این جنگنده بزرگ روسی استاد سخت ترین مانورها است + عکس


مانور کبرا

در علم آکروجت، پوگاچف کبرا یا مانور کبرا یک مانور نمایشی محبوب است که در آن هواپیمایی که با سرعت متوسط ​​پرواز می کند ناگهان دماغه را به طور لحظه ای بالا می آورد و قبل از بازگشت به حالت عادی، آن را کمی در جهت مخالف کج می کند. این حرکت از نیروی قوی موتور برای تثبیت تقریباً ارتفاع در حین مانور استفاده می کند.

برخی معتقدند که از این مانور می توان در نبردهای نزدیک نیز استفاده کرد. هواپیماهای سوخو-57، سوخو-35، سوخو-30 و سوخو-27 توانایی زیادی در انجام این مانور دارند. تا سال 2019، هواپیمای سوخو-35 یکی از مانورپذیرترین هواپیماهای جهان بود و حتی غربی ها از آن به عنوان “ارباب آسمان” یاد می کردند. مانور کبرا برای اولین بار در سال 1989 در نمایشگاه هوایی پاریس توسط ویکتور جورجیویچ پوگاچف انجام شد.

مانور کولبیت

کولبیت که به نام چاکرای فرولوف نیز شناخته می شود، به افتخار خلبان آزمایشی یوگنی فرولوف نامگذاری شده است. این یک مانور هوایی است که توسط خلبانان روسی طراحی شده است که در آن هواپیما در یک دایره بسته می چرخد. این حلقه معمولاً چنان بسته و قطر کمی دارد که قطر آن گاهی کمی بیشتر از طول هواپیما است. این مانور نمونه ای از غلت زدن و غلتیدن است. مانند بیشتر شیب‌های فوق‌العاده، کنترل زمین را در شرایط پرواز غیرعادی نشان می‌دهد که در آن زمین می‌تواند توسط جریان تثبیت‌کننده‌ها یا آسانسورها کنترل شود.

Colbit به طور قابل توجهی سرعت هواپیما را کاهش می دهد و از نظر تئوری می تواند به خلبان کمک کند تا در موقعیت مناسبی برای شلیک به هدف قرار گیرد. این مانور شباهت زیادی به مانور کبرا دارد اما در اینجا چرخشی که در مانور کبرا به طور ناگهانی متوقف می شود به طور کامل انجام می شود.

مانور کشیدن دم

دم اسلاید یک مانور آکروباتیک است که از پرواز موازی با زمین، با یک چهارم چرخش، به یک پرواز عمودی طولانی می رسد که با 100 درصد قدرت موتور و تا زمانی که هواپیما شتاب بگیرد انجام می شود. هنگامی که سرعت هواپیما به صفر می رسد و پرواز می کند، خلبان هواپیمای خود را تا زمانی که ممکن است در هوا نگه می دارد. اگر هواپیما دارای فناوری هدایت رانش باشد، این مرحله بسیار آسان تر می شود. مرحله تعمیر و نگهداری نگهداری اوج باید در جنگنده های مدرن بهتر انجام شود.

مانور زنگ

مانور بل نوعی مانور دم است. با این تفاوت که خلبان در خلبان آخرین ربع حلقه، در طول محوری، یک چرخش به دور خود انجام می دهد. این خط یک چهارم دایره می تواند جلو یا عقب باشد که در این مورد با خلبان است.

مانور هربست

مانور Herbst همچنین به عنوان چرخش J شناخته می شود. این یک نوع مانور رزمی هوایی است که از فناوری‌های بردار رانش استفاده می‌کند. اگرچه هربست و پوگاچو در یک دسته قرار می گیرند، اما مانور هربست در نبردها موثرتر است.

این جنگنده بزرگ روسی استاد سخت ترین مانورها است + عکس

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top