حماس یک اسیر انتحاری اسرائیلی را نجات داد


تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از نجات یک اسیر اسرائیلی که در نوار غزه دست به خودکشی زده بود، خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که چند روز پیش یک اسیر صهیونیست در اسارت در نوار غزه قصد خودکشی داشت که از خودکشی ممانعت به عمل آمد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: این اسیر صهیونیست به دلیل وخامت حال جسمی و روحی خود قصد پایان دادن به زندگی خود را داشت.

حماس اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مانع اصلی دستیابی به توافق مبادله اسرا و مسئول اصلی وخامت وضعیت جسمی و روحی اسرای صهیونیستی در نوار غزه است. .

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه دوشنبه گذشته در گفت و گوی تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و سید عباس رئیس سازمان اطلاعات مصر. کامل، تایید کرد که جنبش با پیشنهاد دوحه موافقت کرده است. قاهره از آتش بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه المیادین نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجیگران و جنبش حماس به فرمول جدید و محکمی در خصوص برقراری آتش بس رسیده اند و این موضوع نیز حل شده است.

سران رژیم صهیونیستی هنوز با طرح پیشنهادی دوحه و قاهره موافقت نکرده اند.

گردان های شهدای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس سه شنبه گذشته از کشته شدن یک اسیر زن صهیونیست در بمباران نوار غزه توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

گردان های القسام در بیانیه ای از کشته شدن «جودی فاینشتاین» اسیر ۷۰ ساله صهیونیستی پس از بمباران بازداشتگاهش خبر داد.

همچنین در این بیانیه اسیر دیگری که قبلاً دچار جراحات شدید شده بود بر اثر تخریب بیمارستان های نوار غزه توسط دشمن و امتناع آنان جان باخت.

حماس یک اسیر انتحاری اسرائیلی را نجات داد

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top