جزئیات حمله پهپاد اوکراینی به روسیه/ چند نفر کشته شدند؟


به گزارش اختاز نیوز به نقل از فارس، «سرگئی آکسیونوف» رئیس شبه جزیره کریمه گفت: ۱۱ پهپاد ارتش اوکراین بر فراز آسمان این منطقه توسط نیروهای پدافند هوایی و تجهیزات جنگ الکترونیک روسیه سرنگون شدند.

ارتش اوکراین در روزهای اخیر حملات خود به کریمه را با هدف بازپس گیری این منطقه افزایش داده است. چهارشنبه گذشته، کانال‌های تلگرامی مرتبط با سرویس‌های امنیتی روسیه و رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که در پی حمله هوایی شبانه اوکراین در یک انبار مهمات در یک پایگاه آموزشی نظامی در کریمه آتش سوزی رخ داده است. سپس در 29 ژوئیه، حداقل یک دختر نوجوان در حمله پهپاد ارتش اوکراین به کریمه کشته شد و چندین ساختمان اداری آسیب دید. شبه جزیره

خبرگزاری روسی اسپوتنیک از آخرین حملات پهپادهای اوکراینی به شبه جزیره کریمه خبر داد، آکسیونوف گفت که پس از حملات پهپادی ارتش اوکراین به کریمه، یک انبار مهمات در منطقه ژانکوی کریمه مورد اصابت قرار گرفت و یک خانه شخصی در منطقه کاروفسکی کریمه توسط قطعات پهپاد آسیب دید.

با این حال، رئیس منطقه کریمه گفت که تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی یا خسارات دیگر در آن منطقه گزارش نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ساعات پیش از بامداد 24 جولای، تلاش رژیم کیف برای انجام حمله تروریستی با دو پهپاد علیه مواضع روسیه خنثی شد.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو، گفت که در نتیجه حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی که حدود ساعت 04:00 صبح به وقت محلی (01:00 به وقت گرینویچ) رخ داد، هیچ مجروح یا تلفاتی نداشته است. پهپادهای نظامی اوکراین توسط جنگ الکترونیک روسیه سرنگون شدند.

بر اساس این گزارش، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز حمله پهپادی به مسکو را اقدامی تروریستی بین المللی توصیف کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که در پی حمله پهپاد اوکراینی به مواضع روسیه، ترافیک در امتداد خیابان لیخاچوف و همچنین بزرگراه کومسومولسکی که از شهر خارج می شود مسدود شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در دوران تصدی خود حدود 20 درصد از خاک کشورش را به روسیه از دست داد و در ماه‌های اخیر تلاش کرده است تا با استفاده از سلاح‌هایی که غرب در اختیار آنها قرار داده، حملات متقابلی را برای بازپس‌گیری اراضی علیه مواضع روسیه انجام دهد و بازپس‌گیری کریمه را یکی از اهداف مهم این ضدحمله‌ها اعلام کرده است.

آخرین دور حملات هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به مواضع روسیه درست یک روز پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور اوکراین دیروز (یکشنبه) در یک سخنرانی ویدیویی، روسیه را به حمله موشکی به بندر تاریخی اودسا که منجر به کشته شدن یک نفر و تخریب کلیسای ارتدکس شد، تهدید به تلافی جویانه کرد.

آمار و ارقام نشان می دهد که آخرین ضدحملات کی یف علیه مواضع روسیه که مدت هاست آن را تشویق می کند، نتایج قابل توجهی به دست نیاورده است و بسیاری از متحدان غربی این کشور نیز پیش بینی می کنند که اوکراین قادر به پیشرفت در برابر روسیه نخواهد بود.

دولت زلنسکی با ادعای اینکه حمله روسیه به کشورش اقدامی علیه تمام اروپا بود، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جذب کرده است. کمک های آمریکا به اوکراین به تنهایی بیش از صد میلیارد دلار بود و برخی از پیشرفته ترین تجهیزات ناتو به میدان های جنگ با روسیه رفتند. از جمله تانک های لئوپارد و سامانه های ضد هوایی پاتریوت هستند.

اما با وجود تجهیزات عظیمی که کشورهای غربی به اوکراین فرستاده اند، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس ها را دست کم می گیرند.

جزئیات حمله پهپاد اوکراینی به روسیه/ چند نفر کشته شدند؟

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top