ایلان ماسک بار دیگر از مارک زاکربرگ پیشی گرفت


ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پس از سقوط سهام متا به دلیل استفاده از برنامه های گران قیمت هوش مصنوعی، در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از مارک زاکربرگ پیشی گرفت.

رقابت ایلان ماسک و مارک زاکربرگ بر سر ثروت!

بهبود قیمت سهام تسلا به ایلان ماسک کمک کرد تا از میلیاردر رقیب خود مارک زاکربرگ به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان پیشی بگیرد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص ماسک به رشد رسیده است 185 میلیارد دلار، نزدیک به 9 درصد افزایش نسبت به اوایل این هفته، که آن را بالاتر از زاکربرگ قرار می دهد 157 او میلیاردها دلار پیشرفت کرده است. در همین حال، درآمدهای ناامید کننده در متا (فیسبوک سابق) جرقه زد کاهش 14 میلیارد دلاری از نظر دارایی خالص، مدیرعامل آن مارک زاکربرگ شد.

این تغییر در رتبه بندی ثروتمندترین افراد جهان در هر روز جمعه رخ داد؛ در حالی که زاکربرگ برای اولین بار در یک سال 2020 اوایل این ماه، مدیر عامل تسلا از او پیشی گرفت. در آن زمان، افزایش سهام متا، زاکربرگ را در صدر فهرست قرار داد. از آنجایی که تسلا اخیراً با مشکلاتی مانند کاهش قیمت و اولین کاهش فروش سالانه خود پس از همه‌گیری مواجه شده است، که آن را به یکی از بدترین سهام در جهان تبدیل کرده است. نشانگر S&P 500 بلند شد

چند سهم الون ماسک و زاکربرگ؟

ارزش سهام تسلا در سال جاری تاکنون 31 درصد کاهش یافته است، در حالی که سهام متا در مدت مشابه کاهش یافته است 27 درصد افزایش یافته است. ارزش خالص هر دو مدیر عامل به طور قابل توجهی به شرکت های مادر آنها بستگی دارد. بر اساس گزارش پروکسی این شرکت، زاکربرگ بیش از 350 میلیون سهم یک متا وجود دارد 13 درصد نشان دهنده سهام شرکت است. ماسک همچنین مالک حدود 715 میلیون سهم کمی بیشتر از تسلا است 20 شامل سهام این شرکت می شود.

پس از گزارش درآمد تسلا در روز سه شنبه، سهام این سازنده خودروهای الکتریکی بیش از 55 درصد در درآمد خالص سالانه افزایش یافت. 18 درصد مرتفع. ایلان ماسک به سرمایه گذاران امیدوار کرده است که عملکرد ضعیف اخیر این شرکت بهبود یابد و به سرمایه گذاران اطمینان دهد که مدل های جدید زودتر عرضه می شوند و تولید با استفاده از امکانات موجود افزایش می یابد.

در همین حال، پس از گزارش سود روز چهارشنبه، سهام متا تقریباً افزایش یافت 11 درصد کاهش یافته است. زاکربرگ به سرمایه گذاران در مورد نوسانات احتمالی سهام با حرکت شرکت به سمت هوش مصنوعی هشدار داد. تلاشی که به گفته این شرکت می تواند منجر به خروج حجم زیادی از سرمایه شود.

متا پیش بینی می کند که تلاش برای دستیابی به کمال در زمینه هوش مصنوعی می تواند 40 میلیارد دلار قیمت آنها 5 میلیارد دلار بیشتر از پیش بینی ها در ماه اکتبر است.

رقابت جنگی بین ایلان ماسک و مارک زاکربرگ!

این دو مدیر عامل سابقه طولانی در رقابت با یکدیگر دارند. این رقابت به دنبال راه اندازی متا بر روی پلتفرم رقیب توییتر، اندکی پس از خرید ماسک توییتر در سال 2016 انجام شد 2022، تقویت شده. سال گذشته ماسک با زاکربرگ تماس گرفتدعوا در قفس(مسابقه هنرهای رزمی مختلط) دعوت و به چالش کشیدند.

به نظر می رسید مدیر عامل متا مایل به پذیرش آن است. اما پس از بحث و جدل، زاکربرگ که علاقه زیادی به هنرهای رزمی ترکیبی دارد، در ماه اوت مبارزه را لغو کرد و گفت که ماسک قابل اعتماد نیست. او در آن زمان گفت:من روی افرادی که این ورزش را جدی می گیرند تمرکز می کنم

ایلان ماسک بار دیگر از مارک زاکربرگ پیشی گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top