ساخت سایت رایگان در 10 سایت معتبر ایرانی و خارجی!


وب‌سایت یک راه منحصر به فرد برای ارتباط با جهان است. آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از خریدهای آنلاین و اینترنتی، در بستر یک سا‌یت فروشگاهی صورت می‌گیرد. با این‌حال هیچ محدودیتی برای موضوع ساخت سایت رایگان شما وجود ندارد؛ چه بخواهید یک وبسایت ایجاد کنید تا علاقه خود به موسیقی را به اشتراک بگذارید یا مردم را از کسب و کار خود مطلع کنید تا محصولات خود را بفروشید، با یک وبسایت، هزاران امکانات در دسترس شماست.

معمولا هزینه‌ ساخت‌ سایت تا حدودی زیاد است؛ همین امر موجب می‌شود که افراد زیادی به سراغ این موضوع نروند و ریسک شکست در آن را قبول نکنند. در چنین شرایطی بهترین کار این است که به سراغ سایت‌هایی برویم که امکان ساخت سایت رایگان دارند. ما در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به معرفی 10 سایت‌ معتبر ایرانی و خارجی پرداختیم که از این ویژگی برخوردار هستند و در ساخت‌ سا‌یت به شما کمک می‌کنند. تا پایان این مقاله‌ همراه ما باشید تا با این سایت‌‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

مزایای ساخت سایت رایگان و حرفه‌ای چیست؟

اگر شما صاحب یک کسب و کار مستقل هستید یا قصد دارید یک سایت آموزشی راه‌اندازی کنید، ساخت سایت‌ می‌تواند نتایج مثبت زیادی برای شما داشته‌ باشد. امروزه‌ مخاطبان اینترنتی توجه زیادی به سایت‌ها دارند؛ بنابراین داشتن‌ یک وبسایت با رابط کاربری مناسب و طراحی چشم‌نواز باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد. برخی از دیگر مزایای آن عبارت است از:

1.‌ داشتن وبسایت شما را حرفه‌ای جلوه می‌دهد و اعتماد مخاطبان را افزایش می‌دهد

اکثر مردم به یک تجارت بدون یک وب سایت خوب اعتماد نمی‌کنند. یک صفحه تمیز و مدرن که به طور منظم به‌روز می‌شود و در موتورهای جستجو ظاهر می‌شود، اعتبار آنی شما را افزایش می‌دهد. مشتریان بالقوه بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک مکان در اختیار خواهند داشت. در عصر دیجیتال، ما انتظار داریم که کسب و کارها در وب حضور داشته‌ باشند.

بنابراین حتی کوچک‌ترین کسب و کار یا سازمان محلی به یک وبسایت نیاز دارد؛ از یک سایت ساده یک صفحه‌ای برای یک فروشگاه مادر گرفته‌‌ تا یک وب‌سایت کامل برای یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی.

2. یک وب‌سا‌یت تجاری مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد و فرصت‌ها را افزایش می‌دهد

وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده‌ می‌توانند در صفحه اول جستجوی Google ظاهر شوند و مشتریان جدیدی را جذب کنند که به طور خاص به دنبال شما نبودند، اما فقط در حال تحقیق در مورد یک موضوع بودند. به این ترتیب احتمال اینکه شخصی به وب سایت شما برخورد کند بسیار بیشتر از امکان مشاهده‌ نمایه رسانه‌های اجتماعی شما‌ است.

همچنین، مقایسه شما و هر کسب و کار یا پیشنهاد رقیب زمانی آسان‌تر است که همه طرف‌های درگیر یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشند.

3. ساخت سایت رایگان بسیار ساده‌تر و کم هزینه‌تر از آنچه شما انتظار دارید است

اگر فکر می‌کنید که برای ایجاد یک وب سایت خیره کننده‌، باید یک متخصص فناوری طراحی وب باشید یا تیمی از مهندسان و یک طراح وب حرفه‌ای استخدام کنید، دچار اشتباه شده‌اید. ایجاد وب‌سایت‌ها هرگز آسان‌تر از این نبوده‌ است؛ چرا که دیگر نیازی به کدنویسی در آن نیست.

مثلا اگر یک سازنده وب‌سایت، مانند GetResponse انتخاب کنید، می‌توانید دامنه‌ای را انتخاب‌ کنید‌ که برای شما ثبت و پیکربندی می‌شود. همراه با یک قالب وب‌سایت حرفه‌ای طراحی شده‌، سازگار با موبایل و دستگاه بهینه‌شده که متناسب با نیازهای شما باشد و با یک ویرایشگر حرفه‌ای تنظیم شود. تنها چیزی که باید از قبل داشته باشید یک ایده و خلاقیت خوب است.

4. یک وبسایت به شما امکان کنترل کامل بر رسانه را می‌دهد

این موضوع دو علت دارد. اولین مورد آزادی بیان شما در یک وب‌سایت است. شما‌ نمی‌توانید حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی به همان میزان که انتظار دارید سفارشی کنید. اگر واقعاً می‌خواهید متمایز شوید، یک وب سایت راه‌حل خوبی است. آزادی مطلق طراحی به شما فرصتی می‌دهد تا برند خود را به شیوه‌ای منحصر به فرد ارائه دهید و صدا و شخصیت آن را به نمایش بگذارید.

کنترل تصویر شما در یک صفحه وب فقط مربوط به گرافیک و چیدمان نیست. شما تصمیم می‌گیرید که چه چیزی را در آنجا منتشر کنید؛ بنابراین اگر نظرات آنلاین جالب، توصیه‌های مشتری، ویدئوها و… در دست دارید، تمام آنها می‌توانند فضای سایت شما را با مخاطب به اشتراک بگذارند.

معرفی 10 سایت معتبر برای ساخت سایت رایگان

تا این بخش از مقاله‌ دانشگاه کسب و کار با اهمیت ساخت سایت و مزایای آن آشنا شدید. اگر قصد دارید سا‌خت سایت‌‌ را به صورت رایگان امتحان کنید، در این بخش 10 سایت‌‌ معتبر ایرانی و خارجی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

توجه داشته‌ باشید که امکان ساخت سایت به صورت کاملا رایگان وجود ندارد و معمولا برای برخی از قالب‌ها، افزونه‌ها و خدمات آن باید هزینه پرداخت کنید. با این‌حال این سایت‌ها خدمات خوبی در این زمینه به شما ارائه می‌کنند و برخی ازآن‌ها امکان استفاده‌ از دوره‌ رایگان چندروزه برای شناخت ویژگی‌ها و امکانات خود را در اختیار مخاطبانشان قرار داده‌اند.

1.‌ معرفی سایت‌ساز وبزی

وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی وبسایت است. این سایت با استفاده از ابزارهای پیشرفته به شما امکان ساخت یک سا‌یت منحصر به فرد و با سلیقه خودتان را بدون نیاز به دانش فنی به شما می‌دهد. برای سا‌خت سایت با وبزی دیگر نیاز به استخدام طراح سا‌‌یت و یا یادگیری افزونه‌ها ندارید و در کمتر از یک ربع می‌توانید سایت دلخواه خود را طراحی کنید.

شما در وبزی می‌توانید ساخت سایت رایگان را آغاز کنید و برای آن از قالب‌های متنوع استفاده کنید. این سایت‌ امکانات بسیار خوبی دارد اگرچه تعداد زیادی از خدمات آن رایگان نیست و برای دریافت آن‌ها باید مبالغ خاصی را پرداخت نمایید. برای ورود به سایت‌ساز وبزی بر روی لینک زیر کلیک کنید‌‌‌.

لینک ورود به سایت وبزی

2. ساخت سایت رایگان با پرتال

پرتال یک سایت‌ساز حرفه‌ای و پیشرفته است که خدمات طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. در این سا‌یت شما می‌توانید سایت‌ معمولی و سا‌‌یت فروشگاهی کوچک، استاندارد و پیشرفته را با هزینه‌ای مناسب خریداری کنید و اشتراک ماهانه‌ پرداخت نمایید.

در سایت پرتال امکان تست رایگان سایت‌ها وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد امکانات و ویژگی‌های سایت موردنظر خود را بررسی کنید. ارائه‌ راهنمای کامل کار با پرتال، دوره‌های آموزشی رایگان، امکان ثبت دامنه اختصاصی با تعرفه ثابت و… از جمله خدمات ارائه‌شده در این سایت‌ساز آنلاین است.

لینک ورود به سایت پرتال

3. معرفی‌ سایت‌ سی‌فایو

سایت‌ساز سی فایو سرویس آنلاینی است که شما با آن می‌توانید یک وب‌سایت زیبا و جذاب را راه‌اندازی و تکمیل نمایید. تاکنون با سی فایو بیش از 240 هزار وبسایت ساخته‌ شده‌ است. این پلتفرم در سال 1401 گواهی تایید دانش بنیان خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرد.

شما در سی فایو می‌توانید به صورت رایگان سایت بسازید و بعد از اطمینان از کیفیت ارائه شده اقدام به خرید اشتراک کنید. اعتبار دوره‌ آزمایشی و رایگان این سایت‌‌ 7 روز است. شما در این هفت روز می‌توانید با سایت خود کار کنید و به صورت واقعی، تمامی بخش‌های آن را تست نمایید.

در سی فایو برای کاربرانی که طی 24 ساعت پس از ساخت اسلاید و لوگو، نسخه آزمایشی سایت خود را تغییر دهند و لوگو و اسلاید کسب و کار خود را بر روی سایت خریداری و بارگذاری کنند یک کد تخفیف در نظر گرفته‌ شده‌ است. برای ساخت‌ سایت‌ آزمایشی در سی‌فایو بر روی لینک زیر کلیک کنید‌‌.

ورود به سایت سی فایو

4. ساخت سایت رایگان با وبسایت موتور

وبسایت موتور یکی دیگر از سایت‌سازهای آنلاین و معتبر در ایران است که در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به شما معرفی می‌کنیم. وب‌سایت موتور یک چارچوب نرم‌افزاری تحت وب فراهم می‌کند که در آن اسکریپت‌نویسی سمت سرور با تبدیل شدن به برچسب، بسیار ساده شده‌ و هم سطح توسعه سمت کاربر قرار می‌گیرد.

کمی آشنایی با اچ‌تی‌ام‌ال کافی است تا بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی وب یا پایگاه داده، به سرعت و رایگان یک وب‌سایت پویا برپا کنید. برخی از خدمات ارائه‌ شده‌ در این‌ سایت عبارت است از:

• امکان ساخت سایت رایگان

•‌ میزبانی رایگان‌ تا سقف 500 مگابایت فضا و 5 گیگابایت ترافیک ماهانه‌

• امکان قرار دادن درگاه پرداخت مستقیم در سایت از طریق خدمات وبسایت موتور

•‌ طراحی سایت حرفه‌ای همراه با پشتیبانی و…

لینک ورود به سایت وبسایت موتور

5. معرفی سایت‌‌ سازیتو

سازیتو محصولی از شرکت دانش‌بنیان فناوران تجارت الکترونیک سانا و یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است. شما بدون دانش فنی می‌توانید از این سایت برای ایجاد و یا گسترش کسب و کار خود استفاده کنید و مشتریان خود را با یک وب‌سایت فروشگاهی زیبا و جذاب تحت تاثیر قرار دهید.

برخی از مزیت‌های فروشگاه‌ساز سازیتو شامل امکان مدیریت سفارشات، درگاه پرداخت آنلاین، گزارش‌گیری، قالب‌های متنوع و زیبا و همچنین امکان شخصی‌سازی قالب‌ها و بخش‌های مختلف موجود در وب‌سایت است. در سازیتو امکان ساخت سایت رایگان وجود ندارد؛ با این حال شما می‌توانید 14 روز به صورت کاملا رایگان از امکانات سازیتو‌ استفاده کنید و در صورت علاقه، با تعرفه‌های مناسب اقدام به خرید نسخه اصلی آن نمایید. برای ورود به این‌‌ سایت‌‌ یر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به سایت سازیتو

6. ساخت سایت رایگان با WordPress

وردپرس در ابتدا به عنوان یک برنامه وبلاگ‌نویسی آغاز به کار کرد و اکنون بزرگترین پلتفرم انتشار در جهان محسوب می‌شود. این برنامه بیش از یک سوم محتوای اینترنت را به روش‌های مختلف در اختیار دارد. اگرچه وردپرس بیشتر شبیه به یک سیستم مدیریت محتوا عمل می‌کند، اما در حوزه ساخت سایت نیز خدمات خوبی ارائه‌ می‌‌کند.

امکانات ساخت سایت رایگان در وردپرس محدود است. با این‌حال ویژگی‌‌هایی دارد که می‌تواند شما را به سا‌خت‌ سا‌یت‌ در آن ترغیب کند:

  • توانایی ساخت سریع و آسان نمونه کارها از طریق نمایش نسخه‌ آزمایشی
  • ارائه‌ ابزارهای بازاریابی و عملکردهای پیشرفته‌ سئو توسط افزونه‌ها
  • ارائه‌ بیش از 100 تم رایگان و حرفه‌ای مرتبط و قابل تنظیم

لینک ورود به سایت WordPress

7. معرفی فروشگاه‌ساز Magento

مجنتو یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی و ساخت سایت است که فعالیت خود را از سال 2008 آغاز کرد. امروزه این سایت‌‌ انتخاب اول برای ساخت فروشگاه اینترنتی است که تاکنون‌ بسیاری از سایت‌های معتبر و مشهور دنیا، برای ساخت‌ سایت‌ خود از آن استفاده کرده‌اند.

در سایت Magento چندین قالب‌ را‌یگان وجود دارد که می‌تواند به شما در ساخت سایت رایگان کمک کند. این قالب‌ها طراحی و امکانات جذابی دارند؛ با این‌حال برای دسترسی به افزونه‌های پیشرفته و برخی از امکانات سایت فروشگاهی در مجنتو لازم است هزینه‌ پرداخت کنید.

لینک ورود به سایت Magento

8. سایت ساز Drupal

دروپال یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌های سفارشی، وبلاگ‌ها، پورتال‌ها و… را ایجاد کنید. این سایت تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای ساخت یک وب‌سایت کاملا کاربردی را دارد و بسیار قابل تنظیم و مقیاس‌پذیر برای استفاده است.

شما در این سایت می‌توانید 14 روز دوره‌ آزمایشی رایگان را تست کنید تا متوجه ویژگی‌ها و امکانات قالب و افزونه‌ موردنظر خود باشید. برای سایر امکانات سایت‌ باید هزینه‌ پرداخت کنید که قیمت آن با توجه به نوع سایت‌‌ موردنظر شما متفاوت است. برای ورود به Drupal می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک ورود به سایت Drupal

9. ساخت سایت رایگان در Wix

وبسایت Wix یکی از سایت‌های تخصصی برای ساخت سایت رایگان و حرفه‌ای در جهان است که امکانات رایگان زیادی به مخاطبان خود ارائه می‌کند. شما در این سایت می‌توانید به اکثر امکانات ساخت‌ سایت‌ به صورت رایگان‌‌ دسترسی داشته‌ باشید و از تنوع قالب‌های آن لذت ببرید. برخی از ویژگی‌های سا‌یت wix عبارت است از:

• ارائه‌ قالب‌های رایگان متنوع

•‌ داشتن‌ آزادی خلاقانه برای ساخت سایت

• ارائه‌ برنامه‌های کافی رایگان برای شروع کار با یکپارچه‌ سازی رسانه‌های اجتماعی، قالب‌ها، تقویم رویدادها و…

•‌ ارائه‌‌ ابزارها و خدمات بازاریابی و تبلیغات به صورت رایگان

لینک ورود به سایت wix

10. معرفی سایت Squarespace

یکی دیگر از معروف‌ترین سازندگان وبسایت، Squarespace است. این سایت عملکرد خوبی دارد، سریع است و تقریبا هر قابلیت خاصی را انتظار داشته‌ باشید به شما ارائه می‌دهد. در این‌ سایت‌ همه‌چیز، از قالب‌های باکیفیت گرفته‌ تا ویرایشگر “سبک‌های سا‌‌یت” برای بهره‌مندی از طرح‌های مینیمالیستی و چشم‌نواز ساخته‌ شده‌اند.

در سایت‌ساز Squarespace امکان ساخت سایت رایگان وجود ندارد. با این حال، ارائه‌ دوره‌ آزمایشی رایگان 14 روزه‌ از خدمات مهم آن است که می‌تواند شما را به‌خوبی با ویژگی‌ها و امکانات این سایت‌ و قالب‌های آن آشنا کند. برای ورود به سا‌‌یت‌‌ Squarespace بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک ورود به سایت squarespace

سخن پایانی

این روزها به ندرت می‌توان سایت‌ساز معتبری پیدا کرد که امکان ساخت سایت رایگان را در اختیار کاربران خود قرار دهد. با این‌حال باید به این نکته نیز توجه کرد که معمولا ساخت‌ سایت‌ حتی در سایت‌سازهای را‌یگان نیز نیاز به پرداخت هزینه‌ دارد و تنها بخشی از آن به صورت رایگان قابلیت اجرا دارد.

از آن‌جا که سایت‌های فروشگاهی یکی از ملزومات مهم کسب و کار آنلاین محسوب می‌شوند، انتخاب بهترین سایت‌ساز رایگان و حرفه‌ای دشوار است. ما در این مقاله‌ از دانشگاه کسب و کار به معرفی 10 سایت‌‌ معتبر ایرانی و خارجی پرداختیم که خدمات ساخت سایت رایگان ارائه می‌کنند و ویژگی‌های خوبی برای طراحی و سا‌خت‌ سا‌یت دارند. نظر شما درباره اهمیت سایت‌ها در دنیای کسب‌وکار چیست؟ اگر تاکنون از این سایت‌ها استفاده کرده‌اید، نظرات ارزشمند خود را درباره‌ آن‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ساخت سایت رایگان در 10 سایت معتبر ایرانی و خارجی!

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top