از زمانی شروع می شود که متاسفانه برخی از مالکان ساختمان های شخصی و یا حتی برخی از مراجع دولتی به آتش نشانان اجازه نمی دهند. وارد این مراکز و غیره شوید. آنها موانعی در راه ایجاد ایمنی ایجاد می کنند.

محمدی گفت: از آنجایی که آتش نشانی در قوانین به عنوان ضابط معرفی نشده است; مالکان می توانند از ورود کارشناسان ما جلوگیری کرده و از ایجاد ایمنی جلوگیری کنند. به همین دلیل این درخواست تغییر قوانین را در برنامه کلی گنجانده ایم و به زودی به مجلس ارسال می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم این درخواست ما به درد همه بخورد و ضریب ایمنی را افزایش دهد. به حقیقت می پیوندند

محمدی بیان کرد: در صورت تصویب این قانون، سازمان آتش نشانی دیگر برای ورود به ساختمان ها نیازی به مجوز مالک نخواهد داشت و می تواند به عنوان ضابط عمل کرده و ساختمان ها را مجبور به اجرای نکات ایمنی کند. در غیر این صورت پلمب منتظر آنها خواهد ماند. در واقع این قانون اختیارات آتش نشانی را در برابر ساختمان های ناایمن افزایش می دهد.

وی همچنین گفت: البته در حال حاضر نیز دستگاه قضایی در خصوص ساختمان های ناایمن هماهنگی خوبی با سازمان آتش نشانی دارد.

مطالبه مهم آتش نشانی در راه مجلس/ اختیارات آتش نشانان افزایش می یابد؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top