بمب افکن های شوروی سابق در راه خود به کیف


به گزارش اختاز نیوز به نقل از ایرنا، سایت این رسانه آمریکایی با انتشار این خبر به نقل از کیف پست نوشت: (در مجموع) ارزش خرید این جنگنده ها حدود یک میلیارد تنگه (واحد پول قزاقستان) معادل است. 2,600,000 هزار دلار آمریکا.

بنابراین گزارش، قزاقستان که در تلاش برای نوسازی ناوگان نیروی هوایی خود است، 117 فروند جنگنده از بمب افکن های دوران شوروی سابق شامل میگ 31، میگ 27، میگ 29 و سوخو 24 متعلق به … را به حراج می گذارد. از دهه 1970 تا 1980

در این گزارش آمده است: هرفروند یکی از جنگنده های قدیمی دوران شوروی سابق بود که توسط آمریکا به قیمت 19300 دلار خریداری شد.

سایت این رسانه آمریکایی می نویسد: اگرچه هنوز قصد آمریکا از این خرید که توسط شرکت های واسطه خارجی انجام شده است، مشخص نیست، اما پیش بینی می شود که جنگنده های خریداری شده توسط آمریکا از قزاقستان به عنوان منبعی از قطعات یدکی برای جنگنده‌های اوکراینی فعلی که هنوز در حال تولید هستند، مأموریت‌های پروازی هستند یا به‌عنوان جنگنده‌های «فریب‌دهنده» روی زمین در مناطق جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیزینس اینسایدر در ادامه این گزارش گفت: قزاقستان که رسماً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، بعدها همکاری نزدیک خود را با روسیه به عنوان یکی از متحدان دیرینه خود (مسکو) حفظ کرد، اما پس از حمله روسیه به اوکراین، قزاقستان بیشتر به سمت غرب متمایل شد.

بر اساس تحلیل روزنامه کیف پست، تلاش های این کشور آسیای مرکزی برای ارتقای قابلیت های نظامی خود همزمان با تعامل رو به رشد با کشورهای غربی نشان دهنده دور شدن از روابط تاریخی آن با مسکو است.

قزاقستان مشکل بعدی روسیه پس از اوکراین؟

وبسایت خبری Business Insider نوشت: برخی از خودی های روسیه از مسکو خواسته اند علاوه بر درگیری با اوکراین، به رویدادهای قزاقستان نیز توجه کند.

در همین راستا، ولادیمیر سولویوف، مفسر و تحلیلگر روسی هشدار داد که کشورش باید به این نکته توجه کند که قزاقستان مشکل بعدی روسیه است. زیرا به گفته وی، این کشور می تواند همان روند نازی را که در اوکراین اتفاق افتاد در آنجا (قزاقستان) آغاز کند.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، رئیس جمهور روسیه استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه (5 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین عملیات نظامی را علیه اوکراین آغاز کرد که آن را “عملیات ویژه” نامید و بنابراین تیرگی روابط بین مسکو و کیف به یک رویارویی نظامی تبدیل شد.

در پاسخ به این اقدام روسیه، آمریکا و کشورهای غربی تحریم های گسترده ای را علیه مسکو اعمال کردند و میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی به کی یف فرستادند.

بمب افکن های شوروی سابق در راه خود به کیف

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top