آموزش سئو سایت فروشگاهی + جامع، رایگان و به صورت گام به گام


بهینه‌سازی سئو سایت‌های فروشگاهی باارزش‌ترین اقدام است زیر سئو سایت‌های فروشگاهی یکی از بالاترین نرخ‌های بازگشت سرمایه را در بین کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ دارند. اما متاسفانه بسیاری از کارفرمایان و مدیران فروشگاه‌ها نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند. در این مطلب قصد داریم نحوه سئو سایت فروشگاهی را به صورت بخش به بخش توضیح دهیم.

در عوض، بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی به بودجه بالا متکی هستند. هر چند نتیجه کمپین‌های تبلیغاتی زودتر از سئو سایت پدیدار می‌شود اما ماندگار و تاثیر سئو سایت فروشگاهی بیشتر از این حرفاست. هزینه تبلیغات هرساله میلیاردها دلار برای شرکت‌ها هزینه دارد، مبلغی که همواره در حال افزایش است.

از سوی دیگر، استراتژی سئو سایت فروشگاهی در مرحله اول نیاز به پایه‌سازی اولیه دارد. به قول معروف «خشت اول‌گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج»، اگر بخواهیم این ضرب المثل را با توجه به نحوه سئو سایت فروشگاهی بیان کنیم، اینطور باید تعبیر کرد که یک مشاور سئو سایت در مرحله اول باید استراتژی سئو مناسب آن فروشگاه یا حتی کسب و کار را تنظیم و برنامه ریزی کند. پس کسب رتبه لازم برای کلمات کلیدی هدف به بهینه‌سازی نرخ تبدیل و افزایش نرخ کلیک بپردازد. با در نظر گرفتن این موضوع، درک بهترین شیوه‌های سئو سایت فروشگاه می‌تواند به تغییر و بازگشایی سرمایه شما کمک کند.

استراتژی سئو داخلی سایت فروشگاهی

استراتژی سئو داخلی سایت فروشگاهی به این موضوع اشاره دارد که کلمات کلیدی شما در مکان‌های مناسبی قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب ما کمک می‌کنیم که گوگل راحت‌تر متوجه شود که صفحه مورد نظر شما دقیقا چیست و برای چه منظوری در نظر گرفته‌اید. استراتژی سئو داخلی سایت فروشگاهی ضروری است زیرا به شما کمک می‌کند نسبت به سایر ویژگی‌های صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) از رقبا عقب نمانید. عواملی که بر روی رتبه‌بندی سایت شما تاثیر می‌گذارد، شامل موارد زیر است:

تحقیق در مورد کلمات کلیدی براساس هدف سایت فروشگاهی شما

تحقیق کلمات کلیدی اولین قدم حیاتی در سئو سایت فروشگاهی است. اگر این قسمت را اشتباه برنامه ریزی کنید، یکی از این دو اتفاق می‌افتد:

  1. شما کلمات کلیدی بسیار دشواری را هدف قرار داده‌اید و برای همین به صفحه اول نخواهید رسید.
  2. شما برای کلمات کلیدی که ترافیک جذب نمی‌کنند یا باعث خرید مشتریان نمی‌شوند هدف قرار داده‌اید.

هیچ یک از این موقعیت‌ها ایده آل نیستند، به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است. پس کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که آسان باشند، حجم جستجوی مناسبی دارند و نرخ تبدیل بالایی دارند. با این حال، انتخاب کلمات کلیدی بیشتر از این است که ببینیم رتبه‌بندی چقدر دشوار است یا تعداد افرادی که آن‌ها را جستجو می‌کنند. چهار گزینه زیر می‌توانند به شما در انجام تحقیقات کلمه کلیدی، یافتن دشواری کلمه کلیدی (KD) و حجم جستجو و کشف قصد خریدار کمک کنند:

۱.تعیین کنید که آیا کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب می کنید یا خیر

این روزها ابزارهای مختلف برای کسب اطلاعات پیرامون کلمات کلیدی در فضای آنلاین دیده می‌شود، Ahrefs، جت سئو، کیوورد تولز و موارد دیگر از جمله این ابزارها هستند که در نحوه سئو سایت فروشگاهی شما می‌توانند کمک کنند. شما باید سختی کلمه کلیدی، حجم جستجو و قصد خریدار را تعیین کنید تا بدانید از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید.

با استفاده از Google Keyword Planner، می‌توانید حجم جستجوی تقریبی و CPC را برای تعیین قصد خریدار پیدا کنید. با این حال، به شما دشواری کلمه کلیدی (KD) یا کلمه کلیدی‌های گسترده و مترادف را نشان نمی‌دهد. شما می‌توانید براساس اطلاعات مختلف یک جدول یا ماتریس کلمه کلیدی تشکیل دهید. ماتریس کلمات کلیدی راهی برای جستجو در میان کلمات کلیدی مرتبط و سازماندهی صفحه گسترده خود برای تعیین سریع بهترین کلمات کلیدی ممکن برای استفاده در هر یک از صفحات شما است. این طبقه‌بندی بر اساس کلمه کلیدی، حجم جستجو و هدف جستجو است.

۲.از گوگل برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید

گوگل یک معدن طلا از کلمات کلیدی با قصد خرید بالا است زیرا مردم معمولا در گوگل به قصد خرید چیزی سرچ می‌کنند. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب به گوگل مراجعه کنید. کلمه کلیدی اصلی تون سرچ کنید و از سایت‌های رقبا و LSIهای پیشنهادی گوگل استفاده کنید.

به عنوان مثال زمانی که سئو سایت فروشگاهی در گوگل سرچ می‌کنید، با کلماتی همچون آموزش سئو سایت فروشگاهی؛ نحوه سئو سایت فروشگاهی و موارد دیگر مواجه می‌شود. پس از بررسی‌های لازم یک مورد را هدف اصلی مطلب یا لندینگ خود قرار می‌دهید.

۳.کلمات کلیدی را از طریق تحقیقات رقبا پیدا کنید

اگر رقبای دارید که در نتایج جستجو رتبه بالاتری نسبت به شما دارند، می‌توانید از سایت آن‌ها برای دریافت ایده‌های کلمه کلیدی استفاده کنید. ابتدا کلمه کلیدی خود را در گوگل تایپ کنید، یک رقیب را انتخاب کنید و صفحات دسته‌بندی و محصولات آن‌ها را برای کلمات کلیدی احتمالی بررسی کنید. مهم است که به خاطر داشته باشید که نباید کورکورانه از همان کلمه کلیدی رقبای خود استفاده کنید، فقط به این دلیل که آن‌ها از شما بالاتر هستند، عوامل دیگری مانند اعتبار دامنه را نیز در نظر بگیرید.

۴.از ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید

Ahrefs یک ابزار سئو همه جانبه و فوق العاده است. شما می‌توانید از آن برای تحقیقات کلمات کلیدی، تحقیق رقبا و موارد دیگر استفاده کنید. از طریق سیستم آسان آن، می‌توانید گزارش‌های ساخته شده از رتبه‌بندی کلمات کلیدی در سایت خود و رقبای خود را مشاهده کنید، به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید که چگونه در کنار هم قرار می‌گیرید و کجا می‌توانید پیشرفت کنید. البته لازم به ذکر است که ابزارهای دیگر خارجی و حتی ایرانی نیز هم وجود دارند که به شما و نحوه سئو سایت فروشگاهی کمک کنند.

صفحات محصولات و نحوه سئو سایت فروشگاهی

صفحات محصول و دسته‌بندی بدون شک مهمترین صفحات هستند که هنگام تنظیم استراتژی سئو سایت فروشگاهی باید در نظر گرفت. اگر شخصی آن‌ها را در گوگل پیدا کند، بلافاصله به تمام محصولات شما در آن دسته دسترسی خواهد داشت. برای بهینه‌سازی صحیح این صفحات، باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در مکان‌های زیر قرار دهید:

کلمه کلیدی را در URL قرار دهید

قرار دادن کلمه کلیدی اصلی خود در URL یک راه ساده برای بهبود رتبه است. این امر مخصوصا برای وب‌سایت‌هایی مهم‌تر است که در رقابت‌های سخت شرکت می‌کنند. زیرا URLهای بهینه‌سازی شده راهی عالی برای به دست آوردن مزیت در مقابل رقبای خود برای افزایش نرخ ترافیک هستند. همچنین شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس هر کلمه کلیدی شخصی‌سازی کنید که برای رتبه‌بندی صفحه دسته‌بندی‌تان بهتر است.

کلمه کلیدی را در تگ عنوان (H) قرار دهید

تگ عنوان صفحه یا تگ H۱ باید کلیدواژه را تا حد امکان نزدیک به ابتدا داشته باشد. این روش برای ارتقای مضامین مرکزی صفحه و کمک به شما در رتبه‌بندی ارگانیک برای تگ عنوان عمل می‌کند.

کلمه کلیدی را در بدنه متن قرار دهید

متن محصول و دسته‌بندی جایی است که همه چیز کمی پیچیده‌تر می‌شود. اکثر صفحات دسته‌بندی مستقیما بدون مقدمه به محصولات می‌رسند که برای گوگل ایده‌آل نیست. بهترین کار این است که حداقل یک مقدمه ۳۰۰ کلمه‌ای داشته باشید و کلمه کلیدی خود را حداقل ۲-۳ بار درج کنید.

کلمه کلیدی را در متن جایگزین تصویر (Alt) قرار دهید

از آنجایی که گوگل نمی‌تواند تصاویر را بخواند، برای دانستن اینکه تصویر چیست و شامل چه مواردی می‌شود، به متن جایگزین تکیه می‌کنند. متن جایگزین تصویر می‌تواند فرصت دیگری را در اختیار شما قرار دهد تا کلمه کلیدی خود را در صفحه قرار دهید و به شما امکان نمایش بهتر در نتایج تصاویر گوگل را می‌دهد.

کلمه کلیدی را در توضیح متا قرار دهید

در حالی که گنجاندن کلمه کلیدی شما در توضیح متا شما به طور مستقیم بر رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارد، می‌تواند نرخ کلیک (CTR) را بهبود بخشد که این کار نشان داده شده است که رتبه‌بندی را بهبود می‌بخشد. به این دلیل است که وقتی کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیح متا قرار می‌دهید، گوگل آن را در نتایج جستجو پررنگ می‌کند. در استراتژی سئو سایت فروشگاهی خود برای تمام صفحات دسته‌بندی خود توضیح متا براساس کلمات کلیدی بنویسید، سپس همین کار را با صفحات محصول خود انجام دهید.

چگونه براساس سئو سایت فروشگاهی بازاریابی محتوایی را پیاده سازی کنیم؟

محتوا بخش مهمی از مارکتینگ پلن مدرن است. در واقع، طبق مطالعه محققان این آمار به دست آمده است:

  • ۹۶ درصد از مشاوران دیجیتال مارکتینگ می‌گویند بازاریابی محتوایی برای برند آن‌ها موثر بوده است.
  • بیش از نیمی از مشاوران دیجیتال مارکتینگ، از ترافیک ارگانیک برای سنجش میزان موفقیت محتوای خود استفاده می‌کنند.
  • ۷۰ درصد از مشاوران دیجیتال مارکتینگ بر روی بازاریابی محتوایی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

محتوای باکیفیت یکی از ساده‌ترین راه‌ها می‌باشد که در استراتژی سئو سایت فروشگاه می‌توانید استفاده کنید. برهمین اساس، از محتوای باکیفیت برای هدایت ارگانیک ترافیک و لینکسازی داخلی هدفمند می‌توان استفاده کرد. شما در صفحه محصولات یا دسته‌بندی نهایت بر روی دو کلمه کلیدی مهم سرمایه‌گذاری کنید. بقیه باید در بخش بلاگ کار شوند و براساس استراتژی سئو سایت فروشگاهی محتوا تولید کنید.

محتوا می‌تواند به پر کردن این شکاف‌ها کمک کند. اکنون می‌توانید برای کسب رتبه کلمات کلیدی کوتاه و بلند اقدام کنید که به صنعت شما مربوط می‌شوند. بازاریابی محتوایی می‌تواند ترافیک شما و در نهایت فروش شما را افزایش دهد و ایجاد لینک به سایت خود برای بهبود اعتبار دامنه خود را برای شما آسان‌تر کند.

نقش سئو تکنیکال را دست کم نگیرید

وقتی صحبت از نحوه سئو سایت فروشگاهی به میان می‌آید، تنها بر روی سئو داخلی و تحقیق کلمات کلیدی نباید تمرکز کنید. یک جنبه فنی نیز وجود دارد که به جزئیات و ساختار یک وب سایت می‌پردازد. هنگام انجام سئو تکنیکال، بررسی و درک جنبه‌های زیر از سایت شما بسیار مهم است:

طراحی وب سایت

معماری یا ساختار سایت فروشگاهی نحوه تنظیم رابط کاربری، صفحات دسته‌بندی و صفحات محصول است. در اصل، دریافت بهترین و مرتبط‌ترین محتوا در مقابل مشتریان بالقوه و کاهش تعداد دفعاتی است که برای یافتن آن باید کلیک کنند. دو قانون طلایی برای ساختار سایت عالی وجود دارد:

  • طراحی سایت را ساده و مقیاس پذیر کنید.
  • هیچ صفحه ای نباید بیش از سه کلیک بخورد تا به صفحه دیگری برسد.
  • از تحقیقات کلمات کلیدی برای ایجاد URLهای صفحه و زیرشاخه های بسیار مرتبط استفاده کنید.

تصویر زیر مثالی از معماری سایت بد برای فروشگاه است:

این تصویر نمونه‌ای از معماری بد سایت است. چهار کلیک طول می‌کشد تا به صفحه دسته‌بندی برسید و اگر می‌خواهید یک صفحه محصول یا دسته را اضافه کنید، باید آن را در عمق سایت خود پنهان کنید. این کار نه تنها برای رابط کاربری ضعیف است بلکه به رتبه‌بندی جستجوی شما نیز آسیب می‌رساند زیرا صفحه اصلی شما معتبرترین صفحه در سایت شما است. لینک‌های داخلی از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر، قدرت را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می‌کنند.

تصویر زیر مثالی از معماری سایت مناسب برای فروشگاه است:

این تصویر نمونه‌ای از معماری خوب سایت است. صفحه اصلی شما باید به تمام صفحات دسته‌بندی اصلی شما و حتی برخی از بهترین صفحات محصول شما نیز لینک داشته باشد. پیمایش مناسب و لینک داخلی می‌تواند تضمین کند که این صفحات بیشترین اعتبار را از صفحه اصلی شما دریافت می‌کنند و در نتیجه شانس بیشتری برای رتبه‌بندی بالا در جستجو دارند.

سرعت سایت

سرعت سایت برای توانایی سایت شما در رتبه‌بندی و تجربه کاربری ضروری است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۵۱ درصد از کاربران آنلاین در ایالات متحده ادعا کردند که اگر سایتی خیلی کند باشد، خرید را کامل نمی‌کنند.

برای اینکه ایده‌ای در مورد کارهایی به دست آورید که می‌توانید برای بهبود سرعت سایت خود انجام دهید، به ابزار PageSpeed Insights Google بروید و URL خود را وارد کنید. گوگل به شما برای موبایل و دسکتاپ از ۱ تا ۱۰۰ امتیاز می‌دهد و مراحلی را برای افزایش سرعت بارگذاری به شما ارائه می‌دهد.

ریدایرکت

ریدایرکت‌ها راهی برای فرستادن کاربران و موتورهای جستجو به URL متفاوتی از URL درخواست شده اولیه است. ریدایرکت‌ها روی سئو سایت فروشگاهی شما تأثیر می‌گذارد، اگرچه خوب یا بد بودن آن توسط عوامل متعددی تعیین می‌شود. موتورهای جستجو اغلب به URL‌های منحصر به فرد برای شناسایی آن‌ها متکی هستند. وقتی گوگل صفحه و تغییر مسیر را بررسی می‌کند، سعی می‌کند ارتباط بین صفحه جدید و کلمه کلیدی صفحه اصلی را مشخص کند.

اطمینان حاصل کنید که بین URL قدیمی و آدرس تغییر مسیر داده شده ارتباط وجود دارد، در غیر این صورت ممکن است رتبه خود را از دست می‌دهید.

لینک سازی داخلی

لینک‌سازی داخلی در صفحات دسته‌بندی محصولات می‌تواند به راهنمایی کاربران و جستجوگران از صفحه‌ای به صفحه دیگر در وب سایت شما کمک کند و یکی از نادیده گرفته‌ترین بخش‌های استراتژی سئو سایت فروشگاهی است. لینک‌سازی اصولی در صفحات خود، یک اکوسیستم در وب سایت خود ایجاد می‌کنید، خوانندگان را در صفحات خود نگه می‌دارید و احتمال تعامل یا تبدیل خود را افزایش می‌دهید.

HTTP

اطمینان حاصل کنید که هر یک از URL‌های شما با کلمات کلیدی طراحی شده است. URLها اغلب به صورت خودکار ایجاد می‌شوند و بسیاری از افراد قبل از رفتن به صفحه دیگر آن را به همان شکلی رها می‌کنند که می‌باشد. این یک اشتباه و از دست دادن یک فرصت بالقوه است. با ایجاد هر URL به عنوان پسوند خود صفحه، می‌توانید رتبه‌بندی و قابلیت‌های سئو سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید.

ریسپانسیو موبایل

تا پایان سال ۲۰۲۱، بیش از ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل در یک دستگاه تلفن همراه انجام شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، بدیهی است که اطمینان از اینکه وب سایت شما نه تنها سازگار با موبایل نیست بلکه ریسپانسیو موبایل است، برای موفقیت استراتژی سئوی شما بسیار مهم است.

محتوای تکراری

گوگل به طور فعال محتوای تکراری را دوست ندارد و سایت‌هایی را جریمه می‌کند که صفحات اضافی زیادی دارند. اطمینان حاصل کنید که وقتی در حال ایجاد محتوا یا صفحات دسته‌بندی هستید، آن‌ها منحصر به فرد هستند و می‌توانند خود را از بقیه سایت شما جدا کنند.

تگ Hreflang

Hreflang یک ویژگی HTML است که برای شناسایی زبان و هدف جغرافیایی یک صفحه وب استفاده می‌شود. از نظر استراتژی سئوی شما، Hreflang می‌تواند مفید باشد اگر چندین نسخه از یک صفحه را به زبان‌های متناوب داشته باشید، زیرا می‌تواند به متمایز کردن آن‌ها در گوگل کمک کند. شما نمی‌خواهید به خاطر تلاش برای دستیابی به مخاطبان مختلف در سراسر جهان جریمه شوید.

تگ Canonical

یو آر ال‌ها یا تگ Canonical با گفتن اینکه چه نسخه‌ای از URL می‌خواهید در نتایج جستجو نشان داده شود، به وب‌سایت شما کمک می‌کنند. در موضوعات یا صفحات مشابه، کلمات کلیدی می‌توانند در چندین URL مختلف ظاهر شوند. بدون تگ‌گذاری صفحه اصلی، نتایج سئو شما ممکن است آسیب ببیند زیرا گوگل شما را بر اساس عبارات جستجوی اضافی جریمه می‌کند.

سایت مپ

نقشه سایت فایلی است که اطلاعاتی در مورد صفحات، ویدیوها یا فایل‌های دیگر در سایت شما ارائه می‌دهد. اساسا، نقشه سایت به گوگل می‌گوید که کدام صفحات در سایت شما صفحات مهمی هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سایت شما را با کارایی بیشتری بخزند.

نقشه‌های سایت یک بخش کم ارزش‌گذاری شده اما حیاتی از استراتژی سئو سایت فروشگاهی شما هستند. با گفتن موتورهای جستجو به کجا نگاه کنند، می‌توانید برای انتقال خوانندگان و بینندگان بالقوه به صفحات خاص کار کنید، رتبه آن‌ها را بالا ببرید و به شما اجازه دهد ترافیک سایت را افزایش دهید.

یک سایت فروشگاهی چگونه باید استراتژی لینک سازی را پیاده سازی کند؟

دو عامل رتبه‌بندی وجود دارد که گوگل بیش از هر چیز دیگری به آن‌ها اهمیت می‌دهد:

  • محتوا.
  • لینک ها.

بک لینک از وب سایت‌های دیگر با اعتبار دامنه بالا به وب سایت شما می‌تواند رتبه شما را بیش از هر عامل رتبه‌بندی دیگری بهبود بخشد. از آنجایی که آن‌ها سئوی خارجی در نظر گرفته می‌شوند، کمی پیچیده‌تر و وقت گیرتر از ایجاد یک تغییر ساده در وب سایت شما است. برای به دست آوردن این لینک‌ها باید با سایر سایت‌ها (مانند ریپورتاژها) همکاری کنید. در ادامه پنج نوع منحصربفرد ایجاد لینک بیان شده است که مؤثرترین و آسان‌ترین فرصت‌ها برای سئو سایت فروشگاهی شما ایجاد می‌کنند:

۱.لینک سازی براساس منبع اصلی

صفحات منبع، به دلیل نداشتن تعریف بهتر، صفحات پر از منابع مربوط به صنعت شما هستند. آن‌ها ممکن است اشکال مختلفی داشته باشند، اغلب به عنوان یک مقاله وبلاگ یا حتی یک صفحه ساده و ثابت استفاده شوند. صفحات استاتیک ممکن است مانند یک وبلاگ اعتباری نداشته باشند، معمولا تولید آن‌ها بسیار ساده‌تر است و می‌تواند به افزایش رتبه شما کمک کند. این مورد دومی ممکن است به دلیل تعداد زیاد لینک‌های موجود در صفحه به شما اجازه ندهد اما به دست آوردن آن‌ها بسیار ساده‌تر است و باعث افزایش رتبه شما می‌شود.

۲.مشارکت با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها افرادی در صنعت یا حوزه شما هستند که فالوورهای زیادی دارند یا وب سایتی با اعتبار دامنه بالا دارند اما مستقیما با شما رقابت نمی‌کنند. احتمالا نام اینفلوئنسر مارکتینگ را شنیده‌اید. با این حال، همکاری با اینفلوئنسرها برای سئو سایت فروشگاهی کمی متفاوت است.

به جای پرداخت هزینه به اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن محصول شما در شبکه‌های اجتماعی، هدف این است که از سایت آن‌ها به سایت شما لینک داده شود. این موضوع می‌تواند یک مقاله وبلاگ حاوی توضیحات محصول یا لینک از یک صفحه موجود در سایت آن‌ها باشد. چیزی مشابه ریپورتاژ آگهی می‌توانید استفاده کنید. اگر درباره استفاده از این روش شک دارید، حتما قبل از هر اقدامی با مشاور دیجیتال مارکتینگ در اینباره صحبت کنید.

۳.لینک های شکسته

لینک‌سازی شکسته یکی از موثرترین و آسان‌ترین تاکتیک‌های لینک‌سازی است. این موضوع با استفاده از یک افزونه مرورگر مانند Check My Link برای جستجوی وب‌سایت‌های موجود در جایگاه شما برای لینک‌های شکسته کار می‌کند. بدین ترتیب صفحاتی را بررسی می‌کنید که به آن‌ها لینک داده‌اید یا مقاله‌ای منتشر کرده‌اید.

۴.سرقت لینک های رقیب

چگونه می‌خواهید رتبه‌بندی خود را بهبود ببخشید و در عین حال از رقبای خود جلو بزنید؟ استفاده از ابزاری مانند Ahrefs می‌تواند به شما امکان دهد کلمات کلیدی رقیب خود را مشاهده کنید و متوجه شوید که آن‌ها همه لینک‌های خود را از کجا دریافت می‌کنند و سعی کنید آن‌ها را برای خود اختصاص دهید. در اینجا عملکرد چگونه است:

  • URL آن‌ها را در اکسپلور ابزار وارد کنید.
  • روی تب «بک لینک‌ها» در سمت چپ کلیک کنید.
  • بر اساس «یک لینک در دامنه» فیلتر کنید و لینک را «Dofollow» تایپ کنید (لینک‌های Dofollow به گوگل می‌گویند آنها را دنبال کند، لینک های nofollow به گوگل می‌گویند که آنها را دنبال نکند).

با این کار، می‌توانید ببینید رقبای شما دقیقا از کجا لینک‌های خود را می‌گیرند و چه صفحاتی را دریافت می‌کنند.

۵.مقاله مهمان

انتشار مقاله در سایت دیگر راهی عالی برای ایجاد لینک است. این روش می‌تواند به سئو سایت فروشگاهی شما کمک کند تا با کارشناسان و سایت‌های صنعت ارتباط برقرار کند و در عین حال از تخصص و خوانندگان آن‌ها برای افزایش نمایش سایت خود استفاده کند. همچنین پست مهمان می‌تواند به شما این امکان را بدهد که لینک‌های با کیفیت بالا به سایت خود و از سایت خود به دست آورید تا رتبه کلمات کلیدی خود را افزایش دهید.

چگونه موفقیت سئو سایت فروشگاهی خود را اندازه گیری کنیم؟

سئو به اندازه پرداخت به ازای کلیک (PPC) زود بازده نیست. شما نمی‌توانید بلافاصله پس از صرف یک روز تبلیغات، ROI را محاسبه کنید. در عوض، نشانه‌ها ظریف‌تر هستند و تا رتبه‌ها تغییرات کوچکی پیدا کنند، زمان می‌برد. برای ردیابی رتبه خود، دو کار وجود دارد که باید انجام دهید:

  1. از ابزارهای موجود برای ردیابی رتبه‌بندی جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال، Ahrefs یا جت سئو یک ابزار برای ردیابی عملکرد سئو سایت فروشگاهی شماست. Ahrefs دارای یک ویژگی ردیابی رتبه داخلی است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا هر زمان که رتبه شما افزایش یا کاهش یابد، از آن مطلع شوید.
    آن‌ها این ویژگی را ارائه دادند تا اطلاعات مفیدتری مانند مقایسه پیشرفت شما با رقابت شما و مشاهده نمای کلی جستجوی شما ارائه دهند. این ابزار می‌تواند به شما یک حس کلی از اینکه آیا رتبه شما به طور کلی بالا می‌رود یا پایین می‌دهد. افزایش کلی، حتی اندک، در رتبه‌بندی کلمات کلیدی هدفمند شما در طول زمان نتیجه فوق العاده‌ای است.
  2. از Google Analytics برای اندازه‌گیری معیارهای ترافیک و تعامل ارگانیک استفاده کنید.
    اگر می‌خواهید روشی رایگان برای مشاهده بهبود رتبه‌بندی جستجو داشته باشید یا داده‌های ساختاریافته‌تری می‌خواهید، این ابزار سئو رایگان را در تجزیه و تحلیل خود نصب کنید.
    با این ابزار، به جای اینکه به دنبال بهبود رتبه‌بندی فوری باشید، به دنبال سرنخ‌های ظریف‌تر هستید، از جمله افزایش ترافیک جستجو و صفحه لندینگ که ترافیک جستجو به آن می‌رسد. این دو اطلاعات می‌توانند تعیین کنند که برای کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنید. سپس، می‌توانید یک جستجوی در گوگل انجام دهید تا ببینید در کجا هستید.

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای جذب ترافیک وجود دارد، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تبلیغات پولی و ایمیل مارکتینگ از جمله راه‌هایی هستند که بر روی سئو سایت فروشگاهی تاثیرگذار می‌باشند. با این حال، ترافیک جستجو تنها موردی است که قابل اعتماد، رایگان، خودکفا و نسبتا آسان است.

اگر می‌خواهید سایت شما ترافیک قابل توجهی به دست آورد و بازدیدکنندگان مورد انتظار شما را دریافت کند، یادگیری نکات استراتژی‌های سئو سایت فروشگاهی می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند. یک کمپین سئو ساده می‌تواند به فروش بیشتر منجر شود. لازم نیست سال‌ها طول بکشد تا به آن برسید. با پیروی از این راهنما، می‌توانید در کمترین زمان ممکن سئو سایت فروشگاهی خود را به سرانجام برسانید.

آموزش سئو سایت فروشگاهی + جامع، رایگان و به صورت گام به گام

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top